PDA

Επιστροφή στο Forum : Εκπαίδευση στη βοηθητική/συντροφική αναπνοή [από διάσπαση]


billy
25-04-09, 09:30
Στο θέμα μας λοιπόν στις ασκήσεις περιορισμένων υδάτων 3 του open water (sec 2:14, σελ.38) o εκπαιδευτικός οδηγός της padi λέει:

«Συνδυαστική άσκηση διακοπής παροχής αέρα / εναλλακτική πηγή αέρα – Σε νερά που δεν πατώνο­με, κλείστε την βαλβίδα «παροχής αέρα» των μαθητευομένων. Όταν ο μαθητευόμενος νιώσει την έλλειψη αέρα (χωρίς να κοιτάξει SPG) κάνει νόημα έλλειψης αέρα και ασφαλίζει την εναλλακτική πηγή αέρα του ζευγαριού του και αρχίζει να αναπνέει.»,


Συγνώμη για το offtopic αλλά υπάρχει εκπαιδευτής που κλείνει τον αέρα στους μαθητές ?

fin
25-04-09, 09:53
Συγνώμη για το offtopic αλλά υπάρχει εκπαιδευτής που κλείνει τον αέρα στους μαθητές ?
δυστυχως οχι :D
(ειναι και παρανομο)

Big-Blue
25-04-09, 10:12
δυστυχως οχι :D
(ειναι και παρανομο) :thumbup:

paris
25-04-09, 11:54
γιατι βρε ανδρεα...??
μαζι με τις στεγανες πουλανε και long hose τωρα?

οι 7/10 που ξερω με στεγανη εχουν απλο χταποδακι στον εξοπλισμο τους...

καπου το χανω ????

Αν δεν με υπολόγισες, κάν' το 8/11.:geia:

paris
25-04-09, 12:12
δυστυχως οχι :D
(ειναι και παρανομο)

Δημήτρη γιατί είναι παράνομο;

fin
25-04-09, 16:42
Δημήτρη γιατί είναι παράνομο;

Η συγκεκριμενη ενεργεια, παρα το οτι δεν ενεχει δολο, αν δεν περιλαμβανεται ρητα στις πρακτικες εκπαιδευσης η εξετασης του (εγκεκριμενου απο πολιτεια καταδ εκπ συστηματος) ξεφευγει απο την εξουσια που μπορει να ασκησει ο εκπαιδευτης και περιπτωση καταγγελιας μπορει να ερμηνευθει ως αποπειρα ανθρωποκτονιας αφου η παροχη αερα συνδεεται αμεσα με τη ζωη. Στη στρατιωτικη εκπαιδευση βεβαια τα πραγματα (και νομικα) ειναι διαφορετικα.
Εγραψα "δυστυχως" γιατι η εξεταση οταν ειναι 100% τυποποιημενη και γνωστη στον εκπαιδευομενο, φτανει τελικα να μην απεχει σε κανενα σημειο απο την εκπαιδευση. Εκπαιδευτηκα σε μια εποχη που η πρακτικη υπηρχε σε προχωρημενο σταδιο. Δεν θα μπορουσε κανεις να πει οτι θα κινδυνευε με κατι τετοιο στη πραξη, ομως δεν την εφαρμοσα σε μαθητη ετσι αυτουσια. Βεβαιονομουν ομως οτι κανενας μαθητης δε θα επαναπαυοταν οτι εχει πετυχει ως το τελος. Αν δεν το κανεις αυτο κανεις δεν θα προσπαθησει να αφομοιωσει, αλλα απλα θα περιμενει "να δει τη ταινια". Το σημαντικο στην σωστη εξεταση ειναι να μην αποκαλυπτεις τιποτα για το πως, ποτε και γιατι και να διατηρεις το στοιχειο του αιφνιδιασμου.
Εκπαιδευση χωρις εξεταση ειναι παρουσιαση και εξεταση χωρις πιθανοτητα αποτυχιας ειναι απατη.

seafarer
25-04-09, 18:14
Πολυ ωραια εξελλισεται το θεμα παιδια.
Πηγε στο σωστο μερος μονο του! Ετσι απλα (δεν το πηγαμε εμεις) μονο του πηγε.:)
Οσον αφορα το χταποδακι λογος να γινεται (η μαλλον αναξιο και λογου) οτι
ειναι καθαρα θεμα κοστους το φθηνο εφεδρικο δευτερο σταδιο.
Και συμφωνω με την αποψη οτι θα πρεπει να ειναι εξισου ποιοτικος και ο δευτερος ρυθμιστης (αλλοιμονο) αφου αυτος θα κριθει να αντιμετωπισει τις γρηγορες και αγχωμενες αναπνοες ενος πανικοβλημενου (ενδεχομενως) αυτοδυτη.

Στο θεμα του δωσε ή του παρε μονος σου τωρα....

Κοιταξτε, μην ειστε απολυτοι μερικοι κυριως σε συμπεριφορες υποβρυχιες.
Να μετρατε καλυτερα τα πραγματα πριν επιχειρηματολογισετε.
Και αυτο γιατι: στις ωρες μου υποβρυχιως εχω δει αρκετα.
Εχω δει ας πουμε να παιρνει ο αλλος μονος του τον εφεδρικο απο το ζευγαρι του (και ας μη το ειχε διδαχθει) αλλα το εκανε συνειδητα και χωρις αγχος ή πανικο. Το ζευγαρι αντεδρασε ηρεμα και ολα Ο.Κ. Αναδυθηκαν και πιασανε την συζητηση.
Εχω δει και το αντιθετο ομως: εχω δει να ορμαει να παρει το εφεδρικο και ο αλλος τρομαγμενος να μην τον αφηνει και να παλευουν μεσα στο βυθο!
Ευτυχως αυτο το περιστατικο ηταν ρηχα και ολα Ο.Κ. Αναδυθηκαν και πιασανε τα μπινελικια εκατερωθεν!
Τωρα που τα θυμαμαι και τι δεν εχω δει.
Εχω δει να του κανει σημα να του δωσει και να μην του δινει!
Εχω δει να του κανει σημα να του δωσει και να μην το βρισκει!
Ο κουμπαρος μου μια φορα παρεξηγηθηκε που το ζευγαρι του δεν του ζητησε αερα και τον πηρε μονος του!!! Και μαλωσανε ασχημα γιατι λεει δεν εκανε αυτο που εκπαιδευτηκε, ενω ο αλλος ελεγε οτι δεν με ειδες και δεν ειχα αλλη αναπνοη, τι να εκανα? να πνιγομουνα?
Αστα να πανε....
Γι΄αυτο σας λεω τιποτα δεν ειναι standard!
Και ουτε μπορεις να πεις οτι το ενα της μιας εταιριας ειναι καλυτερο απο το αλλο της αλλης ομοσπονδιας και τουμπαλιν.....

Αν θελετε την γνωμη μου σαν εκπαιδευτη θα σας πω οτι διδασκω απο την πειρα μου να γινεται σημα ΄΄δεν εχω αερα΄΄- να υπαρχει γρηγορη αντιδραση απο το ζευγαρι - βγαλσιμο το εφεδρικου σταδιου και δωσιμο σε αυτον που εχει το προβλημα. Τονιζω (παλι εκ πειρας) να μην αφηνει ο δοτης τον ρυθμιστη του απο το χερι κυριως σε πανικοβλημενο αυτοδυτη αφου υπαρχει κινδυνος να τον τραβηξει προς την επιφανεια ή τραβωντας να του φυγει το επιστομιο! Με το ενα χερι τον κραταει - με το αλλο του παρεχει αερα και τον υποστηριζει μεχρι την επιφανεια. Αν τωρα ολα κυλανε ομαλα μπορει να τον αφησεις τον αλλον (ενδεχομενως να ειναι και πιο εμπειρος απο σενα) να αναπνευσει με την ησυχια του μεχρι την συντροφικη αναδυση στην επιφανεια (προσφατο πραγματικο περιστατικο δυο μελων του συλλογου)

Περι εκπαιδευσης γενικοτερα...

Παιδια, οι οργανισμοι δεν ειναι πανακεια.
Πολλες φορες γραφουν στα εγχειριδια τους μπουρδες που μετα απο λιγο τις αναιρουνε ή τις τροποποιουνε. Ετσι, το ξερετε ολοι αυτο!
Παλια ας πουμε διδασκανε τον αυταρχικο τροπο εκπαιδευσης απο μερος του εκπαιδευτη (πανω στον εκπαιδευομενο εννοω) δηλαδη:
1.σου πιανω εγω την μασκα και σου την βγαζω απο το προσωπο και εσυ κανε οτι νομιζεις για να δω εγω την αντιδραση σου. Αντεδρασες σωστα ή πανικοβληθηκες?
2. Σου κλεινω σε ανυποπτο χρονο τον αερα στην φιαλη. Για να δω εγω την αντιδραση σου. Αντεδρασες σωστα ή πανικοβληθηκες?
3. Σου πιανω εγω (ελεος!!!) το σωληνα του τζακετ και σου βγαζω εγω τον αερα απο το τζακετ σου. Σου δειχνω εγω πως να το κανεις. Εγω... Εγω... Εγω... και παει λεγοντας......

Σιγα ρε μεγαλε, ασε και τιποτα για τους αλλους εκπαιδευταρα μου!!!
(σημειωστε οτι το παρον γραφετε απο εναν εκπαιδευτη...)
Εμ, αμα τα κανεις ολα εσυ τι θα μεινει για τον καημενο που μεσα στο αγχος του πρωταρη εχει εσενα να του τα δειχνεις ΚΑΙ να του τα κανεις κιολας?
Και μετα θα τον αφησεις να εκτελεσει και αυτος μια φορα την ασκηση και ολα Ο.Κ. - περασε το 45 λεπτο εκπαιδευσης. Ωραια!!! Θαυμασια!!! Θα μαθει μωρε!!! Ολοι μαθαινουν!!!

Αλλα καημενε - ανενημερωτε εκπαιδευτη δεν ηξερες οτι μαθαινει καποιος μεσω της ασκησης και της επαναληψης αυτης? Δεν ηξερες οτι αν δεν το εκτελεσει προσωπικα 1-2-5-10-100 φορες δεν θα το μαθει?
Και αν παλι δεν ηξερες, δεν ρωταγες?
Ψαξε - ρωτα - διαβασε - μαθε - πειραματισου - εφαρμοσε!
Και ξυπνα επιτελους!
Δεν εισαι εξαρτημα σε μια μηχανη.
Κανεις ενα απο τα πιο ελευθερα και δημιουργικα επαγγελματα.
Μην μπαινεις σε καλουπια - δεν μπαινει σε καλουπια η εκπαιδευση.
Η εκπαιδευση παραμενει ζωντανη (η οποιαδηποτε εκπαιδευση) και εξελισσεται - ενναλασεται - τροποποιητε - εκσυγχρονιζετε μαζι με τους μαθητες σου επ΄απειρον!!!
Αλλοιμονο αν εμενε στασιμη!
Αντ΄αυτου εχεις μεινει εσυ στασιμος!
Ανοητε!
Βαλε το μυαλο σου να δουλεψει.
Και κυριως σταματα να χρησιμοποιεις στρατιωτικα και ηλιθια δειδαγματα και να θεωρεις οτι επειδη εσυ τα καταφερνεις μπορουν και οι αλλοι!
Εισαι υπευθυνος και υπολογος στο αν θα δημιουργησεις ψυχολογικο προβλημα με το νερο σε καποιον ή καποια εφ΄ ορου ζωης!!!!!!!!
Δεν εχεις αυτο το δικαιωμα!
Το καταλαβαινεις αυτο?????
Μην τρως παραμυθι επειδη εμαθες κατι το 1999 που εκπαιδευτηκες απο τον καλυτερο εκπαιδευτη.
Τωρα εχουμε 2009 και υπαρχουν αλλοι 10 (ισως και παραπανω) καλυτεροι απο εκεινον τον καλυτερο. Αλλοιμονο αν δεν το θεωρουμε αυτο. Τοτε τι κανουμε? Ο κοσμος πηγαινει μπροστα ξερεις....

Οι μαθητες να ξεπερασουν τους δασκαλους! Εμπρος!
Αλλα και κατι τελευταιο: o αγαπημενος μου Καζαντζακης ειχε πει: <<σωστος δασκαλος ειναι εκεινος που γινεται γεφυρα για να περασουν οι μαθητες του απεναντι!!!>>
Σοφο!
Κοιταξε να το κανεις πραξη εκπαιδευταρα μου!!!

paris
25-04-09, 20:22
Καταρχάς είναι νομίζω καιρός οι διαχειριστές να ανοίξουν καινούριο τόπικ. Το θέμα «χταπόδι» μάλλον ολοκληρώθηκε και πρέπει να βρεθεί καινούριος τίτλος για την κουβέντα που έχουμε ανοίξει.

Στο θέμα μας:

Κώστα δεν ξέρω αν πρόσεξες ότι μετά από όλες τις εμπειρίες που απαριθμείς, καταλήγεις να πεις ότι εκτελείς αυτήν την άσκηση ακριβώς όπως λέει η padi στο rescue…

Σεβαστές οι εμπειρίες του καθενός, αλλά θα μου επιτρέψεις να πω μηδαμινές μπροστά σε αυτές αυτών που δουλειά τους είναι να μαζεύουν εμπειρίες σε καθημερινή βάση από όλον τον κόσμο, να αναλύουν reports από καταδυτικά ατυχήματα, να επεξεργάζονται στατιστικές και βάση όλων αυτών, αλλά και της ακαδημαϊκής τους μόρφωσης, να εξελίσσουν εκπαιδευτικά προγράμματα. Το να τροποποιήσεις έναν κανονισμό δεν σημαίνει ότι πριν έλεγες μπούρδες, σημαίνει ότι απλά εξελίσσεσαι. Κι εγώ προτιμώ να ακολουθώ κατά γράμμα τη συμπυκνωμένη εμπειρία που μου προσφέρει ένας οργανισμός και να εξελίσσομαι διαρκώς βάση αυτής, παρά να βασίζομαι στις δικές μου προσωπικές εμπειρίες για να ξαναανακαλύψω από την αρχή τον τροχό.

Αυταρχικό τρόπο εκπαίδευσης δεν δίδασκε ποτέ κανένας οργανισμός. Αν κάνω λάθος θα ήθελα να δω ένα επίσημο εγχειρίδιο της CMAS ή της PADI κλπ. της δεκαετίας ας πούμε του ’70, που να λέει «βαρέστε τους μπουνιές στην κοιλιά» ή «βάλτε τους να κολυμπήσουν ασταμάτητα στην επιφάνεια κι αν σταματάνε πετάτε τους πέτρες» (και τα δύο παραδείγματα δεν είναι τυχαία…) Αυταρχικό τρόπο εκπαίδευσης δίδασκαν πολλοί έλληνες εκπαιδευτές στο παρελθόν, οι οποίοι δεν ακολουθούσαν το πρόγραμμα κανενός οργανισμού, αλλά αυτοσχεδίαζαν βάση των δικών τους εμπειριών και βάση ενίοτε της αρρωστημένης, θα πω στρατόκαυλης, ψυχοσύνθεσης. Η μεγάλη πληγή της κατάδυσης στην Ελλάδα είναι ότι την μάθαμε από το στρατό. Οι δεκαετίες του ’70, του ’80, σε μεγάλο βαθμό και του ’90 ακόμα, ήταν οι δεκαετίες των εκπαιδευτικών αυτοσχεδιασμών, των προσωπικών εμπειριών και των εκπαιδευταράδων. Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει αρκετά και όλοι όσοι από δαύτους έχουν απομείνει είναι θλιβερά, γραφικά απομεινάρια. Οι νέοι εκπαιδευτές, όσοι τουλάχιστον παίρνουν στα σοβαρά τη δουλειά τους, μαθαίνουν να δουλεύουν βάση εκπαιδευτικών συστημάτων και γι’ αυτό πιστεύω ακράδαντα ότι οι νέες γενιές εκπαιδευτών είναι κλάσεις ανώτερες από τις παλιές.

Όσον αφορά τα παρακάτω


Και κυριως σταματα να χρησιμοποιεις στρατιωτικα και ηλιθια δειδαγματα και να θεωρεις οτι επειδη εσυ τα καταφερνεις μπορουν και οι αλλοι!
Εισαι υπευθυνος και υπολογος στο αν θα δημιουργησεις ψυχολογικο προβλημα με το νερο σε καποιον ή καποια εφ΄ ορου ζωης!!!!!!!!
Δεν εχεις αυτο το δικαιωμα!
Το καταλαβαινεις αυτο?????
Μην τρως παραμυθι επειδη εμαθες κατι το 1999 που εκπαιδευτηκες απο τον καλυτερο εκπαιδευτη.
Τωρα εχουμε 2009 και υπαρχουν αλλοι 10 (ισως και παραπανω) καλυτεροι απο εκεινον τον καλυτερο. Αλλοιμονο αν δεν το θεωρουμε αυτο. Τοτε τι κανουμε? Ο κοσμος πηγαινει μπροστα ξερεις....


:thumbup:

Δημήτρη η άσκηση διακοπής παροχής αέρα (κλείσιμο φιάλης) είναι υποχρεωτική στα περιορισμένα ύδατα, οπότε σύμφωνα και με αυτά που λες δε νομίζω ότι συντρέχει λόγος παρανομίας.

DHMHTRHS
25-04-09, 22:12
..... η άσκηση διακοπής παροχής αέρα (κλείσιμο φιάλης) είναι υποχρεωτική στα περιορισμένα ύδατα, οπότε σύμφωνα και με αυτά που λες δε νομίζω ότι συντρέχει λόγος παρανομίας.
?????????????????????????????????:confused:
δεν το βρίσκω στο λεξικό !!!!!

υποχρεωτική! ... με ποιόν οργανισμό?????

paris
26-04-09, 00:04
?????????????????????????????????:confused:
δεν το βρίσκω στο λεξικό !!!!!

υποχρεωτική! ... με ποιόν οργανισμό?????

Σε λεξικό δεν πρόκειται να το βρεις πουθενά Δημήτρη. Πουθενά αλλού έψαξες πριν βάλεις εκατόν ογδόντα ερωτηματικά; Αν όχι βρες ένα instructor manual της padi ας πούμε που φοριέται πολύ και ρίξε μια ματιά στους εκπαιδευτικούς στόχους των ασκήσεων περιορισμένων υδάτων 2 και 3 που όπως πάρα πολύ σωστά είπε ο Νεοκλής πιο πριν πρέπει να εκπληρωθούν.

Μετά ευχαρίστως να συνεχίσουμε την κουβέντα.

Με το συμπάθιο δηλαδή, αλλά βγάζω και μια κούραση βραδιάτικα.

DHMHTRHS
26-04-09, 09:55
:thumbup:

fin
26-04-09, 14:17
Δημήτρη γιατί είναι παράνομο;

Την απαντηση αυτη την εδωσα για να καλυψω την ουσια της ευλογης ερωτησης του billy και οχι γιατι δεν διαβασα καλα την αρχικη σου διατυπωση.

Η εξεταση (που δε γινεται σε ελεγχ περιβαλον) ειναι ενα ευαισθητο κοματι της εκπαιδευσης και χρειαζεται προσοχη για να διατητρηθει στα ορια δοκιμασιας χωρις να γινει καψονι.

fin
26-04-09, 14:39
...
Αστα να πανε....
Γι΄αυτο σας λεω τιποτα δεν ειναι standard!
...
Εχεις δικιο στο οτι υπαρχει μεγαλη διαφαροποιηση σε οργανισμους και εκπααιδευτες. Εχεις δικιο στο οτι δεν ειναι κακο σε πολλα ο εκπαιδευτης να ανακαλυπτει και να διατηρει την ιδιομορφια του.
Ομως σε αυτο μονο το θεμα, το χειρισμο περιστατικου διακοπης παροχης, στο οποιο υπαρχει ιδιαιτερα μικρος χρονος αποκρισης και ειναι αμεσο για τη ζωη δεν ισχυει αυτο.
Εκανες αυτο που απεφυγα συνειδητα να κανω για λογους που εξηγησα. Προτεινες τη δικη σου θεση, τεκμηριωθηκες, (αφορισε και λιγο) χωρις να προβληματιστεις οτι ακομα και δικιο να εχεις (συμπτωματικα ειμαι κοντα) συντελεις στο να απκλινουμε απο standard.
Σε αυτο το θεμα εχουμε ευθυνη οι εκπαιδευτες που δεν υποχρεωνουμε τους σοφους της ηγεσιας καθε οργανισ ου να τα βρουνε καθισουν σε ενα τραπεζι και να συμφωνησουν σε κατι.
Δεν επιτρεπεται ζητηματα ζωης θανατου να τα κανουμε ring για marketing μονομαχιες.
Δεν υπαρχουν αυτοι οι φορεις χωρις εμας, εμεις τους διαμορφωνουμε.
Απο τις εμπειριες ολων μας πια δεν νομιζω να διαφωνουμε στο οτι ειναι πιο ασφαλεστερο ενα μετριο σε αξια διεθνως επιβεβλημενο πρωτοκολο ενεργειων στο περιστατικο αυτο παρα δεκαδες σοφες παραλλαγες διεσπαρμενες στη κοινοτητα των αυτοδυτων που τους εχει κανει πυρο της βαβελ.

Dimitris
26-04-09, 22:43
Ασχετο με το παρον post αλλα λαμπρο παραδειγμα ΟΟG
κανεις νοημα, σηκωνει τα χερια και περνεις το χταποδι.:rofl::rofl::rofl:


H6yMHXCCAUE&

http://www.youtube.com/watch?v=Mh6DZ1K0L24&feature=related

seafarer
27-04-09, 16:04
Βρε Δημητρη μου, (και Παρη)....
δεν συμφωνω (ντε και καλα) να αποκλινουμε απο τα standard.
Δεν ισχυριστηκα αυτο....
Απλως βαζω αν θελετε και την σκεψη μου και την λογικη πανω σε θεματα εκπαιδευσης (νομιζω εχω αυτο το δικαιωμα - ολοι οι εκπαιδευτες το εχουμε) και τροποποιω σημεια που κρινω οτι δεν προσφερουν ή αν θελετε οτι γινονται και διαφορετικα βρε αδελφε. Παντα με γνωμονα τον εκπαιδευομενο και χωρις να αλλαζει δραματικα η ποιοτητα της εκπαιδευσης.
Μπορω να απαριθμησω δεκαδες σημεια στην εκπαιδευση που χριζουν προσοχης σε θεματα προσαρμοστικοτητας. Ειμαι σιγουρος οτι εχετε ανακαλυψει και εσεις τα ιδια!

Υ.Γ. δεν ανοιγουμε ενα post ειδικο?????
να τα συζητησουμε εκει....

neokles
27-04-09, 17:02
ε πραγματι ήρθε η ώρα για νέο topic:fioufiou:

Σε κάθε οργανισμό μπορεί ο εκπαιδευτής να ρωτήσει αν ένας συγκεκριμένος τρόπος επίδειξης είναι μέσα στα standards.

Προτείνω λοιπόν τους κκ εκπαιδευτές, σαν τους πλεον αρμόδιους, της παρέας να κάνουν την ερώτηση στους οργα(νι)σμούς τους.

Έχω την εντύπωση πάντως ότι ο τρόπος που είδαμε στο video δεν είναι υποχρεωτικός.

Στο IM το
"
ασφαλίζει την εναλλακτική πηγή αέρα του ζευγαριού του
"
έχει προέλθει από το
securing alternate airsource

αυτό δίνει την δυνατότητα στον εκπαιδευτή να χρησιμοποιήσει όποια διαδικασία πιστεύει καλλίτερη για να γίνει αυτό το securing και όποια εναλλακτική πηγή αέρα θεωρεί καλλίτερη-σωστότερη. Αυτό πάντα είναι η γνώμη μου μια που δεν είμαι εκπαιδευτής κανενός οργανισμού.

manthos
27-04-09, 21:16
Αυτό το post μου άρεσε από την αρχή. Νομίζω ότι ο Νεοκλής έθεσε ένα πολύ εύστοχο ερώτημα και το post ξέφυγε τρελλά:D
Θα ήθελα να εκφράσω τη γνώμη μου από τρεις διαφορετικές πλευρές.
1. Μια από την πλευρά του πωλητή, αλλά και τεχνικού ρυθμιστών και να πω ότι κάθε κατασκευαστής διαθέτει ρυθμιστές με χταπόδι το οποίο είναι ανάλογο επιδόσεων με το κύριο 2ο στάδιο. Διαθέτουν βέβαια και άλλες εκδόσεις έτσι ώστε να καλύπτουν κάθε απαίτηση. Οι ίδιοι προτείνουν (ή τουλάχιστον αυτός που εγώ συνεργάζομαι) να γίνεται χρήση εφάμιλλών χταποδιών με το πρωτεύων 2ο στάδιο, έτσι ώστε να μη βρεθούμε ποτέ σε κατάσταση ανεπάρκειας του χταποδιού.
2. Από τη μεριά του δύτη, θα συμφωνούσα με την άποψη ότι δίνεις αυτό που εκείνη τη στιγμή προλαβαίνεις, έχεις εύκολο ή αντανακλαστικά προσφέρεις.
Πιστέψτε με ότι έτυχα κάποιες φορές σε τέτοια περιστατικά (αληθινά όχι εκπαίδευση), ένα μάλιστα ήταν αρκετά σοβαρό. Σε κάθε περίπτωση αντανακλαστικά έδωσα αυτό που είχα στο στόμα μου κι ας είχα εκπαιδευτεί και κάνει άπειρές φορές το δόσιμο του χταποδιού. Γιατί άραγε;
3. Από την άποψη του εκπαιδευτή θα πω ότι γενικά σαν άνθρωπος, αλλά και εκπαιδευτής, είμαι ανοικτό μυαλό και δέχομαι κάθε άποψη που δουλεύει αποτελεσματικά. Οπότε εδώ θα πω ότι σίγουρα ένα χταπόδι εφάμιλο του κύριου 2ου σταδίου δουλεύει σίγουρα το ίδιο καλά, ενώ ένα υποδιέστερο ΟΧΙ.
Τι θα δώσει ο μαθητής και πως θα το δώσει; Κι εδώ τα πράγματα είναι απλά. Οι οργανισμοί εκπαίδευσης, όλοι μα όλοι και είμαι εκπαιδευτής 5 οργανισμών, εκπαιδεύουν ασφάλεια. Μακράν πρώτη η PADI, διδάσκει περισσότερα από 40 χρόνια με μεθόδους δοκιμασμένες πο λειτουργούν πραγματικά. Και οι άλλοι το ίδιο κάνουν όμως το εκπαιδευτικό υλικό, τα βίντεο και οι οδηγίες είναι ξεκάθαρες και δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία.
Λοιπόν ας ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα, Ο εκπαιδευτής πρέπει να κλείσει τον αέρα του open water μαθητή και δεν είναι παράνομο, εφ' όσον έιναι μέσα στην Ευρωπαική νομοθεσία και τα πρότυπα. Ο μαθητής πρέπει πολύ σωστά λέιε ο Νεοκλής να ασφαλίσει (ή εξασφαλίσει) secure, το χταπόδι του δότη. Δεν λέι πως ο δότης το προσφέρει, δίνει, ανοίγει τα χέρια και προτείνει το στήθος κλπ. Στο βίντεο είναι μια υπόδειξει που κάνει έυκολο τον εντοπισμό από το μαθητή. Αν τώρα ο δότης δώσει το χταπόδι με το χέρι του, δεν υπάρχει τίποτα ακό εκεί, φτάνει ο μαθητής να το βρει και ασφαλίσει.
Όσο αφορά τα θέματα μακριού σωλήνα, hogarthian και άλλα τέτοια, όλα δουλεύουν και το καθένα θέλει τον τρόπο του.
Βασικό είναι να γνωρίζω πως να χρησιμοποιώ άριστα τον εξοπλισμό μου και ο buddy μου επίσης. Ξέρετε πόσοι μαθητές μου μου ήρθαν με hogarthian, μακριούς σωλήνες κλπ και γίνανε ένα κουβάρι όταν η άσκηση απαιτούσε δόσιμο χταποδιού;
Να κλείσω το μακρύ αυτό ποστ που ίσως κούρασε. Ότι δουλεύει, δουλεύει και ότι γνωρίζω καλύτερα είναι αυτό που κάνω. Ποτέ η PADI και κανένας άλλος οργανισμός δεν το αρνήθηκε, φτάνει να ήταν μέσα στα στανταρτς και αν τα διαβάσουμε προσεκτικά μπορούμε να είμαστε μέσα.
Οσό για το χταπόδι;
Μην πιστεύετε τους εμπόρους. Πάρτε ένα καλό χταπόδι και μάλιστα της ίδιας εταιρείας με το ρυθμιστή σας. Κάντε τους απαραίτητους ελέγχους πριν την κατάδυση, τα service και τότε σίγουρα θα λειτουργεί πάντα και θα ξέρω ότι αν δώσω αυτό ή το κύριο 2ο, ο σύντροφός μου θα αναπνεύσει άνετα μέχρι την επιφάνεια...
Φιλικά
Μάνθος

paris
27-04-09, 22:16
Κώστα έτσι όπως το θέτεις δε νομίζω ότι θα διαφωνήσει κανείς, αλλά σε σχέση με το

τροποποιω σημεια που κρινω οτι δεν προσφερουν ή αν θελετε οτι γινονται και διαφορετικα βρε αδελφε.


έχω να πω ότι προσωπικά όσες φορές το έχω κάνει δε μου έχει βγει σε καλό (χωρίς να υπονοώ τίποτα τραγικό) και τέλος πάντων αν έχω μάθει κάτι εμπειρικά, είναι ότι δεν πρέπει κανείς να υποτιμά καθόλου τους οργανισμούς και να κάνει αυτό ακριβώς που του λένε. Έτσι αποφεύγει άσκοπους κύκλους και πειραματισμούς που το πιθανότερο είναι ότι τους κάναν άλλοι πριν από αυτόν και που στο τέλος τέλος δεν έχει και το δικαίωμα να τους κάνει. Όχι λόγω τυπολατρίας για να μην παρεξηγιόμαστε, μιλάω για το ουσιαστικό δικαίωμα να πειραματίζεσαι ακόμα και με τη σωματική ακεραιότητα του άλλου. Ακόμα κι αν (ο κάθε) εγώ βουτάω ή εκπαιδεύω τα τελευταία 5-10-20-... χρόνια, η κατάδυση κι η καταδυτική εκπαίδευση υπήρχε κι εξελισσόταν πριν από μένα. Κι επίσης συνεχίζει να εξελίσσεται διαρκώς...

Ένα άλλο πράγμα (αυτό δεν έχει θιχτεί πουθενά, αλλά έτσι, θέλω να το πω) που έχω μάθει εμπειρικά από τη θητεία μου ως μαθητής σε διάφορα επίπεδα είναι ότι το «καλός εκπαιδευτής» και «καλός δύτης» δεν είναι απαραίτητα ποσά ανάλογα. Αυτό άλλωστε ισχύει στα πάντα. Τίποτα δεν μας βεβαιώνει ότι ο Αϊνστάιν θα ήταν καλός σαν καθηγητής φυσικής λυκείου...
Έτσι και καλός εκπαιδευτής ενός σχολείου open water δεν είναι σώνει και καλά αυτός που έχει πάνω από 100 καταδύσεις στο φάσμα 70-90 μέτρα (μπορεί φυσικά και να είναι), αλλά αυτός που ξέρει πως να κάνει έναν αρχάριο να κατανοήσει την έννοια της πλευστότητας και να κάνει καλό fin pivot, ακόμα κι αν ο ίδιος φοβάται να πάει κάτω από τα 30 μέτρα. Προφανώς η εμπειρία είναι σημαντικότατος παράγοντας, ποια εργασία άλλωστε πνευματική ή χειρονακτική δεν επηρεάζεται από το βαθμό εμπειρίας αυτού που την εξασκεί. Αλλά εμπειρία σε τι, στην κατάδυση ή στην εκπαίδευση κατάδυσης; Κατά τη γνώμη μου άλλο το ένα κι άλλο το άλλο.

Νεοκλή, γι’ αυτό που επαναφέρεις στο ξαναλέω ότι το έχω πολύ φρέσκο. Έκανα το εκπαιδευτικό της padi πολύ πρόσφατα κι όταν έκανα αυτήν την άσκηση με τον τρόπο που είχα μάθει στα δύο από τα τρία εκπαιδευτικά που είχα κάνει πιο πριν, η εκπαιδεύτριά μου (που παρεμπιπτόντως ήταν άψογη στη δουλειά της και εξαιρετική επαγγελματίας) με διόρθωσε και μου έδειξε τον τρόπο που είπαμε. Εγώ σου λέω ότι θα συνεχίσω να το κάνω όπως το έκανα, όχι γιατί είμαι μάγκας κι έξυπνος, αλλά γιατί έτσι το έχω μάθει από αλλού και γιατί (ουφ!) έτσι το δείχνουν και οι ίδιοι στο rescue και μου το διευκρίνησε και η ίδια, πράγμα που μου επιβεβαιώνει ότι αυτός ο τρόπος είναι οκ. Και μπορώ να σου πω με βεβαιότητα χωρίς να ρωτήσω κανέναν ότι όχι, δεν αποτελεί violation of standards.

paris
27-04-09, 22:39
Ά ρε Μάνθο, είδα το ποστ σου λίγο πριν ποστάρω το δικό μου. Αν το είχα δει λίγο νωρίτερα θα έγραφα απλά ένα :thumbup:.

:geia:

υ.γ και για να μη φανεί πως φάσκω κι αντιφάσκω σε αυτά που λέμε για τα χέρια και τα στήθια, επανέρχομαι στο

Νεοκλέα προφανώς κι έχεις δίκιο ότι αν παρουσιάσεις ως εκπαιδευτής μια άσκηση με έναν δικό σου τρόπο διαφορετικό από αυτόν που προτείνει ο (εκάστοτε) οργανισμός δεν πρόκειται να σου πει κανείς και τίποτα, αρκεί βέβαια να κινείσαι στα όρια της κοινής λογικής και του αποδεκτού (όχι σαν τα παραδείγματά σου ας πούμε:D).

Από εκεί και πέρα δεν παύει ο κάθε οργανισμός να έχει έναν συγκεκριμένο τρόπο που προτείνει να παρουσιάζονται οι ασκήσεις.

fin
28-04-09, 08:51
Ένα άλλο πράγμα (αυτό δεν έχει θιχτεί πουθενά, αλλά έτσι, θέλω να το πω) που έχω μάθει εμπειρικά από τη θητεία μου ως μαθητής σε διάφορα επίπεδα είναι ότι το «καλός εκπαιδευτής» και «καλός δύτης» δεν είναι απαραίτητα ποσά ανάλογα. Αυτό άλλωστε ισχύει στα πάντα. Τίποτα δεν μας βεβαιώνει ότι ο Αϊνστάιν θα ήταν καλός σαν καθηγητής φυσικής λυκείου...
Έτσι και καλός εκπαιδευτής ενός σχολείου open water δεν είναι σώνει και καλά αυτός που έχει πάνω από 100 καταδύσεις στο φάσμα 70-90 μέτρα (μπορεί φυσικά και να είναι), αλλά αυτός που ξέρει πως να κάνει έναν αρχάριο να κατανοήσει την έννοια της πλευστότητας και να κάνει καλό fin pivot, ακόμα κι αν ο ίδιος φοβάται να πάει κάτω από τα 30 μέτρα. Προφανώς η εμπειρία είναι σημαντικότατος παράγοντας, ποια εργασία άλλωστε πνευματική ή χειρονακτική δεν επηρεάζεται από το βαθμό εμπειρίας αυτού που την εξασκεί. Αλλά εμπειρία σε τι, στην κατάδυση ή στην εκπαίδευση κατάδυσης; Κατά τη γνώμη μου άλλο το ένα κι άλλο το άλλο.

:thumbup::thumbup::thumbup:
:worship::worship::worship:
Συμφωνω 10000%
Ο καλος εκπαιδευτης αυτοδυτων πρεπει οσο αγαπαει την καταδυση να αγαπαει και ... τους μαθητες ;)


PS ΑΣΧΕΤΟ: ΖΗΤΕΙΤΑΙ admin / moderator να διαχωρισει το thread απο το 28 post και μετα :)

paris
28-04-09, 12:26
:thumbup::thumbup::thumbup:
:worship::worship::worship:
Συμφωνω 10000%


Καλά εσύ τώρα διάβασες για "πάνω από 100 καταδύσεις στα 70-90 μέτρα" και μυγιάστικες...

:cheesy::geia:





PS ΑΣΧΕΤΟ: ΖΗΤΕΙΤΑΙ admin / moderator να διαχωρισει το thread απο το 28 post και μετα :)

:thumbup::thumbup::thumbup:

neokles
28-04-09, 14:03
PS ΑΣΧΕΤΟ: ΖΗΤΕΙΤΑΙ admin / moderator να διαχωρισει το thread απο το 28 post και μετα :)

Παιδιά μην βαράτε τους admins. Μάλλον πήζουν με τα της εκδρομής, οπότε ας συνεχίσουμε εδώ μέχρι να βρούνε τον χρόνο να το κανουν.

Hint: Αν θέλετε κάτι γράψτε το στο topic για την εκδρομή. Απαντάνε αμέσως!!:evil::evil:

seafarer
28-04-09, 18:11
Ο εκπαιδευτής πρέπει να κλείσει τον αέρα του open water μαθητή και δεν είναι παράνομο, εφ' όσον έιναι μέσα στην Ευρωπαική νομοθεσία και τα πρότυπα.

Μανθο, βοηθησε με λιγο.....
για να καταλαβω αναφερετε ρητα στα standards της Padi αυτη η ασκηση ως skills???
και μαλιστα στο open water?
την περιγραφει δηλαδη?
την τεκκμηριωνει?
απλα την αναφερει?
τι απο ολα αυτα?

manthos
28-04-09, 20:18
Μανθο, βοηθησε με λιγο.....
για να καταλαβω αναφερετε ρητα στα standards της Padi αυτη η ασκηση ως skills???
και μαλιστα στο open water?
την περιγραφει δηλαδη?
την τεκκμηριωνει?
απλα την αναφερει?
τι απο ολα αυτα?

Κώστα γεια
Παραθέτω εδώ τμήμα από το instructor manual 2009 μάθημα 2, περιορισμένα (ασφαλή) ύδατα.

14. Air-depletion exercise — simulate air-supply depletion to allow student divers to experience the sensation of a gradual increase in inhalation effort. Brief students on what will occur and how to signal you when inhalation requires increased effort. Begin by moving in front of the student and slowly turning off the valve until the student feels the depletion occur. Maintain contact with the student’s tank valve and restore air supply immediately upon the out-of-air signal.

Επίσης εδώ από το 3ο μάθημα πάλι περιορισμένα νερά

10. Air depletion/alternate air source combined exercise — In water too deep to stand
up in, close the “out-of air” student’s valve. When student feels air loss (should not watch sPG), student signals out-of-air and secures buddy’s alternate air source and begins breathing. Reopen the valve as student secures the buddy’s alternate so the regulator is available for use. Donor and receiver swim together with receiver using alternate air source for at least one minute. switch roles so all divers act as donors and receivers.

Όπως βλέπετε όλα είναι σωστά και η PADI σίγουρα δεν βαδίζει σε παρανομίες και τέτοια:D
Τέλος να πω ότι στο μάθημα της ανοικτής θάλασσας νο2 αναφέρονται όλες οι περιπτώσεις σχετικά με το χταπόδι και τις εναλλακτικές πηγές αέρα.
Δίνω 2ο στάδιο, προτείνω το τρίγωνο, δίνω το κυρίως 2ο, το pony ή τελως πάντων ότι έχω... δεν αφήνει κενά πουθενά και επιτρέπει και στον εκπαιδευτή και τον μαθητή να εφαρμόσουν όποιο στυλ θέλουν.

Φιλικά
Μάνθος

seafarer
28-04-09, 22:07
Μαλιστα.:confused:
Ευχαριστω Μανθο.

Βλεπω οτι (και ευτυχως δηλαδη) την περιγραφει εντελως αλλιως οπως ενδεχομενως την εχουμε (τουλαχιστον οι παλιοι) στο μυαλο μας.

Λεει δηλαδη στην ουσια: συννενοησε με τον μαθητη για το τι θα ακολουθησει και τι θα του συμβει οταν θα αρχισει ο αερας να δυσκολευει.
Στεκεσε (ο εκπαιδευτης) μπροστα απο τον μαθητη και αργα του κλεινεις σταδιακα τον αερα απο την φιαλη μεχρι να νιωσει την ανεπαρκεια κλπ..
Τον υποστηριζεις και του ανοιγεις ξανα την φιαλη κλπ...

Οχι, γιατι ετσι ξερα οπως την γραψατε ρε παιδια τρελλαθηκα!!!
Λεω, ειναι δυνατον να υπαρχει ακομα το κλεισιμο της φιαλης???
Ξερετε, με εκεινον τον παλιο κομψο τροπο που την κλεινανε σε εμας!!!:D

paris
29-04-09, 00:20
Τέλος να πω ότι στο μάθημα της ανοικτής θάλασσας νο2 αναφέρονται όλες οι περιπτώσεις σχετικά με το χταπόδι και τις εναλλακτικές πηγές αέρα.
Δίνω 2ο στάδιο, προτείνω το τρίγωνο, δίνω το κυρίως 2ο, το pony ή τελως πάντων ότι έχω... δεν αφήνει κενά πουθενά και επιτρέπει και στον εκπαιδευτή και τον μαθητή να εφαρμόσουν όποιο στυλ θέλουν.

Φιλικά
Μάνθος

O Μάνθος έχει απόλυτα δίκιο!

Από την άλλη θα πει κανείς, όταν ένας οργανισμός εφαρμόζει το σύστημα της αυτοδιδασκαλίας (δηλαδή δες το βίντεο, πάρε το βιβλίο στο σπίτι κι έλα να κάνουμε μαζί την πρακτική εφαρμογή στο νερό αυτών που έμαθες μόνος σου από το βίντεο και το βιβλίο) και στο βίντεο και το βιβλίο βλέπεις συγκεκριμένα πράγματα, δεν είναι εύλογο να υποστηρίξει κανείς ότι συγκεκριμένη είναι και η πρόταση του οργανισμού;

Εύλογο ερώτημα...

Τέλος πάντων έχω την εντύπωση πως πάνω που οι διαχειριστές μας άνοιξαν καινούρια θεματική, το θέμα μας σαν να κλείνει σιγά σιγά. Η κουβέντα για μένα ήταν εποικοδομητικότατη.
Τώρα θα πρότεινα να ανοίξει μια καινούρια, κυρίως από τις παλιοσειρές, σε σχέση με "συστήματα" εκπαίδευσης που έχουν βιώσει στο πετσί τους στο παρελθόν. Θα 'χε πολύ ενδιαφέρον.

(Κώστα δεν πιστεύω να σε χαλάει που σιγά σιγά γίνεστε κομμάτι της ιστορίας:cheesy:)