Επιστροφή στο Forum : Εντυπώσεις από τον πρώτο σας εκπαιδευτή...
:cool: τι εχεται να πειτε για τον πρωτο σας εκπαιδευτη? :D
...δεκτα και τα καντηλια:madwife: .αν λεω ...:thumbdn:
...γενικα για εκπαιδευτες?:confused:
πως ηταν η πρωτη σας φορα?:crazy:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΛΒΕΡΟΥΔΗΣ
29-08-07, 11:16
Ο πρωτος μου εκπαιδευτης ηταν ο Παυλος ο Στεφανιδης στο Μediterranean dive center, ο οποιος τωρα εχει καταδυτικο στη Σαντορινη.
Ηταν χειμωνας, θυμαμαι, του 1998 και την πρωτη μερα που θα πηγαιναμε στη θαλασσα χιονιζε! Οταν τον ρωτησα αν θα βουτηξουμε με αυτο το καιρο μου απαντησε οτι υποβρυχιως δε χιονιζει.
Το σχολειο ηταν αψογο και βεβαια οι εντυπωσεις αριστες....
Ο παυλος ειναι αυτος που μου ανοιξε το δρομο στην καταδυση ερασιτεχνικα και επαγγελματικα και θα του ειμαι για παντα ευγνωμων.
καλα εγώ δεν εχω και τόσο καλό μνημονικό.. εξάλλου, μετά τα μαθήματα αρχισαν και τα ζόρια με το σχολείο και μετά εφυγα κι από την πόλη.. καταλαβένετε.. τεσπα στο θέμα μας... Αν και στη θεωρία ήταν πολύ καλός (να φανταστείτε κάναμε τα μαθήματα σε αντιπροσωπεία της ΤΟΥΟΤΑ χεχε!) στην πράξη μου τα χαλούσε λίγο.. Άντε μετά να πείσεις τους "μαθητές" σου ότι πρέπει να κόψουν το κάπνισμα.. Αυτός ήταν δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις 3 λεπτά πριν τη βουτιά.. χεχεχε..
Ήμουν πολύ τυχερός! Ο πρώτος μου εκπαιδευτής πιστεύω είναι απο τους καλύτερους που υπάρχουν στο χώρο... Αν και άργησα να πάρω το Open Water, άξιζε την αναμονή... η εκπαίδευσή μου ήταν άρτια και ουσιαστική!
Ο πρώτος (και δεύτερος μετά..) εκπαιδευτής ήταν (γιατί είναι σε διαδικασία απόσυρσης) λίγο θεωρητικός, φωνακλάς :madwife:και αυστηρός και μας την έλεγε συνέχεια :angyr:. Και ήταν και λιιιίγο πιο τσιμπημένος στην τιμή από τους άλλους. Και τελείωσα το σχολείο με μέτριες εντυπώσεις... ώσπου άρχισα τις βουτιές μόνος μου (απογαλακτισμός), με συνεχή προτροπή από αυτόν (που από ότι έχω καταλάβει πλέον είναι λίγο σπάνιο). Πηγαίναμε για βουτιά με το καταδυτικό και μας έδιωχνε με δυο μπουκάλες :geia:, να πάμε να βουτήξουμε και να γυρίσουμε για αναφορά... Στην περαιτέρω καταδυτική εμπειρία μου ανακάλυψα τί εκτίμηση του είχαν οι συνάδελφοί του, που μας έδειχναν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη όταν έβλεπαν το όνομά του στην :cool:, καθώς και το γεγονός οτι μας είχε κάνει επιπλέον εκπαίδευση και ασκήσεις από τις απαιτήσεις για Open Water. :2drunk:
Άμα δεν σας πειράζει, πείτε μας και τα ονόματά τους... μην μας αφήνετε να μαντεύουμε :)
Άμα δεν σας πειράζει, πείτε μας και τα ονόματά τους... μην μας αφήνετε να μαντεύουμε :)
Είναι σωστό? μήπως δεν πρέπει να δώσουμε έναυσμα για υπο-οθονιακές κατηγορίες ή διαφημίσεις?
Είναι σωστό? μήπως δεν πρέπει να δώσουμε έναυσμα για υπο-οθονιακές κατηγορίες ή διαφημίσεις?
Ο καλός εκπαιδευτής πρέπει να διαφημίζεται και ο κακός να είναι παράδειγμα προς αποφυγή.. το βλέπω πιο σωστό απο υπόγεια κουτσομπολιά/σχόλεια,ένα είδος σπασμένου τηλέφωνου.
Θέμα διαφήμισης σε αυτό το φόρουμ δεν υπήρξε ποτέ.. τα λέμε τα πράγματα με το όνομά τους :)
Ο καλός εκπαιδευτής πρέπει να διαφημίζεται και ο κακός να είναι παράδειγμα προς αποφυγή.. το βλέπω πιο σωστό απο υπόγεια κουτσομπολιά/σχόλεια,ένα είδος σπασμένου τηλέφωνου.
Θέμα διαφήμισης σε αυτό το φόρουμ δεν υπήρξε ποτέ.. τα λέμε τα πράγματα με το όνομά τους :)
:thumbup:
Γιώργος Ευστρατίου, τότε NAUI... τώρα ANDI και PADI.
Tώρα συνεχίζει ο γιος του, αλλά δεν τον έχω γνωρίσει σαν εκπαιδευτή.
Εχω φτάσει στο συμπέρασμα πως, ανεξάρτητα από σχολές και συστήματα, υπάρχουν τόσοι τρόποι εκπαίδευσης όσοι και εκπαιδευτές. Ο κάθε "δάσκαλος" δίνει παραπάνω έμφαση σε κάποια πράγματα και λιγότερο σε άλλα. Εχω δεί άλλους να επιμένουν παραπάνω στα θέματα ασφάλειας, άλλους στην πλευστότητα, άλλους στην υδροβιότητα, κλπ. και εν τέλει, δεν μπορώ να πω με σιγουριά αν ο άλφα είναι καλύτερος από τον βήτα.
Εγώ πάντως θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που είχα τον Σέργιο πρώτο μου εκπαιδευτή. Έχει την φήμη του αυστηρού, ιδιαίτερα στα ζητήματα ασφάλειας, κάτι που όμως, σε μένα, έκανε καλό. Ετσι, για να δώσω ένα παράδειγμα, έμαθα να αφαιρώ αυτόματα τα βάρη μόλις φτάσω στο σημείο εξόδου ή στο φουσκωτό και εντυπωσιάζομαι βλέποντας δύτη να πασχίζει να κρατηθεί στην επιφάνεια με 10 κιλά στην μέση αφού πρώτα έχει αφαιρέσει πέδιλα μάσκα και BC. Ετσι, επίσης, έμαθα να μην αγχώνομαι αν ξαφνικά βρεθώ χωρίς μάσκα κλπ. κλπ.
Βεβαίως υπάρχουν και μερικά πράγματα στα οποία έμεινα πίσω. Η πλευστότητά μου ήταν άθλια για μεγάλο διάστημα. Είχα κενά στην θεωρία που "δεν χτύπησαν" στο διαγώνισμα και που ανακάλυψα και κάλυψα στη συνέχεια κλπ.
Εχω φτάσει στο συμπέρασμα πως, ανεξάρτητα από σχολές και συστήματα, υπάρχουν τόσοι τρόποι εκπαίδευσης όσοι και εκπαιδευτές.
:confused:το αποτέλεσμα μετράει.
:cool: δεν ειναι αναγκη να λετε ονοματα ...:lipsrsealed: ...εντυπωσεις καλες κακες γενικα πραματα πειτε , για την πρωτη σας φορα και τετοια ...:fioufiou:
νομιζω ειναι καλυτερα ετσι ε?!:cheesy:
Ετσι, για να δώσω ένα παράδειγμα, έμαθα να αφαιρώ αυτόματα τα βάρη μόλις φτάσω στο σημείο εξόδου ή στο φουσκωτό και εντυπωσιάζομαι βλέποντας δύτη να πασχίζει να κρατηθεί στην επιφάνεια με 10 κιλά στην μέση αφού πρώτα έχει αφαιρέσει πέδιλα μάσκα και BC. Ετσι, επίσης, έμαθα να μην αγχώνομαι αν ξαφνικά βρεθώ χωρίς μάσκα κλπ. κλπ.
Γι' αυτό τα πέδιλα βγαίνουν τελευταία
Ο καλός εκπαιδευτής πρέπει να διαφημίζεται και ο κακός να είναι παράδειγμα προς αποφυγή.. το βλέπω πιο σωστό απο υπόγεια κουτσομπολιά/σχόλεια,ένα είδος σπασμένου τηλέφωνου.
Θέμα διαφήμισης σε αυτό το φόρουμ δεν υπήρξε ποτέ.. τα λέμε τα πράγματα με το όνομά τους :)
:cool: δεν ειναι αναγκη να λετε ονοματα ...:lipsrsealed: ...εντυπωσεις καλες κακες γενικα πραματα πειτε , για την πρωτη σας φορα και τετοια ...:fioufiou:
νομιζω ειναι καλυτερα ετσι ε?!:cheesy:
:angyr::crazy::fioufiou::lipsrsealed: τελική απόφαση? :confused:
Εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα είτε μιλήσω με ονόματα είτε όχι....
Οι μοδερειτορς του φόρουμ τι ζητάνε?
Μήπως τελικά παίζει λιγότερο ρόλο ο εκπαιδευτής και περισσότερο εμείς οι ίδιοι?
αυτό πάρει στο περί μάσκας πλευστότητας κλπ..
:mad:(κι αυτό γιατί μ' άρεσε :p)
Οι μοδερειτορς του φόρουμ τι ζητάνε?
Απο την πλευρά του Συλλόγου δεν έχουμε απολύτως κανένα πρόβλημα να λέτε ονόματα... το αντίθετο μάλιστα..το επικροτούμε
Ο πρώτος μου εκπαιδευτής, ήταν ο Γιάννης Δετοράκης. Δεν συνέχισα μαζί του τις καταδυτικές μου σπουδές, λόγω του μή ευέλικτου ωραρίου.... :)
Εκπαιδευτής μου στο 1ο και 2ο σχολείο ήταν ο Γιώργος Φαναριώτης.
Έμεινα απόλυτα ευχαριστημένη από τα μαθήματα ... τόσο που δύσκολα εμπιστεύομαι άλλον εκπαιδευτή (για τις καταδύσεις μιλάμε πάντα)...
Σώτος Χριστοδούλου
18-09-07, 08:20
Μένοντας σε ένα σχόλιο πολύ σοφό και δυνατό του Κυριάκου ότι το αποτέλεσμα μετράει...:
Πόσο καλός μπορεί να θεωρηθεί ένας εκαπιδευτής που:
Έβγαλε ένα δύτη (δηλαδή εμένα) από το πρώτο σχολείο με 14 κιλά στη ζώνή ενώ έπρεπε μετά να βρεθεί κάποιος άλλος δύτης να του εξηγήσει δυο πράγματα για να τα μειώσει στα 5?
Έβγαλε ένα δύτη (εμένα) με βαροτραύμα στο αυτί με ένα σφύριγμα που κράτησε περίπου 4 μήνες?
Έβγαλε ένα δύτη (τον αδελφό μου) που κινδύνεψε να πνιγεί αφού στην δεύτερη κατάδυση του έδειξε την έξοδο (διότι δεν είχε αέρα), με αποτέλεσμα ο δύτης να παλέψει μόνος του στην επίφάνεια για περίπου 100 μέτρα με κυμματισμό, χωρίς να ξέρει ότι μπορεί να φουσκώσει το BCD του με το στόμα για να βγεί έξω στα βράχια?
Στη θεωρεία όλοι καλοί είμαστε. Στην πράξη αυτό που μετράει είναιοι μαθητές να μαθαίνουν όχι από τα λάθη τους διότι αυτό μπορεί ενίοτε να αποδειχθεί τραγικό.
Ονόματα δεν λέμε...
Ο πρώτος εκπαιδευτής για όλους μας νομίζω ηταν super uau πολυ καλος, κτλ κτλ (εκτός αν γίνονται τραγικά λάθη) γιατί ερχόμαστε πρώτη φορά σε επαφη με μια τετοια εκπαιδευση και δεν γνωρίζουμε πως θα επρεπε να ειναι τα πράγματα..
Πολύ αργότερα διαβάζοντας, συζητώντας και γνωρίζοντας άλλους εκπαιδευτές βλέπεις τα λάθη του δικού σου πρώτου super uau εκπαιδευτή.
Προσωπικά ημουν τυχερή που ημουν μια μαθήτρια χωρις προβλήματα.. γιατι αν είχα προβλήματα μαλλον δεν θα μπορούσαν να λυθούν με την πρώτη μου εκπαίδευση..
:cool:
nikostratos
18-10-07, 12:52
Εχθές βρήκα λίγο χρόνο στο γραφείο, για να απολαύσω για μια ακόμα φορά τα βιντεάκια το Δελβερούδη στο you tube. Χαμένος στο βυθό τους, μου ήρθαν μνήμες από τις βουτιές στο Dahab (δύο όλες και όλες). Βλέποντας το αντίστοιχο βίντεο του Γιώργου θυμήθηκα τους βράχους με τα ονόματα των δυτών που χάθηκαν εκεί….:confused:
Δυστυχώς ή ευτυχώς είδα και τα βίντεο για τον Yuri….
Το κείμενο που είχα στο μυαλό μου να γράψω σήμερα ήταν τελείως διαφορετικό από αυτό που θα παρουσιάσω και ο λόγος είναι ότι το θέμα το έχει θίξει, όπως ανακάλυψα ο Outlaw.:thumbup:
Διαβάζοντας τις συνομιλίες επί του θέματος, ο «τρόμος» των χθεσινών βίντεο έδωσε την θέση του στην αγανάκτηση.:mad::mad:
Θυμήθηκα την ««««εκπαίδευση»»»» μου στο Open Water, από «εκπαιδεύτρια» τις Padi…(Ελένη δεν θυμάμαι το επίθετο) όταν πήρα την κάρτα ήξερα όσα θυμόμουν από το discover που είχα κάνει στη Σαντορίνη το ΄98…. Το Open Water το έκανα το 2005!!!!!
Νομίζω ότι ο Γιώργος έχει αναφέρει στο forum κάποιες απίθανες ιστορίες από την εκπαίδευσή μου.
Δυστυχώς (και όπως είναι και αναμενόμενο) δεν συνέχισα σε άλλα στάδια εκπαίδευσης, λόγο τις αποστροφής μου προς τους εκπαιδευτές (ναι δεν είναι όλοι έτσι) και του εύλογου φόβου για την ελλιπή μου εκπαίδευση.
Ευχαριστώ τον Γιώργο που μου έδωσε ένα γερό σπρώξιμο, τσεκάροντάς με σε μία βουτιά, αλλά και κάνοντάς μου ένα γρήγορο μάθημα στο Open Water.
Το ποιο απίθανο σε αυτό το μάθημα ήταν το ότι ανακάλυψα πως μέχρι και το πινακάκι το είχα μάθει λάθος!!!!!!
Πως στο διάβολο με περάσανε στις εξετάσεις και μου δώσανε και την κάρτα;;;;;;;;;:madwife:
Έχεις χίλια δίκια φίλε Outlaw…το έχουν γ***** το σύστημα....
Έκτοτε πήγα στο Sharm El Sheih, ;έκανα τέσσερις βουτιές στην Ελλάδα και μετά πάλι Αίγυπτο στο liveaboard.
Ναι έχω 37 βουτιές….
Ελπίζω τώρα που γνωρίστηκα με τον DiveBuddy να το οργανώσουμε το θέμα…:cool:
Το βασικό όμως ερώτημα είναι το εξής:
Πόσοι είναι αυτοί που είχαν μια παρόμοια εμπειρία με εμένα και εγκατέλειψαν κάθε προσπάθεια;
Πόσοι είναι αυτοί που ο τρόμος τους για αυτό το sport (λόγο αντίστοιχων εμπειριών ή ακουσμάτων) φράσσουν το δρόμο προς την γαλήνη της κατάδυσης;
Και τελικά πως θα γίνει οι «επαγγελματίες» του χώρου να γίνουν επαγγελματίες;
Φιλικά
Νικόστρατος
Υ.Γ. Δεν θέλω επουδενεί να παρεξηγηθούν αυτά που αναφέρω για τον Γιώργο,
ίσος πρέπει να αναφέρω πως είναι παιδικός και αδελφικός μου φίλος και εντός
του 2008 και σύντεκνος….
Ελπίζω τώρα που γνωρίστηκα με τον DiveBuddy να το οργανώσουμε το θέμα…:cool:
και εγω ειχα μια τρομακτικη εμπειρια αφου τελειωσα το open water .... συνεχισα να βουταω με την σχολη του εκπαιδευτη και εγινε ενα συμβαν που με φοβησε πολυ !!
μετα απο αυτο ( προφανως συνεβει ΚΑΙ λογο της απειριας μου, αλλα....ολες και ολες 5 βουτιες ειχα κανει συνολικα !) ειχα φοβηθει τι καταδυσεις, ωσπου εντελως τυχαια γνωριστικα με τον divebuddy και με επεισε να παμε να κανουμε παρεα μια βουτια στα Λιμανακια...
πηγαμε ( ηταν θυμαμαι και ο Yan & ο Αpollon) και απο τοτε ξανα-ξεκινησα ....
Ο εκπαιδευτής μπορεί να κάνει έναν άνθρωπο δύτη ή να του δώσει μια τόσο κακή εμπειρία που να τον κάνει να μην συνεχίσει τις καταδύσεις.
Δεν θα ξεχάσω την εκδρομή στα Λιχαδονήσια που μετά την πολύ καλή εμπειρία από παλαιότερη εκδρομή με το theAbyssClub πήγα και εγώ την κοπέλα μου να της κάνουν Discover Scuba. Αντί όμως του εκπαιδευτή που ήξερα και εμπιστευόμουν, την ανέλαβε ο ιδιοκτήτης του καταδυτικού. Η εμπειρία ήταν καθ’ όλα αρνητική, η μάσκα της έβαζε νερά, έχανε συνέχεια την πλευστότητά της και ο «συνοδός» δεν έκανε τίποτα. Βγήκε με ένα αυτί χάλια (από το πάνω κάτω) και με την εντύπωση ότι η κατάδυση είναι ένα απίστευτο παίδεμα αδειάσματος της μάσκας. Γυρνώντας στην Αθήνα έμαθα ότι ο ιδιοκτήτης του καταδυτικού ήταν απλά advanced open water diver! Κοινώς η κοπέλα πείστηκε ότι δεν θέλει να κάνει κατάδυση!
Για να λέμε όμως και τα καλά (μην καούν όλοι μαζί με τα ξερά), το ότι η συγκεκριμένη κοπέλα πείστηκε να κάνει καταδύσεις (και να είναι και πολύ καλή) οφείλεται 100% στο μεράκι της Ελένης Κυρκιλή και του Οδυσσέα Γρηγοράτου, που έσκυψαν και με πολύ προσοχή (και με επιπλέον βουτιές από τις προγραμματισμένες) πάνω της και την βοήθησαν να ξεπεράσει την αρνητική της εμπειρία. Τους δύο αυτούς ανθρώπου θα τους ευχαριστώ για όλη μου την ζωή για αυτά που μου έμαθαν για την κατάδυση, που μου μετέδωσαν την νοοτροπία που πρέπει να έχουμε μέσα αλλά και έξω από το νερό, την ποιότητα της δουλειάς τους που είναι υποδειγματική τόσο στο OW (ίσως το πιο δύσκολο σχολείο) όσο και στα επόμενα και για την βοήθειά τους στα πρώτα μου βήματα (και όχι μόνο).
Μιλώντας γενικά θέλω να πω ότι βγαίνοντας από το σχολείο είσαι σαν ένα μικρό ελάφι που μόλις έμαθε να περπατάει. Ο εκπαιδευτής σου μαθαίνει να περπατάς. Μόνο η θάλασσα μπορεί να σου μάθει πραγματικά κατάδυση. Αν καταλάβεις (από μόνος σου) και αν σου δώσουν να καταλάβεις ότι πρέπει να ξεκινήσεις πολύ πολύ αργά τότε μπορείς να αφεθείς και να μάθεις πραγματικά από το ίδιο το νερό, χωρίς παλικαρισμούς και πράξεις αυτό-επιβεβαίωσης ή βιασύνη για το κάτι παραπάνω (ή μάλλον το παρακάτω :) ).Θες σκάφος πασά μου; Πρέπει να έχειw πλευστότητα (μπορεί να χρειαστεί να αιωρηθείς δίπλα από ένα τοίχο ή και πάνω από το πουθενά), να έχεις μάθει να ντύνεσαι (η πολυκοσμία συνήθως δεν ευνοεί την αργή και χαλαρή προετοιμασία που χρειάζεται ένας κανούργιος δύτης), άνεση στην εξίσωση (η βουτιά μπορεί να βαθαίνει απότομα), Φυσικά και πρέπει είτε ο εκπαιδευτής όταν κάνεις τα μαθήματα, είτε το καταδυτικό που πρόκειται να πας εκδρομή, να σε ενημερώσουν για όλα αυτά.
Ευλαβικά τηρώντας τα όσα έμαθες (βρίσκω πολύ δύσκολο να μην έχεις μάθει κάτι σημαντικό και να μην το έπιασαν οι εξετάσεις, τουλάχιστον όχι της PADI) προχωράς. Φυσικά πρέπει να έχεις και την σωστή νοοτροπία η οποία πρωτίστως είναι δουλειά του εκπαιδευτή, αλλά και δική μας που άθελά μας πολλές φορές παρασέρνουμε τους νεότερους δύτες σε μονοπάτια που δεν μπορούν ακόμα να ακολουθήσουν, υπερεκτιμώντας πολλές φορές τις δυνατότητες μας.
Σώτος Χριστοδούλου
18-10-07, 18:51
Και τελικά πως θα γίνει οι «επαγγελματίες» του χώρου να γίνουν επαγγελματίες;
Nikostratos, αρχικά θα ήθελα να πω ότι πέρασα από κάποιες καταστάσεις και γω σαν νέος δύτης. Η αγάπη μου όμως για το υγρό στοιχείο νίκησε και προχώρησα. Εκτοτε έχω κάνει άλλα 18 σχολεία αυτονομης κατάδυσης και έφτασα σε εκείνο που λέμε επαγγελματίας.
Θα ήθελα να κάνω όμως και λιγο το δικηγόρο του διαβόλου και να θέσω τον εξής προβληματισμό:
Μιλάμε για ένα επάγγελμα που δεν είναι κατοχυρωμένο και η αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτών ακολουθεί γεωμετρική πρόοδο. Δεν θεωρείται και ένα επάγγελμα με ιδιαίτερα εμπόδια για κάποιον που θέλει να το ακολουθήσει και σαν συνέπεια έχουμε πληθώρα εκπαιδευτών. Αν και το επάγγελμα δεν είναι τόσο ελκυστικό από την άποψη των απολαβών όλοι μας λίγο πολύ έχουμε στο μυαλό μας την εικόνα εκείνων των ατόμων που τους πληρώνουμε για να κάνουν το κέφιο τους και πάνω από όλα κάνουν διακοπές 12 μήνες το χρόνο. Είναι όλη μέρα μές τη θάλασσα και έχουν και τα τυχερά τους. Αρα το επάγγελμα λόγω κοινωνικού ψευδοστάτους γίνεται εκλυστικό και ολοένα και περισσότεροι αποφασίζουν να γίνουν επαγγελματίες.
Η ζήτηση ακολούθως από τα άτομα που επιθυμούν να κάνουν σχολεία δεν έιναι τόσο μεγάλη ώστε να γεμίζουν οι ώρες όλων αυτών των επαγγελματιών, με αποτέλεσμα πολλοί να έχουν τις καταδύσεις σαν δεύτερη δουλειά ή για ένα έξτρα εισόδημα που λέμε. Η ακόμα να διδάσκουν σχολεία επειδή τους αρέσει να το κάνουν και επειδή περνάνε καλά και όχι επειδή το επάγγελμα είναι κερδοφόρο.
Τι συμβαίνει τώρα? Αν ένας κάτσει και αναλύσει τις προδιαγραφές εκπαίδευσης του κάθε ενός οργανισμού ξεχωριστά θα καταλάβει ότι ένα σχολείο δεν μπορεί ούτε με σφαίρες να βγει με τόσες καταδύσεις και τόσες ώρες. Χρειάζονται πολύ περισσότερες για πάρα πολλούς μαθητές που απλά δεν προχωράνε με τους ρυθμούς που έχει προβλέψει ο σχεδιαστής του εκπαιδευτικού προγράμματος. Από την άλλη έχουμε και τον κόσμο να φωνάζει και να κατακρίνει αυτούς που κρίνουν ότι πρέπει να αμοίβονται για να κάνουν σχολεία κατάδυσης. Η πρώτη ερώτηση που κάνει ο καθένας που έρχεται να κάνει ένα σχολείο είναι το "πόσο κοστίζει?" Όλοι ενδιαφέρονται για το πόσο θα πληρώσουν διότι το βλέπουν σαν κάποιες ώρες διασκέδασης. Κανείς δεν ρωτάει τι θα μάθω και τι θα γίνει αν δεν γίνω αυτό που πρέπει να γίνω στις 4 καταδύσεις? Μόνο την τσέπη μας δηλαδή σκεφτόμαστε.
Οι εκπαιδευτές τώρα που σέβονται τον εαυτό τους θα απέχουν από αυτό το τσίρκο και από αυτό το παζάρεμα τιμών. Στην καλύτερη περίπτωση θα χάσουν πελατεία και στο τέλος θα μειώσουν τα σχολεία που κάνουν στο ελάχιστο. Σαν αντίδραση στο κατεστημένο ονομάζουν τους εαυτούς τους πλέον εκπαιδευτές από χόμπι, κάνουν σχολεία σε κάποια φιλαράκια και χρεώνουν όσα όσα να βγουν τα έξοδα. Αλλά και πάλι μετά από κάποια χρόνια το κέφι χάνεται και κρεμάνε τον ρυθμιστή. Ποιός μαλά**ς από εμας δέχεται να δουλεύει επαγγελματικά σε ένα χώρο και να πληρώνεται ψίχουλα? Κάνενας!
Ορισμένες φορές ρε γμτ βλέπω ότι τα θέλουμε όλα! και την πίτα σωστή και το σκύλο χορτάτο.
Η απάντηση στην ερώτηση σου φίλε Νικόστρατος διότι μακρυγόρησα και απολογούμαι είναι απλή:
Με το να αυξηθεί το επίπεδο δυσκολίας και τα εμπόδια που πρέπει να έχει κάποιος επίδοξος νέος επαγγελματίας ώστε να εισέλθει στον χώρο των επαγγελματιών και με το να πληρώνεται όπως πρέπει να πληρόνεται! Δεν γίνεται να θέλουμε να έχουμε τους καλύτερους εκπαιδευτές και να τους πληρώνουμε σα ζητιάνους! Φτάνει πια να βασιζόμαστε στο φιλότιμο του κάθε επαγγελματία ότι θα κάνει τη δουλειά του σωστά. Θέλει και κίνητρο!
Νεοκλή σε σ' ευχαρισούμε για το πολύ καλό Report :thumbup:
.
nikostratos
19-10-07, 09:40
Δεν γίνεται να θέλουμε να έχουμε τους καλύτερους εκπαιδευτές και να τους πληρώνουμε σα ζητιάνους! Φτάνει πια να βασιζόμαστε στο φιλότιμο του κάθε επαγγελματία ότι θα κάνει τη δουλειά του σωστά. Θέλει και κίνητρο!
Το θέμα τις αμοιβής είναι βασικό αλλά νομίζω ότι το έχουμε κάνει καραμέλα...
όταν κάποιος ετοιμάζεται να εισέλθει σε έναν επαγγελματικό χώρο, γνωρίζει εν μέρη και τις αποδοχές του.
Το πρόβλημα είναι στον σεβασμό που έχει για τον χώρο αυτό, στον σεβασμό προς τους πελάτες του αλλά κυρίως στον σεβασμό προς το εαυτό του.
Σαφώς σωστός δύτης γίνεσαι με την εμπειρία και την μελέτη των εμπειριών, των δικών σου και των άλλων.
'Οταν όμως στο καταδυτικό κέντρο που πας για να πάρεις την πρώτη και βασική γνώση και εντύπωση, σε ρωτάνε ΑΝ θες να αγοράσεις το βιβλίο ενώ πρωτίστως σε έχουν ενημερώσει πως δεν υπάρχουν σημειώσεις ή κάποιο άλλο εγχειρίδιο.....
Όταν ο εκπαιδευτής δεν μπορεί να μεταδώσει και αποκαλεί χαζό έναν μαθητή επειδή έκανε λάθος στην πρώτη άσκηση για το πινακάκι....
όταν ένας μαθητής δεν είναι "θαλασσινός" και ρωτά γιατί πρέπει να φτύσει μέσα στη μάσκα, δεν πρέπει να τον αφήνεις από τα μάτια σου κατά την διάρκεια τις βουτιάς... είναι τραγικό όταν αυτός ο μαθητής να ζητά από τους υπόλοιπους να τον προσέχουν α) γιατί δεν έχει buddy και β) γιατί δεν εμπιστεύεται την εκπαιδεύτρια...
είναι τραγικό σε κάθε βουτιά (20 λεπτών στα 10-12 μέτρα) να πίνεις όλη την μπουκάλα σου προσπαθώντας να φτάσεις την εκπαιδεύτρια που τρέχει μπροστά και δεν ξέρεις που πηγαίνει...
είναι τραγική η στιγμή που όταν εδέησε να γυρίσει να κοιτάξει πίσω, άρχισε να ωρύεται επειδή έχανε έναν στην καταμέτρηση...(το γκρουπ ήταν 5 μαθητές και η εκπαιδεύτρια... = 6 άτομα.... και αυτή στην καταμέτρηση τα έβγαζε μόνο 5!!!!!)
Είναι ανεπίτρεπτο όταν στην ερώτηση, γιατί κάνουμε την άσκηση
που βγάζουμε το τζακετ εντός του νερού, η απάντηση να είναι:
"επειδή απαγορεύετε το ψάρεμα με μπουκάλες, αν καταλάβεις πως το λιμεναρχείο είναι από πάνω και μιας που ο εξοπλισμός είναι πολύ ακριβώς, τον βγάζεις, τον κρύβεις, ανεβαίνεις και όταν περάσει ο κίνδυνος βουτάς και τον παίρνεις " :angyr:
Να αναφέρω και το γεγονός οτι οι μπουκάλες είχαν λάδι;
θα είναι βαρετό μάλλον και γράψω και τα υπόλοιπα περιστατικά....
Κάποια πράγματα δεν μπαίνουν στην ίδια ζυγαριά με κάποια άλλα...
Το θέμα ίσος και να είναι πιο σοβαρό από την "στεναχώρια" μου για το κακό μάθημα γιατί με αυτές τις μαλ...ες κινδυνεύουν ζωές.
'Οταν όμως στο καταδυτικό κέντρο που πας για να πάρεις την πρώτη και βασική γνώση και εντύπωση, σε ρωτάνε ΑΝ θες να αγοράσεις το βιβλίο ενώ πρωτίστως σε έχουν ενημερώσει πως δεν υπάρχουν σημειώσεις ή κάποιο άλλο εγχειρίδιο.....
Όταν ο εκπαιδευτής δεν μπορεί να μεταδώσει και αποκαλεί χαζό έναν μαθητή επειδή έκανε λάθος στην πρώτη άσκηση για το πινακάκι....
όταν ένας μαθητής δεν είναι "θαλασσινός" και ρωτά γιατί πρέπει να φτύσει μέσα στη μάσκα, δεν πρέπει να τον αφήνεις από τα μάτια σου κατά την διάρκεια τις βουτιάς... είναι τραγικό όταν αυτός ο μαθητής να ζητά από τους υπόλοιπους να τον προσέχουν α) γιατί δεν έχει buddy και β) γιατί δεν εμπιστεύεται την εκπαιδεύτρια...
είναι τραγικό σε κάθε βουτιά (20 λεπτών στα 10-12 μέτρα) να πίνεις όλη την μπουκάλα σου προσπαθώντας να φτάσεις την εκπαιδεύτρια που τρέχει μπροστά και δεν ξέρεις που πηγαίνει...
είναι τραγική η στιγμή που όταν εδέησε να γυρίσει να κοιτάξει πίσω, άρχισε να ωρύεται επειδή έχανε έναν στην καταμέτρηση...(το γκρουπ ήταν 5 μαθητές και η εκπαιδεύτρια... = 6 άτομα.... και αυτή στην καταμέτρηση τα έβγαζε μόνο 5!!!!!)
Είναι ανεπίτρεπτο όταν στην ερώτηση, γιατί κάνουμε την άσκηση
που βγάζουμε το τζακετ εντός του νερού, η απάντηση να είναι:
"επειδή απαγορεύετε το ψάρεμα με μπουκάλες, αν καταλάβεις πως το λιμεναρχείο είναι από πάνω και μιας που ο εξοπλισμός είναι πολύ ακριβώς, τον βγάζεις, τον κρύβεις, ανεβαίνεις και όταν περάσει ο κίνδυνος βουτάς και τον παίρνεις " :angyr:
Νικόστρατε, μου κάνει φοβερή εντύπωση που βουτάς ακόμα :stunned:
nikostratos
19-10-07, 09:48
Νικόστρατε, μου κάνει φοβερή εντύπωση που βουτάς ακόμα :stunned:Να είναι καλά ο Δελβερούδης.....
Η εκπαίδευση θα βελτιωθεί μόνο εάν "τιμωρούμε" τους κακούς εκπαιδευτές λέγοντας στους φίλους μας να μην πάνε και να μην διαλέγει ο κόσμος τον εκπαιδευτή με γνώμονα μόνο την τιμή..
Να ξαναπώ ότι η τιμή είναι κάτι σχετικό... πώς γίνεται να πληρώνεις τα ίδια λεφτά και να κάνεις όλες τις βουτιές σου στο 1ο ή 2ο ή 3ο λιμανάκι ή στο αντίστοιχο λιμανάκι της Θεσσαλονίκης σε σύγκριση με το να κάνεις τις Open Water βουτιές σου από σκάφος;;;
Επίσης άλλο είναι 300 ευρώ, και πολλά θεωρητικά τα διαβάζει ο μαθητής σπίτι, οπότε κάνουμε μόνο 3 ώρες διδασκαλία και άλλο να γίνονται τα μαθήματα με video και projector και να χρειάζονται 10 ώρες... Επειδή σκοτώνουν τις τιμές, απο κάπου θα κόψουν, και αυτό συνήθως είναι η ποιότητα, είτε αυτό αναφέρεται στα οπτικοακουστικά μέσα, είτε στον εξοπλισμό είτε στις καταδύσεις (δεν είναι το ίδιο να κάνεις μάθημα με 10 άτομα με το να κάνεις με άλλα 3)
Όπως δεν είναι το ίδιο να βουτάς με άλλους 10 μαθητές και όταν μια ασκηση δεν την καταφέρεις να σε βγάζουν έξω για να ξαναπροσπαθήσεις την άλλη εβδομάδα!
:angyr:
Η ψυχολογική πίεση που δέχεσαι με αυτόν τον τρόπο είναι τεράστια. Φεύγεις από το μάθημα με την αίσθηση ότι δεν τα κατάφερες, ότι δεν είσαι τόσο καλός όσο οι άλλοι, και δεν είναι λίγοι αυτοί που εγκατέλειψαν εντελώς. Εγκατέλειψαν είτε γιατί το θεώρησαν κάτι δύσκολο, είτε κάτι άχαρο, είτε κάτι επικίνδυνο, πράγμα άδικο και για τους ανθρώπους που θα χάσουν την ευκαιρία να γνωρίσουν έναν νεο κόσμο, άδικο και για την κατάδυση που χάνει φίλους.
Σώτος Χριστοδούλου
19-10-07, 21:30
Νικόστρατε θα το θέσω λοιπόν από την άλλη μεριά. Βλέπω ότι είσαι πολιτικός μηχανικός. Μια δουλειά με ευθύνη.
Σκέψου το εξής σενάριo:
Οποιοσδήποτε (Μα όποισδήποτε) μπορεί με συνολικά 300 ώρες σχολείο να γίνει πολιτικός μηχανικός. Κάποιες σχολές έστω ότι νόμιμα "παράγουν" πολιτικούς μχανικούς με γνώσεις και εμπειρία 300 ωρών. Εσύ έχεις ένα γραφείο που έχεις επενδύσει πολλές ώρες μελέτης πολλά χρήματα σε τεχνολογία και μέσα που κρίνεις ότι πρέπει να χρεώνεις μια στατική μελέτη όχι λιγότερο από 2000 Ευρώ (ένα νούμερο λέω).
Σε κάποια φάση όμως έχει γεμίσει ο τόπος με πολιτικούς μηχανικούς. Κάνουν σχετικά "καλά" τις εύκολες δουλειές μέσα στην αδυναμία τους αν και εσύ είσαι πολύ καλύτερός τους. Χρεώνουν περίπου 300 Ευρω την στατική μελέτη. Κάποιοι πελάτες τους είναι υπερευχαριστημένοι και υπερευτυχισμένοι. Τους κάνουν μάλιστα και διαφήμηση στον κύκλο τους και στο συγγενολόι τους. Πολύ καλός ο νέος και πολύ φτηνός! Δεν μπορώ να καταλάβω πώς ο Νικόστρατος χρεώνει τα τριπλάσια. Κάτι λάθος πρέπει να πηγαίνει με αυτό το μυστήριο τύπο που λέει ότι κάνει καλύτερη δουλειά.
Σιγά - σιγά κάποιες από τις στατικές μελέτες αποδυκύνονται κακές και έχουν οδηγήσει σε κακοτεχνίες (οι κακώς εκπαιδευμένοι δύτες). Το συζητάνε και καταλήγουνε στο συμπέρασμα ότι οι πολιτικοί μηχανικοί είναι χαραμοφάηδες, άσχετοι, και αρχίζουν σιγά σιγά να βλέπουν μέσα στην τύφλα τους ότι την έχουν πατήσει.
Δυστυχώς όμως αυτά τα συμβάντα δεν βγάινουν πάρα έξω και δεν αναλύονται ποτέ με δίκαιο τρόπο. Οι πολιτικοί μηχανικοί μπαίνουν όλοι στο ίδιο καλάθι. Όλοι άσχετοι!! Οι ανταγωνιστές σου συνεχίζουν να θησαυρίζουν και εσύ να προσπαθήσεις να δικαιολογήσεις τις "αδιακιολόγητα" ψηλές τιμές σου. Προφανώς έχεις χάσει το τρένο. Τα στάνταρντς της αγοράς έχουνε πλέον πέσει χαμηλά και κανένας δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται για την ποιότητα και την ασφάλεια. Οι κακοτεχνίες έχουνε πλέον γίνει τόσο πολλές που αποτελούν τον κανόνα και όχι την εξαίρεση (εδώ υπερβάλλω κάπως αλλά εκεί οδηγούμαστε...).
Πρέπει να γινεις και συ λοιπόν φτηνός? Η αλλάζεις επάγγελμα?
Πάντως, πριν απαντήσει ο Νικόστρατος, ήθελα να πω Σώτο ότι ναι μεν έχεις δίκιο για την "απαξίωση" του επαγγέλματος, όμως τα παιδιά (Νικόστρατος, Yiannis και neokles, δεν είδα πουθενά να αναφέρουν ότι διάλεξαν τους εκπαιδευτές τους με γνώμονα το "χαμηλό κόστος". Πιστεύω μάλιστα ότι εάν ερωτηθούν θα απαντήσουν ότι πλήρωσαν κανονικά τις τιμές της αγοράς... όχι;:confused:
Αν ισχύει πάντως αυτό, τότε δεν βλέπω πως η "κακή" εκπαίδευση σχετίζεται με την ελαχιστοποίηση του κόστους....
Όπως και να'χει εγώ δεν πιστεύω ότι έχουμε κακούς εκπαιδευτές στην Ελλάδα (και στην Κύπρο κατά πώς φαίνεται!). Όχι τουλάχιστον σαν κανόνα. Οι εξαιρέσεις εμφανίζονται σωρηδόν κατά καιρούς αλλά τις τρώει η μαρμάγκα. Άντε δύο σχολεία κι έχουν πάρει πόδι. Δεν κάνουν όλοι για δύτες αλλά πολύ παραπάνω δεν κάνουν όλοι για εκπαιδευτές αυτοδυτών.
Έχω γνωρίσει τέτοιες περιπτώσεις, δεν είναι πολύ ανησυχητικές.... Ειδικά τώρα που η πληροφορία ρέει άφθονη η επιβίωσή τους μάλλον αμφίβολη είναι.....
:2drunk:
Πάντως, πριν απαντήσει ο Νικόστρατος, ήθελα να πω Σώτο ότι ναι μεν έχεις δίκιο για την "απαξίωση" του επαγγέλματος, όμως τα παιδιά (Νικόστρατος, Yiannis και neokles, δεν είδα πουθενά να αναφέρουν ότι διάλεξαν τους εκπαιδευτές τους με γνώμονα το "χαμηλό κόστος". Πιστεύω μάλιστα ότι εάν ερωτηθούν θα απαντήσουν ότι πλήρωσαν κανονικά τις τιμές της αγοράς... όχι;:confused:
:2drunk:
ακριβως !
ισα-ισα που εγω ειχα πληρωσει τοτε τιμες σημερινες !!
βασικα δεν το ειχα ψαξει και πολυ......
Δυστυχώς όμως αυτά τα συμβάντα δεν βγάινουν πάρα έξω και δεν αναλύονται ποτέ με δίκαιο τρόπο. Οι πολιτικοί μηχανικοί μπαίνουν όλοι στο ίδιο καλάθι. Όλοι άσχετοι!! Οι ανταγωνιστές σου συνεχίζουν να θησαυρίζουν και εσύ να προσπαθήσεις να δικαιολογήσεις τις "αδιακιολόγητα" ψηλές τιμές σου. Προφανώς έχεις χάσει το τρένο. Τα στάνταρντς της αγοράς έχουνε πλέον πέσει χαμηλά και κανένας δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται για την ποιότητα και την ασφάλεια. Οι κακοτεχνίες έχουνε πλέον γίνει τόσο πολλές που αποτελούν τον κανόνα και όχι την εξαίρεση (εδώ υπερβάλλω κάπως αλλά εκεί οδηγούμαστε...).
Πρέπει να γινεις και συ λοιπόν φτηνός? Η αλλάζεις επάγγελμα?
Σώτο καταλαβαίνω τι προσπαθείς να πεις, αλλά ενώ το παράδειγμά σου είναι πετυχημένο για το χώρο των πολιτικών μηχανικών και στέκει κάλλιστα και για πολλά άλλα ελεύθερα επαγγέλματα, νομίζω πως δεν είναι τόσο πετυχημένο για το χώρο της καταδυτικής εκπαίδευσης.
Ο λόγος είναι πολύ απλός: Η ελεύθερη αγορά πρέπει να είναι πραγματικά ελεύθερη για να λειτουργήσει ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης αλλά και της αξιολόγησης της ποιότητας του παρεχόμενου προϊόντος.
Αν το δούμε ρεαλιστικά όμως, η PADI σήμερα αποτελεί ένα ισχυρό μονοπώλιο και οι τιμές του Open Water είναι σχεδόν προκαθορισμένες μεταξύ 300-350 ευρώ.
Αν κάποιος επαγγελματίας δοκιμάσει να το πουλήσει 500 ευρώ, το αποτέλεσμα είναι δεδομένο: Δεν πρόκειται να σταυρώσει πελάτη.
Να ξεκαθαρίσω πως δεν είμαι πολέμιος της PADI και πιστεύω πως η τυποποίηση της εκπαίδευσης και η σταθερή, χαμηλή τιμή είναι κάτι θετικό για τον υποψήφιο δύτη, αρκεί να συνοδεύεται από ελεγμένα καλές υπηρεσίες εκπαίδευσης.
Σ' αυτό το σημείο έχω την αίσθηση πως υπάρχουν σημαντικά προβλήματα (διορθώστε με αν έχετε διαφορετική εμπειρία):
1. Η PADI έχει μεγαλώσει τόσο που πια δεν μπορεί να ελέγξει αποτελεσματικά την ποιότητα των εκπαιδευτικών κέντρων και των εκπαιδευτών της.
Μπορεί κατά καρούς να έχουν αφαιρεθεί κάποια διπλώματα εκπαιδευτών, αλλά νομίζω πως αφορούν μόνο πολύ κραυγαλέες περιπτώσεις (πιο κραυγαλέες, ακόμη κι από αυτή που ανέφερε ο Νικόστρατος).
2. Οι ιδιοκτήτες των καταδυτικών κέντρων θέλουν να μεγιστοποιήσουν το κέρδος τους. Αφού δεν μπορούν να το κάνουν πουλώντας 500 ευρώ το OW προσπαθούν να το κάνουν πληρώνοντας χαμηλούς μισθούς στους εκπαιδευτές. Αυτό σημαίνει τελικά, χειρότερες υπηρεσίες εκπαίδευσης αφού πολύ τακτικά απολύουν τους έμπειρους εκπαιδευτές τους (που έχουν και μεγαλύτερες μισθολογικές απαιτήσεις) και προσλαμβάνουν συνεχώς νέους που εκ των πραγμάτων είναι άπειροι.
Μια άλλη εκδοχή είναι ότι οι ιδιοκτήτες προσπαθούν να φτιάξουν μια οικογενειακή επειχείρηση και να καλύψουν όλες τις απαιτήσεις εκπαίδευσης μόνοι τους (αυτοί και τα παιδιά τους).
Αν ήθελαν να είναι σοβαροί, θα έπρεπε να επιδιώξουν να είναι όσο πιο ποιοτικοί μπορούν και με βάση αυτή τη φήμη τους να επεκταθούν, να προσλάβουν περισσότερους εκπαιδευτές και να κάνουν περισσότερες εκπαιδεύσεις σε μία σεζόν.
Δεν το θέλουν όμως: Αντί να κάνουν επιχειρησιακό πλάνο, προτιμούν να κάνουν μια οικογενειακή "αρπαχτή" και του χρόνου έχει ο θεός.
3. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες καταδυτικών κέντρων είναι εκπαιδευτές οι ίδιοι αλλά ακόμα κι αν δεν είναι, οφείλουν να γνωρίζουν τις ευθύνες που απορρέουν από το είδος της επιχείρησης που έχουν και τις αρχές μια σωστής καταδυτικής εκπαίδευσης.
Θεωρώ απαράδεκτο να έχει προσλάβει καταδυτικό κέντρο εκπαιδευτή σαν αυτόν που περιγράφει ο Νικόστρατος και να μην τον έχει ελέγξει πάνω στην δουλειά του (υπάρχουν πολλοί τρόποι).
Θεωρώ επίσης απαράδεκτο να παραμένει εκπαιδευτής στη θέση του μετά από αναφορά παρόμοια μ' αυτή που έκαναν τα παδιά παραπάνω - εκτός αν τελικά τα μόνα κριτήρια, είναι αυτά της μεγιστοποίησης του κέρδους με τις μεθόδους που αναφέρω παραπάνω στο (2).
Πραγματικά χαίρομαι που άνοιξε αυτή η κουβέντα και παροτρύνω και επίσημα σαν γραμματέας του συλλόγου όποιον έχει παρόμοια εμπειρία να την αναφέρει εδώ επώνυμα και υπεύθυνα (με ονόματα εκπαιδευτών και καταδυτικών κέντρων) όπως αντίστοιχα να αναφερθούν επώνυμα και να επιβραβευθούν κι οι σωστοί εκπαιδευτές και τα υπεύθυνα καταδυτικά κέντρα.
Αν κάποιος εκπαιδευτής πιστεύει πως αδικείται από τα γραφόμενα ενός μαθητή του, είναι ευπρόσδεκτος να γραφτεί στο forum και να υποστηρίξει τον εαυτό του.
Η δύναμή μας σαν κοινότητα έγκειται κυρίως στην αλληλο-ενημέρωσή κι ας μην ξεχνάμε ότι εδώ δεν αναφερόμαστε σε κακά μαθήματα αγγλικών ή μαθηματικών: Κάποιες από τις παραπάνω καταγγελίες είναι τόσο σοβαρές που θα μπορούσαν μακροπρόθεσμα να στοιχίσουν ανθρώπινες ζωές.
Το σύνηθες επιχείρημα του γιατί δεν αναφέρουμε ονόματα, ότι δηλ. μπορεί τελικά να γίνει έμμεση διαφήμιση από φίλους ή εσκεμμένη δυσφήμιση από ανταγωνιστές, νομίζω ότι είναι το λιγότερο αφελές και αστείο:
Όσο πιο πολλές είναι μακροπρόθεσμα οι καταγγελίες και οι επιβραβεύσεις τόσο πιο αντικειμενική και χρήσιμη γίνεται αυτή η ανταλλαγή απόψεων και στο κάτω-κάτω είμαστε όλοι μεγάλα παιδιά και μπορούμε εύκολα να διαβάζουμε και "ανάμεσα στις γραμμές".
Το δύσκολο σημείο εδώ είναι να ξεπεράσουμε τις "καλές σχέσεις" και τις "μικρο-εκπτωσούλες" που μπορεί να έχουμε ως πελάτες του Χ καταδυτικού κατάστηματος (που μπορεί να είναι και η σχολή μας) και να προσπαθήσουμε να αναφέρουμε και τα θετικά και τα αρνητικά σημεία, αντικειμενικά και με το όνομά τους. Έχουμε πολύ δύναμη ως καταναλωτές καταδυτικών υπηρεσιών και προϊότων, το μόνο που μένει είναι να το συνειδητοποιήσουμε ;)
nikostratos
20-10-07, 09:08
Σώτο αν και στον εργασιακό μου χώρο οι τιμές (των μελετών) είναι καθορισμένες ως "ελάχιστη αμοιβή", υπάρχουν πάμπολλοι που χρεώνουν ψίχουλα, αλλά πίστεψέ με έχουν τους τρόπους και τα παίρνουν διπλά και τρίδιπλα μετά...
Εκτός των άλλων, μπορείς να έχεις 10 πελάτες που τους χρεώνεις 200€ ή έναν που τον χρεώνεις 2000€ (μιλάω για το αντίστοιχο παράδειγμα του Σώτου)
Πρέπει να γινεις και συ λοιπόν φτηνός? Η αλλάζεις επάγγελμα?
Πείτε με ρομαντικό ή ότι άλλο νομίζετε, αλλά υπάρχει και μία τρίτη λύση.
Παλεύεις με τον τρόπο που θεωρείς τον σωστό και πιστέψτε με, μετά από κάποιες σφαλιάρες βέβαια, δικαιώνεσαι.
Ας μην μακρηγορούμε όμως για τον επαγγελματικό μου χώρο (ήταν παράδειγμα και όχι το αυτό πρόβλημα).
Το καταδυτικό που πήγα, είναι ίσος το ποιο παλαιό και καλά οργανωμένο στα Χανιά. Αυτές τις πληροφορίες είχα και για αυτόν το λόγο πήγα, δεν έκανα έρευνα αγοράς για τιμές.
Άλλωστε (όπως και στον τομέα της κατασκευής) η "καλή τιμή" σε κάνει να πληρώνεις ξανά και ξανά....
Θα συμφωνήσω με τον Φόιβο:p
Αυτό που ίσος μου καταλογίζω, είναι το οτι αν και με παρότρυνση ενός άλλου εκπαιδευτή, δεν έκανα καταγγελία στη Padi....
Μίλησα όμως στον ιδιοκτήτη του καταδυτικού, ο οποίος μας (την γυναίκα μου και εμένα) πήγε για δύο βουτιές (χωρίς χρέωση), από τις οποίες αποκόμισα μερικά πραγματάκια παραπάνω. Για το θέμα τις εκπαιδεύτριας του, όμως, το μόνο που γνωρίζω είναι οτι συνέχισε να την έχει.
Δεν γνωρίζω αν τις έκανε κάποια επίπληξη ή αν αυτή έχει διορθωθεί.
Το συμβάν της εκπαίδευσής μου το συζήτησα πρόσφατα με φίλο από τα Χανιά, ο οποίος έχει κάνει εκπαίδευση στο ίδιο καταδυτικό και μου μίλησε με τα καλύτερα λόγια για τον εκπαιδευτή που είχε...
Σαφώς φέρει ευθύνη το καταδυτικό για την εκπαιδεύτρια, αλλά και σαφώς δεν είναι όλοι οι εκπαιδευτές το ίδιο...
Έχω έρθει στην θέση να συμφωνω με όλους!
Ναι το πρόβλημα ξεκινάει με το τι πληρώνεις. Όταν ο εκπαιδευτής δεν πληρώνεται αυτό που πρέπει, μην περιμένεις και την καλλίτερη εξυπηρέτηση. Βέβαια δεν τους φταίει κανένας, έχουν σωματείο και αν πραγματικά θέλουν μπορούν (αυτό ισχύει για όλους μας). Το να πουλάς την δουλειά σου φτηνά μόνο και μόνο γιατί δεν βρίσκεις δουλειά δεν είναι λύση και δεν είναι επαγγελματισμός. Όταν το καταλάβουν τότε ίσως κάτι γίνει (βέβαια αυτό ισχύει και σε άλλους επαγγελματικούς κλάδους).
Η σχολή στην Αθήνα από την οποία έμεινα ευχαριστημένος, είναι από τις ακριβότερες. Βέβαια υπάρχει ακριβότερη και δεν είναι το ίδιο καλή (για να μην παρεξηγηθώ είναι καλή και αυτή). Δεν θα πω ονομα γιατί δεν έχω κάνει μάθημα μαζί τους. Πάντως είναι αλήθεια πως μου είχε κακοφανεί που πλήρωσα τόσα πολλά. Μετά σύγκρινα και τώρα δεν ξεκολάω. Είναι πιστεύω χρέος μας να ενημερώνουμε σωστά τους υποψήφιους αυτοδύτες, όχι μόνο στο θέμα τιμή ("πήγαινε σε αυτόν που θα του μιλήσω και θα σου κόψει", "μην πας σε αυτόν είναι πολύ ακριβός"), αλλά πιο πολύ σε θέματα όπως αριθμός μαθητών ανά εκπαιδευτή, τρόπος διδασκαλίας, τι γίνεται όταν ο μαθητής δεν καταφέρει μια άσκηση, βιβλίο, πίνακας, θεωρητική διδασκαλία (κάποιοι κάνουν την θεωρία στην θάλασσα!!!). Όταν βλέπω τους εκπαιδευτές να αφιερώνουν 2 και 3εις ώρες για έναν μαθητή που έχει κάποια δυσκολία, δεν μπορώ παρά να αισθανθώ τυχερός που έτυχα σε αυτούς. Το κακό όμως είναι ότι έτυχα, θα μπορούσα να πάω σε κάποιον άλλο.
Έχουμε και εμεις ευθύνη. Όταν ακούμε τέρατα και σημεία να γίνονται πρέπει να αντιδρούμε. Και δυστυχώς όσο περνάει ο καιρός αποδεικνύεται ότι πρέπει να είμαστε πολύ αυστηροί. Όποτε έχω αφήσει κάτι να περάσει, κάτι κακό έχει γίνει είτε άμεσα είτε σε κάποιον άλλο. Έχουμε και ευθύνη να ενημερωνόμαστε και εμεις για τις εξελίξεις στον χώρο και με την σειρά μας να ενημερώνουμε τους υποψήφιους αυτοδύτες, για το που να πάνε και να μην πανε, τι να προσέξουν και τι να περιμένουν.
Ο πρωτος μου εκπαιδευτης ηταν ο αυστηροτερος που θα μπορουσε να με εκπαιδευσει και ηταν ο πατερας μου.(παντα επρεπε να ηταν η μητερα μου διπλα να θυμιζει την ηλικια μου). Μετα ακολουθησαν ο Παυλος Στεφανιδης μαζι με την Ολγα ποζιδη στο Μediterranean dive center.
Τους ευχαριστω και τους 3 μεσα απο την καρδια μου για την βοηθεια και εκπαιδευση στα πρωτα μου βηματα!
Andreas Triantopoulos
23-05-08, 13:27
Ο πρώτος μου εκπαιδευτής και δάσκαλος ήταν ο Νίκος Τζανουδάκης. Δεν θα μπορούσα να είχα καλύτερο. :thumbup:
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.