fivos
29-08-11, 00:33
Είναι γνωστό ότι πολλά παλιότερα Dive Computers της Uwatec (Aladin Pro, Aladin Air, Aladin Air-Z, Aladin Air-Z Nitrox) μας ταλαιπωρούν με την αλλαγή μπαταρίας τους γιατί πρέπει να σταλεί από τον επίσημο αντιπρόσωπο στην Ελβετία, παίρνει συνήθως από 4-6 εβδομάδες για να επιστρέψει και στοιχίζει και 35-50 ευρώ.
Επίσης συνήθως η μπαταρία εξαντλείται πιο γρήγορα απ' ότι υπόσχεται η εταιρεία (ενώ το computer δείχνει ποσοστό 50% ή ακόμη και 70%) κι όταν τους λες ότι η μπαταρία εξαντλήθηκε στα 5 χρόνια ενώ στο manual γράφατε 7, η Uwatec απαντάει υπεροπτικά ότι "στη χώρα σας οι θερμοκρασίες σας είναι υψηλότερες και η μπαταρία αντέχει λιγότερο" λες και οφείλαμε να ξέρουμε ότι το ποσσοστό μπαταρίας που δείχνει το DC είναι εικονικό κι όχι πραγματικό :madwife:
Σχετικά θέματα του forum:
Το Aladin μου παρέδωσε πνεύμα; (http://www.scubadive.gr/forum/showthread.php?t=375)
"Err" στα -30μ: Aladin Air Z (UWATEC) Dive Computer (http://www.scubadive.gr/forum/showthread.php?t=375)
Η τελευταία μπαταρία που μου άλλαξε η Uwatec τον Οκτώβριο του 2007 κράτησε 3 χρόνια και 10 μήνες. Αν τους στείλω ξανά e-mail με παράπονα φαντάζομαι θα μου πουν πως λόγω global warming η μπαταρία κρατάει κάθε φορά και λιγότερο :p
Εκνευρισμένος απ' όλη αυτή την κατάσταση -όπως και πολλοί δύτες ανά τον κόσμο- αποφάσισα να κάνω την τελευταία αλλαγή μπαταρίας μόνος μου και να βάλω τα extra ευρώ σε κουμπαρά για να αγοράσω κάποια στιγμή ένα Suunto και να ξεμπερδεύω με τις πολύπλοκες αλλαγές μπαταρίας.
Υπάρχουν αρκετοί οδηγοί και video στο net που δείχνουν τη διαδικασία αλλαγής μπαταρίας για Uwatec Computers.
Το ακόλουθο site έχει πολές καλές πληροφορίες αλλά δυστυχώς είναι στα τσέχικα:
http://mkotva.cz/uwatec/aladin_PRO_ULTRA_open_en.htm
Ευτυχώς όμως έχει μια σελίδα με video:
http://mkotva.cz/UW_comp/A_videa.htm
στην οποία περιλαμβάνονται τα ακόλουθα (κατεβάστε τα αρχεία στο PC σας για να τα δείτε σε μεγαλύτερο μέγεθος):
1. Αλλαγή μπαταρίας σε Aladin Pro (http://mkotva.cz/UW_comp/Images/A_pro_battery_exchange.mpg)
2. Αλλαγή μπαταρίας σε Aladin Air (κονσόλα) (http://mkotva.cz/UW_comp/Images/A_air_battery_exchange.mpg)
3. Αλλαγή μπαταρίας στον Uwatec Transmitter (http://mkotva.cz/UW_comp/Images/Transmit_bat_ex.mpg)
4. Πως να κάνετε reset το Uwatec Aladin μετά την αλλαγή μπαταρίας
(http://mkotva.cz/UW_comp/Images/A_reset.mpg)
-----------------------------------------------------
(A) - Αλλαγή μπαταρίας στο Aladin Air-Z
-----------------------------------------------------
Στο Aladin Air-Z (όπως και στο Aladin Pro και σε άλλα μοντέλα της Uwatec) το εσωτερικο που βρίσκεται η μπαταρία είναι γεμισμένο με λάδι οπότε χρειάστηκα:
α) Μια μπαταρία Λιθίου 3.6V, μεγέθους ΑΑ
Κόστος: 12 Ευρώ
Πηγή: Τη βρήκα σε ένα από τα καταστήματα "Γερμανός" της Ν.Ιωνίας (Λ.Ηρακλείου 288-290 - τηλ. 210-2757370)
Καλό είναι η μπαταρία να έχει ακροδέκτες -και οι περισσότερες αυτού του τύπου έχουν- γιατί αν προσπαθήσετε να κολλήσετε καλώδια πάνω της μπορεί και να την καταστρέψετε. Σε γενικές γραμμές η θέρμανση της μπαταρίας πάνω από τους 100 βαθμούς Κελσίου δεν συνιστάται.
β) 2 μπουκαλάκια 200 ml - Jonson Baby Oil
Κόστος: 2 x 3 = 6 ευρώ
Πηγή: Σε οποιοδήποτε super market
Η πραγματική ποσότητα λαδιού που χρειάζεται το DC είναι πολύ μικρότερη,
περίπου 40-50 ml αλλά χρειάζεστε 400 (ίσως και 600 ml για να δουλέψετε πιο άνετα) γιατί το τελικό σφράγισμα της συσκευής θα πρέπει να γίνει μέσα σε λάδι σε ένα taper αρκετά μεγάλο ώστε να χωράνε μέσα και τα δυό σας χέρια.
γ) Κολητήρι και μια μικρή εμπειρία σε κολλήσεις ηλεκτρονικών
δ) Μια οποιαδήποτε πηγή τάσης 3V DC για να κάνετε reset το DC μετά την αλλαγή μπαταρίας. Ο τσέχος προτείνει μια μπαταρία ρολογιού σε σχήμα "φακής" 3V αλλά για μένα δούλεψε μια χαρά και το τηλεκοντρόλ της τηλεόρασης που παίρνει 2 μπαταρίες 1.5V ΑΑ, βάζοντάς του δύο καλώδια στις επαφές των μπαταριών.
Η διαδικασία αλλαγής μοιάζει αρκετά μ' αυτή που φαίνεται στο video (1) παραπάνω με τη διαφορά ότι το Air-Z έχει 2 βίδες και ανοίγει πιο εύκολα κι ότι η αλλαγή της μπαταρίας είναι επίσης πιο εύκολη - δεν χρειάζεται να αφαιρεθεί καν η πλακέτα από το κουτί.
Η διαδικασία της αφαίρεσης του λαδιού με σύριγγα και επανατοποθέτησής του πίσω μου φαίνεται κάπως δύσκολη, αντί γι αυτήν προτίμησα να κάνω το τελικό κλείσιμο του DC μέσα σε ένα taper γεμάτο με Jonson Baby Oil.
Αυτό είναι το τελευταίο στάδιο είναι και το πιο δύκολο και χρειάζεται προσεκτικός έλεγχος ώστε στην οθόνη LCD (ή στις οθόνες LCD μια που το Air-Z έχει 2) να μην φαίνεται καμμία φυσαλίδα αέρα.
Αφού κλείσουμε το DC πρέπει να του κάνουμε reset γιατί συνεχίζει και μετά την αλλαγή μπαταρίας να είναι κλειδωμένο και η οθόνη του να δείχνει σταθερά "Err".
Εφαρμόζουμε το (-) της πηγής ρεύματος 3V που διαθέτουμε στον κάτω ακροδέκτη του DC (αυτόν που είναι μόνος του) και "τρίβουμε" το (+) κάνοντας γρήγορες επαφές στον πάνω δεξιά ακροδέκτη του DC μέχρι:
1. Nα εξαφανιστεί το Err και
2. Nα "ανάψουν" όλα τα στοιχεία της οθόνης του DC όπως κάνει κάθε φορά που ενεργοποιείται
Αν πετύχουμε μόνο το (1) ξαναπροσπαθούμε μέχρι να πετύχουμε και το (2)
Τέλος διαδικασίας!
Το computer μας είναι έτοιμο για βουτιά και η ένδειξη μπαταρίας θα πρέπει να είναι 99% :)
---------------------------------------------------------------------
(Β) - Αλλαγή μπαταρίας στον Transmitter του Aladin Air-Z
---------------------------------------------------------------------
Ο Uwatec Trasmitter είναι ένα εξάρτημα που προσαρμόζεται σε μια έξοδο υψηλής πίεσης του ρυθμιστή μας και μεταδίδει ασύρματα στο DC την πίεση της φιάλης.
Οι νέοι transmitters της Uwatec (αυτοί που δίνει π.χ. για το Galileo) είναι διαφορετικοί κι έχουν μια μπαταρία ρολογιού που αλλάζει εύκολα.
Οι παλιοί transmitters είναι κλειστοί, η μπαταρία βρίσκεται μέσα στο λάδι και ενώ είμαι σίγουρος πως όταν τον είχα αγοράσει μου είχαν πει πως η μπαταρία αλλάζει, την τελευταία φορά που πήγα στην εδώ αντιπροσωπεία μου είπαν πως η μπαταρία δεν αλλάζει και πρέπει να τον πετάξω και να πάρω καινούργιο στα 70-80 ευρώ!
Κάνοντας λίγο googling διαπίστωσα πως αυτή είναι όντως η πολιτική της Uwatec διεθνώς - μια πολιτική τελείως σύμφωνη με τον υπερκαταναλωτισμό που μας διακρίνει και βέβαια ...πολύ φιλική προς το περιβάλλον :lipsrsealed:
Η αλλαγή μπαταρίας στον transmitter μπορεί μεν να γίνει αλλά είναι πιο πολύπλοκη για τους παρακάτω λόγους:
1. Στις 3 βίδες που έχει η συσκευή, η εσοχή που πρέπει να μπει το allen έχει περαστεί με κόλλα για να σε εμποδίσουν να τις ξεβιδώσεις (ή ίσως για να μπορούν να διαπιστώσουν ότι τις ξεβίδωσες). Η μόνη λύση που βρήκα είναι να "κόψω" τις βίδες επιφανειακά με ένα λεπτό δίσκο μετάλου dremel και να τις μετατρέψω από βίδες allen σε βίδες κατσαβιδιού.
2. Τα διάφορα στοιχεία του κυκλώματος είναι σχετικά "εύθραστα" κι αν ανοίξουμε το καπάκι άγαρμπα μπορεί να διαλυθούν ή να ξεκολήσουν απ' τη θέση τους. Η λύση που προτείνω είναι: Αφού αφαιρεθούν οι τρεις βίδες, πιάστε το μεταλικό τμήμα του transmitter σε μια μέγγενη και χτυπήστε το καπάκι ελαφρά (ΕΛΑΦΡΑ ΕΕ!) με ένα σφυρί μια δεξιά μια αριστερά μέχρι να χαλαρώσει και να μπορείτε να το τραβήξετε με προσοχή έξω κατά μήκος με το χέρι.
3. Το πιο σημαντικό σημείο (που την πάτησα, κι ο δικός μου transmitter είναι πια άχρηστος): Κάθε transmitter είναι προγραμματισμένος να εκπέμπει σε 1 από 65535 κανάλια, για να μην δεχόμαστε παρεμβολές από το διπλανό μας. Αυτή η πληροφορία εισάγεται από την Uwatec αφού τοποθετηθεί η μπαταρία στον πομπό και για να μη χαθεί κατά την αλλαγή της μπαταρίας θα πρέπει (όπως φαίνεται και στο video 3 που παραθέτω παραπάνω) να ακολουθήσουμε την παρακάτω διαδικασία:
(α) Συνδέουμε με καλώδια μια πηγή 3.6V στο κύκλωμα ώστε να το κρατήσουμε ζωντανό
(β) Αφαιρούμε την παλιά μπαταρία
(γ) Κολλάμε τη νέα μπαταρία στη θέση της
(δ) Αφαιρούμε την εξωτερική πηγή ρεύματος
Τα θετικά σημεία είναι ότι:
1. Βρήκα μια συμβατή μπαταρία στον Γερμανό: Η πρωτότυπη μπαταρία είναι Λιθίου 3.6V 2/3 AA με ακροδέκτες (δηλ. στην ίδια διάμετρο με την ΑΑ αλλά 2/3 στο μήκος).
Η μπαταρία που βρήκα ήταν: Λιθίου 3.6V 1/2 AA (λίγο πιο κοντή) με τιμή 8.5 ευρώ.
Λογικά θα έχει μικρότερη χωρητικότητα κι επομένως μικρότερη διάρκεια ζωής, αλλά εντάξει δεν είναι και τραγικό αν αντί για 7 χρόνια κρατήσει π.χ. μόνο 4 (έτσι κι αλλιώς ούτε κι οι μπαταρίες της Uwatec κρατάνε ποτέ όσο υπόσχεται :evil:)
2. Το διαμέρισμα υψηλής πίεσης που βρίσκεται ο αισθητήρας πίεσης είναι πλήρως απομονωμένο και σταθερά τοποθετημένο μέσα στο μεταλικό τμήμα που βιδώνει στο ρυθμιστή μας και δεν χρειάζεται (ούτε και νομίζω πως μπορούμε) να το πειράξουμε καθόλου.
Αυτό σημαίνει ότι αποφασίζοντας να αλλάξουμε τη μπαταρία μόνοι μας οι δοκιμές που κάνουμε είναι ασφαλείς και δεν κινδυνεύουμε να εκτοξευτεί τίποτα και να μας τραυματίσει.
Πάντως η όλη αλλαγή μπαταρίας στον transmitter είναι μια αρκετά λεπτή υπόθεση ...χειροτεχνίας και προυποθέτει αρκετή εμπειρία σε κολλήσεις και χειρισμό κυκλωμάτων γιατί αλλιώς μπορούμε πανεύκολα να τον καταστρέψουμε με μια άτσαλη κίνηση.
Αν αισθάνεστε αρκετά τολμηροί να επιχειρήσετε κάποια από αυτές τις αλλαγές μπαταρίας, ελπίζω πως οι παραπάνω πληροφορίες θα σας φανούν χρήσιμες και θα αυξήσουν τις πιθανότητες επιτυχίας του εγχειρήματος :)
Καλή επιτυχία :thumbup:
:geia:
Επίσης συνήθως η μπαταρία εξαντλείται πιο γρήγορα απ' ότι υπόσχεται η εταιρεία (ενώ το computer δείχνει ποσοστό 50% ή ακόμη και 70%) κι όταν τους λες ότι η μπαταρία εξαντλήθηκε στα 5 χρόνια ενώ στο manual γράφατε 7, η Uwatec απαντάει υπεροπτικά ότι "στη χώρα σας οι θερμοκρασίες σας είναι υψηλότερες και η μπαταρία αντέχει λιγότερο" λες και οφείλαμε να ξέρουμε ότι το ποσσοστό μπαταρίας που δείχνει το DC είναι εικονικό κι όχι πραγματικό :madwife:
Σχετικά θέματα του forum:
Το Aladin μου παρέδωσε πνεύμα; (http://www.scubadive.gr/forum/showthread.php?t=375)
"Err" στα -30μ: Aladin Air Z (UWATEC) Dive Computer (http://www.scubadive.gr/forum/showthread.php?t=375)
Η τελευταία μπαταρία που μου άλλαξε η Uwatec τον Οκτώβριο του 2007 κράτησε 3 χρόνια και 10 μήνες. Αν τους στείλω ξανά e-mail με παράπονα φαντάζομαι θα μου πουν πως λόγω global warming η μπαταρία κρατάει κάθε φορά και λιγότερο :p
Εκνευρισμένος απ' όλη αυτή την κατάσταση -όπως και πολλοί δύτες ανά τον κόσμο- αποφάσισα να κάνω την τελευταία αλλαγή μπαταρίας μόνος μου και να βάλω τα extra ευρώ σε κουμπαρά για να αγοράσω κάποια στιγμή ένα Suunto και να ξεμπερδεύω με τις πολύπλοκες αλλαγές μπαταρίας.
Υπάρχουν αρκετοί οδηγοί και video στο net που δείχνουν τη διαδικασία αλλαγής μπαταρίας για Uwatec Computers.
Το ακόλουθο site έχει πολές καλές πληροφορίες αλλά δυστυχώς είναι στα τσέχικα:
http://mkotva.cz/uwatec/aladin_PRO_ULTRA_open_en.htm
Ευτυχώς όμως έχει μια σελίδα με video:
http://mkotva.cz/UW_comp/A_videa.htm
στην οποία περιλαμβάνονται τα ακόλουθα (κατεβάστε τα αρχεία στο PC σας για να τα δείτε σε μεγαλύτερο μέγεθος):
1. Αλλαγή μπαταρίας σε Aladin Pro (http://mkotva.cz/UW_comp/Images/A_pro_battery_exchange.mpg)
2. Αλλαγή μπαταρίας σε Aladin Air (κονσόλα) (http://mkotva.cz/UW_comp/Images/A_air_battery_exchange.mpg)
3. Αλλαγή μπαταρίας στον Uwatec Transmitter (http://mkotva.cz/UW_comp/Images/Transmit_bat_ex.mpg)
4. Πως να κάνετε reset το Uwatec Aladin μετά την αλλαγή μπαταρίας
(http://mkotva.cz/UW_comp/Images/A_reset.mpg)
-----------------------------------------------------
(A) - Αλλαγή μπαταρίας στο Aladin Air-Z
-----------------------------------------------------
Στο Aladin Air-Z (όπως και στο Aladin Pro και σε άλλα μοντέλα της Uwatec) το εσωτερικο που βρίσκεται η μπαταρία είναι γεμισμένο με λάδι οπότε χρειάστηκα:
α) Μια μπαταρία Λιθίου 3.6V, μεγέθους ΑΑ
Κόστος: 12 Ευρώ
Πηγή: Τη βρήκα σε ένα από τα καταστήματα "Γερμανός" της Ν.Ιωνίας (Λ.Ηρακλείου 288-290 - τηλ. 210-2757370)
Καλό είναι η μπαταρία να έχει ακροδέκτες -και οι περισσότερες αυτού του τύπου έχουν- γιατί αν προσπαθήσετε να κολλήσετε καλώδια πάνω της μπορεί και να την καταστρέψετε. Σε γενικές γραμμές η θέρμανση της μπαταρίας πάνω από τους 100 βαθμούς Κελσίου δεν συνιστάται.
β) 2 μπουκαλάκια 200 ml - Jonson Baby Oil
Κόστος: 2 x 3 = 6 ευρώ
Πηγή: Σε οποιοδήποτε super market
Η πραγματική ποσότητα λαδιού που χρειάζεται το DC είναι πολύ μικρότερη,
περίπου 40-50 ml αλλά χρειάζεστε 400 (ίσως και 600 ml για να δουλέψετε πιο άνετα) γιατί το τελικό σφράγισμα της συσκευής θα πρέπει να γίνει μέσα σε λάδι σε ένα taper αρκετά μεγάλο ώστε να χωράνε μέσα και τα δυό σας χέρια.
γ) Κολητήρι και μια μικρή εμπειρία σε κολλήσεις ηλεκτρονικών
δ) Μια οποιαδήποτε πηγή τάσης 3V DC για να κάνετε reset το DC μετά την αλλαγή μπαταρίας. Ο τσέχος προτείνει μια μπαταρία ρολογιού σε σχήμα "φακής" 3V αλλά για μένα δούλεψε μια χαρά και το τηλεκοντρόλ της τηλεόρασης που παίρνει 2 μπαταρίες 1.5V ΑΑ, βάζοντάς του δύο καλώδια στις επαφές των μπαταριών.
Η διαδικασία αλλαγής μοιάζει αρκετά μ' αυτή που φαίνεται στο video (1) παραπάνω με τη διαφορά ότι το Air-Z έχει 2 βίδες και ανοίγει πιο εύκολα κι ότι η αλλαγή της μπαταρίας είναι επίσης πιο εύκολη - δεν χρειάζεται να αφαιρεθεί καν η πλακέτα από το κουτί.
Η διαδικασία της αφαίρεσης του λαδιού με σύριγγα και επανατοποθέτησής του πίσω μου φαίνεται κάπως δύσκολη, αντί γι αυτήν προτίμησα να κάνω το τελικό κλείσιμο του DC μέσα σε ένα taper γεμάτο με Jonson Baby Oil.
Αυτό είναι το τελευταίο στάδιο είναι και το πιο δύκολο και χρειάζεται προσεκτικός έλεγχος ώστε στην οθόνη LCD (ή στις οθόνες LCD μια που το Air-Z έχει 2) να μην φαίνεται καμμία φυσαλίδα αέρα.
Αφού κλείσουμε το DC πρέπει να του κάνουμε reset γιατί συνεχίζει και μετά την αλλαγή μπαταρίας να είναι κλειδωμένο και η οθόνη του να δείχνει σταθερά "Err".
Εφαρμόζουμε το (-) της πηγής ρεύματος 3V που διαθέτουμε στον κάτω ακροδέκτη του DC (αυτόν που είναι μόνος του) και "τρίβουμε" το (+) κάνοντας γρήγορες επαφές στον πάνω δεξιά ακροδέκτη του DC μέχρι:
1. Nα εξαφανιστεί το Err και
2. Nα "ανάψουν" όλα τα στοιχεία της οθόνης του DC όπως κάνει κάθε φορά που ενεργοποιείται
Αν πετύχουμε μόνο το (1) ξαναπροσπαθούμε μέχρι να πετύχουμε και το (2)
Τέλος διαδικασίας!
Το computer μας είναι έτοιμο για βουτιά και η ένδειξη μπαταρίας θα πρέπει να είναι 99% :)
---------------------------------------------------------------------
(Β) - Αλλαγή μπαταρίας στον Transmitter του Aladin Air-Z
---------------------------------------------------------------------
Ο Uwatec Trasmitter είναι ένα εξάρτημα που προσαρμόζεται σε μια έξοδο υψηλής πίεσης του ρυθμιστή μας και μεταδίδει ασύρματα στο DC την πίεση της φιάλης.
Οι νέοι transmitters της Uwatec (αυτοί που δίνει π.χ. για το Galileo) είναι διαφορετικοί κι έχουν μια μπαταρία ρολογιού που αλλάζει εύκολα.
Οι παλιοί transmitters είναι κλειστοί, η μπαταρία βρίσκεται μέσα στο λάδι και ενώ είμαι σίγουρος πως όταν τον είχα αγοράσει μου είχαν πει πως η μπαταρία αλλάζει, την τελευταία φορά που πήγα στην εδώ αντιπροσωπεία μου είπαν πως η μπαταρία δεν αλλάζει και πρέπει να τον πετάξω και να πάρω καινούργιο στα 70-80 ευρώ!
Κάνοντας λίγο googling διαπίστωσα πως αυτή είναι όντως η πολιτική της Uwatec διεθνώς - μια πολιτική τελείως σύμφωνη με τον υπερκαταναλωτισμό που μας διακρίνει και βέβαια ...πολύ φιλική προς το περιβάλλον :lipsrsealed:
Η αλλαγή μπαταρίας στον transmitter μπορεί μεν να γίνει αλλά είναι πιο πολύπλοκη για τους παρακάτω λόγους:
1. Στις 3 βίδες που έχει η συσκευή, η εσοχή που πρέπει να μπει το allen έχει περαστεί με κόλλα για να σε εμποδίσουν να τις ξεβιδώσεις (ή ίσως για να μπορούν να διαπιστώσουν ότι τις ξεβίδωσες). Η μόνη λύση που βρήκα είναι να "κόψω" τις βίδες επιφανειακά με ένα λεπτό δίσκο μετάλου dremel και να τις μετατρέψω από βίδες allen σε βίδες κατσαβιδιού.
2. Τα διάφορα στοιχεία του κυκλώματος είναι σχετικά "εύθραστα" κι αν ανοίξουμε το καπάκι άγαρμπα μπορεί να διαλυθούν ή να ξεκολήσουν απ' τη θέση τους. Η λύση που προτείνω είναι: Αφού αφαιρεθούν οι τρεις βίδες, πιάστε το μεταλικό τμήμα του transmitter σε μια μέγγενη και χτυπήστε το καπάκι ελαφρά (ΕΛΑΦΡΑ ΕΕ!) με ένα σφυρί μια δεξιά μια αριστερά μέχρι να χαλαρώσει και να μπορείτε να το τραβήξετε με προσοχή έξω κατά μήκος με το χέρι.
3. Το πιο σημαντικό σημείο (που την πάτησα, κι ο δικός μου transmitter είναι πια άχρηστος): Κάθε transmitter είναι προγραμματισμένος να εκπέμπει σε 1 από 65535 κανάλια, για να μην δεχόμαστε παρεμβολές από το διπλανό μας. Αυτή η πληροφορία εισάγεται από την Uwatec αφού τοποθετηθεί η μπαταρία στον πομπό και για να μη χαθεί κατά την αλλαγή της μπαταρίας θα πρέπει (όπως φαίνεται και στο video 3 που παραθέτω παραπάνω) να ακολουθήσουμε την παρακάτω διαδικασία:
(α) Συνδέουμε με καλώδια μια πηγή 3.6V στο κύκλωμα ώστε να το κρατήσουμε ζωντανό
(β) Αφαιρούμε την παλιά μπαταρία
(γ) Κολλάμε τη νέα μπαταρία στη θέση της
(δ) Αφαιρούμε την εξωτερική πηγή ρεύματος
Τα θετικά σημεία είναι ότι:
1. Βρήκα μια συμβατή μπαταρία στον Γερμανό: Η πρωτότυπη μπαταρία είναι Λιθίου 3.6V 2/3 AA με ακροδέκτες (δηλ. στην ίδια διάμετρο με την ΑΑ αλλά 2/3 στο μήκος).
Η μπαταρία που βρήκα ήταν: Λιθίου 3.6V 1/2 AA (λίγο πιο κοντή) με τιμή 8.5 ευρώ.
Λογικά θα έχει μικρότερη χωρητικότητα κι επομένως μικρότερη διάρκεια ζωής, αλλά εντάξει δεν είναι και τραγικό αν αντί για 7 χρόνια κρατήσει π.χ. μόνο 4 (έτσι κι αλλιώς ούτε κι οι μπαταρίες της Uwatec κρατάνε ποτέ όσο υπόσχεται :evil:)
2. Το διαμέρισμα υψηλής πίεσης που βρίσκεται ο αισθητήρας πίεσης είναι πλήρως απομονωμένο και σταθερά τοποθετημένο μέσα στο μεταλικό τμήμα που βιδώνει στο ρυθμιστή μας και δεν χρειάζεται (ούτε και νομίζω πως μπορούμε) να το πειράξουμε καθόλου.
Αυτό σημαίνει ότι αποφασίζοντας να αλλάξουμε τη μπαταρία μόνοι μας οι δοκιμές που κάνουμε είναι ασφαλείς και δεν κινδυνεύουμε να εκτοξευτεί τίποτα και να μας τραυματίσει.
Πάντως η όλη αλλαγή μπαταρίας στον transmitter είναι μια αρκετά λεπτή υπόθεση ...χειροτεχνίας και προυποθέτει αρκετή εμπειρία σε κολλήσεις και χειρισμό κυκλωμάτων γιατί αλλιώς μπορούμε πανεύκολα να τον καταστρέψουμε με μια άτσαλη κίνηση.
Αν αισθάνεστε αρκετά τολμηροί να επιχειρήσετε κάποια από αυτές τις αλλαγές μπαταρίας, ελπίζω πως οι παραπάνω πληροφορίες θα σας φανούν χρήσιμες και θα αυξήσουν τις πιθανότητες επιτυχίας του εγχειρήματος :)
Καλή επιτυχία :thumbup:
:geia: