Επιστροφή στο Forum : MDP (Milos Dive Project) 21-30 Σεπτεμβρίου 2007
Dimitris Galon
06-06-07, 12:45
http://www.theabyss.gr/archives/milosproject.htm (http://www.theabyss.gr/archives/milosproject.htm)
Εντάξει ξέρω περσινά ξινά σταφύλια. Αλλά δεν υπήρχε ποστ και είπα να το ανοίξω εγώ με αυτή την ανακοίνωση (γι΄ αυτούς που δεν γνωρίζουν, είχε ανέβει πριν λίγο καιρό στο TheAbyss) μια και αρκετοί από αυτούς που θα πάρουν μέρος είναι μέλη του φόρουμ, όπως οι Γιώργος Καρέλας και Γιώργος Καμαρινός (GKAM). Μια πλήρη λίστα των μελών της αποστολής θα αναρτηθεί στο φόρουμ μέσα στο καλοκαίρι.
Δημήτρη σας ζηλεύουμε... Μήπως μπορείς να μας δώσεις λίγες πληροφορίες σχετικά με τα logistics του project και για τις μέχρι τώρα πληροφορίες;
Ευχαριστούμε και αναμένουμε νέα σου
Dimitris Galon
06-06-07, 18:34
Θάνο να είσαι σίγουρος ότι δεν το κάνουμε για να ζηλεύετε. :rolleyes:
Τα logistics με λεπτομέρειες δεν θα τα αναφέρω γιατί οι βουτιές λόγω των διαφορετικών βαθών θα γίνουν, άλλες με αέρα, άλλες με αέρα + Nitrox 50% + Ο2, και άλλες με Trimix 21/35, 18/45 και 15/55 + Deco Gases. Βλέπεις ότι κι΄ εμείς θα χρησιμοποιήσουμε τυποποιημένα μίγματα. Συνολικά θα χρειαστούμε δώδεκα 50λιτρες μπουκάλες Ηλίου (200 bar) και δέκα εφτά 50λιτρες μπουκάλες οξυγόνου (200 bar). Θα στηθεί ένας σταθμός μίξης στον Αδάμαντα με δυο κομπρεσέρ για τα γεμίσματα και τα top off, όπου θα βρίσκονται αποθηκευμένες και οι 50λιτρες μπουκάλες. Αυτό που έχει σίγουρα ενδιαφέρον είναι οι λίστες εξοπλισμού που θα πρέπει να φέρουν τα μέλη της αποστολής μαζί τους. Τις λίστες τις φτιάξαμε ο Γιώργος Καμαρινός κι΄ εγώ παίρνοντας υπ΄ όψιν μας τις καταδυτικές συνθήκες των ναυαγίων και ιδιαίτερα τα βάθη σε σχέση με την ασφάλεια, η οποία για μας αποτελεί τον πιο σημαντικό παράγοντα στα καταδυτικά μας πλάνα. Χωρίσαμε τα ναυάγια σ΄ αυτά που βρίσκονται ρηχότερα από 45 μέτρα και σ΄ αυτά που βρίσκονται βαθύτερα. Μ΄ αυτόν τον γνώμονα φτιάξαμε δυο λίστες τις οποίες παραθέτω εδώ μαζί με την λίστα των απαραίτητων προϋποθέσεων για τα μέλη της αποστολής:
Ασφάλιση, Πιστοποιήσεις, Εμπειρία, Μέγιστα βάθη, Καταδυτική δεξιοτεχνία (Skills)
- Ασφάλιση: DAN
- Πιστοποιήσεις: Ανάλογες των απαιτήσεων της κατάδυσης. Ελάχιστο επίπεδο, Rescue Diver / CMAS**. Για καταδύσεις με trimix, πρέπει να υπάρχει η αντίστοιχη πιστοποίηση. Το ίδιο και για αποσυμπιέσεις με ΕΑΝ/ O2. Πρέπει να υπάρχει πτυχίο που να περιλαμβάνει διαδικασίες αποσυμπίεσης. Πτυχία O2 provider είναι άκρως επιθυμητά.
- Εμπειρία: Αντίστοιχη των πιστοποιήσεων, αποδεδειγμένη με logbook ή dive profiles. Κανείς δεν πρέπει να συμμετάσχει σε κάποιο από τα expedition dives για πρώτη φορά ή να καταδυθεί σε βάθος μεγαλύτερο κατά 5 μέτρα από την βαθύτερη κατάδυση που έχει μέχρι στιγμής.
- Μέγιστο βάθος κατάδυσης με αέρα: 45 μέτρα
- Μέγιστο END για trimix: 35 μέτρα
- Άνεση στον σχεδιασμό κατάδυσης και στον υπολογισμό των μιγμάτων (bottom gas, deco gas κλπ.) καθώς και στον χειρισμό καταδυτικού λογισμικού, όπως π.χ. Gap-Software, Deco Planner, κ.λ.π..
- Υδροβιότητα και άνεση στην χρήση stages για αποσυμπίεση.
- Ο δύτης θα πρέπει να είναι σε θέση στα τρία μέτρα βάθος να δείξει με σιγουριά ότι μπορεί να απομονώσει τις φιάλες του, να περάσει σε εφεδρικό ρυθμιστή ή ότι μπορεί να μοιραστεί τα αέρια του με άλλον δύτη σε ανάγκη.
- Όλα τα μέλη της αποστολής θα πρέπει να μπορούν να κάνουν χρήση ενός DSMB από οποιοδήποτε βάθος.
Γενικός εξοπλισμός και διαδικασίες κατάδυσης μέχρι τα 45 μέτρα.
- Καμία κατάδυση αποσυμπίεσης χωρίς εναλλακτικές πηγές / εφεδρείες. Ελάχιστη διάταξη για deco diving 2x12L.
- Όλοι οι δύτες θα φέρουν επάνω τους όλα τα αέρια αποσυμπίεσης.
- Ένα κίτρινο DSMB ανά ζευγάρι για emergency signaling.
- Μια δεύτερη μάσκα, ανά ζευγάρι.
- Μαχαίρι + line cutter
- Πυξίδα
- Ρολόι + DC ή D-timer
- Backup tables
- Wet notes
- Προσωπικό DSMB σε χρώμα κόκκινο ή πορτοκαλί. Το reel πρέπει να έχει μίτο ελάχιστου μήκους όσο το βάθος κατάδυσης.
- Υποβρύχιοι φακοί. Ένας κύριος και ένας backup.
- Σε περίπτωση κατάδυσης μέσα στον χρόνο μηδέν (no deco), η μπουκάλα να φέρει διπλό κλείστρο για δυο ρυθμιστές. Επιθυμητή και μια μικρή μπουκάλα 3-4 λίτρων (Pony).
- 2-3 ρυθμιστές DIN
- Σε περίπτωση κατάδυσης (αέρας) με αποσυμπίεση, ο δύτης θα πρέπει να έχει μαζί του μια μπουκάλα (stage ΕΑΝ50) για το deco.
- Ανάλογο BCD για διπλές ή μονή μπουκάλα.
- Ζώνη βαρών με τα ανάλογα βάρη.
- Στολή σεβαστού πάχους για να κρατάει τον δύτη σχετικά ζεστό μέσα στον νερό. Όλοι γνωρίζουμε τον ρόλο της υποθερμίας σε σχέση με την νόσο.
Προσωπικός εξοπλισμός για καταδύσεις βαθύτερα από τα 45 μέτρα.
- 2 φιάλες 12 λίτρα (χάλυβας) με manifold, O2 clean με τσέρκια και βαλβίδες DIN.
- 2 ή 3 φιάλες (αλουμίνιο, οι δύο S80 ή 10-12 λίτρα και η μία S40 ή 5-7 λίτρα) O2 clean, με rigging (2 bold snaps) και βαλβίδες DIN.
- 4-5 ρυθμιστές (τουλάχιστον 2 από αυτούς O2 clean για EAN50 και 100% O2. Επίσης πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με O2 clean μανόμετρα.) με DIN κλείστρο. Οι ρυθμιστές για το bottom gas πρέπει να έχουν την εξής διάταξη: Βασικό πρώτο στάδιο με ρυθμιστή με σωλήνα 2 μέτρων και σωλήνα για το inflator. Βοηθητικό πρώτο στάδιο με ρυθμιστή, μανόμετρο και ένα σωλήνα πλήρωσης. Το τελευταίο βέβαια γι΄ αυτούς που θα βουτήξουν με στεγανή και στην περίπτωση που δεν χρησιμοποιούν έξτρα φιάλη για την πλήρωση της στολής. Ο βοηθητικός ρυθμιστής (δεύτερο στάδιο) με bungee για να περνάει γύρω από τον λαιμό.
- Back plate (απαραίτητο) με ιμάντες (harness).
- Wing 50-60 lbs χωρίς bungees.
- Ζώνη βαρών με τα ανάλογα βάρη, προτιμότεροV-Weight.
- Κύρια πηγή φωτός (canister) τοποθετημένη δεξιά στην ζώνη με Goodman handle.
- Τουλάχιστον μια λάμπα back up π.χ. Solaris (Dir-Zone), Scout (Halcyon). Σε περίπτωση διείσδυσης είναι απαραίτητες δυο λάμπες.
- Στολή τουλάχιστον 5 χιλ. νεοπρέν. Μια και οι στάσεις αποσυμπίεσης θα είναι χρονοβόρες προτιμάται στεγανή στολή μεμβράνης η οποία μπορεί σε περίπτωση ανάγκης να λειτουργήσει σαν εναλλακτικό lift bag. Σε περίπτωση που κάποιος καταδυθεί με στολή υγρού τύπου θα πρέπει να έχει wings με διπλούς ασκούς και inflators.
- Ένα DSMB / lift bag, χρώματος κόκκινου, ανά δύτη.
- 1 reel και 1 spool ανά δύτη. Το reel πρέπει να έχει μίτο ελάχιστου μήκους όσο το βάθος κατάδυσης.
- Wet notes
- Μαχαίρι και ένα line cutter.
- 2 ανεξάρτητα όργανα μέτρησης χρόνου / βάθους. DC + D-timer + stopwatch ή 2xD-timer + stopwatch.
- Backup tables
- Πυξίδα χεριού
Αυτά είναι σε γενικές γραμμές τα στοιχεία που μπορώ να σου δώσω τώρα. Κατά την διάρκεια της αποστολής πότε ο ένας και πότε ο άλλος θα μπαίνουμε στο φόρουμ και θα γράφουμε νέα μας. Θα σας κρατάμε ενήμερους μην ανησυχείς. :thumbup:
Σίγουρα επαγγελματική προετοιμασία :thumbup: :thumbup:
Και μόνο οι 12 φυάλες Ηλίου δείχνουν το μέγεθος του Εγχειρήματος.
Χρηστος Ευθυμιου
06-06-07, 22:13
Θέλω να σας συγχαρώ για την μεθοδικότητα της προετοιμασίας που κάνετε, πραγματικά χαιρόμαστε μαζί σας και είμαι σίγουρος πως θα χαρίσετε στην καταδυτική κοινότητα πολλές συγκινήσεις. Εγώ προσωπικά, αλλά πιστεύω και ο Σύλλογος, θα στηρίξει την προσπάθεια σας όσο καλύτερα μπορούμε και όπου χρειαστείτε την υποστήριξη μας.
Dimitris Galon
07-06-07, 11:45
Θέλω να σας συγχαρώ για την μεθοδικότητα της προετοιμασίας που κάνετε, πραγματικά χαιρόμαστε μαζί σας και είμαι σίγουρος πως θα χαρίσετε στην καταδυτική κοινότητα πολλές συγκινήσεις. Εγώ προσωπικά, αλλά πιστεύω και ο Σύλλογος, θα στηρίξει την προσπάθεια σας όσο καλύτερα μπορούμε και όπου χρειαστείτε την υποστήριξη μας.
Αγαπητέ Χρήστο, εκ΄ μέρους των παιδιών που παίρνουν μέρος στην αποστολή, θέλω κι΄ εγώ να ευχαριστήσω εσένα και τον σύλλογο για τα καλά σας λόγια και για την άμεση προθυμία σας να στηρίξετε το project. Θα σας κρατήσουμε ενήμερους και σίγουρα θα βρούμε έναν τρόπο για να ενημερώνουμε το site με άμεσες πληροφορίες σε καθημερινή βάση κατά την διάρκεια της αποστολής.
Θα σας κρατήσουμε ενήμερους και σίγουρα θα βρούμε έναν τρόπο για να ενημερώνουμε το site με άμεσες πληροφορίες σε καθημερινή βάση κατά την διάρκεια της αποστολής.
Αυτο θα ηταν πραγματικα ενδιαφερον για ολα τα μελη, και μη, του συλλογου! Μακαρι να μπορεσετε να μας ενημερωνετε με καθημερινα post απο εκει και ισως και καποιες φωτογραφιες....κατι σαν blog στο forum μας δηλαδη!
Καλη Επιτυχια :thumbup:
Πραγματικά πολύ εντυπωσιακό !!! Βεβαίως εντελώς έξω από την δική μου σχέση με την κατάδυση, αλλά δεν μπορώ παρά να περιμένω τα posts των μελών της αποστολής.
Καλή διασκέδαση :cool: και επιτυχία φυσικά :thumbup:
Dimitris Galon
23-07-07, 11:14
Ο καιρός πλησιάζει, δεν έμειναν ούτε δυο μήνες για την πρώτη κατάδυση, και αρχίζουμε σιγά-σιγά να μπαίνουμε στην τελική ευθεία. Από την μεριά μου πακετάρισα το προσωπικό μου υλικό, καταδυτικά, gousing, strobes και φωτογραφικές μηχανές (συνολικό βάρος 100 περίπου κιλά) και τα έστειλα με φορτηγό από το Αμβούργο στην Αθήνα. Σκέφτηκα να βάλω στο φόρουμ μερικές φωτογραφίες (τώρα που έμαθα το κόλπο) σαν αρχή.
http://farm2.static.flickr.com/1067/874622623_4db902369c.jpg
http://farm2.static.flickr.com/1293/874622631_17a027ce68.jpg
http://farm2.static.flickr.com/1401/874622695_8b8a899ab0.jpg
http://farm2.static.flickr.com/1239/874622707_ee0d1b7223.jpg
Οι φωτογραφίες δεν εμφανίζονται όπως περιγράφει ο Φοίβος εδώ (http://www.scubadive.gr/forum/showthread.php?p=2372#post2372). Το δοκίμασα και δεν λειτουργεί.
Δεν θα κανονίσετε καμιά παρόμοια εξερεύνηση στη Χαλκιδική μπας και ανακαλύψετε καμιά καινούργια βουτιά να χαρούμε και εμείς;
Dimitris Galon
24-07-07, 09:21
Δεν θα κανονίσετε καμιά παρόμοια εξερεύνηση στη Χαλκιδική μπας και ανακαλύψετε καμιά καινούργια βουτιά να χαρούμε και εμείς;
Δημήτρη σε ακούμε. Τι έχετε να μας προτείνετε στην Χαλκιδική;
Κάπου κυκλοφορεί ένα αρχείο με στίγματα από ναυάγια για την περιοχή. Δεν το έχω εγώ πάντως. Αλλά αν ψάξετε όλο και κάποιος θα το έχει, (ένα παλικάρι από την Πάτρα που του αρέσει να βουτάει σε ναυάγια;).
Normoxic Diver
24-07-07, 13:56
Μερικα σχολια επι των φωτογραφιων:
1. Αυτο θα πει οργανωση, πολυ γουσταρω...
2. Καμμια σχεση με την ''περιοχη'' των Handicap? Σαν κατι (απο HSA???) μου φαινεται πως βλεπω στο κοκκινο T-shirt σου, ή κανει τοση ζεστη που βλεπω οτι θελω? :rofl:
3. Με το καλο να μας ερθεις....
4. Καλη αρχη, καλο κουραγιο μα κυριως καλη τυχη ακομα μια φορα σε ΟΛΟΥΣ σας....
Normoxic....
Μια πλήρη λίστα των μελών της αποστολής θα αναρτηθεί στο φόρουμ μέσα στο καλοκαίρι.
Δημήτρη,
Μήπως υπάρχει δυνατότητα επιπλέον συμμετοχής δυτών "ενδιάμεσου" επιπέδου (π.χ. advanced nitrox), που δεν θα κάνουν ναυαγιοδιείσδυση αλλά θα μπορούσαν να έχουν κάποιο υποστηρικτικό / βοηθητικό ρόλο ;
Βασίλης
Dimitris Galon
26-07-07, 13:50
Δημήτρη,
Μήπως υπάρχει δυνατότητα επιπλέον συμμετοχής δυτών "ενδιάμεσου" επιπέδου (π.χ. advanced nitrox), που δεν θα κάνουν ναυαγιοδιείσδυση αλλά θα μπορούσαν να έχουν κάποιο υποστηρικτικό / βοηθητικό ρόλο ;
Βασίλης
Αγαπητέ Βασίλη, δυστυχώς τα ονόματα των μελών του καταδυτικού κλιμακίου έχουν καταχωρηθεί εδώ και πολύ καιρό στην άδεια, πράγμα που δεν επιτρέπει αλλαγές. Ευχαριστούμε πολύ για το ενδιαφέρον σου και ίσως καταδυθούμε μαζί στο μέλλον σε κάποια άλλη αποστολή. Να είσαι καλά και καλές βουτιές.
1. Αυτο θα πει οργανωση, πολυ γουσταρω...
2. Καμμια σχεση με την ''περιοχη'' των Handicap? Σαν κατι (απο HSA???) μου φαινεται πως βλεπω στο κοκκινο T-shirt σου, ή κανει τοση ζεστη που βλεπω οτι θελω? :rofl:
3. Με το καλο να μας ερθεις....
4. Καλη αρχη, καλο κουραγιο μα κυριως καλη τυχη ακομα μια φορα σε ΟΛΟΥΣ σας....
Normoxic....
Φίλε Normoxic, σε ευχαριστώ και από μέρους τον υπόλοιπων παιδιών για τις ευχές σου. Τι μάτι είναι αυτό ρε παιδί μου........!!!!!........:D
Κάπου κυκλοφορεί ένα αρχείο με στίγματα από ναυάγια για την περιοχή. Δεν το έχω εγώ πάντως. Αλλά αν ψάξετε όλο και κάποιος θα το έχει, (ένα παλικάρι από την Πάτρα που του αρέσει να βουτάει σε ναυάγια.;)
Έπρεπε Δημητρό η πληροφορία να περάσει από Θεσσαλονίκη για να ξυπνήσω.....:crazy: .......Σ΄ ευχαριστώ πολύ φίλε και ελπίζω να τα πούμε από κοντά στους βυθούς της Χαλκιδικής. Καλή επιτυχία στο σχολείο που θα κάνεις στην Κύπρο. Όλο και μεγαλώνει η σκηνή της τεχνικής κατάδυσης στην Ελλάδα. Καλώς ήρθες στο club. :)
Παιδιά καλή επιτυχία!
Όλοι οι Big Brothers και Big Sisters του φόρουμ σάς παρακολουθούμε με πολύ πολύ ενδιαφέρον!! :thumbup:
Παιδιά ελπίζω ο καιρός να βελτιωθεί ώστε να μπορέσετε να βουτήξετε και στα υπόλοιπα ναυάγια..
Καλη συνέχεια :thumbup::thumbup:
Σώτος Χριστοδούλου
25-09-07, 16:48
Τέτοιες αποστολές είναι αποδείξεις ότι κάποιοι προσοντούχοι και μερακλήδες δύτες μπορούν να κάνουν πολλά. Μόνο να επικροτήσει μπορεί κανείς τέτοιες πρωτοβουλίες και να ευχηθεί κάθε επιτυχία στην ομάδα της αποστολής. :thumbup:
Τέτοιες αποστολές είναι αποδείξεις ότι κάποιοι προσοντούχοι και μερακλήδες δύτες μπορούν να κάνουν πολλά. Μόνο να επικροτήσει μπορεί κανείς τέτοιες πρωτοβουλίες και να ευχηθεί κάθε επιτυχία στην ομάδα της αποστολής. :thumbup:
Το δύστηχο είναι Σώτο ότι κάποιοι (ευτυχώς ελάχιστοι και μη άξιοι λόγου) προσπαθούν να υπονομέυσουν την όλη προσπάθεια... Κρίμα :(
Σώτος Χριστοδούλου
25-09-07, 17:30
Κάθε εμπόδιο για καλό Θάνο.
ή
Μην ασχολείσε ποτέ με υποθέσεις που δεν έχεις να κερδίσεις τίποτε.
ή
Ο έχων ώτα ακουέτο και όμματα ας βλέπει!
ή
Η ενέργεια είναι πολύτιμο αγαθό για να αναλώνεται σε υποθέσεις που δεν έχουν σχέση με την επίτευξη του αντικειμενικού σκοπού.
ή
Αν έχεις κάτι που θα βοηθήσει σε ένα βήμα μπροστά ρίχτο στο τραπέζι. Αν πάλι θα μας τραβήξει ένα βήμα πίσω ρίχτο στο καλάθι των αχρήστων...
:cheesy:
Μπράβο στα παιδιά του MDP και πάλι :thumbup:
Είχα την χαρά να βρεθώ λίγες μέρες (20-23 Σεπ.) με την εκλεκτή ομάδα που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία του Δημήτρη Γκαλόν στη Μήλο και να παρακολουθήσω την εξέλιξη του MDP κάτω απο αντίξοες συνθήκες (7 & 8 Μποφόρ), γεγονός που δεν αποθάρυνε την ομάδα απο τις επιχειρήσεις, το κέφι και την αφοσίωση στο έργο τους:cool:
Να πούμε οτι στην ομάδα συμμετέχουν εκτός απο τον Δ.Γ. οι:
Γιώργος Καμαρινός (GKAM), Νίκος Βασιλάτος, Ελένη Τσοπουροπούλου, Θάνος Κόπιτσας, Νίκος Καρατζάς, Αρετή Κομνηνού, Λάζαρος Γκαλόν και Γιώργος Καρέλας (που δεν είχε φθάσει ακόμη το Σ-Κ).
Όλα τα μέλη της ομάδας είναι ερασιτέχνες αυτοδύτες ενώ το MDP δεν σπονσοράρεται απο οποιονδήποτε άλλον εκτός απο τα μέλη του :thumbup:
Επίσης στην ομάδα συμμετέχει (χωρίς να βουτά) και ο Στέλιος Θεριανός που υποστηρίζει "τους πάντες & τα πάντα" με έξω καρδιά διάθεση!
Το MDP προετοιμάστηκε εξαντλητικά, προσεκτικά και με έμφαση στην ασφάλεια με υιοθέτηση των αρχών του DIR. Την θαλάσσια πλατφόρμα αποτελεί το 13 μέτρων τρεχαντήρι "ΜΠΕΝΙΤΟΣ" του Δ.Γ. και συνοδευτικό το 7.5 μ. RIB του Νίκου Βασιλάτου.
http://farm2.static.flickr.com/1219/1437504495_30816c52ed_m.jpghttp://farm2.static.flickr.com/1201/1437507749_a6cf4a1db0_m.jpg
Παραθέτω λίγα στιγμιότυπα και πορτραίτα μερικών μελών της Ομάδας.
http://farm2.static.flickr.com/1225/1437511943_86abd79e3d_m.jpghttp://farm2.static.flickr.com/1256/1438366120_b93cecb54c_m.jpg
http://farm2.static.flickr.com/1227/1438394942_4c7aebc882_m.jpghttp://farm2.static.flickr.com/1162/1438389492_cb3a0000da_m.jpg
http://farm2.static.flickr.com/1308/1437542175_ccfc7f8380_m.jpghttp://farm2.static.flickr.com/1053/1438404926_f0d6b92d59_m.jpg
http://farm2.static.flickr.com/1124/1441086923_9bd8f8ff6e_m.jpghttp://farm2.static.flickr.com/1428/1438406484_4cbacc4a14_m.jpg
Μια πιό εκτεταμένη συλλογή φωτογραφιών με αντίστοιχες λεζάντες και επεξηγήσεις μπορείτε να δείτε στο σύνδεσμο:
http://www.flickr.com/photos/11852620@N07/sets/72157602155401609/detail/
Καταλήγοντας, να πώ οτι εντυπωσιάστηκα απο τα εξής επι μέρους:
-την ποιότητα ΟΛΩΝ των μελών της Ομάδας του MDP
-την επαγγελματική προσέγγιση απο ερασιτέχνες αυτοδύτες που βάλανε "βαθειά το χέρι στην τσέπη" προκειμένου να πραγματοποιήσουν το όνειρο τους
-την αμέριστη προσοχή σε θέματα ασφάλειας:worship:
Μέσω του Φόρουμ και του διαδικτύου, όλη αυτή η εμπειρεία και διάχυση των εικόνων και βίντεο αλλά και η ανάδειξη της ιστορικής αξίας των πέντε ναυαγίων του Αδάμαντα είμαι σίγουρος οτι θα αποτελέσουν απαρχή για διεθνή προβολή της χώρας μας (περισσότερα σε άλλο ποστ) και πολλά άλλα διδάγματα προς μίμηση.:stunned:
Μπράβο σέ όλους όσους δούλεψαν και συνεχίζουν να δουλεύουν για την ολοκλήρωση του Milos Dive Project;)
Ενα μεγάλο ευχαριστώ απο μένα Δημήτρη Γκαλόν και Γιώργο Καμαρινέ.
Βύρων
Ευχαριστούμε Βύρων για τις photo και το update :thumbup::thumbup:
όλα τα καλά παιδιά, και ο αέρας πέφτει...
Χρηστος Ευθυμιου
25-09-07, 21:10
Τους χαιρετισμούς μου σε όλη την ομάδα του MDP και καλή συνέχεια στην προσπάθεια σας.
Ευχαριστούμε. :thumbup:
:thumbup: ετσι παιδια, ετσι!
γιατι πολυ φιλολογια μας παραγουμε σ αυτο το τοπο.
Κι επειδή η αμφισβήτηση είναι προσόν των σοφών, ψηφίζω Κορυφαία Φωτό της Έως Τούδε Αποστολής:
http://farm2.static.flickr.com/1399/1438387674_e95a89f14a_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/11852620@N07/1438387674/in/set-72157602155401609/)
:D:D
Ευχαριστούμε Beracuda!!
Το MDP προετοιμάστηκε εξαντλητικά, προσεκτικά και με έμφαση στην ασφάλεια με υιοθέτηση των αρχών του DIR. Την θαλάσσια πλατφόρμα αποτελεί το 13 μέτρων τρεχαντήρι "ΜΠΕΝΙΤΟΣ" του Δ.Γ. και συνοδευτικό το 7.5 μ. RIB του Θάνου.
τρεχαDIRι :D
Συγχαρητηρια παιδια!
Μπραβο
Μπράβο παιδιά και καλή συνέχεια!!
Να πούμε οτι στην ομάδα συμμετέχουν εκτός απο τον Δ.Γ. οι:
Γιώργος Καμαρινός (GKAM), Νίκος Βασιλάτος, Ελένη Τσοπουροπούλου, Θάνος Κόπιτσας, Νίκος Καρατζάς, Αρετή Κομνηνού, Λάζαρος Γκαλόν και Γιώργος Καρέλλας (που δεν είχε φθάσει ακόμη το Σ-Κ).
Και ο Γιώργος ο Καρέλας είναι στην Μήλο, οπότε η ομάδα είναι συμπληρωμένη :thumbup:
Να πω οτι δεν ζηλεύω .... ψέματα θα πω!!!! έχω σκάσει!!!!
Το τοπικό καταδυτικό του Χαβάκη, έχει καμία συνεισφορά?
Αν κατέβω ΣΚ μπορώ να βοηθήσω σε κάτι?:D:D:D:D:fioufiou::fioufiou: (κάτω από το νερό, ε? όχι να φέρνω τυρόπιτες....:2drunk:)
Το τοπικό καταδυτικό του Χαβάκη, έχει καμία συνεισφορά?
Αν κατέβω ΣΚ μπορώ να βοηθήσω σε κάτι?:D:D:D:D:fioufiou::fioufiou: (κάτω από το νερό, ε? όχι να φέρνω τυρόπιτες....:2drunk:)
Κυριάκο καλημέρα,
Σου παραθέτω την απάντηση του Δημήτρη πριν λίγο καιρό σε ένα άλλον εθελοντή :)
Αστα να πάνε... και δεν δέχονται δωροδοκίες για να αλλάξουν γνώμη :D:D
Αγαπητέ Βασίλη, δυστυχώς τα ονόματα των μελών του καταδυτικού κλιμακίου έχουν καταχωρηθεί εδώ και πολύ καιρό στην άδεια, πράγμα που δεν επιτρέπει αλλαγές.
Νέο update με τις Day4 & Day5 σε κείμενο και φωτογραφικό υλικό!
Αστα να πάνε... και δεν δέχονται δωροδοκίες για να αλλάξουν γνώμη :D:D
Κατάλαβα.... θα συνεννοηθώ με το λιμεναρχείο να κάνω έλεγχο....:cool::cool::fioufiou:
Στο χθεσινό μου post υποσχέθηκα κάποια συμπληρωματικά σχετικά με τη διεθνή δημοσιότητα του Milos Dive Project.
Την Κυριακή 23/9/07 παρόν στο καϊκι ΜΠΕΝΙΤΟΣ ήταν και ο γνωστός Γερμανός Δημοσιογράφος/φωτογράφος/αυτοδύτης Dr. Volker Grundmann, editor μεταξύ άλλων της ιστοσελίδας www.Griechenlandtauchen.de (http://www.Griechenlandtauchen.de)
http://farm2.static.flickr.com/1259/1441946868_cfabb63944.jpg
O Volker, λάτρης της Ελλάδας και των καταδύσεων, έζησε λίγα χρόνια στη Θεσσαλονίκη και ΝΑΙ, έμαθε Ελληνικά!
Δεν έφτανε μόνο αυτό. Μελέτησε σε βάθος τον νέο καταδυτικό μας νόμο, τον μετέφρασε στα Γερμανικά και τον δημοσίευσε σε περιοδικά μεγάλης κυκλοφορίας και στο διαδύκτιο. Λέγεται οτι τον "παίζει στα δάκτυλα", πολύ καλλίτερα απο εμάς τους ίδιους:cool:
Αναμένουμε λοιπόν οτι με το ίδιο κέφι, αγάπη και αφοσίωση, θα δούμε σύντομα εκτεταμάνες αναφορές του και φωτογραφικό υλικό σχετικά με το MDP, ένα θέμα που αγγίζει πολλές Γερμανικές χορδές και ψυχές, καθότι οι Γερμανοί πρωταγωνίστησαν για όσα συνέβησαν στη Μήλο την περίοδο 1942-43.
Μία πρόσθετη ιστορική αναφορά είναι η εξής:
Οι Γερμανοί την περίοδο της βύθισης του ατμόπλοιου "Άρτεμις Πίττα", το είχαν επιτάξει προκειμένου να μεταφέρουν πολεμοφόδια και καύσιμα στον Ρόμμελ που ηγείτο με τα περίφημα Punzer Tanks του τη μεραρχία "Afrika Cοrps". Όταν τα Εγγλέζικα Beaufighter βομβαρδιστικά αεροπλάνα χτύπησαν το πλοίο, μερικά απο τα βαρέλια γεμάτα βενζίνη, εξεβράσθησαν στην νότια ακτή του Αδάμαντα, στην θέση Αχυβαδολίμνη. Οι Μηλιώτες τρέξανε να μαζέψουνε το πολύτιμο φορτίο. Την επόμενη ημέρα οι Γερμανοί εξετέλεσαν 14 πατριώτες:angry:
Η Ομάδα του MDP, έχει εντοπίσει αρκετά σκουριασμένα βαρέλια καυσίμου στο βυθό και αμέτρητα πολεμοφόδια.
Όλοι ξέρουμε οτι ο Στρατηγός Ρόμμελ, παραδόθηκε...γιατί έμεινε απο καύσιμα:D
Αυτά και άλλα πολλά αποτελούν ιστορικά γεγονότα που μέσα απο το MDP έρχονται σιγά-σιγά στην επιφάνεια και παίρνουν διεθνή διάσταση και δημοσιότητα.
Αυτή είναι η μεγάλη αξία και συνεισφορά των τολμηρών Ελλήνων ερασιτεχνών αυτοδυτών, και ο Dr. Volker Grundmann ήταν εκεί, κοντά τους για να την αναδείξει:)
Αγαπητέ Βασίλη, δυστυχώς τα ονόματα των μελών του καταδυτικού κλιμακίου έχουν καταχωρηθεί εδώ και πολύ καιρό στην άδεια, πράγμα που δεν επιτρέπει αλλαγές.
Μου δημιουργήθηκε η εξής απορία. Για να καταδυθή κάποιος στα ναυάγια που έχουν στο πρόγραμμα τους τα παιδιά θα πρέπει να πάρει συγκεκριμένη άδεια απο κάποια αρχή??
Μου δημιουργήθηκε η εξής απορία. Για να καταδυθή κάποιος στα ναυάγια που έχουν στο πρόγραμμα τους τα παιδιά θα πρέπει να πάρει συγκεκριμένη άδεια απο κάποια αρχή??
Αλέξη σωστή η απορία σου..
Υπάρχει νόμος στην Ελλάδα που κυρήσει όλα τα ναυάγια παλίοτερα των 50 ετών ως τόπους πολιτιστικής κληρονομίας, και αυτό συνεπάγεται ότι πρέπει να πάρει κάποιος άδεια απο την Εφορεία Εναλιων Αρχαιοτήτων.
Εάν θές, μπορώ να σου στείλω τον νόμο.
Συγχαρητήρια στους/στις φωτογράφους του MDP!!
Οι φωτογραφίες είναι όλες εξαιρετικές παρά τις αντιξοότητες (βάθος, κακή ορατότητα, δύσκολο θέμα...)
Εύγε παιδιά :thumbup:
Normoxic Diver
27-09-07, 10:54
Aκομη μια φορα ενα μεγαλο MΠΡΑΒΟ σε ΟΛΑ τα παιδια που συμμετεχουν στο MDP....!!!
Προσωπικα σας ευχαριστω, διοτι μεσω αυτου του εγχειρηματος σας μου υπενθυμισατε (ελπιζω οχι μονον σε μενα...) πως υπαρχουν σοβαροι δυτες οι οποιοι διαθετουν σοβαρο καταδυτικο υποβαθρο και εξοπλισμο, κουλτουρα και κυριως επαναλαμβανω κυριως την ευαισθησια να μοιραστουν μαζι μας μεσω αυτου ή οποιοδηποτε αλλου Ελληνικου forum (μιας και μεσω τετοιων δραστηριοτητων γιορταζει μονο η καταδυση και κανενα forum ''προσωπικα''...:2drunk: ) ολα αυτα τα πολυ αξιολογα και ωραια......
Ευχομαι καποια στιγμη ΙΣΩΣ να μπορεσoυμε να μοιραστουμε ολες αυτες τις εμπειριες σας απο κοντα, με μια παρουσιαση ισως απο εσας με πολλες φωτο και κυριως πολυ Video.....!
Να ειστε καλα....
Αλέξη σωστή η απορία σου..
Υπάρχει νόμος στην Ελλάδα που κυρήσει όλα τα ναυάγια παλίοτερα των 50 ετών ως τόπους πολιτιστικής κληρονομίας, και αυτό συνεπάγεται ότι πρέπει να πάρει κάποιος άδεια απο την Εφορεία Εναλιων Αρχαιοτήτων.
Εάν θές, μπορώ να σου στείλω τον νόμο.
Αν έχω καταλάβει καλά τα παιδιά με τις καταδύσεις αυτές θα προσπαθήσουν εκτός απο την ιστορική σημασία των ναυαγίων και προσελκήσουν και καταδυτικό τουρισμό.
Αν έχω καταλάβει καλά τα παιδιά με τις καταδύσεις αυτές θα προσπαθήσουν εκτός απο την ιστορική σημασία των ναυαγίων και προσελκήσουν και καταδυτικό τουρισμό.
Δεν νομίζω ότι αυτός είναι ο σκοπός τους... όπως σου ανέφερα οι καταδύσεις στα ναυάγια αυτά, δυστηχώς, απαγορεύεται ...
Φιλικά
Δικό μου λάθος συμπέρασμα :(
Εγώ πάντως θα ήθελα να μεταφερθεί από κάποιο από τα παιδιά στη Μήλο το ερώτημα του Αλέξη στον Dr. Volker Grundmann:
Δεδομένου ότι έχει μελετήσει τόσο καλά τον Ν.3409, διαβλέπει κάποια πιθανότητα να κυνηγηθεί το θέμα Ναυάγια και Καταδυτικά Πάρκα στη συγκεκριμένη περιοχή; Πιστεύει ότι υπάρχει μια οποιαδήποτε ελπίδα, έστω και στο μακρινό μέλλον, να πειστούν οι αρμόδιοι ότι τέτοιοι θησαυροί γνώσεων είναι καλύτερα να αναδεικνύονται παρά να μένουν για πάντα βυθισμένοι στην αφάνεια;;
Σώτος Χριστοδούλου
27-09-07, 12:02
Αν ειχαμε το δίλημμα τι θα διαλέγαμε σαν αρχές άραγε?
Από τη μία είναι δεδομένο ότι όσο μεγαλώνει η καταδυτική δραστηριότητα όσο ελεγχώμενη και αν είναι μια περιοχή προκαλούνται έστω και σαν αποτέλεσμα λάθους ή ατυχήματος ή και κακόβουλης ενέργειας από απερίσκεπτους δύτες διαβρώσεις σε ένα ενδιαφέρον καταδυτικό σημείο. Φέρνω σαν παράδειγμα στο μυαλό μου την περιοχή πίσω από το ναυάγιο του Γιολάντα στο Raas Mohamed όπου είναι εμφανής η καταστροφή των κοραλλιών από την πολλη κατάδυση όσο και αν γίνονται προσπάθειες διατήρησης της. Βεβαίως έτερον εκάτερον. Ενα ιστορικό ναυάγιο μπορεί να μην έχει την ευθραστότητα του κοραλλιογενούς υφάλου. Έχει όμως μια μεγάλη αξία και πρέπει να διατηρηθεί ανέπαφο όσο το δυνατόν καλύτερα. Το πώς δεν το ξέρω γιατί δεν είμαι ειδικός επι των θεμάτων.
Από την άλλη όσο μεγαλώνει η καταδυτική δραστηριότητα βελτιώνεται και η ποιότητα του καταδυτικού προιόντος και του εθνικού εισοδήματος.
Αν ειχαμε το δίλημμα τι θα διαλέγαμε σαν αρχές άραγε?
Από τη μία είναι δεδομένο ότι όσο μεγαλώνει η καταδυτική δραστηριότητα όσο ελεγχώμενη και αν είναι μια περιοχή προκαλούνται έστω και σαν αποτέλεσμα λάθους ή ατυχήματος ή και κακόβουλης ενέργειας από απερίσκεπτους δύτες διαβρώσεις σε ένα ενδιαφέρον καταδυτικό σημείο. Φέρνω σαν παράδειγμα στο μυαλό μου την περιοχή πίσω από το ναυάγιο του Γιολάντα στο Raas Mohamed όπου είναι εμφανής η καταστροφή των κοραλλιών από την πολλη κατάδυση όσο και αν γίνονται προσπάθειες διατήρησης της. Βεβαίως έτερον εκάτερον. Ενα ιστορικό ναυάγιο μπορεί να μην έχει την ευθραστότητα του κοραλλιογενούς υφάλου. Έχει όμως μια μεγάλη αξία και πρέπει να διατηρηθεί ανέπαφο όσο το δυνατόν καλύτερα. Το πώς δεν το ξέρω γιατί δεν είμαι ειδικός επι των θεμάτων.
Από την άλλη όσο μεγαλώνει η καταδυτική δραστηριότητα βελτιώνεται και η ποιότητα του καταδυτικού προιόντος και του εθνικού εισοδήματος.
Σώτο συμφωνώ με το τί λές για τη καταστροφή που μπορεί να δημιουργηθεί στα ναυάγια, δές Thistlegorm που θα κλείσει για τον Δεκέμβριο για να δημιουργηθούν μόνιμα ρεμέντζα ώστε το κάθε καταδυτικό σκάφος που πηγαίνει στο ναυάγιο δεν θα δένει απευθείας πάνω σ'αυτό(το ναυάγιο). Απο την άλλη όμως θα ήταν πολύ ωραίο να θα υπάρξει κάτι σαν το Scapa Flow.
Σώτο συμφωνώ με το τί λές για τη καταστροφή που μπορεί να δημιουργηθεί στα ναυάγια, δές Thistlegorm που θα κλείσει για τον Δεκέμβριο για να δημιουργηθούν μόνιμα ρεμέντζα ώστε το κάθε καταδυτικό σκάφος που πηγαίνει στο ναυάγιο δεν θα δένει απευθείας πάνω σ'αυτό(το ναυάγιο). Απο την άλλη όμως θα ήταν πολύ ωραίο να θα υπάρξει κάτι σαν το Scapa Flow.
Η μόνη λύση που βλέπω ώς βιόσιμη είναι να διμηουργηθούν καταδυτικά πάρκα στους χώρους των ναυαγίων με ελεγχόμενες καταδύσεις.. αλλά νομίζω ποτέ δεν θα γίνουμε Ερυθρά (στην πολυκοσμία εννοώ).. τέλος τα ναυάγια στην Ερυθρά τα επισκέπτονται 11 μήνες τον χρόνο.
Εμβόλιμη πληροφορία: νέο update, Day 6 online! ;)
Η φωτογραφία D6_03 είναι καταπληκτική! Μπράβο Λένα :thumbup:
Ως φωτογράφος, μου φαίνεται πως θα πρέπει να αναθεωρήσω 1-2 πράγματα για τα ναυάγια...
τέλος τα ναυάγια στην Ερυθρά τα επισκέπτονται 11 μήνες τον χρόνο.
Γιατί το λές αυτό, πρώτη φορά το ακούω!
Γιατί το λές αυτό, πρώτη φορά το ακούω!
Εννοώ ότι επισκέπτονται όλο τον χρόνο ... 1 μήνα αφαίρεσα για τον άσχημο καιρό που τα κάνει μη προσβάσιμα :):)
Πολύ όμορφες φωτογραφίες από ναυάγια που βλέπουν για πρώτη φορά το "φως της δημοσιότητας"
Μπράβο, και καλή συνέχεια. (ο καιρός δείχνει να βελτιώνεται τις επόμενες μέρες) :)
Συγχαρητήρια παιδιά πάρα πολύ ενδιαφέρον.
Καλή συνέχεια και καλή επιτυχία :thumbup:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΛΒΕΡΟΥΔΗΣ
28-09-07, 08:47
Καθε μερα ξεκιναω διαβαζοντας την ενημερωση απο τη Μηλο,
ομολογω οτι ειμαι ενθουσιασμενος καθε φορά που βλεπω το μερακι να γινεται επαγγελματισμος
καλες αναδυσεις παιδια!
Καλημέρα!
Καινούριο update: Day 7 (includes video!) ;)
Normoxic Diver
28-09-07, 09:24
Σχετικα με το video (http://www.youtube.com/watch?v=rYGYdIKzTUM):
Ειχατε δεν ειχατε μας ''φτιαξατε''......:thumbup:
(Thanks GKAM...!)
καταπληκτικό παιδιά... !!!
μπράβο σε όλους!!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
New update: Day 8 online!
Όλες οι φωτογραφίας της Λένας είναι υπέροχες, δεν μπορώ όμως να μην σταθώ σε 1-2 που δείχνουν το μεγαλείο της ζωής σε αυτά τα κουφάρια θανάτου.
http://farm2.static.flickr.com/1335/1458104310_2169e284a3_o.jpg
http://farm2.static.flickr.com/1357/1450887479_72c68e2bd4_o.jpg
Εκπληκτικό!!!
Ελπίζω και στον Δημήτρη Γκαλών, που ως σεσημασμένος fish-hugger :D, είμαι σίγουρη ότι θα μας κάνει μια νύξη άμα τη επιστροφή του, σχετικά με τη βιοποικιλότητα που συνάντησε η ομάδα στα ναυάγια της Μήλου... Ανυπομονώ!
Απόσπαση μηνυμάτων σε νέο θέμα εδώ (http://www.scubadive.gr/forum/showthread.php?t=439)
http://farm2.static.flickr.com/1315/1458104104_6273c2b1f3_o.jpg
:thumbup:
Καλησπέρα,
οι φωτογραφίες της Ελένης δείχνουν εκτός από ικανότητα και το αποτέλεσμα της ομαδικής δουλειάς, ιδιαίτερα σημαντικό για φωτογράφιση σε μεγάλα βάθη με τις συνθήκες ορατότητας που συνήθως επικρατούν.:thumbup:
Και εμενα η φωτο με την προπελα μου εμεινε. Εξαιρετικη!!!
:thumbup:
Μπράβο παιδιά σε όλους. Πραγματικά πολύ καλές φωτογραφίες!!!!
ΥΓ
Ζηλεύω που δεν μπόρεσα να έρθω :cry:
New update online: Day_09 & Day_10
1, το πολύ 2 έμειναν και το MDP περνάει στην ιστορία...
:(
ppetross21
03-10-07, 07:35
Συγχαρητήρια σε όλη την ομάδα.
...και ο Επίλογος online...
http://milosdiveproject.wordpress.com/
Η αγάπη για το αντικείμενο, η υψηλή κατάρτιση, το μεράκι και η υψηλού επιπέδου οργάνωση έφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα για τους συντελεστές του project.
Πολλά μπράβο σ’ όσους το ονειρεύτηκαν, το σχεδίασαν και το υλοποίησαν.
Εμείς οι υπόλοιποι περιμένουμε τις ¨ζεστές¨ και σε πρώτο πρόσωπο διηγήσεις των ανθρώπων που συμμετείχαν. :thumbup:
Η αγάπη για το αντικείμενο, η υψηλή κατάρτιση, το μεράκι και η υψηλού επιπέδου οργάνωση έφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα για τους συντελεστές του project.
Πολλά μπράβο σ’ όσους το ονειρεύτηκαν, το σχεδίασαν και το υλοποίησαν.
Εμείς οι υπόλοιποι περιμένουμε τις ¨ζεστές¨ και σε πρώτο πρόσωπο διηγήσεις των ανθρώπων που συμμετείχαν. :thumbup:
:thumbup:
+ Ελπίζω αυτή να ήταν μόνο μια αρχή.......
Καλημέρα σε όλους.
Σας ευχαριστούμε για την υποστήριξη και τα καλά σας λόγια και ζητάμε συγγνώμη καθώς το post αυτό θα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολύ καιρό. Προς υπεράσπισή μας, επειδή λείπαμε αρκετό καιρό στην Μήλο, αντιμετωπίσαμε με τον γυρισμό μας το γνωστό ‘’το διάλειμμα τέρμα, τα κεφάλια μέσα’’ ώστε κανένας μας να μην έχει τον παραμικρό ελεύθερο χρόνο.
Eκτός από το παραπάνω υπήρξε και άλλο ένα εμπόδιο: όλα τα μέλη του project συμφωνήσαμε για λόγους ισοτιμίας στην ομάδα, τα posts, ανακοινώσεις, κτλ, να γίνονται από κοινού. Έτσι δημιουργήσαμε τον χρήστη MDP. Αυτό όμως, καθώς μας εξήγησε το ΔΣ του Συλλόγου, αντίκειται στους κανονισμούς του forum. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίσαμε και στο forum του Abyss. Προσπαθήσαμε να βρούμε μια λύση χωρίς αυτό να έχει γίνει εφικτό έως τώρα. Για τον λόγο αυτό σας καλούμε να συνεχίσουμε αυτό το thread μέσω των comments στο blog. Αναγνωρίζουμε ότι δεν είναι και ότι καλύτερο, την στιγμή αυτή όμως είναι ο,τι μπορούμε να κάνουμε. Ελπίζουμε να είναι προσωρινό.Υπάρχει επίσης και μια διεύθυνση mdpinfo@otenet.gr (mdpinfo@otenet.gr) για όσους θέλετε να επικοινωνήσετε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Πέραν αυτών (διαδικαστικών και βαρετών) η Μήλος ήταν μια πολύ καλή εμπειρία για όλους μας. Το πρόγραμμα ήταν πολύ πιεσμένο, σίγουρα όμως άξιζε τον κόπο. Η δουλειά συνεχίζεται, κοιτάμε το υλικό το οποίο έχουμε συγκεντρώσει και συνεχίζουμε την ιστορική έρευνα. Όπως αναφέρουμε και στο blog, ευελπιστούμε ότι θα μπορέσουμε να παρουσιάσουμε κάτι καλό.
Στο μεταξύ, περιμένουμε σχόλια, ερωτήσεις και ιδέες στο blog, για οτιδήποτε θέλετε γύρω από το MDP http://milosdiveproject.wordpress.com/ (http://milosdiveproject.wordpress.com/) Κάντε κλικ στα comments τα οποία θα βρείτε κάτω από κάθε μέρα.
Εκ μέρους του
Milos Dive Project Team
2007
Συγχαρητηρια για την ολοκληρωση του project παιδια. Τετοιες προσπαθειες ειναι που ανεβαζουν το επιπεδο στην χωρα μας.:worship:
Πιστευω οτι εκφραζω την επιθυμια πολλων ζητωντας να φτιαξετε ενα gallery και να προσθεσετε κι αλλες φωτογραφιες απο την αποστολη να παρουμε μια καλυτερη εικονα απο τα ναυαγια.:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Συγχαρητηρια για την ολοκληρωση του project παιδια. Τετοιες προσπαθειες ειναι που ανεβαζουν το επιπεδο στην χωρα μας.:worship:
Πιστευω οτι εκφραζω την επιθυμια πολλων ζητωντας να φτιαξετε ενα gallery και να προσθεσετε κι αλλες φωτογραφιες απο την αποστολη να παρουμε μια καλυτερη εικονα απο τα ναυαγια.:thumbup: :thumbup: :thumbup:
:thumbup: Ευχαριστούμε hal, :thumbup:
Όπως ξέρεις, η Λένα ασχολήθηκε περισσότερο από όλους με τις ψηφιακές φωτογραφίες και από ότι ξέρω, αυτές τις ημέρες «πήζει» ξεσκαρτάροντας και ταξινομώντας. Μόλις καταφέρει να βάλει μία τάξη, νομίζω ότι θα καταφέρουμε να ανεβάσουμε μερικές ακόμα.
Έχω την εντύπωση ότι πήξαμε τον κόσμο στα μπουκάλια και το DIR-ιλίκι και δεν δώσαμε αρκετές λαμαρίνες στο gallery. :crazy:
Υπάρχει καμία προτίμηση? Tech or Wreck ? :D
/GKAM
Μόλις στήσαμε το Photo Gallery II (http://milosdiveproject.wordpress.com/mdp-photo-gallery-ii/) με νέες φωτογραφίες όπως ζητήθηκε. Παράλληλα κάναμε και μερικά ψιλομαζέματα στο Gallery I (http://milosdiveproject.wordpress.com/photo-gallery/).
Ελπίζουμε στις επόμενες ημέρες να καταφέρουμε να ανεβάσουμε ακόμα περισσότερο υλικό.
Μείνετε συντονισμένοι :thumbup:
Πολυ ωραιες φωτογραφιες!:thumbup:
Ελεύθερος Τύπος (http://www.e-tipos.com/newsitem?id=14313) ...σήμερα, στα περίπτερα της γειτονιάς σας!
(Btw, ρίξτε και μια ματιά αύριο στην ΝΕΤ κατά τις 10:30...)
:rofl:
Ελεύθερος Τύπος (http://www.e-tipos.com/newsitem?id=14313) ...σήμερα, στα περίπτερα της γειτονιάς σας!
(Btw, ρίξτε και μια ματιά αύριο στην ΝΕΤ κατά τις 10:30...)Ακόμα ένα link στον Ε.Τ. (http://www.e-tipos.com/pdfViewer?searchtype=bypage&selectedissuedate=30%2F10%2F07&selectedpart=2&selectedpage=14&selectedinsert=1)
Ευχαριστούμε τον Πιέρ Κοσμίδη για την φιλοξενία στον Ελεύθερο Τύπο μέσα από το άρθρο του!
Πρόκειται για μια πολύ καλή ευκαιρία προβολής της Αποστολής στη Μήλο, αλλά και της κατάδυσης γενικότερα. Χρειαζόμαστε περισσότερα άρθρα που δεν αναφέρονται στους αυτοδύτες ως λαθρο-αλιείς και αρχαιοκάπηλους, αλλά ως ανθρώπους που ενδιαφέρονται για την ιστορία του τόπου τους και την ανάδειξη της κατάδυσης στην πατρίδα τους.
:thumbup: Thanks Pierre ! :cool:
Update:
Σήμερα θα βρείτε λίγες ακόμα φωτογραφίες σε νέο Gallery (http://milosdiveproject.wordpress.com/gallery-iii/) και ένα χάρτη με τις θέσεις των ναυαγίων στο Gallery I (http://milosdiveproject.wordpress.com/photo-gallery/).
Καλα ρε παιδιά .... επιτυδες το κάνετε .... δεν εξηγείται αλλιώς!!!!
Πάνω που πάμε να ξεχαστούμε λίγο ......... ΤΣΟΥΠ .... μας ξαναφτιάχνεται κανονικά!!!!!
Παρακαλώ τους κυρίους admin να απαγορέψουν στα παιδιά κάθε είδους παρόμοιο post!!!!
Έχουμε φάει άπειρες ανθρωποώρες στο κ....οφοτογκαλερι!!!! Άντε μπας και κάνουμε και καμια δουλειά!!!!
:thumbup:
Εξαιρετικες φωτογραφιες :thumbup:
Το μονο που θα ηθελα ειναι το λογοτυπο MDP να ηταν λιγοτερο εντονο γιατι σε καποιες ειναι ακριβως στο πιο ωραιο σημειο της φωτο.
Keep up
:D Ευχαριστούμε παιδιά. :D
Το θέμα για την υδατογραφία μας το έχουν αναφέρει αρκετοί. Δυστυχώς έπρεπε με κάποιο τρόπο να «μαρκάρουμε» το φωτογραφικό υλικό. (ή να τυπώσουμε μπλουζάκια «ήμουν και εγώ στο κότερο» για μερικούς :rolleyes: )
Κατανοητο ;)
Καμμια αναφορα σε ξενα φορουμ εχει γινει για το project?
Οχι τιποτα αλλο μπας και δει και κανενας εκτος Ελλαδας οτι δεν ειμαστε μονο σουβλακι και μουσακα αλλα εχουμε και ομορφους βυθους με εξισου ομορφα ναυαγια.
Κατανοητο ;)
Καμμια αναφορα σε ξενα φορουμ εχει γινει για το project?
Οχι τιποτα αλλο μπας και δει και κανενας εκτος Ελλαδας οτι δεν ειμαστε μονο σουβλακι και μουσακα αλλα εχουμε και ομορφους βυθους με εξισου ομορφα ναυαγια.
Θα συμφωνήσω για του όμορφους βυθόυς, ομορφα και ενδιαφέροντα ναυάγια αλλά τους περισσότερους δύτες στο εξωτερικό δεν τους ενδιαφέρει να δουν μόνο τις πολύ ώραίες φωτογραφίες που έβγαλαν τα παιδιά και να διαβάσουν τίς ενδιαφέρον αναφορές για το κάθε ναυάγιο.
Ο κόσμος θέλει να μπορεί να έρθει στην Ελλάδαν και να βουτήξει στα ναυάγια, χωρίς να πρέπει να κάνει γραφειοκρατική προεργασία μηνών για να πάρει ολιγοήμερη άδεια για να βουτήξει και αν θα μπεί σ'αυτη τη διαδικασία θέλει να πέρνει ξεκάθαρες απαντήσεις για το τί μπορεί να κάνει και όχι. Δεν γίνεται να του λένε για το ίδιο θέμα ναί στο ένα γραφείο και όχι στο επόμενο, συγνώμη έκανε λάθος ο προηγούμενος συνάδελφος.
Στο τρομερο εργο THE DEEP BLUE ο τυπας διαλεξε το απεραντο γαλαζιο απο τι ζωη του.Αθτι ειτανε η μηρα του.το ιδιο πιστεβω ποσ και για της κληπονομια που ο βυθος εχει στην αγκαλια του δεν πρεπει να την πιραξουμε.
Ας ασχολιθουνε με τα παρασιτα που επιβαρενουνε αφτι τι κληρονομια
Θα συμφωνήσω για του όμορφους βυθόυς, ομορφα και ενδιαφέροντα ναυάγια αλλά τους περισσότερους δύτες στο εξωτερικό δεν τους ενδιαφέρει να δουν μόνο τις πολύ ώραίες φωτογραφίες που έβγαλαν τα παιδιά και να διαβάσουν τίς ενδιαφέρον αναφορές για το κάθε ναυάγιο.
Ο κόσμος θέλει να μπορεί να έρθει στην Ελλάδαν και να βουτήξει στα ναυάγια, χωρίς να πρέπει να κάνει γραφειοκρατική προεργασία μηνών για να πάρει ολιγοήμερη άδεια για να βουτήξει και αν θα μπεί σ'αυτη τη διαδικασία θέλει να πέρνει ξεκάθαρες απαντήσεις για το τί μπορεί να κάνει και όχι. Δεν γίνεται να του λένε για το ίδιο θέμα ναί στο ένα γραφείο και όχι στο επόμενο, συγνώμη έκανε λάθος ο προηγούμενος συνάδελφος.
Οταν υπαρχει θεληση και ορεξη ολα ξεπερνουνται αλλωστε δεν ειναι ολα τα ναυαγια ανω των 50 χρονων.
Ας δειξουμε τι εχουμε και τι μπορουμε να κανουμε και η λυσεις θα βρεθουν :)
Κατανοητο ;)
Καμμια αναφορα σε ξενα φορουμ εχει γινει για το project?
Οχι τιποτα αλλο μπας και δει και κανενας εκτος Ελλαδας οτι δεν ειμαστε μονο σουβλακι και μουσακα αλλα εχουμε και ομορφους βυθους με εξισου ομορφα ναυαγια.
Συμφωνώ μαζί σου :thumbup:.
Έχουν γίνει αναφορές. Ρίξε μια ματιά εδώ (http://www.aquatica.ca/) (τέρμα της σελίδας) και εδώ (http://www.direxplorers.com/dir-planned-trips-expeditions/4665-milos-dive-project.html?highlight=milos+dive+project).
Στο τρέχον τεύχος (Απρίλιος – Μάιος 08) του GreekDiverυπάρχει ένα εξαιρετικό πολυσέλιδο άρθρο του Δ. Γκαλών σχετικά για το MDP, τη σχετική ιστορία του νησιού και των ναυαγίων του.
Σήμερα ανεβάσαμε άλλο ένα video (http://milosdiveproject.wordpress.com/gallery-iii/), αυτή τη φορά από το Α/Π ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΙΤΤΑ.
auFoWZACST4
Πρόκειται για γενικές λήψεις στο εξωτερικό του ναυαγίου από τις περιοχές της πλώρης, πρύμνης και τα πυροβόλα καθώς και από το εσωτερικό του καραβιού στους λέβητες και τον χώρο ενδιαίτησης.
Στα πλάνα θα δείτε λίγο ακόμα υλικό από την αποστολή, την πλατφόρμα καταδύσεων Θ/Γ ΜΠΕΝΙΤΟΣ και μερικά πρόσωπα χωρίς μάσκες :D
Πάρα πολύ ωραίο, ευχαριστώ παιδιά!!! :thumbup::thumbup:
Dimitris Galon
30-09-10, 15:09
Στο περιοδικό "Εφοπλιστής (http://www.efoplistis.gr/currentissue1010.php)", τεύχος 210, Οκτώβριος 2010, υπάρχει το Α΄ μέρος άρθρου μου με τον τίτλο "Α/Π ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΙΤΤΑ - Το πλοίο και η ιστορία του (http://www.efoplistis.gr/pdf/EF_1010_098.pdf)".
Πρόκειται για μια καθαρά ιστορική μονογραφική προσπάθεια, σε μορφή άρθρου, η οποία σκοπό έχει να παρουσιάσει άμεσα την οκτάχρονη έρευνα της ιστορίας του πλοίου, τεκμηριωμένη με ανέκδοτες και σπάνιες φωτογραφίες, με χάρτες και σχέδια, με εκθέσεις μάχης και μαρτυρίες από Γερμανούς, Βρετανούς και Έλληνες αυτόπτες μάρτυρες, και με ντοκουμέντα των γερμανικών, βρετανικών, και ελληνικών αρχείων. Ένας επιπλέον, έμμεσος, σκοπός είναι η διόρθωση των ιστορικών λαθών του παρελθόντος, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που έφερε η ιστορική έρευνα στο φως.
Το Α΄ μέρος του άρθρου μου αναφέρεται στην ιστορία του πλοίου από την ναυπήγηση του μέχρι και την βύθιση του, στις 21 Φεβρουαρίου του 1943. Ένα μικρό μέρος της εισαγωγής μπορείτε να διαβάσετε εδώ (http://www.efoplistis.gr/page_view.php?id=224).
Το Β΄ μέρος του άρθρου, το οποίο θα κυκλοφορήσει τον Νοέμβριο του 2010, αναφέρεται στις εκτελέσεις που προέκυψαν από την βύθιση του πλοίου και στην βαθύτερη ιστορία των αντιποίνων, ενάντια στον ντόπιο πληθυσμό της νήσου Μήλου, από τον γερμανικό στρατό κατοχής. Επιπλέον δίνεται ιδιαίτερη σημασία στην ιστορική σύνδεση των εκτελέσεων της Μήλου με την εβραϊκή γενοκτονία της πόλης Λιεπάγια (βλ. Liepāja (http://en.wikipedia.org/wiki/Liep%C4%81ja_massacres)) της Λεττονίας.
Τέλος θέλω να επιστήσω την προσοχή, για μια ακόμα φορά, στο ότι πρόκειται για ιστορικό και όχι για καταδυτικό άρθρο. Πιστεύω όμως ότι είναι καλό να γνωρίζουμε την ιστορία των ναυαγίων του τόπου μας.
Καλή ανάγνωση.
DG
http://s3.imgimg.de/uploads/EF1010098ae6b8390jpg.jpg
eye love scuba
01-10-10, 10:16
:thumbup::thumbup:
ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
02-10-10, 08:14
πολύ ενδιαφέρον και πρωτότυπο αν και μέχρι τώρα δεν κατάφερα να βρώ το περιοδικό...θα το βρω όμως που θα μου πάει...
Απ όσο διάβασα στο PDF από το σύνδεσμο που παραθέτεις είναι φανερό ότι πρόκειται για μια πλήρη ιστορική έρευνα για το πλοίο που μας προσέφερε καταπληκτικές καταδύσεις κατά τη διάρκεια του MDP (θα τολμούσα να το ονομάσω το Thistlegorm της Ελλάδας...).
Ίσως τα πυρομαχικά που είχε μέσα ( και έχει ακόμα μέσα αρκετα) απέτρεψαν το "κόψιμο" του πλοίου που σε πρώτο στάδιο γινόταν κομμάτια με δυναμίτιδα!
...
Τέλος θέλω να επιστήσω την προσοχή, για μια ακόμα φορά, στο ότι πρόκειται για ιστορικό και όχι για καταδυτικό άρθρο. Πιστεύω όμως ότι είναι καλό να γνωρίζουμε την ιστορία των ναυαγίων του τόπου μας.
...
Εκτός του προφανούς, της αξίας δηλαδή της γνώσης της ιστορίας του τόπου μας, η παρουσίαση τέτοιων άρθρων σε χώρους "εξωκαταδυτικούς" αντανακλά θετικά και στην καταδυτική κοινότητα!
Μπράβο Δημήτρη!
:thumbup:
Dimitris Galon
28-10-10, 16:15
Το Β΄ και τελευταίο μέρος του άρθρου για το Α/Π ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΙΤΤΑ στο περιοδικό Εφοπλιστής (http://www.efoplistis.gr/pdf/EF_1110_110.pdf) του τεύχους Νοεμβρίου 2010.
http://s3.imgimg.de/uploads/EF11101103e746ce1jpg.jpg
Όσους έχουν ασχοληθεί με το θέμα των ναυαγίων της Μήλου ίσως θα τους ενδιαφέρει οτι ένα ακόμη πλοίο κατέληξε στο βυθό του Αδάμαντα τον Απρίλη του 1941.
Ήταν η 158 κ.ο.χ. θαλαμηγός SEA-SERPENT ιδιοκτησίας του εφοπλιστή Μηνά Ρεθύμνη. Το σκάφος που ήταν γνωστό και ως ΑΧΝΗ βυθίστηκε από γερμανικά αεροσκάφη στις 22 Απριλίου σε ταξίδι από τη Σύρο προς τη Σούδα και ενώ προσπαθούσε να διαφύγει από τους επερχόμενους Γερμανούς.
Ένας καλός φίλος από τη Σύρο μου έστειλε τα παρακάτω αποσπάσματα από το βιβλίο του Δημ. Χάλαρη "Τα Κατοχικά" (Εκδόσεις Σ.Βογιατζή & Σια). Είναι μέρος από τις αναμνήσεις του πλοιάρχου Κ. Ραΐση ο οποίος έκανε και το σχέδιο του SEA-SERPENT. Το όνομα ΑΧΝΗ πιθανώς να ήταν ανεπίσημο, δηλαδή να μην είχε καταχωρηθεί στα νηολόγια.
2316 2314
Η βύθιση του πλοίου περιλαμβάνεται στο «Ναυάγια στις Ελληνικές Θάλασσες, 1900-1950» του Χρ. Nτούνη αλλά ως τοποθεσία βύθισης του αναφέρει γενικά "στις ελληνικές ακτές". Απλά κάνει λόγο για βύθιση στις ελληνικές ακτές.
Εδώ (http://warsailors.com/forum/read.php?1,33422,33422#msg-33422) είχε ανέβει πριν 10 χρόνια η πληροφορία οτι το πλοίο όταν βυθίστηκε τελούσε υπό την επίταξη του ελληνικού Π.Ν. ωστόσο ο κατάλογος των επιταγμένων πλοίων που περιλαμβάνεται στο βιβλίο «Αρχείο Ι. Μελισσηνού: ΤοΝαυτικόστονΒ' ΠαγκόσμιοΠόλεμο» δεν το συμπεριλαμβάνει. Ίσως γιατί το SEA-SERPENT είχε βρετανική σημαία μιας και ήταν νηολογημένο στην Αμμόχωστο. Επίσης ο γερμανός ερευνητής TheoDorgeist τοποθετούσε τη βύθιση του πλοίου στον Πειραιά γράφοντας στο [warsailors.com (http://warsailors.com/forum/read.php?1,33422,33426#msg-33426)] τα παρακάτω:
Theo
22. 4. 41
B dy Sea Serpent 05 158 + D/Fl Piräus B
Ο φίλος David Asprey ανταποκρίθηκε εδώ (http://warsailors.com/forum/read.php?1%2C62419%2C62426#msg-6) σε ερώτημα μου για το προηγούμενο ιστορικό του πλοίου, το οποίο και παραθέτω:
SEA-SERPENT ex-A.... ex-VEDRA ex-HMS SQUIRREL
230t displacement, 103.0 x 21.0 x 9.5ft
built 1905 Workman Clark & Co Ltd, Belfast (Yd 215)
steam 33nhp 10kn
21/12/1904 launched
1905 Royal Navy - Coastguard service as HMS SQUIRREL
1917 used as a cable-layer
1922? sold to Sunderland Pilotage Authority
2/5/1923 registered at Sunderland as VEDRA; 158grt 52nrt
1936 sold to Thomas Young & Sons (Shipbreakers) Ltd for demolition at sunderland
1936 resold to Vernon C Sewell, Walton-on-Thames for use during filming of "Edge of the World" in Scotland
1937 sold foreign, renamed A------ (name corrupted in my source, but longer than "Ahne")
1938 sold to George E Nicoletto, London and renamed SEA-SERPENT [with a hyphen], registered at Famagusta
[from above, presumably resold to Minas Remythnes] Επίσης υπάρχει και σελίδα για το πλοίο στη Wikipedia, εδώ (https://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Squirrel_%281904%29).
Η παρακάτω φωτογραφία του πλοίου ως HMS SQUIRREL (από το ebay) δείχνει ένα πλοίο με κοφτή πλώρη, αρκετά διαφορετικό από το ΑΧΝΗ με το πλωριό "μπαστούνι".
2315
Είτε ο πλοίαρχος Ραΐσης που έκανε το σκίτσο 50 χρόνια μετά τα γεγονότα δεν το θυμόταν καλά (που είναι το πιο πιθανό) είτε η πλώρη είχε μετασκευαστεί όταν πουλήθηκε για χρήση ως θαλαμηγός ώστε να μοιάζει περισσότερο σε τέτοια.
Το ναυάγιο του SEA-SERPENT απουσιάζει τόσο από τη γερμανική λίστα με τις ανελκύσεις που έκαναν κατά την Κατοχή, όσο και από τους μεταπολεμικούς καταλόγους ανελκύσεων/διαλύσεων του Οργανισμού Ανελκύσεως Ναυαγίων. Αυτά μου δημιουργούν κάποιες υποψίες οτι το ναυάγιο μπορεί να παραμένει και σήμερα στο βυθό του Αδάμαντα.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.