Σ.E.A. 'ΤΗΘΥΣ'

Σ.E.A. 'ΤΗΘΥΣ' (http://www.scubadive.gr/forum/index.php)
-   Τοποθεσίες για κατάδυση στην Ελλάδα (http://www.scubadive.gr/forum/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας (http://www.scubadive.gr/forum/showthread.php?t=2884)

PAOLO 01-08-08 11:26

Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 




εαν ποτε βρεθειτε κοντα στην Αρεοπολη να κανετε οπωςδηποτε μια βουτια στο Λιμενι. Βεβαια δεν ξερω εαν επιτρεπετε :oεμεις ειχαμε βουτηξει πρωτη φορα πριν εφτα χρονια, που ακομα μονο στην μπανιερα σου επιτρεποτανε να βουτηξεις:angyr:

Η ορατοτητα ειναι καταπληκτικη, ειναι ευκολη βουτια ολα τα καλα πραγματα ειναι μεχρι τα 25 μετρα.
Υπαρχει ακομα και γλυστρα για να ριξετε και βαρκουλα για να πατε για ψαρεμα.(εκει που ειναι το δεντρο στην μεγαλη φωτογραφια)
Ο βυθος ειναι με πλακες που βρισκονται περιπου στα 12 και 18 μετρα(εαν θυμαμαι καλα), πολλα ψαρια απο γυλους μεχρι και σμερνες. Αμα ειστε τυχεροι μπορει να συναντησετε και καμμια κωλοχτυπα.
Αφησα και τα δυο καλητερα για τελευταια. Υπαρχει ενα αρχαιο ναυαγιο και ενα αεροπλανο απο το 2 παγκοσμιο πολεμο.
Το ναυαγιο ειναι περιπου στα 12-15 μετρα βαθος και αποσταση περιπου 10 μετρα απο την ασπρη βαρκουλα που βλεπετε κατω αριστερα στην μεγαλη φωρτο. Απο ψηλα δεν διακρεινετε ευκολα, διοτι μοιαζει παρα πολυ με ενα μεγαλο βραχο/πλακα, χαμηλα ομως μπορεις ευκολα να διακρεινει παρα πολλα σπαμενα αγγεια/πυθαρια που εχουνε γινει ενα με τον βραχο, Υπαρχουνε χωμενα στον βραχι και ολοκληρα αγγεια/πυθαρια που ειναι απιστευτο πως η φυση τα εχει ενσωματοσει στο περιβαλλον της:thumbup:
Κκαι καμμια 25 μετρα πιο κατω ακριβως καθετα με το νεκροταφειο (βρισκεται στο τελος του καβου της μικρη φωτο) σε περιπου 25-30 μετρα βαθοε βρικεται ενα πολεμικο αεροπλανο απο τον 2 π.πολεμο. Εκει βεβαια δεν εχουνε μεινει και πολλα πραγματα, μικρο το βαθος και οι παλιοτεροι οτι εμαθα ειχανε ανασυρει τα σιδερα για να τα πουλησουνε, αλλα οι μηχανες του, το ενα φτερο και, η ουρα και αλλα διασπατα κομματια μπορειτε να τα δειτε. Ο τοπος ειναι γεματος απο 45 σφαιρες του πολυβολου.
Προσοχη μονο οταν θα ειστε κοντα στης μηχανες γιατι κυκλοφορανε σμερνουλες;)

Αφου τελειωσετε την βουτια να πατε οπωσδηποτε για φαι στην ταβερνα του Τακη που βρισκετε στο Λιμενι (κατω απο τον πυργο ψηλα δεξια στην φωτο), να φατε ψαροσουπα και ψαρι στα καρβουνα, απολαβαμνοντας παγωμενη μπυρα, ειναι ΣΟΥΠΕΡ:thumbup:


Υ.Σ.

Να με συχωρεσετ για τα αμετρητα λαθη που θα βρειτε στι κειμενο, αλλα προσπαθω να γραφω για να βελτιωννομαι στο γραψιμο.

Thanos 01-08-08 11:39

Απάντηση: Kαταδυση στο Λιμενι, Λακωνιας
 
Paolo ξέρεις εάν υπάρχει κανένα καταδυτικό εκεί κοντά να γεμίζει;;

PAOLO 01-08-08 11:45

Απάντηση: Kαταδυση στο Λιμενι, Λακωνιας
 
Παράθεση:

Αρχικό μήνυμα απο Thanos (Μήνυμα 16504)
Paolo ξέρεις εάν υπάρχει κανένα καταδυτικό εκεί κοντά να γεμίζει;;

Εχω να κατεβω στο χωριο 2 χρονια, τουλαχιστον μεχρι τοτε δεν υπηρχε τιποτα. Εμεις κουβαλαμε 2 18ωαρες ο καθενα μαζι, για να εχουμε να βουταμε.

Τωρα μπορει καποιοσ να υπαρχει, αλλα χλωμο το βλεπω...

dimitri 01-08-08 19:43

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Νομίζω ότι μόνο Καλαμάτα και Πύλο μπορείς να γεμίσεις (είχε και Μονεμβάσια παλιά αλλά τώρα νομίζω ότι έκλεισε)

(Πάολο με βάζεις σε πειρασμό. Έχω να κατέβω εκεί πολλά χρόνια και φέτος αν καταφέρω να την κοπανήσω από Μονεμβάσια θα κάνω μια βόλτα από κεί -θα προσπαθήσω να έχω και τα καταδυτικά μαζύ, διαφορετικά μόνο μπανάκι :()

PAOLO 04-08-08 10:15

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Παράθεση:

Αρχικό μήνυμα απο dimitri (Μήνυμα 16522)
Νομίζω ότι μόνο Καλαμάτα και Πύλο μπορείς να γεμίσεις (είχε και Μονεμβάσια παλιά αλλά τώρα νομίζω ότι έκλεισε)

(Πάολο με βάζεις σε πειρασμό. Έχω να κατέβω εκεί πολλά χρόνια και φέτος αν καταφέρω να την κοπανήσω από Μονεμβάσια θα κάνω μια βόλτα από κεί -θα προσπαθήσω να έχω και τα καταδυτικά μαζύ, διαφορετικά μόνο μπανάκι :()

Kαι για μπανακι μονο να παε ειναι παρα πολυ ωραια, Παρε και την μασκα και τα βατραχοπεδιλα μαζι, ειδικα το ναυαγιο με λιγη προσπαθεια θα το δεις.:thumbup: Και να μην το δεις μετα θα σε απωζημειωσει το φαγητο στον Τακη:2drunk:

Andreas Triantopoulos 05-08-08 09:19

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Ο Τάκης είναι πραγματικά μοναδικός, αξίζει η βόλτα μέχρι εκεί για να φάς και μόνο...άντε και μια βόλτα στο σπήλαιο του Διρού.
Η περιοχή όλη πάντως είναι καταδυτικά πολύ ενδιαφέρουσα.

Α.

fivos 05-11-08 01:17

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Για όποιον σκέφτεται να βουτήξει στο Λιμένι, είναι πραγματικά ένας πολύ ενδιαφέρων βυθός με εντυπωσιακή ορατότητα.

Περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφίες από την περιοχή και το βυθισμένο αεροσκάφος, μπορείτε να βρείτε στο θέμα της εκδρομής που έκανε ο Σ.Ε.Α. "Τηθύς" στην Καρδαμύλη, τον Οκτώβριο του 2008.


apogeorge 05-04-09 23:19

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Μπορώ να ρωτήσω αν κάποιος έχει δει στην περιοχή Ανθίες (anthias anthias) και αν ναι, σε ποιό σημείο και σε τι βάθος;

΄Ακης Γκούμας 07-04-09 19:44

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Μόνο τρία σημεία υπάρχουν στις φωτογραφίες που είναι ικανά να δώσουν ένα στίγμα της ταυτότητας του αεροπλάνου : ο κινητήρας, ένας τροχός και το panel των οργάνων του cockpit. Με τον κινητήρα τα πράγματα ήταν σχετικά εύκολα.
Πρόκειται για έναν 14κύλινδρο αερόψυκτο με την διάταξη των κυλίνδρων σε δύο σειρές των 7. Μετά από αρκετό ψάξιμο, οι επιλογές είναι μόνο δύο και οι δύο Βρετανικές. Βοηθητικά στοιχεία ήταν οι σχετικά μικρές ψήκτρες των κυλίνδρων, αλλά και οι χαρακτηριστικές ψήκτρες που βρίσκονται στην κεφαλή. Πρόκειται ή για τον Bristol Hercules (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bristol-hercules_east-fortune.jpg)
ή για τον Bristol Taurus (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bristol.taurus.arp.750pix.jpg) , κινητήρες που χρησιμοποιήθηκαν σε μια σειρά αεροσκαφών του Β΄Π.Π. Οι διαφορές τους βρίσκονται κυρίως στην ιπποδύναμη. Ο Hercules απέδιδε από 1.290 έως 1.735 ίππους (ανάλογα την έκδοση και φορέθηκε σε πολυκινητήρια κυρίως, αεροσκάφη) ενώ ο Taurus μόνο 1.000.
Μετά από αυτό, σειρά είχε να δει κανείς σε ποιούς τύπους αεροπλάνων «φορέθηκαν» οι κινητήρες αυτοί, και ποια από αυτά είδαν δράση στην Μεσόγειο. Η λίστα μίκρυνε αποκαλύπτοντας τα Bristol Beaufighter, Vickers Wellington, Bristol Beaufort, Bristol Blenheim και Fairey Albacore. Τα πρώτα τέσσερα, είναι δικινητήρια ενώ μόνο το Albacore είναι μονοκινητήριο.
Αν σκεφτούμε το μέρος που βρίσκεται το ναυάγιο και την κατάστασή του, μια πιθανότητα είναι να έφτασε μέχρι εκεί, παρασυρμένο από τα δίχτυα κάποιας τράτας. Με δεδομένο ότι έχουν ανασυρθεί τα περισσότερα από τα κομμάτια του, σχεδόν τίποτε δεν έχει απομείνει από το σχήμα του που να οδηγεί σε ένα συμπέρασμα, μιας και τα διασκορπισμένα κομμάτια, αποτελούν μηχανισμούς που (μόνο από τις φωτογραφίες) δεν οδηγούν κάπου. Δεύτερος κινητήρας δεν υπάρχει (αν και δεν μπορούμε να αποκλείσουμε την πιθανότητα να υπήρχε και να ανασύρθηκε, οπότε όλα τα ενδεχόμενα των τύπων παίζουν), αλλά το ένα και μοναδικό panel των οργάνων δεν ταίριαζε σαν σχήμα και πλάτος, με κανένα από τα τέσσερα - και σαφώς πιο ογκώδη αεροσκάφη - οπότε η επιλογή είναι η εξής μια:
Fairey Albacore (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Fairey_Albacore_ExCC.jpg) . Πρόκειται για ένα μονοκινητήριο διπλάνο, με αναδιπλούμενες πτέρυγες, σχεδιασμένο να επιχειρεί από αεροπλανοφόρα ή ναυτικές βάσεις. Με τριμελές πλήρωμα (πιλότος / πολυβολητής / ναυτίλος – βομβαρδιστής) και κινητήρα τον χαμηλότερης ιπποδύναμης (λογικό για αεροπλάνο σε αυτές τις διαστάσεις) Bristol Taurus XII.
Συνεχίζοντας το ψάξιμο για τον συγκεκριμένο τύπο η αποκάλυψη ήταν ότι όχι μόνο έδρασε στην Μεσόγειο αλλά έλαβε και μέρος στην «Ναυμαχία του Ταίναρου» στις 28 Μαρτίου του 1941, επιχειρώντας με τις 826 και 822 Μοίρες της NAS (Naval Air Squadron) με βάση το αεροπλανοφόρο HMS Formidable ! http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Cape_Matapan
Πολύ λεπτομερείς είναι και οι αναφορές του ναύαρχου Μεζεβίρη, που περιγράφοντας την ναυμαχία, αναφέρει ότι οι απώλειες του Βρετανικού στόλου ήταν «... μόνη απώλεια των Βρετανών, ήταν ένα αεροπλάνο» αναφερόμενος σε κάποιο από τα Albacore του αεροπλανοφόρου.
http://mezeviris.googlepages.com/thebattleoftainaron

Το μόνο περίεργο, είναι ότι η «ναυμαχία του Ταίναρου», όπως έγινε γνωστή, στην πραγματικότητα κάλυψε ένα μεγάλο μέρος θαλάσσιας περιοχής (Απο ΝΔ της Κρήτης μέχρι και Β – ΒΔ). Το πιο κοντινό σημείο της ναυμαχίας από το ακρωτήριο Ταίναρο, απέχει περίπου 70 ν.μ., απόσταση που ένα χτυπημένο αεροπλάνο μπορεί να κάλυψε, μόνο στην περίπτωση που αναζητούσε χώρο να κάνει αναγκαστική προσγείωση αντί να προσθαλασσωθεί. Σε αυτή την περίπτωση, νομίζω ότι οι μαρτυρίες των ντόπιων θα ήταν χρήσιμες, για το αν το πλήρωμα διασώθηκε.
Τέλος, μια επιτόπου κατάδυση και μια ματιά στην πινακίδα με το serial number του κινητήρα (βρίσκεται στο επάνω σημείο του κώνου υποπολλαπλασιασμού των στροφών της έλικας, όπως φαίνεται και στις φωτο) θα φωτίσει απόλυτα το θέμα.
Η πλέον σημαντική και διασταυρωμένη πληροφορία όμως, παραμένει η πρόταση για μια «κατάδυση» στην ταβέρνα του Τάκη !


Physalia 07-04-09 21:54

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Άκη..... :worship:

eye love scuba 07-04-09 22:27

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Τ-ΑΚΗ :worship: θα έλεγα

geogeo 07-04-09 23:58

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Μπράβο :thumbup:

΄Ακης Γκούμας 09-04-09 13:24

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Τελικά, όσο ψάχνει κανείς, όλο και κάτι νέο βρίσκει.
Πράγματι, η μοναδική απώλεια των Βρετανών, αφορούσε σε ένα Albacore της 829 Air Naval Squadron, όπου και οι τρείς επιβαίνοντες στο πλήρωμα αναφέρονται ως "απωλεσθέντες". ΄Οσο και αν έψαξα όμως, δεν υπάρχουν πουθενά τα ονόματα των δύο μελών του πληρώματος, αλλά μόνο αυτό του κυβερνήτη σμηναγού. Πρόκειται για τον (Commander Officer) L.C.B. Ashburner.
Τώρα, για την συνέχιση της ιστορίας, ευχαριστώ για τα σχόλια. Προς θεού, δεν διεκδικώ δάφνες ιστορικού αναλυτή και ερευνητή. Μια παλιά τρέλλα είχα, και είπα να το ψάξω / ξεσκονίσω λιγάκι.
Αν δεν υπάρξει επι τόπου έρευνα για τον αριθμό σειράς του κινητήρα αλλά και του πλαισίου του αεροσκάφους (πράγμα δύσκολο, μιας και ο σκελετός του έχει πολλές απώλειες) τίποτα δεν είναι σίγουρο. Το γεγονός οδηγεί σε αυτό τον συλλογισμό, μόνο και μόνο γιατί οι συμπτώσεις (παρά της ελλείψεις αποδεικτικών στοιχείων) είναι μεγάλες και συγκλίνουν.
Αν αποδειχθεί οτι είναι ορθές, τότε πρόκειται για ένα ιστορικό θέμα που έχει ιστορική σημασία, λόγω μοναδικότητας, αλλά και ιστορικής σπουδαιότητας της συγκεκριμένης ναυμαχίας.
Η πιθανότητα, πάντως, το αεροσκάφος να "ψαρεύτηκε" απο μεγαλύτερο βάθος και σε αρκετά νοτιότερο σημείο, μου φαίνεται πολύ μεγάλη. Είναι συνηθισμένο φαινόμενο. Απο την άλλη, οι πηγές αναφέρουν οτι το συγκεκριμένο αεροσκάφος, χτυπήθηκε απο πυρά μεγάλου διαμετρήματος, οπότε μου φαίνεται αρκετά απίθανο να κάλυψε απόσταση 70 μιλίων σε αυτά τα χάλια ή να το έκανε και να προσθαλασσώθηκε (άρα ο πιλότος ζούσε) με τέτοια ακρίβεια (λίγα μέτρα απο την ακτή ενός κλειστού όρμου). ΄Αρα, συνετρίβη στην θάλασσα με νεκρό το πλήρωμα, σε θαλάσσια περιοχή κοντά στο σημείο που χτυπήθηκε, "ψαρεύτηκε" χρόνια αργότερα απο τα δίχτυθα τράτας και αφέθηκε στο τελευταίο σημείο της πορείας του.
Αναρωτιέμαι, πάντως, πόσο σημαντικό ήταν το κέρδος αυτών που σήκωσαν τα κομμάτια του και τι τα έκαναν. Ψιλοξεφτίλα, το κόβω... ΄Ενα μάτσο λαμαρίνες απο αλουμίνιο... Και άλλη μια ιστορία πουλήθηκε σε κομμάτια "απο τους πτωχούς κατοίκους της περιοχής" προεκιμένου να επιβιώσουν...

Dimitris Galon 09-04-09 14:36

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
@ Άκης Γκούμας

Συγχαρητήρια Άκη...:thumbup:

Δέχεσαι και ερωτήματα;

΄Ακης Γκούμας 09-04-09 15:24

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Παράθεση:

Αρχικό μήνυμα απο Dimitris Galon (Μήνυμα 26210)
@ Άκης Γκούμας

Συγχαρητήρια Άκη...:thumbup:

Δέχεσαι και ερωτήματα;

Φυσικά και δέχομαι. Φτάνει να μπορώ και να τα απαντήσω, βέβαια...

Αλλά όπως το έγραψα και πρίν, τίποτα δεν είναι πιο άμεσο και σαφές, όσο μια κατάδυση στην περιοχή. Καλές οι φωτο, αλλά άμα δεν βάλεις και το χεράκι / ματάκι σου...
Δοκιμασμένη μέθοδος, επίσης, είναι και η επωνομαζόμενη "Κερνάω και ψιλομεθάω τους νόπιους". Χαλαρώνουν, σε εμπιστεύονται και αρχίζουν τις ιστορίες. Με λίγη καλή τύχη, βγάζουν θησαυρούς. Μου έχει τύχει και έχω πάθει πλάκα. Τι Ηρόδοτος... τι ΄Ομηρος... :-)

Dimitris Galon 09-04-09 18:26

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Παράθεση:

Αρχικό μήνυμα απο ΄Ακης Γκούμας (Μήνυμα 26219)
Φτάνει να μπορώ και να τα απαντήσω, βέβαια...

Αυτό θα το μάθουμε σίγουρα......:D

Stay tuned......:thumbup:

georgep5180 11-04-09 08:53

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Το σημειο ειναι πολυ ωραιο αλλα...τα μαγαζια το καλοκαιρι ειναι παρα πολυ ακριβα :mad:το φαγητό πανάκριβο το ίδιο και η διαμονή και παρα πολλες βαρκες στο σημειο και ψαροντουφεκαδες σε σημειο που δεν μπορεις να κουνηθεις.
Σαν θαλασσα είχε μεγαλους κεφαλους και ειχαν ερθει χελωνες καρετα-καρετα:cheesy:οι οποιες κοβαν βολτες για μια εβδομαδα
Αυτα.
:cool:

apeiranthos 11-04-09 19:18

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Συγχαρητήρια :thumbup::thumbup::thumbup:

Τα κομμάτια που λεηλατήθηκαν πιθανά είχαν χρηστική αξία.
Σε ανάλογες ιστορίες με αεροπλάνα στη Νάξο και αλλού
μέχρι και σόλες παπουτσιών έφτιαχναν από τα λάστιχα τους...
Ίσως η πιο "οικολογική" μορφή λεηλασίας.
Άριστη ανακύκλωση και ξεμπάζωμα της θάλασσας από τη σαβούρα,
για την εποχή της.

Phoevos 19-04-09 01:48

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Δεν ξέρω αν επιτρέπεται η αυτόνομη κατάδυση οπουδήποτε (αγνοώ τη σχετική νομοθεσία). Αν πάντως φτάσετε μέχρι εκεί και μπορείτε, αξίζει να πάτε για κατάδυση στο μαρμάρι, νοτιότερα απο το λιμένι (στη δεξιά μεριά της παραλίας που έχει, κοιτώντας προς τη θάλασσα). Είναι ίσως ο ομορφότερος βυθός που έχω δει ποτέ στη ζωή μου. Το βάθος δεν είναι μεγάλο, μέχρι 20 μέτρα (αν θυμάμαι καλά), αλλά η διαμόρφωση του βυθού υπέροχη. Τεράστια μονόπετρα, απο το βυθό μέχρι κοντά στην επιφάνεια. Έχει θαλάσσια ζωή, ψάρια όμορφα, και καρκινοειδή. Στο μέρος πρέπει να πάτε με βάρκα, αφού να κολυμπήσετε απο την ακτή με τόσο εξοπλισμό ειναι λίγο "θέμα" (20 λεπτά κολύμπι για απλό snorkeling μέχρι να φτάσετε στο τόπο (κάβος). Το μέρος προσφέρεται και για ΣΚ, αφού έχει εκεί και ενοικιαζόμενα δωμάτια (ζευγαροκατάσταση, συστείνεται ανεπιφύλακτα :thumbup:).

Ένα άλλο επίσης όμορφο κομμάτι (πάλι θέλει σκάφος) είναι ο βράχος καράβι (απέναντι απο το μαρμάρι). Νομίζω ότι οι ντόπιοι το λένε και αρμενόπετρα (αλλά επιφυλάσσομαι). Εχει κατρακυλιστούς βράχους, και μεγαλύτερο βάθος (αν θυμάμαι καλά οι αποχές ήταν στα 35 κατ 'εκτίμηση, δεν έφτανα τότε). Παίζει και ένα ναυάγιο, αλλά πρέπει να είναι κάτω απο τα 40, οπότε ίσως ξεφεύγει απο τα πλαίσια της απλής καταδυτικής αναψυχής (αν είπα κοτσάνα συγχωρέστε με, δεν το'χω με την αυτόνομη).

Στο 2ο μέρος δυστυχώς δεν είχε πολύ ζωή αλλά είχε πολύ όμορφη διαμόρφωση, αφού οι παράνομοι τρόποι αλιείας ανθούν στο μεσαίο πόδι της Πελοποννήσου :(. Δώστε προσοχή αν πάτε εκεί, μην έρθει κανένας καλοθελητής με δυναμίτη γιατί το μέρος "φημίζεται".

Χαιρετώ
Φοίβος

stavros ladas 26-08-10 10:55

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
2 Συνημμένο(α)
Η κατάδυση στο Λιμένι Λακωνίας πραγματοποιήθηκε με αφορμή την σχετική ανάρτηση που είχε γίνει στο φόρουμ προ 2ετίας περίπου και συνδυάστηκε με τις καλοκαιρινές μας διακοπές στην περιοχή της Μάνης από εμένα και την γυναίκα μου Λήδα.

http://www.scubadive.gr/forum/showth...?t=2884&page=2

Δύο πλήρεις καταδυτικοί εξοπλισμοί είχαν φορτωθεί στο αυτοκίνητο από την πρώτη μέρα των διακοπών μας και περίμεναν υπομονετικά. Επίσης όλες τις προηγούμενες ημέρες ανατρέχαμε στις πληροφορίες που ήταν διαθέσιμες μέσω του φόρουμ για το ακριβές σημείο εισόδου – τα σημεία ενδιαφέροντος – το προφίλ της βουτιάς κλπ.
Να αναφέρω συνοπτικά ότι η κατάδυση συνδυάζει την ανεύρεση αεροσκάφους από τον Β’ Π.Π. και την ύπαρξη αρχαίου ναυαγίου που χρονολογείται περίπου στο 100 π.Χ. Για όλα αυτά θα αναφερθώ αναλυτικότερα παρακάτω.
Καταλληλότερη μέρα επιλέχτηκε η Παρασκευή 13 Αυγούστου. Από νωρίς το πρωί βρεθήκαμε στην παραλία και συγκεκριμένα κάτω ακριβώς από το νεκροταφείο το οποίο βρίσκεται στην άκρη του κόλπου ακριβώς εκεί που τελειώνει ο ασφάλτινος δρόμος και σε απόσταση περίπου 1000 μέτρων από τις ψαροταβέρνες του χωριού.

Στο νεκροταφείο δεσπόζει ο τάφος του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη. Μην ξεχνάμε ότι το Λιμένι ήταν ο τόπος καταγωγής της οικογένειας γι’ αυτό και μέχρι και σήμερα στέκεται εκεί ο πύργος τους, όπως στα χρόνια της επανάστασης να επιτηρεί την κίνηση μέσα στον κόλπο.



Μετά από την σχετική ταλαιπωρία για το κουβάλημα των εξοπλισμών έως την βραχώδη ακτή κάτω από το νεκροταφείο ήμασταν έτοιμοι για μια κατάδυση που υποσχόταν πολλά.

Η ώρα ήταν ήδη 8:20. Σινιάλο από την Λήδα, όλα εντάξει. Φύγαμε. Η προσμονή μεγάλη και τα νερά κρυστάλλινα. Η καλή ορατότητα μας έδινε την πεποίθηση ότι δεν θα δυσκολευτούμε στον εντοπισμό του αεροσκάφους.

Πράγματι σε βάθος 17 μέτρων ο κινητήρας ξεπρόβαλε γεμίζοντάς μας με ενθουσιασμό.

Στο πίσω μέρος ανάμεσα στους κυλίνδρους μια μικρή σμέρνα μας καλοδέχτηκε αν και αρκετά ντροπαλή οφείλω να ομολογήσω.

Συνεχίσαμε να κατεβαίνουμε μέχρι το βάθος των 32 μέτρων όπου ξεπρόβαλλε το κύριο μέρος από ότι έχει μείνει από το αεροσκάφος.

Ευχάριστη έκπληξη ήταν και η ύπαρξη 2 αστακών οι οποίοι δεν έδειχναν να ενοχλούνται από την παρουσία μας.

Ήδη είχαμε αναλώσει αρκετά λεπτά, οι σχετικές φωτογραφίες είχαν ήδη βγει και έτσι ήταν ώρα για αργή ανάδυση κατά την διάρκεια της οποίας είχαμε την ευκαιρία να βρούμε διάσπαρτα και άλλα κομμάτια του αεροσκάφους σε ένα εύρος βάθους από 23 έως και 11 μέτρα.

Το τελευταίο εντυπωσιακό σκέλος της κατάδυσης βρισκόταν σε βάθος μόνο 9 μέτρων και αφορούσε ένα αρχαίο ναυάγιο του 100 περίπου π.Χ. Σε απόσταση πολύ κοντά στην ακτή και συγκεκριμένα στην νοητή ευθεία με την γλύστρα που επιλέγουν οι λουόμενοι για το μπάνιο τους υπάρχουν αρχαίοι αμφορείς από ναυάγιο το οποίο έχει ήδη μελετηθεί από το Ινστιτούτο Ενάλιων Αρχαιολογικών Ερευνών (Ι.Ε.Α.Ε.) ήδη από το 1977.

http://www.ienae.gr/e107GR/page.php?11

Κάπως έτσι ολοκληρώθηκε μια κατάδυση που μας εντυπωσίασε με το πλήθος των θησαυρών που έκρυβε.
Μετά από τις σχετικές διευκρινήσεις που δόθηκαν στους λουόμενους ότι δεν ήμασταν χελώνες όπως πίστευαν για αρκετή ώρα βλέποντας τις φυσαλίδες μας ενώ εμείς ολοκληρώναμε την προληπτική αποσυμπίεση, ήταν ώρα να βγούμε προς την ακτή από το σημείο της γλύστρας.

Και τότε μας περίμενε η τελευταία (?) έκπληξη της κατάδυσης. Αλλά όχι στον βυθό. Στην επιφάνεια και μάλιστα στο πρόσωπο ενός ηλικιωμένου και εμφανώς συγκινημένου κατοίκου της περιοχής, του κ. Δημοσθένη, ο οποίος αφού ρώτησε να βεβαιωθεί για το αντικείμενο της κατάδυσης, μας δήλωσε ότι θυμόταν το περιστατικό της κατάρριψης του βρετανικού αεροσκάφους από ζεύγος γερμανικών.
Το ενδιαφέρον του για την κατάδυσή μας ήταν έντονο και σε ιδιαίτερα φιλικό τόνο μας κάλεσε για απογευματινό καφέ σπίτι του για να μας διηγηθεί και άλλες λεπτομέρειες.
Την πρόσκληση την αποδεχτήκαμε αμέσως αφού πρώτα φροντίσαμε να εκμεταλλευτούμε τον χρόνο επιφανείας μας αναλώνοντας σχετικούς ουζομεζέδες σε μια από τις εξαιρετικές ψαροταβέρνες της περιοχής.

Εκεί νέα έκπληξη. Σε κοντινή με εμάς παρέα ηλικιωμένων της περιοχής (μικρή βουλή κατά δήλωση τους) βρήκαμε και 2ο αυτόπτη μάρτυρα που επιβεβαίωνε τον κ. Δημοσθένη. Επιπλέον όλοι οι ντόπιοι έκαναν λόγο και για 2ο κινητήρα του αεροσκάφος τον οποίο με το πέρασμα των χρόνων τον είχαν ανασύρει από το βυθό.

Το ίδιο απόγευμα στο σπίτι του κ. Δημοσθένη και της κας Βέτας μείναμε εντυπωσιασμένοι από την φιλοξενία και την καλοσύνη τους.
Ιδιαίτερα εντυπωσιασμένοι μείναμε όμως και από τις αφηγήσεις του κ. Δημοσθένη σχετικά με το περιστατικό της κατάρριψης του αεροσκάφους αλλά και για την δράση συγγενικού του προσώπου (ελληνοαμερικού) ο οποίος συστηματικά για λογαριασμό των συμμάχων φυγάδευε Νεοζηλανδούς κ.α προς τα υποβρύχια τα οποία μετέφεραν τους σύμμαχους στρατιωτικούς στην Αίγυπτο.
Η μεστή αφήγηση, ο τόνος της φωνής και το λεβέντικο παρουσιαστικό αυτού του ανθρώπου, του κυρίου Δημοσθένη Στρομπουλάκου, μας συνόδευε στο ταξίδι της επιστροφής και είχε ήδη βάλει νέα δεδομένα σχετικά με την ταυτότητα του αεροσκάφους.

Μέρες αργότερα έχοντας επιστρέψει στην Πάτρα διάβασα πάλι τις αναφορές σχετικά με την ταυτοποίηση του αεροσκάφους όπως δίδονται από τον Άκη Γκούμα στο φόρουμ.
Ήταν ώρα για επιπλέον έρευνα.

Πρώτα από όλα ο κινητήρας είναι όντως ένας Bristol Hercules το οποίο προκύπτει από το σχήμα των ψυκτρών αλλά και από άλλες λεπτομέρειες στο μπροστινό μέρος.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Hercules

Ένα από τα αεροσκάφη της εποχής που ήταν εξοπλισμένο με τον συγκεκριμένο κινητήρα ήταν και το δικινητήριο BristolBeaufighter. Και μάλιστα η έκδοση Mk X.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Beaufighter

Ας επιστρέψουμε όμως και πάλι στις μαρτυρίες των κατοίκων.

Το περιστατικό έλαβε χώρα προς το τέλος του πολέμου (1944) και μάλιστα άνοιξη. Επίσης το συμμαχικό αεροσκάφος διέθετε 2 κινητήρες και η κατάρριψη έγινε μέσα στον κόλπο και σε χαμηλό ύψος.
Μετά την κατάρριψη το ζεύγος των γερμανικών αεροσκαφών πήρε ανοδική πορεία προς το κάστρο της Κελεφάς και μάλιστα πραγματοποίησε βολές μέσα στο χωριό Κελεφά. Υποθέτουμε για εκφοβισμό.

Αρχικά προσέτρεξα σε πληροφορίες από τα συμμαχικά αρχεία. Ειδικά επικεντρώθηκα στην δράση της CoastalCommandτης RAFπου δρούσε εκείνη την εποχή σε όλη την λεκάνη της ανατολικής Μεσογείου και φυσικά κατά μήκος των ελληνικών ακτογραμμών.
Διάσπαρτες πληροφορίες για πλήθος μοιρών αλλά όχι κάτι συγκεκριμένο.

Ήταν ώρα για αναζήτηση στα γερμανικά αρχεία. Εδώ οφείλω να ευχαριστήσω τον καλό φίλο Παναγιώτη Κωσταρέλλη που οι γνώσεις του σχετικά με την δράση της γερμανικής αεροπορίας κατά την διάρκεια του Β’ Π.Π. είναι αξεπέραστες. Η καθοδήγησή του ήταν καθοριστική.

Τελικά αποδείχτηκε ότι οι Γερμανοί κρατούν πολύ πιο οργανωμένα και λεπτομερή αρχεία.
Σύμφωνα πάντα με τα αρχεία της Luftwaffeγια το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου 1944, την 13/04/1944 ο Γερμανός πιλότος Uffz. Gunter Stiebel που άνηκε στην μονάδα 7. / JG 27 καταρρίπτει σε τοποθεσία 50 χιλιομέτρων δυτικά του Ταινάρου (και σε ύψος 10 μέτρων !) ένα βρετανικό BristolBeaufighter.
Στο ίδιο γερμανικό αρχείο η ίδια ακριβώς καταχώρηση δίδεται προφανώς από τυπογραφικό λάθος και στις 13/03/1944.

http://www.lesbutler.ip3.co.uk/tony/tonywood.htm

Πάμε πάλι στα βρετανικά αρχεία. Σύμφωνα με την Επιτροπή Πολεμικών Μνημείων της Κοινοπολιτείας (
CommonwealthWarGravesCommision), την 13/03/1944 οι απώλειες πληρωμάτων της RAFδεν έχουν καμία σχέση με την περιοχή.
Δεν συμβαίνει το ίδιο όμως και για την 13/04/1944.
Ανάμεσα στους νεκρούς μαχητές της κοινοπολιτείας ξεχωρίζουν 2 απώλειες.

Ημερομηνία: 13/04/1944

Όνομα: Gosling Reginald Thomas
Βαθμός: Flight sergeant (RAFVR)
RoyalAirForceVolunteerReserve
Μονάδα: 603 Squadron
Ηλικία: 22 (Alamein Memorial)

Όνομα: West Stanley Alfred
Βαθμός: Sergeant (RAFVR)
Μονάδα: 603 Squadron
Ηλικία: 21 (Alamein Memorial)

http://www.cwgc.org


Tα γεγονότα αρχίζουν να δένουν πλέον μεταξύ τους. Οι δύο νεκροί αξιωματικοί άνηκαν στην 603 Squadron.
Η συγκεκριμένη μοίρα (603 Squadron) χρησιμοποιούσε αεροσκάφη
Bristol Beaufighter Mk X (με κινητήρες
BristolHercules) από τον Αύγουστο του 1943 έως και τον Δεκέμβριο του 1944.
Οι αποστολές που πραγματοποιούσαν ως μοίρα που άνηκε στην CoastalCommand αφορούσαν θαλάσσιες περιπολίες - συνοδείες νηοπομπών κατά μήκος ακτογραμμών βορείου Αφρικής και νησιωτικής Ελλάδας.

http://en.wikipedia.org/wiki/No._603_Squadron_RAF

Και τέλος σε ότι έχει να κάνει με τον γερμανό πιλότο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι άνηκε στην 7η Μοίρα της 3ης Πτέρυγας της JG 27 η οποία από 03/12/1943 έως 04/1944 είχε έδρα το αεροδρόμιο Αράξου εξορμώντας με
αεροσκάφη Bf 109 G.


http://www.feldgrau.com/JG27.htm


Όλα τα παραπάνω στοιχεία προέκυψαν από την έρευνα που πραγματοποίησα καθαρά ως ερασιτέχνης με τελικό σκοπό να φωτίσω λίγο παραπάνω τα γεγονότα μιας πολυτάραχης εποχής.
Ευελπιστώ με την γυναίκα μου Λήδα να επιστρέψουμε σε μερικές εβδομάδες και πάλι στην περιοχή αναζητώντας επιπλέον πληροφορίες. Για μας ξεκίνησε ως μια κατάδυση στα υπέροχα διαυγή νερά της Μάνης και κατέληξε σε μια «κατάδυση» στην Ιστορία του τόπου και των γεγονότων μέσα από τις αναμνήσεις των εξαιρετικών ανθρώπων που γνωρίσαμε στην πορεία.

Να ευχαριστήσω τέλος την γυναίκα μου Λήδα που εν μέσω διακοπών είχε την όρεξη να ξυπνήσει από τις 6 το πρωί για να ετοιμάσουμε το πλάνο της παραπάνω βουτιάς.

Σταύρος Λαδάς.

DHMHTRHS 26-08-10 11:10

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Ευχαριστούμε Σταύρο !!!:worship::worship:

Όμορφες φωτογραφίες !:thumbup:

:geia:

kristalia 26-08-10 11:36

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Σούπερ Σταύρο και Λήδα !!:thumbup::thumbup::thumbup:

Μου θύμισες όμορφες στιγμές και εδώ έχει και άλλες φώτο απο τον Φοίβο.

ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 26-08-10 12:14

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Ωραία αφήγηση και σοβαρή ιστορική έρευνα!
Το αεροπλάνο ίσως και να ανατινάχτηκε στον αέρα πριν καταλήξει στο βυθό, εξ ου και τα συντρίμμια και οι δύο νεκροί πιλότοι. Τι άκουσες για την κατάρριψη;

stavros ladas 26-08-10 12:33

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Φίλε Γιώργο. Σε ευχαριστώ για τα σχόλια. Από σένα μετράνε ιδιαίτερα. Απλά εμένα φαίνεται ότι με τραβάνε περισσότερο τα καταρριφθέντα αεροσκάφη σε σχέση με τα ναυάγια πλοίων.
Σε ότι έχει να κάνει με τις μαρτυρίες όλοι συμφωνούν ότι έγινε μια κλειστή αερομαχία σε χαμηλό ύψος στην οποία το ρόλο διώκτη είχαν ζευγάρι γερμανικών
Bf 109 G. Με σύντομους ελιγμούς παρέσυραν το εν λόγω Beaufighter κοντά στη θάλασσα. Παραμένει ωστόσο αδιευκρίνιστο εάν η πτώση οφείλεται σε πυρά ή σε λάθος ελιγμό διαφυγής του βρετανικού πληρώματος.
Οι μάρτυρες οι οποίοι παρακολουθούσαν από το ύψος του κάστρους της Κέλεφας (περί τα 300 μέτρα υψόμετρο) δεν είναι κατηγορηματικοί πάνω σε αυτό.
Στη συνέχεια τα γερμανικά αεροσκάφη εκτέλεσαν βολές πυροβόλων ανερχόμενα προς το κάστρο του Κελεφά και εντός του ομώνυμου οικισμού.
Χρόνια αργότερα οι μαρτυρίες αναφέρουν ότι στην περιοχή βρέθηκε επιτροπή των συμμάχων που ενδιαφέρθηκε να μάθει το ακριβές σημείο της πτώσης.
Επίσης εντύπωση μου δημιουργεί το γεγονός ότι οι ντόπιοι κατάφεραν να ανασύρουν τον δεύτερο κινητήρα. Με ποιο σκοπό και με ποιον τρόπο παραμένει κι αυτό άγνωστο.
Μια ακόμα επίσκεψη στην περιοχή κρίνεται απαραίτητη. Ακόμα και για τους ψαρομεζέδες αξίζει τον κόπο η διαδρομή Πάτρα – Λιμένι.:):)

apeiranthos 26-08-10 14:32

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Συγχαρητήρια για την έρευνα και την παρουσίαση.:thumbup::thumbup::thumbup:
Στις καταγραφές που έχω, υπάρχει απώλεια ενός μόνο Beaufighter MK x, στην ημερομηνία αυτή.
Πρόκειται για το LZ 370 (Beaufighter MK-x) που από την εκπαιδευτική μοίρα 304 FTU
πέρασε στη δύναμη της 603ης μοίρας RAF και καταρρίφθηκε στις 13.04.1944
από τον Γερμανό πιλότο (Uffz.) Günter Striebel ...κτλ ακριβώς όπως τα γράφεις Σταύρο.
Το Beaufighter καταρρίφθηκε, σύμφωνα με τα Αγγλικά αρχεία,
σε απόσταση 6 μιλίων από το ακρωτήριο Ματαπά.
Ενώ στα Γερμανικά, η θέση προσδιορίζεται 50χλμ. Δυτικά από το ακρωτήριο Ταίναρο, το ύψος στα 10μ. και ώρα 08:10 το πρωί.

Λήδα 27-08-10 10:58

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Καλημέρα σε όλους!
Η βουτιά στο Λιμένι ήταν το επιστέγασμα των πολύ όμορφων και πλούσιων σε εικόνες διακοπών μας. Είμαι ευτυχής γιατί σε αυτό το μέρος γνώρισαμε αξιόλογους ανθρώπους, και κάναμε δύο πολύ καλούς φίλους. Τον κύριο Δημοσθένη και την κυρία Ελισσάβετ. Παιδιά, δεν υπάρχει καλύτερο πράγμα μετά από μια βουτιά να συναντάς ανθρώπους που χαμογελάνε, που μοιράζονται μαζί σου την ιστορία τους και σε καλούν στο σπίτι τους να σου προσφέρουν δροσερό νερό. Μάθαμε πολλά πράγματα από τον κύριο Δημοσθένη για το αεροπλάνο, για τον πόλεμο, για τη Μάνη. Απλά ένα μεγάλο ευχαριστώ. Το Λιμένι και η Μάνη θα είναι για μένα ένα μέρος που θα ξαναγυρνάω.

Ευχαριστώ το Σταύρο για το κουβάλημα, γιατί ειλικρινά ήταν λίγο ζόρικο να κατέβει ο εξοπλισμός εκεί κάτω.:thumbup: (θα τα κατάφερνα... αλλά... με έχεις ήδη κακομάθει!)

Και κάποια πράγματα σχετικά με την έρευνα του Σταύρου!
Πολλές (νυχτερινές και μεταμεσονύκτιες) ώρες ψάξιμο στο δίκτυο, πολλές ώρες στο τηλέφωνο με τον Πάνο ( που ήξερε τα πάντα για τον Β' Παγκόσμιο ) :worship:, και που ενώ ήταν διακοπές, ήταν πάντα διαθέσιμος! (με ό,τι αυτό συνεπάγεται :madwife: ....).

Ήταν απλά μια πολύ όμορφη μέρα.....

Big-Blue 28-08-10 18:49

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Ευχαριστώ για την ωραία αφήγηση!
Με πήγατε κάπου 2 χρόνια πίσω στην ωραία εκδρομή μας στην περιοχή...
Δυο Παρατηρήσεις:
α. Το ότι σας πέρασαν για χελώνες σημαίνει πως μάλλον δεν είχατε σημαδούρα - μπαλονάκι κτλ;:madwife:
β. Εμένα μου κάνει εντύπωση πως βρίσκονται ακόμα εκεί τόσο τα συντρίμμια όσο και οι 2 αστακοί και όχι πως βγήκε ο ένας κινητήρας!
Και πάλι ευχαριστώ:):geia:

stavros ladas 29-08-10 11:35

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Φυσικά και υπήρχε σήμανση στο σημείο εξόδου. Είχαμε τοποθετήσει σημαδούρα πολύ κοντά στην γλύστρα από νωρίς το πρωί πριν καταδυθούμε.
Απλά κανείς δεν γνωρίζει τι σημαίνει η σημαδούρα.
Όσο για τους αστακούς πραγματικά μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση η ύπαρξή τους στην περιοχή.
Αρκεί να αναφέρω ότι μετά την κατάδυση όλοι μας ρώταγαν αν υπήρχε "κάτι" κάτω και γιατί δεν βγάζουμε ψάρια παρά μόνο τραβάμε φωτογραφίες !
Και τέλος μετά από 5 ημέρες παραμονής στην περιοχή έχω να παρατηρήσω οτι υπάρχουν υπέροχες παραλίες με βραχώδεις βυθούς αλλά χωρίς κατοίκους.
Οι δυναμίτες πρέπει να έχουν κάνει καλή δουλειά στην περιοχή ! Κρίμα ...

Dimitris Galon 29-08-10 14:10

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Συγχαρητήρια Σταύρο και Λήδα, για την αγάπη σας στις καταδυτικές δραστηριότητες, το σφρίγος σας, και την υπομονή και επιμονή σας στην ιστορική έρευνα. Διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον την ιστορία των υπολειμμάτων του Beaufighter στο Λιμένι, απολαμβάνοντας κάθε γραμμή της αφήγησης.
Εύγε και πάλι.:thumbup:
DG

Physalia 29-08-10 20:43

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Παράθεση:

Αρχικό μήνυμα απο Dimitris Galon (Μήνυμα 43101)
Συγχαρητήρια Σταύρο και Λήδα, για την αγάπη σας στις καταδυτικές δραστηριότητες, το σφρίγος σας, και την υπομονή και επιμονή σας στην ιστορική έρευνα. Διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον την ιστορία των υπολειμμάτων του Beaufighter στο Λιμένι, απολαμβάνοντας κάθε γραμμή της αφήγησης.
Εύγε και πάλι.:thumbup:
DG

+1 :)

stavros ladas 28-09-10 18:51

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
2 Συνημμένο(α)
Μετά από αναμονή 3 περίπου εβδομάδων σήμερα παρέλαβα τα αρχεία της επιχειρησιακής δράσης της 603 Μοίρας της R.A.F. τα οποία ζήτησα και έλαβα σε ηλεκτρονική μορφή από την Υπηρεσία Εθνικών Αρχείων του Ηνωμένου Βασιλείου (www.nationalarchives.gov.uk)
Από αυτά όπως φαίνεται και στα επισυναπτόμενα αρχεία επιβεβαιώνονται πλήρως τα στοιχεία της προηγούμενης ανάρτησής μου σχετικά με την ταυτότητα του πληρώματος και του αεροσκάφους που βρίσκεται στο βυθό στο Λιμένι Λακωνίας.
Επομένως πρόκειται για το αεροσκάφος Beaufighter με s/n 370 της 603 Squadron με διμελές πλήρωμα αποτελούμενο από τους
Flight Sergeant R. T. Gosling και
Sergeant S. A. West
Ημερομηνία κατάρριψης: 13 Απριλίου 1944

Dimitris Galon 28-09-10 19:59

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Παράθεση:

Αρχικό μήνυμα απο stavros ladas (Μήνυμα 43691)
Μετά από αναμονή 3 περίπου εβδομάδων σήμερα παρέλαβα τα αρχεία της επιχειρησιακής δράσης της 603 Μοίρας της R.A.F. τα οποία ζήτησα και έλαβα σε ηλεκτρονική μορφή από την Υπηρεσία Εθνικών Αρχείων του Ηνωμένου Βασιλείου (www.nationalarchives.gov.uk)
Από αυτά όπως φαίνεται και στα επισυναπτόμενα αρχεία επιβεβαιώνονται πλήρως τα στοιχεία της προηγούμενης ανάρτησής μου σχετικά με την ταυτότητα του πληρώματος και του αεροσκάφους που βρίσκεται στο βυθό στο Λιμένι Λακωνίας.
Επομένως πρόκειται για το αεροσκάφος Beaufighter με s/n 370 της 603 Squadron με διμελές πλώρωμα αποτελούμενο από τους
Flight Sergeant R. T. Gosling και
Sergeant S. A. West
Ημερομηνία κατάρριψης: 13 Απριλίου 1944

Είσαι ωραίος :thumbup::thumbup::thumbup:

Περίμενε τώρα να επιβεβαιώσουμε και την κατάρριψη του Messerschmitt, που αναφέρεται στην ίδια ημερομηνία, από τις πηγές του Quartiermeister και είμαστε κομπλέ.

Συγχαρητήρια Σταύρο!!!

Dimitris Galon 30-09-10 11:39

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Παράθεση:

Αρχικό μήνυμα απο Dimitris Galon (Μήνυμα 43694)
Περίμενε τώρα να επιβεβαιώσουμε και την κατάρριψη του Messerschmitt, που αναφέρεται στην ίδια ημερομηνία, από τις πηγές του Quartiermeister και είμαστε κομπλέ.

Ναι, σιγά τα ωά!!!

Καλημέρα Σταύρο.

Ολόκληρο το αρχείο του Quartiermeister 6 (Verluste = απώλειες), για το έτος 1944, δεν υπάρχει πουθενά. Έχει καταστραφεί. Δεν υπάρχει ίχνος, εκτός από μερικά σποραδικά σπαράγματα, ούτε στο Bundesarchiv-Militärarchiv του Freiburg. Οπότε η μόνη δυνατότητα για να βρεθεί άκρη ήταν δια της αφαιρετικής οδού, τουτέστιν δια της ερωτήσεως "ποιά μονάδα επιχειρούσε με Messerschmitt Bf 109 στην Ελλάδα τον Απρίλη του 1944;". Η απάντηση είναι η εξής. Μόνο η γνωστή Πτέρυγα Επίθεσης 27 (Jagdgeschwader 27).

Στο γνωστό βιβλίο των Hans Ring και Werner Girbig, με τον τίτλο "Jagdgeschwader 27 - Die Dokumentation über den Einsatz in allen Fronten 1939-1945", αναφέρεται ότι η μόνη σμηναρχία της 27ης Πτέρυγας Επίθεσης που επιχειρούσε από τον Απρίλη μέχρι τον Ιούνη του 44, ήταν η Τέταρτη Σμηναρχία (IV. Gruppe, τουτέστιν IV./JG27) με διοικητή τον Otto Meyer. Η σμηναρχία αυτή, η οποία δημιουργήθηκε τον Μάιο του 1943 και επιχειρούσε μόνο με Messerschmitt Bf 109 G-10, αποτελείτο από τις μοίρες (Staffel) 10, 11 και 12 με έδρα τους το Καλαμάκι, εκεί που βρίσκεται σήμερα ο πρώην διεθνής αερολιμένας Αθηνών. Από αυτές μόνο η 12η Μοίρα (12. Staffel) επιχειρούσε στην Ελλάδα από τον Απρίλη μέχρι τον Ιούνη του 44, όπου στάλθηκε για να προστατεύσει την Γερμανία από τις μεγάλες συμμαχικές επιθέσεις. Διοικητής της 12ης Μοίρας ήταν ο Oberfeldwebel Heinrich Bartels.

Τα ίδια περίπου θα βρεις και αξιόπιστη αγγλόφωνη σελίδα Jagdgeschwader 27.

Αυτά ήταν όλα. Παραπάνω δεν έχει. Τα υπόλοιπα μάλλον θα παραμείνουν άγνωστα. Ίσως και να είναι καλύτερα έτσι. :)

Χαιρετώ
DG

Υ.Γ.
Σε περίπτωση που χρειάζεσαι κατάλογο των κωδικών, των φακέλων του αρχείου του Bundesarchiv-Militärarchiv, στο Freiburg, για την Luftwaffe, θα τον βρεις εδώ.

nikoss 20-07-11 19:18

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
αν κ πολυ καθηστερημενα
ειναι παλιο το θρεντ κ συγνωμη που το ξαναφερνω στο προσκηνιο
αλλα
μετα απο μια βουτια που καναμε στο αεροπλανο
ειπα να βαλω
τα βιντεακια που τραβηξα
το μονο προβλημα ειναιοτι δεν με αφηνει το προγραμα που εχω να τα κανω avi κ τα συραψω ολα μαζι σε ενα
καλη διασκεδαση
κπαλι συγνωμη
ευχαριστω νικος!
http://www.youtube.com/watch?v=RZ24J1yXFlY
http://www.youtube.com/watch?v=gGOMiQup9ho
http://www.youtube.com/watch?v=f9th8Oa9Cd0
http://www.youtube.com/watch?v=v_upIRVTrGA
http://www.youtube.com/watch?v=-JmYuZfziJM

tasos_tsal 31-10-12 19:09

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
πολυ ωραιο θεμα ....μπραβο!

Ανδρέας Δ. Κυριακουλέας 12-10-14 23:13

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Πρόσφατα και από σύσταση φίλου μπόρεσα να δώ τη δημοσίευση αυτή σχετικά με το αεροπλάνο που βρέθηκε στο βυθό του όρμου Οιτύλου κοντά στην ακτή του οικισμού Λιμενίου.

Καθώς κατάγομαι από το Οίτυλο είχα από χρόνια ακούσει και για το αρχαίο ναυάγιο και για το αεροπλάνο του Β' ΠΠ. Ξεκίνησα λοιπόν μία υποβρύχια και ιστορική διερεύνηση για τα δύο θέματα που απλώνεται στην τελευταία δεκαετία και έχει αποφέρει μερικά άρθρα στον τοπικό τύπο, παρεμβάσεις & σχόλια στο διαδίκτυο.

Οσον αφορά τον κινητήρα (Bristol Hercules) και το αεροπλάνο (Bristol Beaufighter Mark X) υπάρχει ασφαλής ταυτοποίηση.
βλέπε
http://www.saairforce.co.za/forum/vi...php?f=2&t=4828

Οσον αφορά το συμπέρασμα ότι το αεροσκάφος κατερρίφθει συνδεόμενο με το περιστατικό της 603 μοίρας της ΡΑΦ, το αμφισβητώ βάσιμα, και από στοιχεία της υποβρύχιας έρευνας, αλλά κυρίως από τη ιστορική έρευνα.

βλέπε http://manivoice.gr/comment/2809#comment-2809

Απ' ότι φαίνεται το αεροπλάνο κατέπεσε την ώρα που πολυβολούσε το δικάταρτο καϊκι του Μουνδρέα, που αραγμένο στο Λιμένι δέχτηκε την επίθεση και βυθίστηκε επιτόπου. Ο ένας από τους δύο του πληρώματος επέζησε της πτώσης που διέλυσε το αεροπλάνο, μεταφέρθηκε βαριά τραυματισμένος από βαρκάρη στην προβλήτα και άφησε την τελευταία του πνοή εκεί ακριβώς που σήμερα κείται η ταβέρνα που τόσες φορές αναφέρθηκε προηγουμένως.

Η έρευνα έχει σχεδόν καταλήξει και μόνο μια τελική διασταύρωση απομένει για να είμαστε σίγουροι για το συμβάν, την ημερομηνία, της πολεμική μοίρα, και τέλος τα ονόματα των σκοτωμένων.

Ανδρέας Δ. Κυριακουλέας

ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 19-12-14 22:25

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
και το τριτο μέρος από τις αφηγήσεις των αυτοπτών μαρτύρων στο manivoice

http://www.manivoice.gr/content/%CE%...F%CF%82-%CE%B3

Tελικά θα μπορούσε να είναι αυτό το αεροπλάνο
26/04/43
JL639/O
Beaufighter Mk.VI 304FTU,227Sqn
. Hit mast attacking caique in Aegean and crashed into the sea.
Eastern coast of the Greek mainland.
Pilot F/Sgt.
Ronald A. Harvey and P/O Walter H. Fisher
both KIA

η πληροφορία είναι από το αρχείο με τις καταρρίψεις Beaufighter στην Ελλάδα από το Aviation Archaeology in Greece

Ανδρέας Δ. Κυριακουλέας 21-12-14 19:21

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Παράθεση:

Αρχικό μήνυμα απο ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ (Μήνυμα 63536)
και το τριτο μέρος από τις αφηγήσεις των αυτοπτών μαρτύρων στο manivoice

http://www.manivoice.gr/content/%CE%...F%CF%82-%CE%B3

Tελικά θα μπορούσε να είναι αυτό το αεροπλάνο
26/04/43
JL639/O
Beaufighter Mk.VI 304FTU,227Sqn
. Hit mast attacking caique in Aegean and crashed into the sea.
Eastern coast of the Greek mainland.
Pilot F/Sgt.
Ronald A. Harvey and P/O Walter H. Fisher
both KIA

η πληροφορία είναι από το αρχείο με τις καταρρίψεις Beaufighter στην Ελλάδα από το Aviation Archaeology in Greece

Δεν πιστεύω ότι είναι αυτή η περίπτωση, δεν ταιριάζουν πολλά στοιχεία, π.χ. ο όρμος Οιτύλου δεν είναι "Eastern coast...", το Beaufighter είναι MkX or MKVIc κατ' ελάχιστο, απο αυτή τη διαφορά στο σχήμα των πίσω πτερύγων (bihedral) αναγνωρίστηκε τελικά από τους ειδικούς της SAAF.

Αν έχετε διάθεση και χρόνο ρίξτε μια ματιά στο παρακάτω

http://www.saairforce.co.za/forum/viewtopic.php?t=4828

Νομίζω ότι το έχω εντοπίσει, Μοίρα, ημερομηνία, αποστολή, πλήρωμα κλπ. μερικές τελικές επιβεβαιώσεις αναμένονται και θα ανακοινωθεί με άρθρο στη Φωνή της Μάνης (manivoice) και εδώ φυσικά.

ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 21-12-14 19:53

Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
 
Ανδρέα συγχαρητήρια για την έρευνα με τους αυτόπτες μάρτυρες ! Καθοριστική για την ανακάλυψη της ταυτότητας του αεροσκάφους

Παράθεση:

Αρχικό μήνυμα απο Ανδρέας Δ. Κυριακουλέας (Μήνυμα 63559)
Νομίζω ότι το έχω εντοπίσει, Μοίρα, ημερομηνία, αποστολή, πλήρωμα κλπ. μερικές τελικές επιβεβαιώσεις αναμένονται και θα ανακοινωθεί με άρθρο στη Φωνή της Μάνης (manivoice) και εδώ φυσικά.

Αναμένουμε !!! (αν και το Eastern coast δεν με χαλάει όταν ταιριάζουν τόσα άλλα .....

"ένα Σάββατο πρωί δύο αεροπλάνα Εγγλέζικα , ίσως και Αμερικάνικα" ;)


Βρέθηκα στο Λιμένι το καλοκαίρι, παρ' ότι με ενδιαφέρουν ασυγκρίτως τα σύγχρονα ναυάγια προτίμησα να ρίξω μια ματιά στο αρχαίο (είχα προγραμματίσει να πάω για snorkelling εκεί τα παιδιά αλλά πιο κάτω είχαν βάλει μια πλωτή εξέδρα που κάνανε όλοι βουτιές και ούτε αυτά με ακολούθησαν...). Όπως έχεις αναφέρει Ανδρέα η σκύλευση του αεροσκάφους ήταν μεγάλο λάθος , στέρησε την περιοχή από ένα μεγάλο πόλο έλξης...

Ανδρέας Δ. Κυριακουλέας 14-02-15 10:22

1 Συνημμένο(α)
Στις 26.01.1944 από τον αεροδιάδρομο εκστρατείας BERKA III (κοντά στην Βεγγάζη της Λιβύης) απογειώνονται 4 Beaufighters MK X or VIc για επιθετική περιπολία στην Νότια Πελοπόννησο. Αφού περάσουν από Κύθηρα, Γύθειο, όπου επιχειρούν με επιτυχίες, κατευθύνονται δυτικά και προσπαθούν να βυθίσουν ένα δικάταρτο σκάφος 80 τόννων προσδεδεμένο σε προβλήτα που προστατεύεται από λόφους 300 μέτρων σε τρείς πλευρές. Εκεί το σκάφος με στοιχεία JL708 "E" προσκρούει στην θάλασσα μετά την δεύτερη επίθεση και διαλύεται.

Το πλήρωμα αποτελείται από :

Pilot, F/O Alexander Harold Will, s/n 420093, R.A.A.F, Australian
20 ετών, Κοιμητήριο Φαλήρου, θέση 7C19

Navigator, F/O Brian Findley, s/n 136376, R.A.F.V.R British
20 ετών, Κοιμητήριο Φαλήρου, θέση 4C10

Αμφότεροι έλαβαν χριστιανική ταφή, με τιμές, στο κοιμητήριο του Λιμενιού, και μετά από επίσημη εκταφή αναπαύονται για πάντα στο Συμμαχικό Νεκροταφείο Φαλήρου Αθηνών.


Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 14:00.

Powered by vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.