16 Ιουνίου 2009
Η πρώτη βουτιά της ημέρας πραγματοποιήθηκε στο ναυάγιου του καταδρομικού Brummer. Η ναυπήγησή του ξεκίνησε το 1913 και ολοκληρώθηκε το 1916 από το Stettin από την εταιρεία A.G Vulcan. Σκοπός της ναυπήγησης του σκάφους ήταν η ταχεία ανάπτυξη ναρκοπεδίων και για το λόγο αυτό μετέφερε 360 ναυτικές νάρκες. Για την επίτευξη υψηλότερων ταχυτήτων από τα υπόλοιπα σκάφη της κλάσης είχε λεπτότερη θωράκιση (1,6 στο σκάφος και 0,6 στο κατάστρωμα) από τα υπόλοιπα καταδρομικά εκτός από τον πύργο ελέγχου πυρός που διέθετε θωράκιση 3,8 ιντσών. Έφερε επίσης τέσσερα πυροβόλα των 5,9 ιντσών σε μονούς πύργους και δύο αντιαεροπορικά πυροβόλα των 3,4 ιντσών. Το ναυάγιο του Brummer βρίσκεται στη θέση 58ο 53.821Ν 03ο 09.121 W στο μέγιστο βάθος των 36 μέτρων πλαγιασμένο με την δεξιά του πλευρά. Βρίσκεται σε σχετικά καλή κατάσταση εκτός από τμήματα του στα οποία είναι εμφανή τα σημάδια των εκρήξεων από τις προσπάθειες ανέλκυσης τμημάτων του. Η μελέτη του ναυαγίου πριν τη βουτιά μας επέτρεψε να προσανατολιστούμε γρήγορα στην μικρότερη των 10 μέτρων ορατότητα. Το σχοινί κατέληγε κοντά στην αλυσίδα της άγκυρας της πλώρης έτσι με το ναυάγιο δεξιά κινηθήκαμε προς τη γέφυρα αναζητώντας παράλληλα τον πυργίσκο με το πυροβόλο των 5,9 ιντσών που εξαιτίας της βαρύτητας έχει μετατοπιστεί από τον κεντρικό άξονα του σκάφους, στο μέγιστο βάθος. Όλο το ναυάγιο είναι καλυμμένο με λευκές ανεμώνες (large Plumose anemone) και αστερίες (Luidia Starfishe, Spiny starfishe), ενώ και πάλι συναντήσαμε μεγαλύτερα ψάρια όπως μπακαλιάρους και μεγάλες χειλούδες, πολλά καβούρια και σκορπίνες. Κατά τη διαδικασία της ανάδυσης και ενώ βρισκόμασταν σε βαθιά στάση σε απόσταση 2 μέτρων μας προσπέρασε ένα βουτηχτάρι με εκπληκτική ταχύτητα.

Η δεύτερη κατάδυση της ημέρας ήταν στο F2, ίσως μία από τις καλύτερες καταδύσεις της εβδομάδας. Πρόκειται για το ναυάγιο ενός συνοδευτικού αντιτορπιλικού του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου το οποίο ναυπηγήθηκε στο Κίελο το 1936. Πριν τον πόλεμο μετατράπηκε σε σκάφος ανάκτησης τορπιλών και διέθετε δύο πυροβόλα των 4,1 ιντσών σε μονούς ανοικτούς πύργους και τέσσερα αντιαεροπορικά των 20 mm. Η θέση του σήμερα είναι 58ο 50.778 Ν 03ο 11.521 W σε βάθος 16 με 18 μέτρα. Το τμήμα του σκάφους από την πλώρη μέχρι τη γέφυρα είναι σε πολύ καλή κατάσταση με το πυροβόλο των 4,1 ιντσών ακόμα στη θέση του. Το τμήμα πίσω από την γέφυρα είναι εντελώς διαλυμένο, αλλά με πολύ ενδιαφέρον καθώς η μικροζωή είναι πλούσια με γυμνοβράγχια και κάθε είδους καρκινοειδή παντού. Η αλυσίδα με την άγκυρα είναι ακόμα στη θέση της, ενώ πίσω από το πρωραίο πυροβόλο βρίσκεται ακόμα ανοικτή μία από τις στεγανές πόρτες του σκάφους που οδηγούν στο εσωτερικό της πλώρης. Σε απόσταση 50 μέτρων από το F2 βρίσκεται το ναυάγιο του ξύλινου φορτηγού YC 21. Το σκάφος κατά ειρωνικό τρόπο βυθίστηκε το 1968 σε καταιγίδα και ενώ βρισκόταν σε επιχείρηση ανέλκυσης υλικών από το F2. Για τον εντοπισμό του υπάρχει μόνιμα δεμένο σχοινί το οποίο μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο στο ρεύμα της παλίρροιας. Το ξύλινο σκάφος είναι σε πολύ καλή κατάσταση με πολλά μεγάλα ψάρια κοντά στα ύφαλα και ένα ζεύγος από αντιαεροπορικά πυροβόλα στο αμπάρι του από το F2. Το μικρό του μέγεθος μας επέτρεψε να εξερευνήσουμε σχεδόν όλο το σκάφος, ενώ η επιστροφή στη γραμμή ανάδυσης μας επεφύλασσε μία ακόμα έκπληξη. Στο μέσο περίπου της διαδρομής ένα σκυλόψαρο 1,5 μέτρο περίπου μας πλησίασε σε μικρή απόσταση και αφού έκανε ένα αργό κύκλο γύρω μας απομακρύνθηκε κόντρα στο ρεύμα. Ο ήλιος στην επιφάνεια έκανε την ανάδυση ευχάριστη ενώ μόλις βγήκαμε στην επιφάνεια ένα Eurofighter της RAF έκανε χαμηλή διέλευση !!!!! πάνω από το Sunrise που πλησίαζε για να μας μαζέψει.
