18 Ιουνίου 2009
SMS Dresden. Επιστροφή στα ελαφριά καταδρομικά με τον καιρό και πάλι να είναι άστατος με βροχή αέρα, αλλά και διαστήματα με ήλιο. Το Dresden καθελκύστηκε το 1916 στο Κίελο και η ναυπήγησή του ολοκληρώθηκε ένα χρόνο σχεδόν πριν την αυτοβύθισή του. Η θωράκισή του ήταν αλαφριά στο σκάφος και πιο βαριά στο πύργο ελέγχου πυρός όπως συνηθίζονταν. Έφερε οπλισμό από οκτώ πυροβόλα των 5,9 ιντσών σε μονούς πύργους τρία αντιαεροπορικά πυροβόλα και τέσσερις τορπιλοσωλήνες. Η ταχύτητα και ικανότητα ελιγμών το καθιστούσαν ικανό για ταχεία ανάπτυξη ναρκοπεδίων και για αυτό έφερε 200 περίπου ναυτικές νάρκες , ενώ το πλήρωμα του έφτανε τους 559 αξιωματικούς και ναύτες.
Σήμερα το ναυάγιο του Dreden βρίσκεται στη θέση 58ο 52.979Ν 03ο 08.424W με το ρηχότερο σημείο στα 18 μέτρα και το βαθύτερο στα 36 μέτρα. Ακουμπάει στον πυθμένα με την αριστερή πλευρά και ο προσανατολισμός είναι σχετικά εύκολος καθώς πολλά από τα τμήματα του σκάφους είναι ανέπαφα. Το μεγαλύτερο μέρος του κήτους έχει καλυφθεί από σπόγγους και ανεμώνες . Από το 1995 περίπου η θωράκιση του σκάφους άρχισε να αποκολλείται από το σκάφος και να στρεβλώνει προς τον πυθμένα. Το κενό μεγαλώνει χρόνο με το χρόνο και δεν θεωρείται πλέον ασφαλής η διείσδυση στα βαθιά τμήμα της πλώρης. Το κατέβασμα από το σχοινί κατάδυσης είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς η πρόσφατη μετακίνησή του μας ανάγκαζε να αναζητήσουμε σημεία για προσανατολισμό. Καθώς εντοπίσαμε τις άγκυρες της πλώρης κατευθυνθήκαμε προς την πρύμνη με το σκάφος στα αριστερά μας. Η εξερεύνηση περιλάμβανε τη γέφυρα, τα φουγάρα μέχρι την άκρη της πρύμνης. Σε αυτό το σημείο ξεκίνησε και η ανάδυσή μας με smb η οποία ολοκληρώθηκε μετά από περίπου 12 λεπτά και 300 περίπου μέτρα μακριά από τη σημαδούρα του ναυαγίου. Η δεύτερη κατάδυση ήταν και πάλι drift με την ιδιαίτερα πλούσια ζωή να διατηρεί το ενδιαφέρον μας αμείωτο