Με ευκαιρία αυτό το post θα ήθελα να εκφράσω κι εγώ τις απόψεις μου επί του θέματος. Ελπίζω να μη κουράσω και μέσα και απο τις δικές σας απαντήσεις να μπορέσω να έχω μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα και γιατί όχι να αναθεωρήσω μερικά πράγματα. Έχουμε και λέμε λοιπόν:
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο theod
1. πέρυσι προκειμένου να τον τσεκάρω πλήρωσα αρκετά λεφτά(?) σε καταδυτικό κέντρο, συγκεκριμένα 15€ για τζάκετ και 60€ για ρυθμιστή! Επειδή είμαι σχετικά νέος στο χώρο θα ήθελα να ακούσω τη γνώμη σας αν γενικώς ήταν καλά τα λεφτά και αν αξίζει να πάω και φέτος στον ίδιο!
|
Ας ξεκινήσω απο το εξής. Οι κατασκευαστές προτείνουν να γίνετε ολοκληρωμένο service στους ρυθμιστές κάθε 2 χρόνια. Αν ο έλεγχος που έκανες πέρυσι ήταν γενικό service δεν πιστεύω ότι υπάρχει λόγος να τον ξανακάνεις φέτος. Αυτό βέβαια εξαρτάται απο τον αριθμό των καταδύσεων που έχεις κάνει και απο το πόσο επιμελής είσαι στο πλύσιμο και στέγνωμα του εξοπλισμού σου. Αν έχεις κάνει 200 καταδύσεις σε ένα χρόνο τότε πάω πάσο
Αν πλένεις σωστά τον εξοπλισμό σου μπορεί να μην χρειαστεί να κάνεις service στον ρυθμιστή σου για πολύ καιρό ή να το κάνεις προαιρετικά. Οι ρυθμιστές είναι φτιαγμένοι πολύ σκληροί για να πεθάνουν. Κάτι σαν τον Bruss Willis.

Σε καμία περίπτωση αυτή δεν είναι η πρακτική που προτείνω. Άλλωστε εμείς οι ίδιοι είμαστε υπεύθυνοι για την ασφάλεια μας και γνωρίζουμε καλύτερα τα όρια μας (ή θα έπρεπε τουλάχιστον).
Σε περίπτωση που έγινε απλά οπτικός έλεγχος νομίζω ότι η τιμή είναι αρκετά υψήλη. Σε περίπτωση που έγινε ολοκληρωμένο service η τιμή για όλο το πακέτο είναι μέσα στο μέσο όρο όπως προαναφέρθηκε.
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο miker
στο τζακετ τι ελεγχουν?
|
Γίνεται καθαρισμός με υπερήχους του inflator, αλλαγή στα o-ring του inflator και έλεγχος για το αν κρατάει αέρα. Αυτά αν δεν κάνω λάθος.
Μπορείς να κάνεις και μόνος σου έναν έλεγχο στο bcd σου. Γέμισε το με αέρα και άστο να κάθεται ένα ολόκληρο βράδυ. Μετά κοίτα να δείς αν έχει χάσει αέρα. Έλεγξε αν τα κουμπιά του χειριστηρίου ανταποκρίνονται όπως πρέπει. Αν είναι λίγο πιο σκληρά, δεν πατιούνται καλά κτλ ίσως έχουν πιάσει αρκετά άλλατα και θέλει καθάρισμα. Αν το bcd έχει χάσει τον αέρα του, βάλτο φουσκωμένο μέσα στη μπανιέρα που θα είναι γεμάτη απο νερό και ίσως βρείς την διαροή. Αν είναι απο τo inflator θέλει καθάρισμα. Αν είναι απο το σώμα μάλλον έχει καποια τρυπούλα. Αν είναι απο κάποιο dump valve καθάρισμα ή πρέπει να αλλάξεις την βαλβίδα γιατί έχει χαλαρώσει το ελατήριο.
Προσωπικά θεωρώ τις τιμές για το service των ρυθμιστών στην Ελλάδα λίγο τσιμπημένες. Είναι αλήθεια ότι τα service kit είναι ακριβά άν πάς να τα αγοράσεις λιανική. Χονδρική δεν γνωρίζω αλλά θεωρώ ότι σίγουρα όταν αγοράζονται απο αντιπρόσωπο απο την εταιρεία είναι αρκετά πιο φτηνά. Δεν θα σταθώ σε αυτό όμως γιατί αναλογικά σε όλες τις χώρες οι τιμές των service kit είναι περίπου ίδιες. Ένα service kit αποτελείται απο πολλά o-ring και λίγα άλλα καλούδια (διαφραγμα, φίλτρο κτλ - ο Κος Ευθυμίου ως ειδικός μπορεί να μας πεί πολλά). Θεωρείται ότι υπάρχει κάποιος που κάνει service ρυθμιστών όχι με τα original πακετάκια αλλά με άλλα after sales ανταλλακτικά (χωρίς να υπολείπεται σε λειτουργικότητα φυσικά)? Προσωπικά θεωρώ πως ναι. Και το κόστος σε αυτή την περίπτωση είναι ακόμα πιο μικρό.
Αλλα εκεί που θέλω να σταθώ περισσότερο είναι η τιμολόγηση της εργασίας ή καλύτερα το ποσό που ζητάει έξτρα ο πάροχος της υπηρεσίας. Στο εξωτερικό μιάς και έχω προσωπική εμπειρία οι τιμές για το service ενός ρυθμιστή είναι πιο ακριβή. Αλλά και οι μισθοί είναι πιο υψηλοί άρα ο τεχνικός χρεώνει περισσότερο. Αν πάρουμε λοιπόν τον βασικό μισθό ώς benchmark, αναλογικά οι τιμές είναι πιο ακριβές στην Ελλάδα ή αλλιώς είναι πιο στριμωγμένος αυτός που θέλει να κάνει service τον ρυθμιστή του. Ίσως δεν αποτυπώνω και με τον καλύτερο τρόπο τις σκέψεις μου αλλά την γενική ιδέα μπορείται να την καταλάβετε.
Μέχρι να αποκτείσουμε αρκετή γνώση για κάνουμε service στους ρυθμιστές μας μόνοι μας όμως τι να κάνουμε...?! (Ελπίζουμε ο Κος Ευθυμίου να μας βοηθήσει στο μέλλον αν σφίξουν πολύ τα λουριά

)