Εμφάνιση ενός μόνο μηνύματος
  #2  
Παλιά 21-12-12, 20:14
Το avatar του χρήστη Dimitris Galon
Dimitris Galon Dimitris Galon is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 05-06-2007
Μηνύματα: 745
Απάντηση: ΦΙΑΛΕΣ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ US DIVERS

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο free_scubaOW Εμφάνιση μηνυμάτων
καλησπέρα και Χρόνια Πολλά στη παρέα...

έχω μερικές φιάλες αλουμινίου US DIVERS που στο λαιμό τους
δεν έχουν χαραγμένα τα συνήθη στοιχέια αλλά μία σειρά από τα εξής ψηφία: CTC / DOT 3AL3000P530359 κτλ κτλ....


γνωρίζει κάποιος κάποιο σχετικό ΦΕΚ περι ακαταλληλότητας φ.αλουμινίου?

δεν είναι κρίμα να πεταχθούν αφού δεν έχουν σημάδια εσωτερικής και εξωτερικής διάβρωσης?

How do I know if my aluminum cylinder is made from the 6351-T6 alloy?

As a general rule, you should suspect any aluminum SCUBA cylinder manufactured in the US before 1990 was made from the 6351-T6 alloy. However, different manufacturers ceased using the alloy for production of SCUBA cylinders at different times so the general rule is not precise. Luxfer phased 6351-T6 out over two years and had completely ceased using it by mid-1988, Walter-Kidde ceased SCUBA cylinder production using 6351-T6 in 1989, and Catalina never used 6351-T6. In 1994 the US Department of Transportation (DOT) issued a Safety Advisory Notice #94-7 which identified in detail most 6351-T6 alloy cylinders (including many non-SCUBA cylinders) manufactured in the US. In 1999 the DOT issued a followup Safety Advisory Notice #99-11 which reiterated and supplemented precautions regarding 6351-T6 alloy cylinders. You should consult these notices to precisely determine which cylinders are made of from the 6351-T6 alloy.

Markings:
DOT SP6498
DOT E6498; E7042; E8107; E7235; E8023; E8115; E8364; E8422
Απάντηση με παράθεση