Το ναυάγιο του Πόρου είναι το με εργοστασιακό αριθμό
MM.22293 Savoia Marchetti 79bis και κατασκευάστηκε από την εταιρεία SIAI-Marchetti
http://en.wikipedia.org/wiki/SIAI-Marchetti
το έτος 1940 Ήταν ένα από τα 79 αεροπλάνα του τύπου αυτού που παρήχθησαν μαζικά την περίοδο εκείνη.
Το αεροσκάφος αυτό παραδόθηκε στο GruppoAerosiluranti "Buscaglia” στις 2 Ιουνίου του 1944 με πολλές μετατροπές από το αρχικά κατασκευασθέν που έγιναν μετά τον Σεπτέμβριο του 1943 σύμφωνα με τις προδιαγραφές των S 79bis.
Το βράδυ της 4ης Αυγούστου 1944 το αεροσκάφος με κυβερνήτη τον Marcello Perina, συγκυβερνήτη τον Gianfranco Neri , μηχανικό τον Marcello Manfrino, ασυρματιστή τον Giuseppe Apolloni και πυροβολητή τον Franco Zanchi απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας μαζί με άλλα 7 αεροπλάνα του Gruppo με στόχο να πλήξουν συμμαχική νηοπομπή αποτελούμενη από 30 εμπορικά πλοία συνοδευόμενα από 4 πολεμικά βορειοδυτικά της πόλεως Πτολεμαίς της Λιβύης. (σημερινή Ad Dirsyah).
Λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν μόνο 3 αεροσκάφη του Gruppo μπόρεσαν να εντοπίσουν το κονβόι και μάλιστα κατάφεραν να πλήξουν το εμπορικό πλοίο
Samsylarna (τύπου Liberty).
Σύμφωνα με το ημερολόγιο της μονάδας 5 αεροπλάνα επέστρεψαν με ασφάλεια, ένα προσγειώθηκε στην Κρήτη και ένα αγνοούνταν σε θαλάσσια περιοχή κοντά στην Κρήτη.
Το τελευταίο που έλαβε μέρος στην επιχείρηση είναι το αεροπλάνο του Πόρου που αναγκάστηκε να προσθαλασσωθεί λόγω έλλειψης καυσίμων.... Όλα τα μέλη του πληρώματος διασώθηκαν από την Γερμανική ακτοφυλακή.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το βράδυ της 4ης προς 5ης Αυγούστου 1944 ήταν πανσέληνος, κάτι που δικαιολογεί και την ασφαλή προσθαλάσσωση
http://www.fullmoon.info/en/fullmoon-calendar/1944.html
Ηχογραφία του Savoia Marchetti του Πόρου από το side scan sonar του Παν. Πατρών της ομάδας Παπαθεοδώρου
Επίσης σε έρευνα με side scan sonarστην περιοχή από την ομάδα του Πανεπιστημίου Πατρών με επικεφαλής τον καθηγητή Γιώργο Παπαθεοδώρου βρέθηκε κοντά στο ναυάγιο του αεροπλάνου αντικείμενο που ομοίαζε με τορπίλη , πράγμα που αν επαληθευτεί σημαίνει ότι αφου το αεροπλάνο όπως έγινε γνωστό δεν κατάφερε να βρει τα συμμαχικά πλοία και δεν προέβη σε καμμιά επιθετική ενέργεια, έγινε απόρριψη της τορπίλης πριν την προσθαλάσσωση, πράγμα απόλυτα λογικό για την περίσταση.
Δημοσίευμα του Νεοζηλανδικού περιοδικού Classic Wings
Ιστορική έρευνα
Ferdinando D'Amico
Dave McDonald
Mεντόγιαννης Βασίλης
Καρέλας Γιώργος
UFR Team
http://www.aviationlive.org/2013/10/savoia-marchetti-s79.html
http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3386568/OT_SM_79_Savoia_Marchetti_in_M.html
http://www.ufr-team.com/english/servicedet.asp?id=174
http://webcommunity.ilvolo.it/savoia...a-p187603.html
http://www.loccidentale.it/node/102663
Με την ευκαιρία να ευχηθώ για το 2014 σε όλους πολλές και ασφαλείς καταδύσεις με όμορφες υποβρύχιες εικόνες !