Απάντηση: HMS LCT (Βρετανικό Αρματαγωγό) Βίντεο
Καλησπέρα Explorer,
μπορεί το βιβλίο του Αντιναυάρχου Π.Ν. Κ. Παϊζη-Παραδέλη να διαφοροποιεί τα αποβατηγά και τα αρματαγωγά, όπως αναφέρεις, αλλά αυτό δεν σημαίνει ούτε ότι είναι μια πρακτικά εφαρμόσιμη ορολογία, ούτε ότι είναι και θα πρέπει να είναι γενικά αποδεκτή. Για τον λόγο αυτό προέκυψε και η μετάφραση του γερμανικού όρου „Panzarladungsboot“, που χρησιμοποίησε ο συγγραφέας στο αρχικό γερμανικό κείμενο του εν λόγω βιβλίου, σε „αρματαγωγό“ (Panzar = Άρμα).
Ίσως μια πιο ακριβής απόδοση του γερμανικού όρου θα ήταν „αρματοαποβατηγό πλοίο“, ακούγεται όμως παράξενα. Έχει διαδοθεί διεθνώς η συνήθεια να χρησιμοποιούνται τα ιστορικά ονόματα των μεταγωγικών-αποβατηγών πλοίων όπως MFP (Marinefährpam), Pila (Pionierlandungsboot), Siebelfähre, Artilleriefährpram, Marineartillerieleichter, TLC κ.λπ.
Ας τα πάρουμε όμως με την σειρά Explorer.
Όπως ανέφερα στο μήνυμα μου αριθ. #3 υπάρχουν δυο ιδιαίτερες λέξεις στο κείμενο μου για το TLC, στο οποίο αναφέρεται ότι: „.... δίνει την δυνατότητα στο να εικάσει κανείς ότι πιθανώς πρόκειται για ένα από τα βρετανικά αρματαγωγά τα οποία βυθίστηκαν από την γερμανική αεροπορία τον Απρίλη του 1941, την περίοδο εκκένωσης του ηπειρωτικού ελλαδικού χώρου από τον βρετανικό στρατό.“
Ας δούμε τώρα τις δικές σου αναφορές.
Η φωτογραφία στο βιβλίο του Peter Schenk, „Kampf um die Ägäis“, σελ. 111, δείχνει το TLC 1 και όχι το TLC 16, σύμφωνα με τον συγγραφέα. Αυτό που γράφεις λοιπόν, ότι η φωτογραφία δείχνει το TLC 16 δεν ισχύει.
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Explorer
Επομένως, εφόσον το ναυάγιο είναι ενός αποβατικού τύπου Μκ1 τότε είναι το γερμανικό LOKFAHRE, δηλαδή το προηγουμένως βρετανικό Α-16. Φωτογραφία του υπάρχει στο βιβλίο «Kampf um die Ägäis».
|
Όπως αναφέρει ο συγγραφέας του βιβλίου, θεωρεί ότι το LOKFÄHRE ήταν το TLC 1 ή το TLC 16. Δεν είναι όμως σίγουρος. Θεωρεί ότι ήταν ένα από τα δυο, δίνοντας μεγαλύτερες πιθανότητες στο TLC 1. Δεν μπορώ λοιπόν να καταλάβω τι σε ωθεί στο να δηλώσεις ότι:
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Explorer
Στην πραγματικότητα το ναυάγιο είναι του αποβατικού Α-16. [...] Προσωπικά θεωρώ πως είναι το LCT-16 (A-16) , όπως εξάλλου και η βάση δεδομένων www.schiffswrackliste.de για να απαντήσω στην ερώτηση σου Δημήτρη.
|
Δεν νομίζω ότι το Schiffswrackliste είναι επιχείρημα την στιγμή που στην περίπτωση ΠΕΤΑΛΛΟΙ όχι μόνο το ημερολόγιο πολέμου του Βασιλικού Ναυτικού, αλλά και ο διευθύνων την επιχείρηση εκκένωσης του λιμένα Πειραιά και αυτόπτης μάρτυρας, Ιωάννης Μελισσηνός, αποδείχθηκαν λάθος.
Εξακολουθώ να περιμένω τα επιχειρήματα σου και είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσουμε, συνεργατικά, να πλησιάσουμε, όσο αυτό γίνεται, τα γεγονότα. Κάνω λοιπόν εγώ μια μικρή αρχή η οποία σχετίζεται με τα γραφόμενα σου.
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Explorer
Υποθέτω ότι ο υπογράφων ως DG είναι ο Dimitris Galon κάτι που με κάνει να αναρωτιέμαι μιας και η πρόσβαση σου Δημήτρη σε γερμανικές πηγές θα έπρεπε να σε είχε καθοδηγήσει επαρκώς.
|
Στο KTB Admiral Ägäis* της 29.9.1944, ώρα 15:27 Uhr, αναφέρεται σχετικά με την συμμαχική επίθεση στο λιμάνι της Σύρου ότι:
„Rollender Salvenbeschuß Stadtbund Hafen von 1015-1140 Uhr aus Richtung 30° von zwischen Syra und Tinos stehendem 1 Kreuzer und 1 Zerstörer. Feuerleitung durch 2 Trägerflugzeuge. Geringe Häuserschäden jedoch Lokfähre 2 Volltreffer, MS „Nachtigall“, „I 56“, „I 77“ Splitterschäden. KeineVerluste, 3 Leichtverletzte.“
Μετάφραση:
„Κυλιόμενες ριπές πυρών ενάντια στο λιμάνι του οικισμού από ώρα 10:15 έως 11:40, με γωνία 30°, προερχόμενες από ένα καταδρομικό και ένα αντιτορπιλικό βρισκόμενα ανάμεσα Σύρου και Τήνου. Ελάσσονες ζημιές σπιτιών, δυο όμως εύστοχες βολές ενάντια στο Lokfähre. Προκλήθηκαν ελάχιστες ζημιές στα Πετρελαιοκίνητο Nachtigall, I 56 και I 77. Ουδεμία απώλεια, τρεις τραυματίες.“
*) Ημερολόγιο Πολέμου Ναυαρχείου Αιγαίου
Στο KTB Seetransportchef Ägäis**, της 28.9.1944, αναφέρεται για το ίδιο γεγονός το εξής:
„Bei Seebeschuss Syra LOK-Fähre versenkt, ferner SF 292, SF 269, SF 291 und SF 294 durch 1 Kreuzer und 1 Zerstörer vernichtet.“
Μετάφραση:
„Κατά την διάρκεια θαλάσσιας επίθεσης στη Σύρα βυθίστηκε από τα πυρά το LOK-Fähre, επιπλέον καταστράφηκαν, από ένα καταδρομικό και ένα αντιτορπιλικό, τα SF 292, SF 269, SF 291 και SF 294.“
**) Ημερολόγιο Πολέμου Διοίκησης Θαλασσίων Μεταφορών Αιγαίου
Από κει και πέρα δεν βρήκα καμία καταχώρηση η οποία να επιβεβαιώνει την βύθιση του LOKFÄHRE έξω από το Σούνιο την 10.10.1944, την οποία και αναφέρει ο Schenk στο βιβλίο του. Η άποψη μου ήταν, και εξακολουθεί να είναι, ότι το LOKFÄHRE βυθίστηκε στην Σύρο. Θα προσπαθήσω να μάθω από πού έχει ο κύριος Schenk την πληροφορία της βύθισης του LOKFÄHRE για την 10.10.1944. Αν μάθω κάτι θα το μεταφέρω εδώ για όσους ενδιαφέρονται.
Είμαι της άποψης Explorer (και όχι μόνο) ότι μόνο συνεργατικά μπορούμε να βοηθηθούμε όλοι. Για τον λόγο αυτό εκτιμώ ότι η παρακάτω αξίωση χρήζει σχολιασμού τον οποίο και παραθέτω στην συνέχεια, αν και η ιστοσελίδα του Αντώνη απλώς φιλοξένησε το κείμενο μου.
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Explorer
Παρακαλώ σε περίπτωση διόρθωσης του κειμένου στην ιστοσελίδα σας να γίνει μνεία στη παρούσα ιστοσελίδα και στον γράφων. Νομίζω ότι αυτό ορίζει η όποια δεοντολογία.
|
Ένα διαδικτυακό φόρουμ είναι συνήθως ένας χώρος ζύμωσης στον οποίο παρουσιάζονται θέματα, ανταλλάσσονται απόψεις, γίνονται διορθώσεις θέσεων και λαθών, παρουσιάζονται ντοκουμέντα, γίνονται συζητήσεις κ.λπ. Είναι αναπόφευκτο λοιπόν ότι και λάθος θέσεις θα παρουσιαστούν και λάθη θα γίνουν, ενώ ταυτόχρονα θα προκύψουν και οι ανάλογες αντιρρήσεις και ενίοτε και διορθώσεις, οι οποίες σκοπό έχουν να αποκαταστήσουν το πραγματικό γεγονός και να αναδείξουν την „σωστή“ διάσταση του αντικειμένου. Πιστεύω ότι σε ένα φόρουμ δεν επιχειρείτε η υποστήριξη μιας διδακτορικής διατριβής, αλλά κυρίως η ανταλλαγή πληροφοριών και απόψεων.
Στηριζόμενος στην θέση αυτή θεωρώ ότι η αξία των συμμετεχόντων δεν κρίνεται αποκλειστικά από την συνεισφορά τους, με την έννοια του σωστού ή λάθους, αλλά από την θέση που επιχειρούν να πάρουν σε σχέση με την συνεισφορά και το έργο των άλλων. Το θέμα για μένα δεν έχει να κάνει με το σωστό ή το λάθος καθαυτό, αλλά με την ανάδειξη του ιστορικού αντικειμένου και μέσα από αυτό με την ίδια την ιστορία που αυτό σχετίζεται. Μέσα από εκεί μπορεί να κριθεί η στάση του συμμετέχοντα και κυρίως αν αυτός επιχειρεί να αναδείξει ή να αναδειχθεί. Αυτό το λέω γιατί υπάρχουν αρκετοί οι οποίοι μπερδεύουν συχνά τις δυο αυτές έννοιες.
Αν λοιπόν η συμμετοχή στο φόρουμ γίνεται για να αναδειχθεί κανείς και όχι για να αναδείξει – με την ανάλογη συσσώρευση σωστών ή λανθασμένων θέσεων – τότε είναι επόμενο ότι πολύ σύντομα θα σταματήσει να γράφει, προφανώς από τον φόβο προσβολής του δημοσίου προφίλ του. Αν αυτός ο φόβος εξαπλωθεί τότε θα φτάσει κάποια στιγμή όπου κανείς πλέον δεν θα γράφει τίποτα.
Αναρωτιέμαι λοιπόν: „Αν δεν γράφει κανείς τίποτα τότε τι σκοπό έχει ένα φόρουμ;“ Ρητορική είναι η ερώτηση.
Ας αφήσουμε λοιπόν τις μεζούρες ήσυχες εκεί που κάθονται και ας συνεχίσουμε σε φιλικό κλίμα, με κατανόηση και δεκτικότητα, να ασχολούμαστε με τα πράγματα που αγαπάμε: την κατάδυση, την θάλασσα, τους οργανισμούς, και τις λαμαρίνες (αυτό μόνο για όσους από μας τις γουστάρουν).
Ελπίζω να συμφωνείς και να συνεχίσουμε σε φιλικό κλίμα την αντιπαράθεση και ενίοτε την σύγκλιση των θέσεων μας.
Ευχαριστώ και καλό βράδυ
DG
|