|
Στολές, μάσκες, βατραχοπέδιλα, φακοί, μαχαίρια, πυξίδες... - όλο αυτό το αναγκαίο κακό που κάνει τους κατοίκους του βυθού να μας κοιτάνε με απορία |
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
||||
|
||||
Γραμμή κατάδυσης.
Όσοι χρησιμοποιούν σκάφος για τις καταδυτικές εξορμήσεις τους αναλόγως το βάθος της βουτιάς χρησιμοποιούν την Άγκυρα του σκάφους η όχι.
Το που θα ρίξουμε Άγκυρα και που ανεξάρτητη γραμμή κατάδυσης λοιπόν εξαρτάται κυρίως από το βάθος της βουτιάς και την μορφολογία του βυθού. Βασικά είναι σχεδόν απαγορευτικό να χρησιμοποιήσουμε τον εργάτη του σκάφους μας σε βάθη μεγαλύτερα των 20 μέτρων με (τραγάνα-κοφτερά βράχια) και να κάνουμε κατάδυση και ανάδυση από την καδένα. Έχουμε πολλές πιθανότητες η Άγκυρα να κολλήσει κάτω και να παιδευτούμε πολύ για να φύγουμε από το σημείο. Στην περίπτωση που ο βυθός είναι καθαρή άμμος θα πρέπει σε αυτό το βαθος να ρίξουμε τουλάχιστον +1/3 ακόμη καδένα για να μπορεί να λειτουργήσει η Άγκυρα και να μην μας ξεσύρει. Οποτε αυτό συνεπάγεται με 20 μέτρα βάθος τουλάχιστον 40 μέτρα Άγκυρα με τα απαιτούμενα περιθώρια ασφάλειας του εργάτη μας , μήκος το οποίο λίγα (μικρά ιδιωτικά) φουσκωτά σκάφη έχουν στην πλώρη. Σε μια μεσοπελαγη βουτιά λοιπόν δίχως κάποια ξέρα στα ρηχά όπου μπορεί να φουντάρει την Άγκυρα του το σκάφος χρησιμοποιούμε γραμμή κατάδυσης για να μπορούμε πρώτα από όλα να μαρκάρουμε μια θέση στο πυθμένα και ύστερα να έχουμε πάντα ένα σημείο αναφοράς στην ανάδυση και στις στάσεις αποσυμπιέσεις μας. Το σκάφος λειτουργεί ανεξάρτητα με το καπετάνιο του και ποτέ δεν δένει επάνω στη γραμμή κατάδυσης μας. Αυτή η γραμμή λοιπόν έχει να αντιμετωπίσει συνήθως κάποια ρεύματα-κυματισμους και για αυτό το λόγο έχουμε συγκεκριμένους τρόπους που θα πρέπει να χρησιμοποιούμε για να είναι ασφαλής. Το πρώτο σκέλος είναι από τι αποτελείται αυτή η γραμμή κατάδυσης. Α) Σκοινι μη καταδυόμενο (θα εξηγήσω παρακάτω τη σκέψη μου). Β) Μπαλόνι σαν και αυτό που έχουν τα κοτερα για να προστατεύουν τα πλαϊνά τους min 20 λίτρα χωρητικότητα.. Γ) Βαρος 15+κιλων (οχι αγκυρα) στον πυθμένα με προσθήκη μικρής καδένας κατά προτίμηση διπλή 1-2 μέτρων. Δ) Αντίβαρο 5 κιλών περίπου για την άλλη άκρη της γραμμής…(βλεπε σχέδιο) Ε) Στριφτάρι στο μπαλόνι με προσθήκη κλειδιού με ταχυσυνδεσμο . Που χρησιμεύει το αντίβαρο… Το αντίβαρο είναι το βασικότερο κομμάτι στη γραμμή κατάδυσης διότι είναι αυτό που θα μας δώσει την ελαστικότητα της γραμμής που θέλουμε στον κυματισμό και στο ρεύμα για να μην ξεσύρει το μεγάλο βάρος που έχουμε στο βυθό… Βεβαίως θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε μεγαλύτερο βάρος στο πυθμένα αλλά αυτό θα δυσκόλευε στην μεταφορά αλλά και στο σήκωμα της γραμμής . Δεν ξέρω αν καποιοι από σας έχετε προσπαθήσει να φέρετε από 40-50 μέτρα βάθος 15-20 κιλά βάρος επανω αλλά με τα χεριά είναι σχεδόν αδύνατο. (το ανέβασμα της γραμμής θα εξηγηθεί παρακάτω) Το είδος του σχοινιού πρέπει να είναι μη καταδυόμενο ελαφρώς ακίνδυνο για τις προπέλες μας αλλά και πολύ βασικό για την κατάδυση.. Το σκοινι με άνωση λοιπόν σε περίπτωση που κοπεί κάπου στη μέση η και παραπάνω πχ εκεί που τρίβεται με το ανοξείδωτο κλειδί θα συνεχίσει να μας δίνει μια κάθετη η διαγώνια γραμμή (από το ρεύμα) η οποία στην ανάδυση μας θα μας φέρει μέχρι το κομμένο σημείο…από εκεί και πέρα το μονό που έχουμε να κάνουμε είναι να την συνδέσουμε με το dsmb μας (εργαλείο απαραίτητο για μεσοπελαγες βουτιές) και να συνεχίσουμε με ασφάλεια την ανάδυση μας. Με αυτό το τρόπο δεν χάνουμε καθόλου το αρχικό σημειο που είχαμε ριξει την γραμμη…σε αντίθετη περίπτωση που το σκοινι μας είναι καταδυομενο θα παει στον πατο φέρνοντας μας σε πολύ δύσκολη κατάσταση. Το ανέβασμα της γραμμής… Όταν τελειώσει η κατάδυση και έχουν επιβιβαστεί ολοι στο σκάφος θα πρέπει δυο ατομα να συνεργαστούν για να ανέβει η γραμμή επάνω χωρίς κόπο… Ο ενας στο τιμονι και ο άλλος πρίμα της βάρκας. Ο άνθρωπος λοιπόν που εχει αναλάβει το σκοινι σηκώνει πρώτα το αντίβαρο με τα χερια και το τοποθετεί στο σκάφος σε ασφαλές σημείο , στη συνέχεια χωρίς να βγάλει το μπαλόνι από το σκοινι δένει στο πισω μέρος του σκάφους κατά προτίμηση την πρωτη φορά στο inox roll bar και δίνει σήμα στο καπταιν να κανει πρόσω αργά. Το μπαλονι μας εδώ λειτουργεί σαν μοχλός και κάνει κάθετη γωνία με τη γραμμή όποτε το βάρος ανεβαίνει με την μηχανή του σκάφους…όταν αυτό φτάσει στο μπαλόνι τότε παρατηρούμε από μακριά το μπαλόνι να θυβιζεται δυνατά και να τραβιέται μαζί με το σκαφος οποτε εκει ο καπταιν κάνει 180 μοίρες στροφή και παει καταπάνω του και συγχρόνως μαζεύει με γρηγορο και ευκολο τροπο ο άλλος πριμα.. Ισως χρειαστει μια και δυο φορες ακομα να ξαναγινει η ιδια διαδικασια για να ανεβει ολο το σκοινι επανω διοτι κάθε φορά που γυρναμε 180 μοιρες πισω το βαρος ξαναπέφτει… προσοχή θελει όταν δένουμε στις δέστρες του σκαφους με γωνία αποτο roll bar και το μεγαλο βαρος κατω κολλησει στο 'ναυαγιο' τοτε το πιθανοτερο είναι να χάσουμε την δέστρα μαζι με κάνα κομμάτι πολυεστέρα αλλα και ακομη πιο επικίνδυνο να εκτοξευτεί κατά πανω μας εάν δεν το παρει χαμπαρι ο καπταιν και δεν κάνει κρατει. Με 10 λεπτα διαδικασία λοιπόν δεν χρειάζεται να τραβάμε (και ειδικά μετά από κατάδυση) την γραμμή με τα χέρια.. Εχω φτιάξει ενα πρόχειρο σχέδιο παρακάτω αλλά μπορείτε να βρείτε και στο Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Diving_shot (thanks GKAM)αυτή τη γραμμή σαν Diving shot… Βέβαια υπάρχουν και άλλοι τρόποι και παραλλαγές αυτών για πιο απαιτητικές καταδύσεις με διπλές γραμμές, γραμμές αποσυμπιεσης και μπάρες οι οποίες μπορούν να συζητηθούν παρακάτω… Αν κάποιος διακρίνει κάποιο λάθος σε αυτά που έχω γράψει παραπάνω η θέλει να διορθώσει οτιδήποτε έχοντας διαφορετική γνώμη (είναι και ξημερώματα) ευχαρίστως και φιλικά να το συζητήσουμε , έτσι και αλλιώς όλα αυτά είναι πατέντες οι οποίες έχουν περάσει από φίλο σε φίλο και πολλές φόρες δεν είναι 100% σωστές.
__________________
www.wetklik.gr Underwater photographer Milonakis Kostas. Wrecks,reefs,Macro life and caves at my facebook page And some video Little Creatures Of Korinthiakos Gulf Lost In The Sea The Coral Garden Down to the Deep CaveDiving At Kefalovruso-Greece Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Μυλωνάκης Κων/νος : 14-05-09 στις 08:30. |
|
|