![]() |
|
|||||||
| Ενημερωθείτε για τις δραστηριότητες του Συλλόγου. Οι προτάσεις σας είναι πάντα ευπρόσδεκτες... |
![]() |
|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: ΤΗΘΥΣ-28.06.2007: 'Η φιλοσοφία DIR στην κατάδυση'
Παράθεση:
Εν πάσει περιπτώσει. Ας κρατήσει ο καθένας αυτό που τον ικανοποιεί/καλύπτει. Εγώ το δικό μου το μήνυμα το πήρα. Ο Nemo μπορεί να είναι γλυκύτατος Γιώργο, Ζίνα και Μπάμπη αλλά σίγουρα δεν είναι το μόνο είδος που θέλω να δω στη ζωή μου! ![]() Οι διαφορετικές προσεγγίσεις υπάρχουν και θα υπάρχουν γιατί και οι εκάστοτε ανάγκες και φιλοδοξίες είναι διαφορετικές. Κάποιος που έχει καλύψει τις δικές του ανάγκες δεν μπορεί να μαίνεται αφοριστικά εναντίον κάποιου άλλου που την ψάχνει με τις δικες του..... Δεν είναι καθόλου επικίνδυνες οι καταδύσεις που κάνετε, το αναγνωρίζω αλλά (για όνομα!) πάντα το αναγνώριζα !!!!
__________________
The fish doesn't think because the fish knows everything Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Physalia : 30-06-07 στις 11:56. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: ΤΗΘΥΣ-28.06.2007: 'Η φιλοσοφία DIR στην κατάδυση'
Παράθεση:
Στο πινακάκι μου ειναι τα 40 και τα 42 μετρα, αλλα δεν ειναι για να φτιάξω πλάνο κατάδυσης. Οπως αναφέρει και ενα βιβλιαρακι της PADI: "42 meters are for emergency porposes only, do not dive to this depth" τα 40 μετρα ειναι το όριο βάθους που έχει ενας με ειδικότητα deep diver!!! πως ο Rich λοιπόν μου παροουσιαζει πλάνο 40μ για κατάδυση αναψυχής..?? (εκτός αν οι GUE recreational divers εχουν πιο επεκτάσιμα όρια βάθους... )φιλικά (πάντα) Ζινα |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: ΤΗΘΥΣ-28.06.2007: 'Η φιλοσοφία DIR στην κατάδυση'
Παράθεση:
__________________
Θάνος Αγγελόπουλος |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Παράθεση:
Το 40 ειναι απλώς το αρχικό παραδειγμα για την σκεψη και φιλοσοφια που διέπει τις βουτιές με τη μεθοδο Rich, και κατεπεκταση και τις βουτιές στα 30 και στα 20 κτλ. Ποτε δεν ήμουν καλή στην εκθεση ιδεων..οποτε αυτό που καταλαβαίνω ειναι οτι ισώς καλύτερο ειναι να μη γράφω για να μη παρεξηγούμαι!! ![]() φιλικά.. ![]() |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: ΤΗΘΥΣ-28.06.2007: 'Η φιλοσοφία DIR στην κατάδυση'
Παράθεση:
Για να συνοψίσουμε... η μια μέθοδος λέει, ξεκίνα την επιστροφή σου με 100 bar ενώ η άλλη μέθοδος λέει να υπολογίσεις το αέριο που απαιτείτε απο δύο δύτες να ανέβουν από το βαθύτερο μέρος της βουτιάς στην επιφάνεια. Είναι πολύ καλύτερο να γράφεις ώστε να ανταλλάσσουμε απόψεις... εγώ ήμουν χάλια στην έκθεση ![]() Κανείς δεν προσπαθεί να αλλάξει την γνώμη κανενός, ανταλλαγή απόψεων κάνουμε, απο την οποία κάτι θα βγεί ![]() Φιλικά ![]() ![]()
__________________
Θάνος Αγγελόπουλος |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: ΤΗΘΥΣ-28.06.2007: 'Η φιλοσοφία DIR στην κατάδυση'
μην ξεχνας την DIP μεθοδο που λεει οτι οφειλω να υπολογιζω τον αερα που θελουν 3 δυτες να ανεβουν απο τα 20 μτ....οταν ο ενας εχει δυσκολια στην αναπνοη , ο αλλος ειναι πανχοντρος, και ο τριτος κατουριεται
η οποια μαλιστα προσφερεται δωρεαν απο το φοιβο και οχι μια ιδιωτικη εταιρια επι πληρωμη |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: ΤΗΘΥΣ-28.06.2007: 'Η φιλοσοφία DIR στην κατάδυση'
Παράθεση:
Εμένα πάντως μου έχει τύχει όταν έκανα το Divemaster μου.... σε βουτιά στον Πάτροκλό, όπου ο ένας δύτης βγήκε με 20 bar και ο άλλος με άδεια μπουκάλα, με την χρήση χταποδιού και 100 μέτρα μακριά απο το σκάφος... ναι ο ένας ήταν εύσωμος και είχε βάλει και περισσότερα κιλά, στον γυρισμό έπαθε και κράμπα, με αποτελέσμα να αδείασει την μπουκάλα του σε χρόνο dt
__________________
Θάνος Αγγελόπουλος |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: ΤΗΘΥΣ-28.06.2007: 'Η φιλοσοφία DIR στην κατάδυση'
Παράθεση:
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Dimitris Galon : 03-07-07 στις 12:44. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: ΤΗΘΥΣ-28.06.2007: 'Η φιλοσοφία DIR στην κατάδυση'
Παράθεση:
(ισως να εχω λάθος αντίληψη- ) |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: ΤΗΘΥΣ-28.06.2007: 'Η φιλοσοφία DIR στην κατάδυση'
Κάτι που πραγματικά με ενθουσίασε στην παρουσίαση του Richard ήταν η σύντομη αναφορά του στον Richard Pyle και την επινόηση των βαθειών στάσεων. Δεν είχα ιδέα πώς ξεκίνησαν όλα αυτά
. Παραθέτω λοιπόν την εκπληκτική ιστορία εν συντομία για όσους επίσης δεν την γνωρίζουν.O Richard Pyle είναι ένας πασίγνωστος ιχθυολόγος (ή fish-nerd όπως ο ίδιος αποκαλεί τον εαυτό του ) με φοβερό πάθος για τη δουλειά του. Η αναζήτησή του για καινούργια είδη ψαριών, τον έσπρωχνε διαρκώς στην λεγόμενη twilight zone των κοραλλιογενών υφάλων. Σύντομα τα βάθη των 60-75 μέτρων (με μεγάλες παραμονές μάλιστα προκειμένου να συλλέξει τα είδη που τον ενδιέφεραν) κατάντησαν γι' αυτόν επαγγελματική ρουτίνα... κι όλα αυτά σε μια εποχή που το κονσεπτ της τεχνικής κατάδυσης δεν είχε καν γεννηθεί. Μια τέτοια εξώθηση των ορίων, δεν θα μπορούσε φυσικά να είναι χωρίς κόστος.... Συχνά, ο Pyle εμφάνιζε έντονα συμπτώματα υπνηλίας και κούρασης μετά από τις βαθιές βουτιές του. Τα συμπτώματα αυτά όμως δεν ήταν κανόνας. Υπήρχαν φορές που γυρνούσε στην επιφάνεια απόλυτα ακμαίος και νηφάλιος. Προσπάθησε να συσχετίσει την εμφάνιση των συμπτωμάτων με διάφορους παράγοντες όπως η κούραση υποβρυχίως, η υποθερμία, η ύπαρξη ρευμάτων κλπ όμως κανένας από αυτούς δεν φαινόταν καθοριστικός. Ώσπου τελικά υποψιάστηκε κάτι άλλο..... τα ψάρια!! Πολλά από τα ψάρια που ζουν σε μεγάλα βάθη διαθέτουν τις λεγόμενες νηκτικές κύστες. (Φανταστείτε έναν ενσωματωμένο ασκό, έναν φυσικό ρυθμιστή πλευστότητας ανάμεσα στα υπόλοιπα εσωτερικά όργανα του ψαριού). Επιχειρώντας να ανεβάσει κανείς στην επιφάνεια τέτοια είδη έρχεται αντιμέτωπος με την διόγκωση (λόγω ελάττωσης της εξωτερικής πίεσης) της νηκτικής κύστης, σε βαθμό που τελικά να τραυματίζει τα υπόλοιπα εσωτερικά όργανα του ψαριού. Το πρόβλημα αυτό είναι γνωστό στους ιχθυολόγους και ο Pyle το αντιμετώπιζε με τον μόνο δυνατό τρόπο: στη διάρκεια της ανάδυσης σταματούσε στα βάθη όπου η κύστη άρχιζε να διογκώνεται επικίνδυνα και με μια σύριγγα αφαιρούσε το πλεόνασμα του αερίου. Η διαδικασία αυτή επαναλαμβανόταν όποτε και όπου κρινόταν αναγκαία. Αποτέλεσμα αυτής ήταν ο Pyle να εντάσσει ακουσίως στο προφίλ του κάποιες επιπλέον στάσεις από αυτές που το πλάνο του προέβλεπε. Και οπωσδήποτε βαθύτερες αφού η πρώτη έντονη διόγκωση εμφανιζόταν στο βάθος των 45μ (125ft). Κάθε φορά που ο Pyle ανέβαινε με ψάρια (κι ας του'χαν βγάλει τον σκασμό να τα πιάσει!) έβγαινε από τη θάλασσα ξεκούραστος, κάθε φορά που ανέβαινε χωρίς, υπέφερε από κούραση, πόνους έως και τετραπληγία! Η συσχέτιση ήταν τόσο έντονη που μιλούσε από μόνη της. Μία νέα ιδέα είχε προκύψει. Φυσικά ο Pyle το κυνήγησε μπαίνοντας βαθύτερα στη φυσιολογία της κατάδυσης για να ανακαλύψει ότι η θεωρία του δεν ήταν σε καμία περίπτωση εξωπραγματική αλλά φαινόταν να συμβαδίζει με τις τρέχουσες θεωρίες αποσυμπίεσης που αναπτύσσονταν από τους πλέον εξειδικευμένους επιστήμονες του χώρου. Όλες οι πληροφορίες είναι από ένα μάλλον παλιό κείμενο εδώ όπου μπορείτε να διαβάσετε με περισσότερες λεπτομέρειες την ιστορία αυτή δια στόματος του πρωταγωνιστή. Κάποιες φορές είναι απλά απίστευτο το πώς ξεκινούν οι πιο ανατρεπτικές ιδέες! (Σύντροφοι δύτες, μήπως να καταργήσουμε τα dive computer και να αγοράσουμε όλοι τον προσωπικό μας ψαροφούσκα-και-μια-βελόνα-δώρο; Δε λέω θα θέλει αρκετή συντήρηση αλλά σαν ν’αξίζει τον κόπο !!)
__________________
The fish doesn't think because the fish knows everything Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Physalia : 02-07-07 στις 15:16. |
![]() |
| Εργαλεία Θεμάτων | |
| Τρόποι εμφάνισης | |
|
|