Σ.E.A. 'ΤΗΘΥΣ'  

Επιστροφή   Σ.E.A. 'ΤΗΘΥΣ' > Ο Σύλλογος 'ΤΗΘΥΣ' > Εκδηλώσεις - Δραστηριότητες - Δράσεις του Συλλόγου
Εγγραφή Forum Συχνές Ερωτήσεις Λίστα Μελών Ημερολόγιο Σημείωσε τα forums ως διαβασμένα

Ενημερωθείτε για τις δραστηριότητες του Συλλόγου. Οι προτάσεις σας είναι πάντα ευπρόσδεκτες...

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 30-06-07, 10:36
Το avatar του χρήστη Physalia
Physalia Physalia is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 29-01-2007
Περιοχή: Αθήνα
Μηνύματα: 5.525
Απάντηση: ΤΗΘΥΣ-28.06.2007: 'Η φιλοσοφία DIR στην κατάδυση'

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Zin Εμφάνιση μηνυμάτων
Νομίζω πως όλα ξεκινάνε απο την ατυχή συμπτώση ο Rich να βάλει στο "φανταστικό" πλάνο καταδυσης αναψυχής αυτά τα 40μ!!!
Δεν νομίζω καθόλου ότι πρόκειται περί συμπτώσεως Ζινα, και σίγουρα όχι ατυχούς. Τα 40 μέτρα βρίσκονται και στον δικό σου Πίνακα αναψυχής. Αν δεν βρίσκονταν, τότε 100% δε θα κάναμε αυτή τη συζήτηση τώρα (Ελπίζω να μην παρεξηγήσεις το ύφος μου σου μιλάω απολύτως φιλικά)

Εν πάσει περιπτώσει. Ας κρατήσει ο καθένας αυτό που τον ικανοποιεί/καλύπτει. Εγώ το δικό μου το μήνυμα το πήρα.
Ο Nemo μπορεί να είναι γλυκύτατος Γιώργο, Ζίνα και Μπάμπη αλλά σίγουρα δεν είναι το μόνο είδος που θέλω να δω στη ζωή μου!

Οι διαφορετικές προσεγγίσεις υπάρχουν και θα υπάρχουν γιατί και οι εκάστοτε ανάγκες και φιλοδοξίες είναι διαφορετικές. Κάποιος που έχει καλύψει τις δικές του ανάγκες δεν μπορεί να μαίνεται αφοριστικά εναντίον κάποιου άλλου που την ψάχνει με τις δικες του.....
Δεν είναι καθόλου επικίνδυνες οι καταδύσεις που κάνετε, το αναγνωρίζω αλλά (για όνομα!) πάντα το αναγνώριζα !!!!
__________________
The fish doesn't think because the fish knows everything

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Physalia : 30-06-07 στις 11:56.
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 30-06-07, 14:15
Το avatar του χρήστη Zin
Zin Zin is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 11-06-2007
Μηνύματα: 1.657
Απάντηση: ΤΗΘΥΣ-28.06.2007: 'Η φιλοσοφία DIR στην κατάδυση'

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Physalia Εμφάνιση μηνυμάτων
Δεν νομίζω καθόλου ότι πρόκειται περί συμπτώσεως Ζινα, και σίγουρα όχι ατυχούς. Τα 40 μέτρα βρίσκονται και στον δικό σου Πίνακα αναψυχής. Αν δεν βρίσκονταν, τότε 100% δε θα κάναμε αυτή τη συζήτηση τώρα
Συγνώμη για την επiμονή μου... αλλά ειναι ατυχές το παράδειγμα των 40 μ.
Στο πινακάκι μου ειναι τα 40 και τα 42 μετρα, αλλα δεν ειναι για να φτιάξω πλάνο κατάδυσης.
Οπως αναφέρει και ενα βιβλιαρακι της PADI: "42 meters are for emergency porposes only, do not dive to this depth"

τα 40 μετρα ειναι το όριο βάθους που έχει ενας με ειδικότητα deep diver!!!
πως ο Rich λοιπόν μου παροουσιαζει πλάνο 40μ για κατάδυση αναψυχής..??
(εκτός αν οι GUE recreational divers εχουν πιο επεκτάσιμα όρια βάθους... )

φιλικά (πάντα)
Ζινα
Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 03-07-07, 10:06
Το avatar του χρήστη Thanos
Thanos Thanos is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 17-04-2007
Μηνύματα: 1.339
Απάντηση: ΤΗΘΥΣ-28.06.2007: 'Η φιλοσοφία DIR στην κατάδυση'

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Zin Εμφάνιση μηνυμάτων
Συγνώμη για την επiμονή μου... αλλά ειναι ατυχές το παράδειγμα των 40 μ.
Στο πινακάκι μου ειναι τα 40 και τα 42 μετρα, αλλα δεν ειναι για να φτιάξω πλάνο κατάδυσης.
Οπως αναφέρει και ενα βιβλιαρακι της PADI: "42 meters are for emergency porposes only, do not dive to this depth"

τα 40 μετρα ειναι το όριο βάθους που έχει ενας με ειδικότητα deep diver!!!
πως ο Rich λοιπόν μου παροουσιαζει πλάνο 40μ για κατάδυση αναψυχής..??
(εκτός αν οι GUE recreational divers εχουν πιο επεκτάσιμα όρια βάθους... )

φιλικά (πάντα)
Ζινα
Ζίνα, γιατί κόλλησες στα 40μ;; Κάντο βρε κορίτσι 30μ, δεν αλλάζει τίποτα στην σκέψη και στην φιλοσοφία... δες το παράδειγμα που σου έγραψα για τα 30μ..σε καλύπτει;;
__________________
Θάνος Αγγελόπουλος
Απάντηση με παράθεση
  #4  
Παλιά 03-07-07, 10:29
Το avatar του χρήστη Zin
Zin Zin is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 11-06-2007
Μηνύματα: 1.657
Unhappy Απάντηση: ΤΗΘΥΣ-28.06.2007: 'Η φιλοσοφία DIR στην κατάδυση'

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Thanos Εμφάνιση μηνυμάτων
Ζίνα, γιατί κόλλησες στα 40μ;; Κάντο βρε κορίτσι 30μ, δεν αλλάζει τίποτα στην σκέψη και στην φιλοσοφία... δες το παράδειγμα που σου έγραψα για τα 30μ..σε καλύπτει;;
Λυπάμαι που δεν εχεις καταλάβει αυτό που λέω... Δεν εχω κολλησει στα 40 μετρα... Η συζήτηση αρχισε με το παράδειγμα του Rich που ήταν για τα 40μ και συνεχίστηκε βασει αυτού...
Το 40 ειναι απλώς το αρχικό παραδειγμα για την σκεψη και φιλοσοφια που διέπει τις βουτιές με τη μεθοδο Rich, και κατεπεκταση και τις βουτιές στα 30 και στα 20 κτλ.

Ποτε δεν ήμουν καλή στην εκθεση ιδεων..οποτε αυτό που καταλαβαίνω ειναι οτι ισώς καλύτερο ειναι να μη γράφω για να μη παρεξηγούμαι!!

φιλικά..
Απάντηση με παράθεση
  #5  
Παλιά 03-07-07, 10:46
Το avatar του χρήστη Thanos
Thanos Thanos is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 17-04-2007
Μηνύματα: 1.339
Απάντηση: ΤΗΘΥΣ-28.06.2007: 'Η φιλοσοφία DIR στην κατάδυση'

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Zin Εμφάνιση μηνυμάτων
Λυπάμαι που δεν εχεις καταλάβει αυτό που λέω... Δεν εχω κολλησει στα 40 μετρα... Η συζήτηση αρχισε με το παράδειγμα του Rich που ήταν για τα 40μ και συνεχίστηκε βασει αυτού...
Το 40 ειναι απλώς το αρχικό παραδειγμα για την σκεψη και φιλοσοφια που διέπει τις βουτιές με τη μεθοδο Rich, και κατεπεκταση και τις βουτιές στα 30 και στα 20 κτλ.

Ποτε δεν ήμουν καλή στην εκθεση ιδεων..οποτε αυτό που καταλαβαίνω ειναι οτι ισώς καλύτερο ειναι να μη γράφω για να μη παρεξηγούμαι!!

φιλικά..
Διαφωνείς λοιπόν στην μέθοδο αυτη του υπολογισμού του αερίου που χρειαζόμαστε... από' τι κατάλαβα, διόρθωσέ με εάν είμαι λάθος, προτιμάς την ταχτική του.. βουτάμε μέχρι τα 100 bar, όπότε και επιστρέφουμε, σωστά;

Για να συνοψίσουμε... η μια μέθοδος λέει, ξεκίνα την επιστροφή σου με 100 bar ενώ η άλλη μέθοδος λέει να υπολογίσεις το αέριο που απαιτείτε απο δύο δύτες να ανέβουν από το βαθύτερο μέρος της βουτιάς στην επιφάνεια.

Είναι πολύ καλύτερο να γράφεις ώστε να ανταλλάσσουμε απόψεις... εγώ ήμουν χάλια στην έκθεση Κανείς δεν προσπαθεί να αλλάξει την γνώμη κανενός, ανταλλαγή απόψεων κάνουμε, απο την οποία κάτι θα βγεί

Φιλικά
__________________
Θάνος Αγγελόπουλος
Απάντηση με παράθεση
  #6  
Παλιά 03-07-07, 12:09
Το avatar του χρήστη ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΛΒΕΡΟΥΔΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΛΒΕΡΟΥΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΛΒΕΡΟΥΔΗΣ is offline
 
Εγγραφή: 07-05-2007
Περιοχή: ΑΘΗΝΑ
Μηνύματα: 709
Απάντηση: ΤΗΘΥΣ-28.06.2007: 'Η φιλοσοφία DIR στην κατάδυση'

μην ξεχνας την DIP μεθοδο που λεει οτι οφειλω να υπολογιζω τον αερα που θελουν 3 δυτες να ανεβουν απο τα 20 μτ....οταν ο ενας εχει δυσκολια στην αναπνοη , ο αλλος ειναι πανχοντρος, και ο τριτος κατουριεται

η οποια μαλιστα προσφερεται δωρεαν απο το φοιβο και οχι μια ιδιωτικη εταιρια επι πληρωμη
__________________
Scuba around the globe
www.aqualized.com

Απάντηση με παράθεση
  #7  
Παλιά 03-07-07, 12:32
Το avatar του χρήστη Thanos
Thanos Thanos is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 17-04-2007
Μηνύματα: 1.339
Απάντηση: ΤΗΘΥΣ-28.06.2007: 'Η φιλοσοφία DIR στην κατάδυση'

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΛΒΕΡΟΥΔΗΣ Εμφάνιση μηνυμάτων
μην ξεχνας την DIP μεθοδο που λεει οτι οφειλω να υπολογιζω τον αερα που θελουν 3 δυτες να ανεβουν απο τα 20 μτ....οταν ο ενας εχει δυσκολια στην αναπνοη , ο αλλος ειναι πανχοντρος, και ο τριτος κατουριεται

η οποια μαλιστα προσφερεται δωρεαν απο το φοιβο και οχι μια ιδιωτικη εταιρια επι πληρωμη
Δηλαδή Γιώργο το σενάριο σου φαίνεται απίθανο;;

Εμένα πάντως μου έχει τύχει όταν έκανα το Divemaster μου.... σε βουτιά στον Πάτροκλό, όπου ο ένας δύτης βγήκε με 20 bar και ο άλλος με άδεια μπουκάλα, με την χρήση χταποδιού και 100 μέτρα μακριά απο το σκάφος... ναι ο ένας ήταν εύσωμος και είχε βάλει και περισσότερα κιλά, στον γυρισμό έπαθε και κράμπα, με αποτελέσμα να αδείασει την μπουκάλα του σε χρόνο dt
__________________
Θάνος Αγγελόπουλος
Απάντηση με παράθεση
  #8  
Παλιά 03-07-07, 12:40
Το avatar του χρήστη Dimitris Galon
Dimitris Galon Dimitris Galon is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 05-06-2007
Μηνύματα: 745
Απάντηση: ΤΗΘΥΣ-28.06.2007: 'Η φιλοσοφία DIR στην κατάδυση'

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΛΒΕΡΟΥΔΗΣ Εμφάνιση μηνυμάτων
μην ξεχνας την DIP μεθοδο που λεει οτι οφειλω να υπολογιζω τον αερα που θελουν 3 δυτες να ανεβουν απο τα 20 μτ....οταν ο ενας εχει δυσκολια στην αναπνοη , ο αλλος ειναι πανχοντρος, και ο τριτος κατουριεται

η οποια μαλιστα προσφερεται δωρεαν απο το φοιβο και οχι μια ιδιωτικη εταιρια επι πληρωμη
Γιώργο, σε θεωρούσα πάντα σαν έναν άνθρωπο ο οποίος μιλά με επιχειρήματα. Τι έγινε ξαφνικά και χρησιμοποιείς τέτοια πολεμική; Δεν νομίζω „η σύμβαση σου να ένοιωσε απ΄ αυτούς μιαν άλλη απειλή“ (τους GUE και το DIR εννοώ). Πέρα από το γεγονός ότι η πιο ασφαλής μορφή κατάδυσης είναι πραγματικά τρις δύτες μαζί (3x12 ltr στα 200 bar = 7200 ltr αέρα), όλα τα άλλα υπήρχε λόγος να τα γράψεις; Το αν κάποιοι από μας θεωρούν τον Α ή Β τρόπο κατάδυσης πιο σωστό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει σώνει και καλά να γίνουν ο περίγελος της παρέας, μ΄ όλα αυτά τα DIR-MIR κλπ. Αν κάποιος δεν συμφωνεί ας θέσει τα επιχειρήματα του. Αν τώρα οι GUE στους υπολογισμούς τους διαπιστώνουν ότι ο αέρας από ένα συγκεκριμένο βάθος κι΄ έπειτα δεν φθάνει ή μειώνουν το βάθος ή σου προτείνουν να αλλάξεις σε 2x12 ltr σύστημα διπλής μπουκάλας με manifold. Αν τώρα εσύ πιστεύεις ότι φθάνει, συνέχισε να διδάσκεις τους μαθητές σου με τον τρόπο που έμαθες. Πάντως ο χλευασμός δεν είναι η σωστή απάντηση και δεν σου ταιριάζει. Φιλικά όλ΄ αυτά ειπωμένα Γιώργο!!!

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Dimitris Galon : 03-07-07 στις 12:44.
Απάντηση με παράθεση
  #9  
Παλιά 30-06-07, 14:20
Το avatar του χρήστη Zin
Zin Zin is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 11-06-2007
Μηνύματα: 1.657
Απάντηση: ΤΗΘΥΣ-28.06.2007: 'Η φιλοσοφία DIR στην κατάδυση'

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Physalia Εμφάνιση μηνυμάτων
Κάποιος που έχει καλύψει τις δικές του ανάγκες δεν μπορεί να μαίνεται αφοριστικά εναντίον κάποιου άλλου που την ψάχνει με τις δικες του.....
προσωπικά δεν βρίκα κάποιον να μαινεται αφοριστικά εναντίον σου...

(ισως να εχω λάθος αντίληψη- )
Απάντηση με παράθεση
  #10  
Παλιά 02-07-07, 14:38
Το avatar του χρήστη Physalia
Physalia Physalia is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 29-01-2007
Περιοχή: Αθήνα
Μηνύματα: 5.525
Απάντηση: ΤΗΘΥΣ-28.06.2007: 'Η φιλοσοφία DIR στην κατάδυση'

Κάτι που πραγματικά με ενθουσίασε στην παρουσίαση του Richard ήταν η σύντομη αναφορά του στον Richard Pyle και την επινόηση των βαθειών στάσεων. Δεν είχα ιδέα πώς ξεκίνησαν όλα αυτά . Παραθέτω λοιπόν την εκπληκτική ιστορία εν συντομία για όσους επίσης δεν την γνωρίζουν.

O Richard Pyle είναι ένας πασίγνωστος ιχθυολόγος (ή fish-nerd όπως ο ίδιος αποκαλεί τον εαυτό του ) με φοβερό πάθος για τη δουλειά του. Η αναζήτησή του για καινούργια είδη ψαριών, τον έσπρωχνε διαρκώς στην λεγόμενη twilight zone των κοραλλιογενών υφάλων. Σύντομα τα βάθη των 60-75 μέτρων (με μεγάλες παραμονές μάλιστα προκειμένου να συλλέξει τα είδη που τον ενδιέφεραν) κατάντησαν γι' αυτόν επαγγελματική ρουτίνα... κι όλα αυτά σε μια εποχή που το κονσεπτ της τεχνικής κατάδυσης δεν είχε καν γεννηθεί.

Μια τέτοια εξώθηση των ορίων, δεν θα μπορούσε φυσικά να είναι χωρίς κόστος.... Συχνά, ο Pyle εμφάνιζε έντονα συμπτώματα υπνηλίας και κούρασης μετά από τις βαθιές βουτιές του. Τα συμπτώματα αυτά όμως δεν ήταν κανόνας. Υπήρχαν φορές που γυρνούσε στην επιφάνεια απόλυτα ακμαίος και νηφάλιος. Προσπάθησε να συσχετίσει την εμφάνιση των συμπτωμάτων με διάφορους παράγοντες όπως η κούραση υποβρυχίως, η υποθερμία, η ύπαρξη ρευμάτων κλπ όμως κανένας από αυτούς δεν φαινόταν καθοριστικός. Ώσπου τελικά υποψιάστηκε κάτι άλλο..... τα ψάρια!!
Πολλά από τα ψάρια που ζουν σε μεγάλα βάθη διαθέτουν τις λεγόμενες νηκτικές κύστες. (Φανταστείτε έναν ενσωματωμένο ασκό, έναν φυσικό ρυθμιστή πλευστότητας ανάμεσα στα υπόλοιπα εσωτερικά όργανα του ψαριού). Επιχειρώντας να ανεβάσει κανείς στην επιφάνεια τέτοια είδη έρχεται αντιμέτωπος με την διόγκωση (λόγω ελάττωσης της εξωτερικής πίεσης) της νηκτικής κύστης, σε βαθμό που τελικά να τραυματίζει τα υπόλοιπα εσωτερικά όργανα του ψαριού. Το πρόβλημα αυτό είναι γνωστό στους ιχθυολόγους και ο Pyle το αντιμετώπιζε με τον μόνο δυνατό τρόπο: στη διάρκεια της ανάδυσης σταματούσε στα βάθη όπου η κύστη άρχιζε να διογκώνεται επικίνδυνα και με μια σύριγγα αφαιρούσε το πλεόνασμα του αερίου. Η διαδικασία αυτή επαναλαμβανόταν όποτε και όπου κρινόταν αναγκαία. Αποτέλεσμα αυτής ήταν ο Pyle να εντάσσει ακουσίως στο προφίλ του κάποιες επιπλέον στάσεις από αυτές που το πλάνο του προέβλεπε. Και οπωσδήποτε βαθύτερες αφού η πρώτη έντονη διόγκωση εμφανιζόταν στο βάθος των 45μ (125ft).
Κάθε φορά που ο Pyle ανέβαινε με ψάρια (κι ας του'χαν βγάλει τον σκασμό να τα πιάσει!) έβγαινε από τη θάλασσα ξεκούραστος, κάθε φορά που ανέβαινε χωρίς, υπέφερε από κούραση, πόνους έως και τετραπληγία! Η συσχέτιση ήταν τόσο έντονη που μιλούσε από μόνη της. Μία νέα ιδέα είχε προκύψει.
Φυσικά ο Pyle το κυνήγησε μπαίνοντας βαθύτερα στη φυσιολογία της κατάδυσης για να ανακαλύψει ότι η θεωρία του δεν ήταν σε καμία περίπτωση εξωπραγματική αλλά φαινόταν να συμβαδίζει με τις τρέχουσες θεωρίες αποσυμπίεσης που αναπτύσσονταν από τους πλέον εξειδικευμένους επιστήμονες του χώρου.

Όλες οι πληροφορίες είναι από ένα μάλλον παλιό κείμενο εδώ όπου μπορείτε να διαβάσετε με περισσότερες λεπτομέρειες την ιστορία αυτή δια στόματος του πρωταγωνιστή. Κάποιες φορές είναι απλά απίστευτο το πώς ξεκινούν οι πιο ανατρεπτικές ιδέες!

(Σύντροφοι δύτες, μήπως να καταργήσουμε τα dive computer και να αγοράσουμε όλοι τον προσωπικό μας ψαροφούσκα-και-μια-βελόνα-δώρο; Δε λέω θα θέλει αρκετή συντήρηση αλλά σαν ν’αξίζει τον κόπο !!)


__________________
The fish doesn't think because the fish knows everything

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Physalia : 02-07-07 στις 15:16.
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
Δεν Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα θέματα
Δεν Μπορείτε να απαντήσετε
Δεν Μπορείτε να ανεβάσετε συνημμένα αρχεία
Δεν Μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματα σας

vB code είναι σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας
Forum Jump


Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 22:25.


Powered by vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.