Σ.E.A. 'ΤΗΘΥΣ'  

Επιστροφή   Σ.E.A. 'ΤΗΘΥΣ' > Καταδυτικός Εξοπλισμός > Ιδιοκατασκευές - Φτιάξ' το μόνος σου !
Εγγραφή Forum Συχνές Ερωτήσεις Λίστα Μελών Ημερολόγιο

Η αθάνατη ελληνική 'πατέντα' εν δράσει... ;-)

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 06-04-08, 18:56
Το avatar του χρήστη Σώτος Χριστοδούλου
Σώτος Χριστοδούλου Σώτος Χριστοδούλου is offline
 
Εγγραφή: 05-06-2007
Περιοχή: Κύπρος
Μηνύματα: 630
Απάντηση: Συσκευή Κλειστού Κυκλώματος με Ο2

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο GKAM Εμφάνιση μηνυμάτων

Είσαι σίγουρος για τους υπολογισμούς σου;
/GKAM
Πάλι κάτω από τη βάση στα μαθηματικά?

Λοιπόν 13 λίτρα το λεπτό. Επί 180 λεπτά έχουμε 2340 λίτρα.

2340 διά 12 λίτρα έχουμε 195 bar.

Ε! στην στάση δεν καίω και πολύ...


Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο GKAM Εμφάνιση μηνυμάτων
Η πηγή είναι εξωτερική όπως βλέπεις στις φωτογραφίες. Με την προσθήκη άλλης μιας θύρας (p-port) και ppO2 meters, μπορώ να "ταίζω" και diluent φτιάχνοντας ένα κανονικό mCCR.

Επίσης, ένα απο τα πλεονεκτήματα της συσκευής είναι πως μπορώ να την τροφοδοτώ απο τα stage tanks μου.

/GKAM
Μπράβο αυτό ήθελα να πώ. Δε το είδα στις φωτογραφίες ή δε φαίνεται καλά. Αντε να τη δούμε δηλαδή αντί σε πλάγια αγκίστρωση και με backplate και wing και μια φιάλη diluent. Τα ηλεκτρονικά τάχεις όπως ξέρω για τα handsets οπότε είσαι πολύ κοντά!

Απορία: Πώς ελέγχεις ότι αντέχει το βάθος που θα κατεβείς? Μάλλον όχι με crash test. Δηλαδή έστω ότι έχεις προχωρήσει και την έκανες ένα mCCR. Πόσο βάθος θα ήσουν confident να κατεβείς? Με ενδιαφέρει πολύ ο τρόπος που σκέφτεσαι.
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 06-04-08, 19:01
Το avatar του χρήστη Σώτος Χριστοδούλου
Σώτος Χριστοδούλου Σώτος Χριστοδούλου is offline
 
Εγγραφή: 05-06-2007
Περιοχή: Κύπρος
Μηνύματα: 630
Απάντηση: Συσκευή Κλειστού Κυκλώματος με Ο2

Βέβαια το 13LPM στα 6 μέτρα σημαίνει περίπου 8LPM στην επιφάνεια. Δεν ξέρω αν είναι πολύς κόσμος με αυτή την κατανάλωση στις στάσεις του. μάλλον όχι ε?

Για να είμαι ειλικρινής και η δική μου κατανάλωση είναι κοντά στα 10 LPM στις στάσεις.
Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 06-04-08, 19:28
Το avatar του χρήστη GKAM
GKAM GKAM is offline
 
Εγγραφή: 05-06-2007
Περιοχή: Munich
Μηνύματα: 459
Απάντηση: Συσκευή Κλειστού Κυκλώματος με Ο2

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Σώτος Χριστοδούλου Εμφάνιση μηνυμάτων
Πάλι κάτω από τη βάση στα μαθηματικά?

Λοιπόν 13 λίτρα το λεπτό. Επί 180 λεπτά έχουμε 2340 λίτρα.

2340 διά 12 λίτρα έχουμε 195 bar.

Ε! στην στάση δεν καίω και πολύ...
ΟΚ, αλλά ξέχασες τα ΑΤΑ

Στην επιφάνεια (1 ATM), έχεις SAC 13 lpm. Συνεπώς, με αυτή την κατανάλωση για χρονικό διάστημα 180 λεπτών θα χρειαστείς 13 λίτρα / λεπτά x 180 λεπτά = 2.340 λίτρα. Μέχρι εδώ καλά.

Επειδή όμως βρίσκεσαι στα 6m, ξέχασες να πολλαπλασιάσεις τα 2.340 λίτρα με το 1,6. Δηλαδή μιλάμε για 3.744 λίτρα. Αν τώρα ήσουν στα 10μ (2 bar ppO2 δεν είναι παράλογα π.χ. για IWR – αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία), θες 4.680 λίτρα. Δηλαδή σχεδόν 5 κυβικά (!). Αυτά όλα πάντα για ανοιχτό κύκλωμα όπου όπως ξέρουμε, οι απαιτήσεις σε όγκο αερίων αυξάνονται μαζί με το βάθος. Άλλη μία μεταβλητή είναι και η κατανάλωση που εξαρτάται από τον μεταβολισμό μας ή το υ/β έργο.

Όπως ξέρεις, η ομορφιά στα CCR είναι πως πλέον παίζει κανείς με σταθερές καταναλώσεις οξυγόνου. Η παροχή σε αυτό το mCCR είναι 0,9 lpm ανεξαρτήτως βάθους. Δηλαδή μια μπουκάλα οξυγόνου των 2L στα 200 bar, μπορεί να μας δώσει θεωρητικά πάνω από 400 λεπτά. Πρακτικά, στην συγκεκριμένη συσκευή (με ξεπλύματα και χρήση bypass) το όριο είναι στα 180 λεπτά καθώς εκεί περίπου εξαντλείται και το υλικό στο κάνιστρο.

Δεν υπάρχει λοιπόν καμία σύγκριση με την φιάλη 12L που ανέφερες. Ο διαθέσιμος όγκος οξυγόνου στο mCCR είναι κατά πολύ μεγαλύτερος και δεν επηρεάζεται από το βάθος.

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Σώτος Χριστοδούλου Εμφάνιση μηνυμάτων
Απορία: Πώς ελέγχεις ότι αντέχει το βάθος που θα κατεβείς? Μάλλον όχι με crash test. Δηλαδή έστω ότι έχεις προχωρήσει και την έκανες ένα mCCR. Πόσο βάθος θα ήσουν confident να κατεβείς? Με ενδιαφέρει πολύ ο τρόπος που σκέφτεσαι.
Η συσκευή χρησιμοποιεί τυποποιημένους κονέκτορες από την Drager και το Σοβιετικό Π.Ν. (συν τα ανταπτοράκια του Κώστα από συστήματα Ανατολής σε Δύσης) Επίσης, όλα τα εξαρτήματα βρίσκονται πάντα σε πίεση περιβάλλοντος. Από τη στιγμή που το σύστημα είναι στεγανό στα -10m, θα είναι το ίδιο και στα 110m.

/GKAM
__________________
www.kamarinos.com/scuba | www.dirgreece.gr | www.wreckdiving.gr
Calvin: "Why waste time learning, when ignorance is instantaneous?"
Απάντηση με παράθεση
  #4  
Παλιά 06-04-08, 19:43
Το avatar του χρήστη hal
hal hal is offline
 
Εγγραφή: 08-06-2007
Μηνύματα: 117
Απάντηση: Συσκευή Κλειστού Κυκλώματος με Ο2

Συγχαρητηρια Γιωργο, πολυ καλη κατασκευη! Και πολυ μαζεμενο!
Προτρεχω λιγο αλλα μηπως αυτο ειναι μια αρχικη προσπαθεια για ΒΟΒ(bail out breather)? Με ενα απλο ΡΡΟ2 monitor και ενα adv πιστευω εισαι πολυ κοντα.
Το wob πως ηταν? Βλεπω απο τις φοτο οτι το ειχες κολλησει πολυ κοντα στο στηθος σου οποτε δεν πρεπει να ηταν πολυ ασχημο.
Εχεις σχεδια να αλλαξεις το scrubberακι της ida με κατι ποιο σοβαρο? Ποση χωρητικοτητα εχει το υπαρχον?

Δημητρης
Απάντηση με παράθεση
  #5  
Παλιά 06-04-08, 19:43
Το avatar του χρήστη Σώτος Χριστοδούλου
Σώτος Χριστοδούλου Σώτος Χριστοδούλου is offline
 
Εγγραφή: 05-06-2007
Περιοχή: Κύπρος
Μηνύματα: 630
Απάντηση: Συσκευή Κλειστού Κυκλώματος με Ο2

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο GKAM Εμφάνιση μηνυμάτων
ΟΚ, αλλά ξέχασες τα ΑΤΑ

Στην επιφάνεια (1 ATM), έχεις SAC 13 lpm. Συνεπώς, με αυτή την κατανάλωση για χρονικό διάστημα 180 λεπτών θα χρειαστείς 13 λίτρα / λεπτά x 180 λεπτά = 2.340 λίτρα. Μέχρι εδώ καλά.

/GKAM
Ωραίος! Έχω περίπου 10LPM (SAC Rate) στις στάσεις οπότε για τρείς ώρες θέλω τουλάχιστον 2880L. Με τις εφεδρείες που πάντα βάζουμε στο ανοικτό κύκλωμα με μια δωδεκάλιτρη δεν έχω πάνω από 100 λεπτά (το ένα τρίτο πάει για ρεζέρβα). Οπότε με τη συσκευή σου έχω διπλάσιο χρόνο.


Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο GKAM Εμφάνιση μηνυμάτων
Όπως ξέρεις, η ομορφιά στα CCR είναι πως πλέον παίζει κανείς με σταθερές καταναλώσεις οξυγόνου. Η παροχή σε αυτό το mCCR είναι 0,9 lpm ανεξαρτήτως βάθους.
/GKAM
Ναι, το πλεονέκτημα συγκριτικά με τα OC γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο όσο αυξάνεται το βάθος. Αν για οποιοδήποτε λόγο η κατανάλωσή μου πάει πάνω από 0,9 LPM που είναι και το σημείο αναφοράς, μπορεί να αντεπεξέλθει η συσκευή μάλλον. Σωστά? Πόσος είναι ο όγκος του loop? Σε ζαλίζω αλλά έχω ενθουσιαστεί με την κατασκευή!
Απάντηση με παράθεση
  #6  
Παλιά 06-04-08, 20:07
Το avatar του χρήστη GKAM
GKAM GKAM is offline
 
Εγγραφή: 05-06-2007
Περιοχή: Munich
Μηνύματα: 459
Απάντηση: Συσκευή Κλειστού Κυκλώματος με Ο2

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο hal Εμφάνιση μηνυμάτων
Προτρεχω λιγο αλλα μηπως αυτο ειναι μια αρχικη προσπαθεια για ΒΟΒ(bail out breather)? Με ενα απλο ΡΡΟ2 monitor και ενα adv πιστευω εισαι πολυ κοντα.
Το wob πως ηταν? Βλεπω απο τις φοτο οτι το ειχες κολλησει πολυ κοντα στο στηθος σου οποτε δεν πρεπει να ηταν πολυ ασχημο.
Εχεις σχεδια να αλλαξεις το scrubberακι της ida με κατι ποιο σοβαρο? Ποση χωρητικοτητα εχει το υπαρχον?
Στόχος ήταν να στήσω μια modular πλατφόρμα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν sidemount mCCR, pure O2 CCR, IWR unit η για οξυγονοπαροχή στην επιφάνεια. Το βασικό design είναι δανεισμένο από τον Duncan Price . Όπως καταλαβαίνεις ο απλούστερος τρόπος να το δοκιμάσω ήταν σαν pure O2 CCR.

Το WOB είναι πολύ χαμηλό όσο είσαι σε οριζόντια θέση με τον ασκό κοντά στο θώρακα. Σε κάθετη διάταξη, έχεις hamster cheeks . Γενικά είμαι πολύ ευχαριστημένος αν και στην πρώτη κατάδυση με 4kg μολύβια ήταν τόσο αρνητικό που το έβγαλα και συνέχισα σε OC με τον Κώστα και την Έμμυ. Στην δεύτερη βουτιά, παρέα με τον Γιώργο και το Megalodon του, ήμουν με τέλειο τριμάρισμα χωρίς τα βάρη.

Το κάνιστρο της IDA χωράει 1.8kg σόδας, είναι ανθεκτικότατο και δοκιμασμένο. Για την συγκεκριμένη χρήση με καλύπτει απόλυτα. (άσε που είναι το spare – η original IDA71 είχε δύο )

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Σώτος Χριστοδούλου Εμφάνιση μηνυμάτων
Αν για οποιοδήποτε λόγο η κατανάλωσή μου πάει πάνω από 0,9 LPM που είναι και το σημείο αναφοράς, μπορεί να αντεπεξέλθει η συσκευή μάλλον. Σωστά? Πόσος είναι ο όγκος του loop? Σε ζαλίζω αλλά έχω ενθουσιαστεί με την κατασκευή!
Η ροή είναι σταθερή στα 0,9 lpm μέσα από το CMF valve, αλλά υπάρχει bypass. Αν θελήσεις παραπάνω οξυγόνο, βάζεις όσο θες σα να γεμίζεις ένα BCD. Ο όγκος του loop είναι γύρω στα 6,5 λίτρα με μονό ασκό. Το σύστημα τροφοδοσίας οξυγόνου είναι δανεισμένο από την IDA μου.

/GKAM
__________________
www.kamarinos.com/scuba | www.dirgreece.gr | www.wreckdiving.gr
Calvin: "Why waste time learning, when ignorance is instantaneous?"
Απάντηση με παράθεση
  #7  
Παλιά 07-04-08, 10:18
billy billy is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 28-01-2007
Μηνύματα: 381
Απάντηση: Συσκευή Κλειστού Κυκλώματος με Ο2

H συζήτηση για το WOB

Μεταφέρεται εδώ http://www.scubadive.gr/forum/showthread.php?t=2387

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη billy : 07-04-08 στις 10:30.
Απάντηση με παράθεση
  #8  
Παλιά 07-04-08, 21:29
Το avatar του χρήστη fin
fin fin is offline
 
Εγγραφή: 04-06-2007
Περιοχή: Θεσσαλονίκη
Μηνύματα: 386
Απάντηση: Συσκευή Κλειστού Κυκλώματος με Ο2

Η Mcgyverοσυνη αυτου του παιδιου (gkam) δε παιζεται με τιποτα. Μου αρεσει που δεν αφηνει ουτε oring να παει χαμενο. Το απολυτο enviromental engineering .
Βεβαια ενταξει ετσι ακριβως pure O2 οπως ειναι δε παιζει για BOB, αλλα με λιγο θρασος, και μακρυ σωληνα απο ενα σαφως μεγαλο dil tank στη πλατη why not!
Απάντηση με παράθεση
  #9  
Παλιά 27-04-08, 15:59
Το avatar του χρήστη GKAM
GKAM GKAM is offline
 
Εγγραφή: 05-06-2007
Περιοχή: Munich
Μηνύματα: 459
Απάντηση: Συσκευή Κλειστού Κυκλώματος με Ο2

thx fin...

Μία ακόμα φωτογραφία που εξηγεί την διάταξη της συσκευής :




1-3: Σύστημα τροφοδοσίας
1. Constant Mass Flow (CMF) valve. Παρέχει στο κύκλωμα καθαρό οξυγόνο με ροή 0.9 λίτρα το λεπτό. Φέρει και σύστημα παράκαμψης (bypass) για παροχή κατά βούληση από τον χρήστη
2. Ταχυσύνδεσμος CEJN ( κλασικό BCD connector με σπείρωμα 3/8 UNF)
3. Πρώτο στάδιο με «κλειδωμένη» ενδιάμεση πίεση. Έχει προστεθεί εξάρτημα που απομονώνει το διάφραγμα από το περιβάλλον
4-6: Αναπνευστικός ασκός
4. Drager p-port με «αρσενικό» πάνω στον σωλήνα το οποίο κατασκεύασε ο Κώστας
5. Apeks OPV από παλαιά στεγανή. Το OPV έχει τροποποιηθεί για να μπορεί να κλείνει εντελώς το κύκλωμα ώστε να γίνεται το positive pressure test
6. Αναπνευστικός ασκός φτιαγμένος από παλαιό DSMB
7: Κάνιστρο Σοβιετικής κατασκευής από στρατιωτική συσκευή. Χωρητικότητα 1.8kg , διάρκεια 3h+ ανάλογα με το βάθος και την θερμοκρασία χρήσης
8: Σωλήνες και DSV Σοβιετικής κατασκευής από στρατιωτική συσκευή.
9: Σωλήνας PVC με καπάκι επισκέψεως και τις κατάλληλες τρύπες για να δεχτεί το κύκλωμα. Διακρίνεται και το παξιμάδι μιας ντίζας που τοποθετείται κάθετα στον άξονα του σωλήνα για να κρατά το κάνιστρο σταθερό.

Από την φωτογραφία απουσιάζουν τα τσέρκια και η αρματωσιά που είναι η τυπική για stage tanks. Η φιάλη για τις δοκιμές ήταν μια χαλύβδινη 2L, αλλά το τελικό σκεπτικό είναι να τροφοδοτείται η συσκευή από μια αλουμινένια S40 που θα κουβαλιέται και αυτή σα stage…

Καλό Πάσχα και καλή χώνεψη.
(Επιστρέφω στις σόδες )

/GKAM
__________________
www.kamarinos.com/scuba | www.dirgreece.gr | www.wreckdiving.gr
Calvin: "Why waste time learning, when ignorance is instantaneous?"
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα



Δικαιώματα - Επιλογές
Δεν Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα θέματα
Δεν Μπορείτε να απαντήσετε
Δεν Μπορείτε να ανεβάσετε συνημμένα αρχεία
Δεν Μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματα σας

vB code είναι σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας
Forum Jump


Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 05:36.


Powered by vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.