![]() |
|
Η αθάνατη ελληνική 'πατέντα' εν δράσει... ;-) |
![]() |
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
|
#1
|
||||
|
||||
Απάντηση: Συσκευή Κλειστού Κυκλώματος με Ο2
Πάλι κάτω από τη βάση στα μαθηματικά?
![]() Λοιπόν 13 λίτρα το λεπτό. Επί 180 λεπτά έχουμε 2340 λίτρα. 2340 διά 12 λίτρα έχουμε 195 bar. Ε! στην στάση δεν καίω και πολύ... ![]() Παράθεση:
![]() Απορία: Πώς ελέγχεις ότι αντέχει το βάθος που θα κατεβείς? Μάλλον όχι με crash test. ![]() |
#2
|
||||
|
||||
Απάντηση: Συσκευή Κλειστού Κυκλώματος με Ο2
Βέβαια το 13LPM στα 6 μέτρα σημαίνει περίπου 8LPM στην επιφάνεια. Δεν ξέρω αν είναι πολύς κόσμος με αυτή την κατανάλωση στις στάσεις του. μάλλον όχι ε?
![]() Για να είμαι ειλικρινής και η δική μου κατανάλωση είναι κοντά στα 10 LPM στις στάσεις. |
#3
|
||||
|
||||
Απάντηση: Συσκευή Κλειστού Κυκλώματος με Ο2
Παράθεση:
![]() Στην επιφάνεια (1 ATM), έχεις SAC 13 lpm. Συνεπώς, με αυτή την κατανάλωση για χρονικό διάστημα 180 λεπτών θα χρειαστείς 13 λίτρα / λεπτά x 180 λεπτά = 2.340 λίτρα. Μέχρι εδώ καλά. Επειδή όμως βρίσκεσαι στα 6m, ξέχασες να πολλαπλασιάσεις τα 2.340 λίτρα με το 1,6. Δηλαδή μιλάμε για 3.744 λίτρα. Αν τώρα ήσουν στα 10μ (2 bar ppO2 δεν είναι παράλογα π.χ. για IWR – αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία), θες 4.680 λίτρα. Δηλαδή σχεδόν 5 κυβικά (!). Αυτά όλα πάντα για ανοιχτό κύκλωμα όπου όπως ξέρουμε, οι απαιτήσεις σε όγκο αερίων αυξάνονται μαζί με το βάθος. Άλλη μία μεταβλητή είναι και η κατανάλωση που εξαρτάται από τον μεταβολισμό μας ή το υ/β έργο. Όπως ξέρεις, η ομορφιά στα CCR είναι πως πλέον παίζει κανείς με σταθερές καταναλώσεις οξυγόνου. Η παροχή σε αυτό το mCCR είναι 0,9 lpm ανεξαρτήτως βάθους. Δηλαδή μια μπουκάλα οξυγόνου των 2L στα 200 bar, μπορεί να μας δώσει θεωρητικά πάνω από 400 λεπτά. Πρακτικά, στην συγκεκριμένη συσκευή (με ξεπλύματα και χρήση bypass) το όριο είναι στα 180 λεπτά καθώς εκεί περίπου εξαντλείται και το υλικό στο κάνιστρο. Δεν υπάρχει λοιπόν καμία σύγκριση με την φιάλη 12L που ανέφερες. Ο διαθέσιμος όγκος οξυγόνου στο mCCR είναι κατά πολύ μεγαλύτερος και δεν επηρεάζεται από το βάθος. Παράθεση:
![]() /GKAM
__________________
www.kamarinos.com/scuba | www.dirgreece.gr | www.wreckdiving.gr Calvin: "Why waste time learning, when ignorance is instantaneous?" |
#4
|
||||
|
||||
Απάντηση: Συσκευή Κλειστού Κυκλώματος με Ο2
Συγχαρητηρια Γιωργο, πολυ καλη κατασκευη! Και πολυ μαζεμενο!
Προτρεχω λιγο αλλα μηπως αυτο ειναι μια αρχικη προσπαθεια για ΒΟΒ(bail out breather)? Με ενα απλο ΡΡΟ2 monitor και ενα adv πιστευω εισαι πολυ κοντα. Το wob πως ηταν? Βλεπω απο τις φοτο οτι το ειχες κολλησει πολυ κοντα στο στηθος σου οποτε δεν πρεπει να ηταν πολυ ασχημο. Εχεις σχεδια να αλλαξεις το scrubberακι της ida με κατι ποιο σοβαρο? Ποση χωρητικοτητα εχει το υπαρχον? Δημητρης |
#5
|
||||
|
||||
Απάντηση: Συσκευή Κλειστού Κυκλώματος με Ο2
Παράθεση:
Ναι, το πλεονέκτημα συγκριτικά με τα OC γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο όσο αυξάνεται το βάθος. Αν για οποιοδήποτε λόγο η κατανάλωσή μου πάει πάνω από 0,9 LPM που είναι και το σημείο αναφοράς, μπορεί να αντεπεξέλθει η συσκευή μάλλον. Σωστά? Πόσος είναι ο όγκος του loop? Σε ζαλίζω αλλά έχω ενθουσιαστεί με την κατασκευή! |
#6
|
||||
|
||||
Απάντηση: Συσκευή Κλειστού Κυκλώματος με Ο2
Παράθεση:
Το WOB είναι πολύ χαμηλό όσο είσαι σε οριζόντια θέση με τον ασκό κοντά στο θώρακα. Σε κάθετη διάταξη, έχεις hamster cheeks ![]() Το κάνιστρο της IDA χωράει 1.8kg σόδας, είναι ανθεκτικότατο και δοκιμασμένο. Για την συγκεκριμένη χρήση με καλύπτει απόλυτα. (άσε που είναι το spare – η original IDA71 είχε δύο ![]() Παράθεση:
/GKAM
__________________
www.kamarinos.com/scuba | www.dirgreece.gr | www.wreckdiving.gr Calvin: "Why waste time learning, when ignorance is instantaneous?" |
#7
|
|||
|
|||
Απάντηση: Συσκευή Κλειστού Κυκλώματος με Ο2
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη billy : 07-04-08 στις 10:30. |
#8
|
||||
|
||||
Απάντηση: Συσκευή Κλειστού Κυκλώματος με Ο2
Η Mcgyverοσυνη αυτου του παιδιου (gkam) δε παιζεται με τιποτα. Μου αρεσει που δεν αφηνει ουτε oring να παει χαμενο. Το απολυτο enviromental engineering
![]() Βεβαια ενταξει ετσι ακριβως pure O2 οπως ειναι δε παιζει για BOB, αλλα με λιγο θρασος, και μακρυ σωληνα απο ενα σαφως μεγαλο dil tank στη πλατη why not! |
#9
|
||||
|
||||
Απάντηση: Συσκευή Κλειστού Κυκλώματος με Ο2
![]() Μία ακόμα φωτογραφία που εξηγεί την διάταξη της συσκευής : ![]() 1-3: Σύστημα τροφοδοσίας 1. Constant Mass Flow (CMF) valve. Παρέχει στο κύκλωμα καθαρό οξυγόνο με ροή 0.9 λίτρα το λεπτό. Φέρει και σύστημα παράκαμψης (bypass) για παροχή κατά βούληση από τον χρήστη 2. Ταχυσύνδεσμος CEJN ( κλασικό BCD connector με σπείρωμα 3/8 UNF) 3. Πρώτο στάδιο με «κλειδωμένη» ενδιάμεση πίεση. Έχει προστεθεί εξάρτημα που απομονώνει το διάφραγμα από το περιβάλλον4-6: Αναπνευστικός ασκός 4. Drager p-port με «αρσενικό» πάνω στον σωλήνα το οποίο κατασκεύασε ο Κώστας 5. Apeks OPV από παλαιά στεγανή. Το OPV έχει τροποποιηθεί για να μπορεί να κλείνει εντελώς το κύκλωμα ώστε να γίνεται το positive pressure test 6. Αναπνευστικός ασκός φτιαγμένος από παλαιό DSMB7: Κάνιστρο Σοβιετικής κατασκευής από στρατιωτική συσκευή. Χωρητικότητα 1.8kg , διάρκεια 3h+ ανάλογα με το βάθος και την θερμοκρασία χρήσης 8: Σωλήνες και DSV Σοβιετικής κατασκευής από στρατιωτική συσκευή. 9: Σωλήνας PVC με καπάκι επισκέψεως και τις κατάλληλες τρύπες για να δεχτεί το κύκλωμα. Διακρίνεται και το παξιμάδι μιας ντίζας που τοποθετείται κάθετα στον άξονα του σωλήνα για να κρατά το κάνιστρο σταθερό. Από την φωτογραφία απουσιάζουν τα τσέρκια και η αρματωσιά που είναι η τυπική για stage tanks. Η φιάλη για τις δοκιμές ήταν μια χαλύβδινη 2L, αλλά το τελικό σκεπτικό είναι να τροφοδοτείται η συσκευή από μια αλουμινένια S40 που θα κουβαλιέται και αυτή σα stage… Καλό Πάσχα και καλή χώνεψη. ![]() (Επιστρέφω στις σόδες ![]() /GKAM
__________________
www.kamarinos.com/scuba | www.dirgreece.gr | www.wreckdiving.gr Calvin: "Why waste time learning, when ignorance is instantaneous?" |
![]() |
|
|