Σ.E.A. 'ΤΗΘΥΣ'  

Επιστροφή   Σ.E.A. 'ΤΗΘΥΣ' > Καταδυτικοί προορισμοί & Προτάσεις για κατάδυση. > Τοποθεσίες για κατάδυση στην Ελλάδα
Εγγραφή Forum Συχνές Ερωτήσεις Λίστα Μελών Ημερολόγιο

Τώρα με τον νέο νόμο, ποιος μας πιάνει ! Για ρίξτε ιδέες και μοιραστείτε μαζί μας τους μοναχικούς σας υποβρύχιους παραδείσους...

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 05-04-09, 23:19
apogeorge apogeorge is offline
 
Εγγραφή: 05-01-2009
Μηνύματα: 25
Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας

Μπορώ να ρωτήσω αν κάποιος έχει δει στην περιοχή Ανθίες (anthias anthias) και αν ναι, σε ποιό σημείο και σε τι βάθος;
__________________
apogeorge-Γιώργος Αποστολόπουλος
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 07-04-09, 19:44
΄Ακης Γκούμας ΄Ακης Γκούμας is offline
 
Εγγραφή: 02-07-2008
Μηνύματα: 145
Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας

Μόνο τρία σημεία υπάρχουν στις φωτογραφίες που είναι ικανά να δώσουν ένα στίγμα της ταυτότητας του αεροπλάνου : ο κινητήρας, ένας τροχός και το panel των οργάνων του cockpit. Με τον κινητήρα τα πράγματα ήταν σχετικά εύκολα.
Πρόκειται για έναν 14κύλινδρο αερόψυκτο με την διάταξη των κυλίνδρων σε δύο σειρές των 7. Μετά από αρκετό ψάξιμο, οι επιλογές είναι μόνο δύο και οι δύο Βρετανικές. Βοηθητικά στοιχεία ήταν οι σχετικά μικρές ψήκτρες των κυλίνδρων, αλλά και οι χαρακτηριστικές ψήκτρες που βρίσκονται στην κεφαλή. Πρόκειται ή για τον Bristol Hercules (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bristol-hercules_east-fortune.jpg)
ή για τον Bristol Taurus (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bristol.taurus.arp.750pix.jpg) , κινητήρες που χρησιμοποιήθηκαν σε μια σειρά αεροσκαφών του Β΄Π.Π. Οι διαφορές τους βρίσκονται κυρίως στην ιπποδύναμη. Ο Hercules απέδιδε από 1.290 έως 1.735 ίππους (ανάλογα την έκδοση και φορέθηκε σε πολυκινητήρια κυρίως, αεροσκάφη) ενώ ο Taurus μόνο 1.000.
Μετά από αυτό, σειρά είχε να δει κανείς σε ποιούς τύπους αεροπλάνων «φορέθηκαν» οι κινητήρες αυτοί, και ποια από αυτά είδαν δράση στην Μεσόγειο. Η λίστα μίκρυνε αποκαλύπτοντας τα Bristol Beaufighter, Vickers Wellington, Bristol Beaufort, Bristol Blenheim και Fairey Albacore. Τα πρώτα τέσσερα, είναι δικινητήρια ενώ μόνο το Albacore είναι μονοκινητήριο.
Αν σκεφτούμε το μέρος που βρίσκεται το ναυάγιο και την κατάστασή του, μια πιθανότητα είναι να έφτασε μέχρι εκεί, παρασυρμένο από τα δίχτυα κάποιας τράτας. Με δεδομένο ότι έχουν ανασυρθεί τα περισσότερα από τα κομμάτια του, σχεδόν τίποτε δεν έχει απομείνει από το σχήμα του που να οδηγεί σε ένα συμπέρασμα, μιας και τα διασκορπισμένα κομμάτια, αποτελούν μηχανισμούς που (μόνο από τις φωτογραφίες) δεν οδηγούν κάπου. Δεύτερος κινητήρας δεν υπάρχει (αν και δεν μπορούμε να αποκλείσουμε την πιθανότητα να υπήρχε και να ανασύρθηκε, οπότε όλα τα ενδεχόμενα των τύπων παίζουν), αλλά το ένα και μοναδικό panel των οργάνων δεν ταίριαζε σαν σχήμα και πλάτος, με κανένα από τα τέσσερα - και σαφώς πιο ογκώδη αεροσκάφη - οπότε η επιλογή είναι η εξής μια:
Fairey Albacore (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Fairey_Albacore_ExCC.jpg) . Πρόκειται για ένα μονοκινητήριο διπλάνο, με αναδιπλούμενες πτέρυγες, σχεδιασμένο να επιχειρεί από αεροπλανοφόρα ή ναυτικές βάσεις. Με τριμελές πλήρωμα (πιλότος / πολυβολητής / ναυτίλος – βομβαρδιστής) και κινητήρα τον χαμηλότερης ιπποδύναμης (λογικό για αεροπλάνο σε αυτές τις διαστάσεις) Bristol Taurus XII.
Συνεχίζοντας το ψάξιμο για τον συγκεκριμένο τύπο η αποκάλυψη ήταν ότι όχι μόνο έδρασε στην Μεσόγειο αλλά έλαβε και μέρος στην «Ναυμαχία του Ταίναρου» στις 28 Μαρτίου του 1941, επιχειρώντας με τις 826 και 822 Μοίρες της NAS (Naval Air Squadron) με βάση το αεροπλανοφόρο HMS Formidable ! http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Cape_Matapan
Πολύ λεπτομερείς είναι και οι αναφορές του ναύαρχου Μεζεβίρη, που περιγράφοντας την ναυμαχία, αναφέρει ότι οι απώλειες του Βρετανικού στόλου ήταν «... μόνη απώλεια των Βρετανών, ήταν ένα αεροπλάνο» αναφερόμενος σε κάποιο από τα Albacore του αεροπλανοφόρου.
http://mezeviris.googlepages.com/thebattleoftainaron

Το μόνο περίεργο, είναι ότι η «ναυμαχία του Ταίναρου», όπως έγινε γνωστή, στην πραγματικότητα κάλυψε ένα μεγάλο μέρος θαλάσσιας περιοχής (Απο ΝΔ της Κρήτης μέχρι και Β – ΒΔ). Το πιο κοντινό σημείο της ναυμαχίας από το ακρωτήριο Ταίναρο, απέχει περίπου 70 ν.μ., απόσταση που ένα χτυπημένο αεροπλάνο μπορεί να κάλυψε, μόνο στην περίπτωση που αναζητούσε χώρο να κάνει αναγκαστική προσγείωση αντί να προσθαλασσωθεί. Σε αυτή την περίπτωση, νομίζω ότι οι μαρτυρίες των ντόπιων θα ήταν χρήσιμες, για το αν το πλήρωμα διασώθηκε.
Τέλος, μια επιτόπου κατάδυση και μια ματιά στην πινακίδα με το serial number του κινητήρα (βρίσκεται στο επάνω σημείο του κώνου υποπολλαπλασιασμού των στροφών της έλικας, όπως φαίνεται και στις φωτο) θα φωτίσει απόλυτα το θέμα.
Η πλέον σημαντική και διασταυρωμένη πληροφορία όμως, παραμένει η πρόταση για μια «κατάδυση» στην ταβέρνα του Τάκη !

Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 07-04-09, 21:54
Το avatar του χρήστη Physalia
Physalia Physalia is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 29-01-2007
Περιοχή: Αθήνα
Μηνύματα: 5.525
Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας

Άκη.....
__________________
The fish doesn't think because the fish knows everything
Απάντηση με παράθεση
  #4  
Παλιά 07-04-09, 22:27
Το avatar του χρήστη eye love scuba
eye love scuba eye love scuba is offline
 
Εγγραφή: 30-11-2007
Μηνύματα: 482
Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας

Τ-ΑΚΗ θα έλεγα
Απάντηση με παράθεση
  #5  
Παλιά 07-04-09, 23:58
Το avatar του χρήστη geogeo
geogeo geogeo is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 06-06-2007
Περιοχή: Ηλιούπολη
Μηνύματα: 6.155
Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας

Μπράβο
__________________
Γιώργος Κυπραίος
Απάντηση με παράθεση
  #6  
Παλιά 09-04-09, 13:24
΄Ακης Γκούμας ΄Ακης Γκούμας is offline
 
Εγγραφή: 02-07-2008
Μηνύματα: 145
Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας

Τελικά, όσο ψάχνει κανείς, όλο και κάτι νέο βρίσκει.
Πράγματι, η μοναδική απώλεια των Βρετανών, αφορούσε σε ένα Albacore της 829 Air Naval Squadron, όπου και οι τρείς επιβαίνοντες στο πλήρωμα αναφέρονται ως "απωλεσθέντες". ΄Οσο και αν έψαξα όμως, δεν υπάρχουν πουθενά τα ονόματα των δύο μελών του πληρώματος, αλλά μόνο αυτό του κυβερνήτη σμηναγού. Πρόκειται για τον (Commander Officer) L.C.B. Ashburner.
Τώρα, για την συνέχιση της ιστορίας, ευχαριστώ για τα σχόλια. Προς θεού, δεν διεκδικώ δάφνες ιστορικού αναλυτή και ερευνητή. Μια παλιά τρέλλα είχα, και είπα να το ψάξω / ξεσκονίσω λιγάκι.
Αν δεν υπάρξει επι τόπου έρευνα για τον αριθμό σειράς του κινητήρα αλλά και του πλαισίου του αεροσκάφους (πράγμα δύσκολο, μιας και ο σκελετός του έχει πολλές απώλειες) τίποτα δεν είναι σίγουρο. Το γεγονός οδηγεί σε αυτό τον συλλογισμό, μόνο και μόνο γιατί οι συμπτώσεις (παρά της ελλείψεις αποδεικτικών στοιχείων) είναι μεγάλες και συγκλίνουν.
Αν αποδειχθεί οτι είναι ορθές, τότε πρόκειται για ένα ιστορικό θέμα που έχει ιστορική σημασία, λόγω μοναδικότητας, αλλά και ιστορικής σπουδαιότητας της συγκεκριμένης ναυμαχίας.
Η πιθανότητα, πάντως, το αεροσκάφος να "ψαρεύτηκε" απο μεγαλύτερο βάθος και σε αρκετά νοτιότερο σημείο, μου φαίνεται πολύ μεγάλη. Είναι συνηθισμένο φαινόμενο. Απο την άλλη, οι πηγές αναφέρουν οτι το συγκεκριμένο αεροσκάφος, χτυπήθηκε απο πυρά μεγάλου διαμετρήματος, οπότε μου φαίνεται αρκετά απίθανο να κάλυψε απόσταση 70 μιλίων σε αυτά τα χάλια ή να το έκανε και να προσθαλασσώθηκε (άρα ο πιλότος ζούσε) με τέτοια ακρίβεια (λίγα μέτρα απο την ακτή ενός κλειστού όρμου). ΄Αρα, συνετρίβη στην θάλασσα με νεκρό το πλήρωμα, σε θαλάσσια περιοχή κοντά στο σημείο που χτυπήθηκε, "ψαρεύτηκε" χρόνια αργότερα απο τα δίχτυθα τράτας και αφέθηκε στο τελευταίο σημείο της πορείας του.
Αναρωτιέμαι, πάντως, πόσο σημαντικό ήταν το κέρδος αυτών που σήκωσαν τα κομμάτια του και τι τα έκαναν. Ψιλοξεφτίλα, το κόβω... ΄Ενα μάτσο λαμαρίνες απο αλουμίνιο... Και άλλη μια ιστορία πουλήθηκε σε κομμάτια "απο τους πτωχούς κατοίκους της περιοχής" προεκιμένου να επιβιώσουν...
Απάντηση με παράθεση
  #7  
Παλιά 09-04-09, 14:36
Το avatar του χρήστη Dimitris Galon
Dimitris Galon Dimitris Galon is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 05-06-2007
Μηνύματα: 745
Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας

@ Άκης Γκούμας

Συγχαρητήρια Άκη...

Δέχεσαι και ερωτήματα;
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα



Δικαιώματα - Επιλογές
Δεν Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα θέματα
Δεν Μπορείτε να απαντήσετε
Δεν Μπορείτε να ανεβάσετε συνημμένα αρχεία
Δεν Μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματα σας

vB code είναι σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας
Forum Jump


Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 13:51.


Powered by vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.