![]() |
|
Μόλις γυρίσατε από κάποιο ταξίδι σε μαγικούς εξωτικούς βυθούς; Ε.. δεν θα μας πείτε πως περάσατε να ζηλέψουμε; :-) |
![]() |
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
|
#1
|
||||
|
||||
Απάντηση: Scapa Flow Report June 2009
18 Ιουνίου 2009
![]() SMS Dresden. Επιστροφή στα ελαφριά καταδρομικά με τον καιρό και πάλι να είναι άστατος με βροχή αέρα, αλλά και διαστήματα με ήλιο. Το Dresden καθελκύστηκε το 1916 στο Κίελο και η ναυπήγησή του ολοκληρώθηκε ένα χρόνο σχεδόν πριν την αυτοβύθισή του. Η θωράκισή του ήταν αλαφριά στο σκάφος και πιο βαριά στο πύργο ελέγχου πυρός όπως συνηθίζονταν. Έφερε οπλισμό από οκτώ πυροβόλα των 5,9 ιντσών σε μονούς πύργους τρία αντιαεροπορικά πυροβόλα και τέσσερις τορπιλοσωλήνες. Η ταχύτητα και ικανότητα ελιγμών το καθιστούσαν ικανό για ταχεία ανάπτυξη ναρκοπεδίων και για αυτό έφερε 200 περίπου ναυτικές νάρκες , ενώ το πλήρωμα του έφτανε τους 559 αξιωματικούς και ναύτες. Σήμερα το ναυάγιο του Dreden βρίσκεται στη θέση 58ο 52.979Ν 03ο 08.424W με το ρηχότερο σημείο στα 18 μέτρα και το βαθύτερο στα 36 μέτρα. Ακουμπάει στον πυθμένα με την αριστερή πλευρά και ο προσανατολισμός είναι σχετικά εύκολος καθώς πολλά από τα τμήματα του σκάφους είναι ανέπαφα. Το μεγαλύτερο μέρος του κήτους έχει καλυφθεί από σπόγγους και ανεμώνες . Από το 1995 περίπου η θωράκιση του σκάφους άρχισε να αποκολλείται από το σκάφος και να στρεβλώνει προς τον πυθμένα. Το κενό μεγαλώνει χρόνο με το χρόνο και δεν θεωρείται πλέον ασφαλής η διείσδυση στα βαθιά τμήμα της πλώρης. Το κατέβασμα από το σχοινί κατάδυσης είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς η πρόσφατη μετακίνησή του μας ανάγκαζε να αναζητήσουμε σημεία για προσανατολισμό. Καθώς εντοπίσαμε τις άγκυρες της πλώρης κατευθυνθήκαμε προς την πρύμνη με το σκάφος στα αριστερά μας. Η εξερεύνηση περιλάμβανε τη γέφυρα, τα φουγάρα μέχρι την άκρη της πρύμνης. Σε αυτό το σημείο ξεκίνησε και η ανάδυσή μας με smb η οποία ολοκληρώθηκε μετά από περίπου 12 λεπτά και 300 περίπου μέτρα μακριά από τη σημαδούρα του ναυαγίου. Η δεύτερη κατάδυση ήταν και πάλι drift με την ιδιαίτερα πλούσια ζωή να διατηρεί το ενδιαφέρον μας αμείωτο ![]() ![]() ![]() ![]() Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη alkis : 13-07-09 στις 22:16. |
#2
|
||||
|
||||
Απάντηση: Scapa Flow Report June 2009
19 Ιουνίου 2009
![]() Το SMS Markgraf είναι το πιο βαθύ από όλα τα ναυάγια με μέγιστο βάθος τα 42 μέτρα. Το 25.390 tons θωρηκτό καθελκύστηκε στη Βρέμη στις 4 Ιουνίου 1913 και εντάχθηκε σε υπηρεσία την 1η Οκτωβρίου 1914. Αποτελούσε μία πλωτή πλατφόρμα μάχης με οπλισμό που μπορούσε να εξαπολύσει μία απίστευτη δύναμη πυρός. Διέθετε τρεις μηχανές που κινούσαν αντίστοιχα τρεις προπέλες και έδιναν στο τεράστιο σκάφος ταχύτητα 28 κόμβων. Ο οπλισμός περιελάμβανε 10 πυροβόλα των 12 ιντσών σε δίδυμους πύργους, 14 πυροβόλα των 5,9 ιντσών έξι των 3,45 και τέσσερα αντιαεροπορικά των 3,45 ιντσών. Η ισχύς πυρός του συμπληρώνονταν από 5 τορπιλοσωλήνες των 19 ιντσών. Το σκάφος είναι εντελώς αναποδογυρισμένο και το κήτος είναι καλυμμένο σε όλο του το μήκος και πλάτος από britle starfish που με την κίνησή τους δίνουν την ψευδαίσθηση ότι όλο το ναυάγιο είναι ζωντανό. Οι ανεμώνες και μικρόψαρα ήταν παντού σε όλη τη διαδρομή ενώ και πάλι φώκιες κολυμπούσαν σε απόσταση ασφαλείας. Το ρεύμα στο γυρισμό μας οδήγησε εκτός πορείας οπότε και πάλι η ανάδυση έγινε με τη βοήθεια Smb Η τελευταία κατάδυση στο Scapa Flow ήταν μία από τις πιο εντυπωσιακές. Η ορατότητα ήταν πάνω από 15 μέτρα και το φως του ήλιου έφτανε μέχρι τα 18 μέτρα με το χρώμα των νερών να είναι μπλε και όχι πράσινο ως συνήθως. Το ναυάγιο του Tabarka χρησιμοποιήθηκε ως τεχνητό φράγμα για να φράξει την είσοδο των εχθρικών υποβρυχίων στον κόλπο κατά τη διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Η ναυπήγησή του ολοκληρώθηκε στο Ρότερνταμ και είχε εκτόπισμα 2642 tons. Βρίσκεται βυθισμένο εντελώς αναποδογυρισμένο αλλά τα πολλά και μεγάλα ανοίγματα κάνουν σχετικά ασφαλή τη διείσδυση στο εσωτερικό του. Η κατάδυση στο Tabarka είναι απαιτητική γιατί πρέπει να γίνει μέσα στα αυστηρά περιθώρια που αφήνει το γύρισμα της παλίρροιας. Η είσοδος στο νερό έγινε συγκεκριμένη ώρα και ο χρόνος βυθού δεν ξεπέρασε τα 30 λεπτά για όλους τους δύτες. Ακόμα και τη συγκεκριμένη ώρα το ρεύμα ήταν τόσο ισχυρό που ο μόνος τρόπος για να μείνεις κοντά στο ναυάγιο ήταν να μπεις μέσα σε αυτό. Αφού εξερευνήθηκε το εσωτερικό του όλοι μαζί βγήκαμε εκτός και ο κάθε δύτης ανέπτυξε το δικό του smb. Η υπέρβαση του χρόνου κατάδυσης και το γύρισμα της παλίρροιας σήμαινε ότι θα έπρεπε η ανάδυση να γίνει σε ρεύμα ταχύτητας 7 κόμβων !!!!!! ![]() Το ταξίδι στα Orkney εκτός από το ενδιαφέρον των καταδύσεων έχει και πολλά άλλα να προσφέρει εκτός θάλασσας. Μεταξύ των αξιοθέατων the standing stones at Stenness και o μεγάλος κύκλος από πέτρες της νεολιθικής εποχής στο Brodgar, το Italian Chapel, τα Churchil Burriers, το πολεμικό μουσείο στο Lyness. Το φυσικό περιβάλλον όμορφο και πράσινο, η ορνιθοπανίδα σπάνια, ενώ δεν λείπει και το ενδιαφέρον από πλευράς τεχνολογίας καθώς στο νησί είναι εγκατεστημένη η πρώτη πλωτή εξέδρα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από την κίνηση των νερών της παλίρροιας. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Scapa Flow Dive Guide, Lawson Wood Dive Scapa Flow, Rod Macdonald The Grant Scuttle, Dan Van Der Vat http://www.visitorkney.com/ http://www.adventuresindiving.co.uk/ Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη alkis : 14-07-09 στις 10:33. |
#3
|
|||
|
|||
Απάντηση: Scapa Flow Report June 2009
πωπω πληροφορία!
ρε συ Άλκη ευχαριστούμε... άντε τώρα να βρούμε χρόνο να τα ξεζουμίσουμε όλα αυτά ![]() |
#4
|
||||
|
||||
Απάντηση: Scapa Flow Report June 2009
Άλκη μπράβο για το χρόνο που διέθεσες, για τις φωτογραφίες και το κείμενο!!
Είναι πολύ ωραίο να δίνεις την ευκαιρία σε κάποιον να γνωρίσει έναν προορισμό που δεν έχει επισκεφθεί!! ![]() ![]()
__________________
“You know, you really shouldn’t call this planet Earth; you should call it Ocean! You get up there in space and look at it, its primary color is blue.”
Arthur Clarke |
#5
|
|||
|
|||
Απάντηση: Scapa Flow Report June 2009
Αλκη , υπεροχη κατα τα φαινομενα η εμπειρια που εζησες , μαλλον πολλοι απο εμας θελουμε να παμε ! Ακομα πιο εντυπωσιακη ειναι η παρουσιαση σου . Σε ευχαριστουμε πολυ για ολες αυτες τις πληροφοριες , την υπομονη σου να τα γραψεις και την διαθεση σου να τα μοιραστεις .
Ας παιρνουμε οι Ελληνες ενα μαθημα απο τους Αγγλους για καποιους τροπους με τους οποιους μπορουμε να παρουσιαζουμε κι εμεις τα δικα μας αξιοθεατα . Περαν της υποχρεωτικης στεγανης (μπρρρ) , τι επιπεδο εκπαιδευσης απαιτειται για τις βουτιες που εκανες εσυ ?
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
Απάντηση: Scapa Flow Report June 2009
Αλκη, εντυπωσιακή περιγραφή!
Σ' ευχαριστούμε ![]()
__________________
Γιώργος Κυπραίος |
#7
|
||||
|
||||
Απάντηση: Scapa Flow Report June 2009
Συγχαρητήρια Άλκη για τις περιγραφές σου.
θα πρότεινα σε όλους μας να κάνουμε το ίδιο με αναλυτικές καταδυτικές περιγραφές και στα δικά μας σημεία καταδύσεων. Πιστεύω ότι είναι πολύ χρήσιμο να υπάρχει κάτι τέτοιο σε ένα καταδυτικό forum. |
#8
|
||||
|
||||
Απάντηση: Scapa Flow Report June 2009
Eυχαριστούμε που μας ταξίδεψες μέσα από το κείμενό σου!
![]() |
#9
|
||||
|
||||
Απάντηση: Scapa Flow Report June 2009
Συγχαρητήρια Άλκη !!! Καταπληκτική περιγραφή και πολύ ενδιαφέροντα τα ιστορικά στοιχεία !!! Thanks for sharing !!!
![]()
__________________
Nicholas Samaras Underwater Photography |
#10
|
||||
|
||||
Απάντηση: Scapa Flow Report June 2009
Μπράβο Αλκη, λεπτομερέστατος!! thank you
![]() ![]()
__________________
επιφανούς ανδρός , πάσα γή ................θάλασσα |
![]() |
|
|