Σ.E.A. 'ΤΗΘΥΣ'  

Επιστροφή   Σ.E.A. 'ΤΗΘΥΣ' > Καταδυτικοί προορισμοί & Προτάσεις για κατάδυση. > Καταδυτικά Ταξίδια στο Εξωτερικό
Εγγραφή Forum Συχνές Ερωτήσεις Λίστα Μελών Ημερολόγιο

Μόλις γυρίσατε από κάποιο ταξίδι σε μαγικούς εξωτικούς βυθούς; Ε.. δεν θα μας πείτε πως περάσατε να ζηλέψουμε; :-)

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 13-07-09, 20:42
Το avatar του χρήστη alkis
alkis alkis is offline
 
Εγγραφή: 10-10-2007
Μηνύματα: 188
Απάντηση: Scapa Flow Report June 2009

18 Ιουνίου 2009


SMS Dresden. Επιστροφή στα ελαφριά καταδρομικά με τον καιρό και πάλι να είναι άστατος με βροχή αέρα, αλλά και διαστήματα με ήλιο. Το Dresden καθελκύστηκε το 1916 στο Κίελο και η ναυπήγησή του ολοκληρώθηκε ένα χρόνο σχεδόν πριν την αυτοβύθισή του. Η θωράκισή του ήταν αλαφριά στο σκάφος και πιο βαριά στο πύργο ελέγχου πυρός όπως συνηθίζονταν. Έφερε οπλισμό από οκτώ πυροβόλα των 5,9 ιντσών σε μονούς πύργους τρία αντιαεροπορικά πυροβόλα και τέσσερις τορπιλοσωλήνες. Η ταχύτητα και ικανότητα ελιγμών το καθιστούσαν ικανό για ταχεία ανάπτυξη ναρκοπεδίων και για αυτό έφερε 200 περίπου ναυτικές νάρκες , ενώ το πλήρωμα του έφτανε τους 559 αξιωματικούς και ναύτες.
Σήμερα το ναυάγιο του Dreden βρίσκεται στη θέση 58ο 52.979Ν 03ο 08.424W με το ρηχότερο σημείο στα 18 μέτρα και το βαθύτερο στα 36 μέτρα. Ακουμπάει στον πυθμένα με την αριστερή πλευρά και ο προσανατολισμός είναι σχετικά εύκολος καθώς πολλά από τα τμήματα του σκάφους είναι ανέπαφα. Το μεγαλύτερο μέρος του κήτους έχει καλυφθεί από σπόγγους και ανεμώνες . Από το 1995 περίπου η θωράκιση του σκάφους άρχισε να αποκολλείται από το σκάφος και να στρεβλώνει προς τον πυθμένα. Το κενό μεγαλώνει χρόνο με το χρόνο και δεν θεωρείται πλέον ασφαλής η διείσδυση στα βαθιά τμήμα της πλώρης. Το κατέβασμα από το σχοινί κατάδυσης είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς η πρόσφατη μετακίνησή του μας ανάγκαζε να αναζητήσουμε σημεία για προσανατολισμό. Καθώς εντοπίσαμε τις άγκυρες της πλώρης κατευθυνθήκαμε προς την πρύμνη με το σκάφος στα αριστερά μας. Η εξερεύνηση περιλάμβανε τη γέφυρα, τα φουγάρα μέχρι την άκρη της πρύμνης. Σε αυτό το σημείο ξεκίνησε και η ανάδυσή μας με smb η οποία ολοκληρώθηκε μετά από περίπου 12 λεπτά και 300 περίπου μέτρα μακριά από τη σημαδούρα του ναυαγίου. Η δεύτερη κατάδυση ήταν και πάλι drift με την ιδιαίτερα πλούσια ζωή να διατηρεί το ενδιαφέρον μας αμείωτο

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη alkis : 13-07-09 στις 22:16.
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 13-07-09, 20:43
Το avatar του χρήστη alkis
alkis alkis is offline
 
Εγγραφή: 10-10-2007
Μηνύματα: 188
Απάντηση: Scapa Flow Report June 2009

19 Ιουνίου 2009


Το SMS Markgraf είναι το πιο βαθύ από όλα τα ναυάγια με μέγιστο βάθος τα 42 μέτρα. Το 25.390 tons θωρηκτό καθελκύστηκε στη Βρέμη στις 4 Ιουνίου 1913 και εντάχθηκε σε υπηρεσία την 1η Οκτωβρίου 1914. Αποτελούσε μία πλωτή πλατφόρμα μάχης με οπλισμό που μπορούσε να εξαπολύσει μία απίστευτη δύναμη πυρός. Διέθετε τρεις μηχανές που κινούσαν αντίστοιχα τρεις προπέλες και έδιναν στο τεράστιο σκάφος ταχύτητα 28 κόμβων. Ο οπλισμός περιελάμβανε 10 πυροβόλα των 12 ιντσών σε δίδυμους πύργους, 14 πυροβόλα των 5,9 ιντσών έξι των 3,45 και τέσσερα αντιαεροπορικά των 3,45 ιντσών. Η ισχύς πυρός του συμπληρώνονταν από 5 τορπιλοσωλήνες των 19 ιντσών. Το σκάφος είναι εντελώς αναποδογυρισμένο και το κήτος είναι καλυμμένο σε όλο του το μήκος και πλάτος από britle starfish που με την κίνησή τους δίνουν την ψευδαίσθηση ότι όλο το ναυάγιο είναι ζωντανό. Οι ανεμώνες και μικρόψαρα ήταν παντού σε όλη τη διαδρομή ενώ και πάλι φώκιες κολυμπούσαν σε απόσταση ασφαλείας. Το ρεύμα στο γυρισμό μας οδήγησε εκτός πορείας οπότε και πάλι η ανάδυση έγινε με τη βοήθεια Smb
Η τελευταία κατάδυση στο Scapa Flow ήταν μία από τις πιο εντυπωσιακές. Η ορατότητα ήταν πάνω από 15 μέτρα και το φως του ήλιου έφτανε μέχρι τα 18 μέτρα με το χρώμα των νερών να είναι μπλε και όχι πράσινο ως συνήθως. Το ναυάγιο του Tabarka χρησιμοποιήθηκε ως τεχνητό φράγμα για να φράξει την είσοδο των εχθρικών υποβρυχίων στον κόλπο κατά τη διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Η ναυπήγησή του ολοκληρώθηκε στο Ρότερνταμ και είχε εκτόπισμα 2642 tons. Βρίσκεται βυθισμένο εντελώς αναποδογυρισμένο αλλά τα πολλά και μεγάλα ανοίγματα κάνουν σχετικά ασφαλή τη διείσδυση στο εσωτερικό του. Η κατάδυση στο Tabarka είναι απαιτητική γιατί πρέπει να γίνει μέσα στα αυστηρά περιθώρια που αφήνει το γύρισμα της παλίρροιας. Η είσοδος στο νερό έγινε συγκεκριμένη ώρα και ο χρόνος βυθού δεν ξεπέρασε τα 30 λεπτά για όλους τους δύτες. Ακόμα και τη συγκεκριμένη ώρα το ρεύμα ήταν τόσο ισχυρό που ο μόνος τρόπος για να μείνεις κοντά στο ναυάγιο ήταν να μπεις μέσα σε αυτό. Αφού εξερευνήθηκε το εσωτερικό του όλοι μαζί βγήκαμε εκτός και ο κάθε δύτης ανέπτυξε το δικό του smb. Η υπέρβαση του χρόνου κατάδυσης και το γύρισμα της παλίρροιας σήμαινε ότι θα έπρεπε η ανάδυση να γίνει σε ρεύμα ταχύτητας 7 κόμβων !!!!!!


Το ταξίδι στα Orkney εκτός από το ενδιαφέρον των καταδύσεων έχει και πολλά άλλα να προσφέρει εκτός θάλασσας. Μεταξύ των αξιοθέατων the standing stones at Stenness και o μεγάλος κύκλος από πέτρες της νεολιθικής εποχής στο Brodgar, το Italian Chapel, τα Churchil Burriers, το πολεμικό μουσείο στο Lyness. Το φυσικό περιβάλλον όμορφο και πράσινο, η ορνιθοπανίδα σπάνια, ενώ δεν λείπει και το ενδιαφέρον από πλευράς τεχνολογίας καθώς στο νησί είναι εγκατεστημένη η πρώτη πλωτή εξέδρα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από την κίνηση των νερών της παλίρροιας.






Τελειώνοντας την αναφορά του καταδυτικού ταξιδιού στο Scapa Flow, θα ήθελα να ευχαριστήσω το καταδυτικό μου ζευγάρι, Θανάση Κιτσοπανίδη, τον καπετάνιο του Sunrise Dougie Leask, με τον εξαιρετικά ευγενή και διακριτικό βοηθό του Bruce, το Diving Club Adventures in Diving και τα μέλη του Julie, Rob, Clive, Nick, Paul, Bryan, Tony, William και Skyler για την φανταστική τους παρέα.

Πηγές:
Scapa Flow Dive Guide, Lawson Wood
Dive Scapa Flow, Rod Macdonald
The Grant Scuttle, Dan Van Der Vat
http://www.visitorkney.com/
http://www.adventuresindiving.co.uk/

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη alkis : 14-07-09 στις 10:33.
Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 13-07-09, 23:47
Big-Blue Big-Blue is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 08-06-2007
Μηνύματα: 749
Απάντηση: Scapa Flow Report June 2009

πωπω πληροφορία!
ρε συ Άλκη ευχαριστούμε...
άντε τώρα να βρούμε χρόνο να τα ξεζουμίσουμε όλα αυτά
Απάντηση με παράθεση
  #4  
Παλιά 14-07-09, 07:55
Το avatar του χρήστη Rabea
Rabea Rabea is offline
 
Εγγραφή: 05-02-2008
Περιοχή: Πυλαία Θεσσαλονίκης
Μηνύματα: 162
Απάντηση: Scapa Flow Report June 2009

Άλκη μπράβο για το χρόνο που διέθεσες, για τις φωτογραφίες και το κείμενο!!
Είναι πολύ ωραίο να δίνεις την ευκαιρία σε κάποιον να γνωρίσει έναν προορισμό που δεν έχει επισκεφθεί!!
__________________
“You know, you really shouldn’t call this planet Earth; you should call it Ocean! You get up there in space and look at it, its primary color is blue.”


Arthur Clarke


Απάντηση με παράθεση
  #5  
Παλιά 14-07-09, 08:03
MICHALIS MICHALIS is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 08-06-2007
Περιοχή: THESSALONIKI
Μηνύματα: 831
Απάντηση: Scapa Flow Report June 2009

Αλκη , υπεροχη κατα τα φαινομενα η εμπειρια που εζησες , μαλλον πολλοι απο εμας θελουμε να παμε ! Ακομα πιο εντυπωσιακη ειναι η παρουσιαση σου . Σε ευχαριστουμε πολυ για ολες αυτες τις πληροφοριες , την υπομονη σου να τα γραψεις και την διαθεση σου να τα μοιραστεις .
Ας παιρνουμε οι Ελληνες ενα μαθημα απο τους Αγγλους για καποιους τροπους με τους οποιους μπορουμε να παρουσιαζουμε κι εμεις τα δικα μας αξιοθεατα .

Περαν της υποχρεωτικης στεγανης (μπρρρ) , τι επιπεδο εκπαιδευσης απαιτειται για τις βουτιες που εκανες εσυ ?
__________________

Απάντηση με παράθεση
  #6  
Παλιά 14-07-09, 10:46
Το avatar του χρήστη geogeo
geogeo geogeo is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 06-06-2007
Περιοχή: Ηλιούπολη
Μηνύματα: 6.155
Απάντηση: Scapa Flow Report June 2009

Αλκη, εντυπωσιακή περιγραφή!

Σ' ευχαριστούμε
__________________
Γιώργος Κυπραίος
Απάντηση με παράθεση
  #7  
Παλιά 17-07-09, 09:09
Το avatar του χρήστη elpapas
elpapas elpapas is offline
 
Εγγραφή: 04-06-2007
Περιοχή: Θεσσαλονίκη
Μηνύματα: 90
Απάντηση: Scapa Flow Report June 2009

Συγχαρητήρια Άλκη για τις περιγραφές σου.
θα πρότεινα σε όλους μας να κάνουμε το ίδιο με αναλυτικές καταδυτικές περιγραφές και στα δικά μας σημεία καταδύσεων. Πιστεύω ότι είναι πολύ χρήσιμο να υπάρχει κάτι τέτοιο σε ένα καταδυτικό forum.
__________________
Παπαδόπουλος Ηλίας
elpapas
Blogspot
Facebook
Απάντηση με παράθεση
  #8  
Παλιά 17-07-09, 11:39
Το avatar του χρήστη neokles
neokles neokles is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 04-06-2007
Περιοχή: Ν. Ψυχικό
Μηνύματα: 1.172
Απάντηση: Scapa Flow Report June 2009

Eυχαριστούμε που μας ταξίδεψες μέσα από το κείμενό σου!

Απάντηση με παράθεση
  #9  
Παλιά 17-07-09, 11:46
Το avatar του χρήστη Nicholas S.
Nicholas S. Nicholas S. is offline
 
Εγγραφή: 06-06-2007
Περιοχή: Thessaloniki
Μηνύματα: 188
Απάντηση: Scapa Flow Report June 2009

Συγχαρητήρια Άλκη !!! Καταπληκτική περιγραφή και πολύ ενδιαφέροντα τα ιστορικά στοιχεία !!! Thanks for sharing !!!
Απάντηση με παράθεση
  #10  
Παλιά 17-07-09, 12:15
Το avatar του χρήστη epsilon
epsilon epsilon is offline
 
Εγγραφή: 24-04-2008
Περιοχή: Thessaloniki
Μηνύματα: 110
Απάντηση: Scapa Flow Report June 2009

Μπράβο Αλκη, λεπτομερέστατος!! thank you
__________________
επιφανούς ανδρός , πάσα γή ................θάλασσα
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα



Δικαιώματα - Επιλογές
Δεν Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα θέματα
Δεν Μπορείτε να απαντήσετε
Δεν Μπορείτε να ανεβάσετε συνημμένα αρχεία
Δεν Μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματα σας

vB code είναι σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας
Forum Jump


Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 03:57.


Powered by vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.