Σ.E.A. 'ΤΗΘΥΣ'  

Επιστροφή   Σ.E.A. 'ΤΗΘΥΣ' > Καταδυτική Επικαιρότητα > Εκδηλώσεις, Εκθέσεις, Διαγωνισμοί, Σεμινάρια, Δράσεις
Εγγραφή Forum Συχνές Ερωτήσεις Λίστα Μελών Ημερολόγιο

Δελτία τύπου για ...'στεγνές' επαφές που μας φέρνουν πιο κοντά και μεγαλώνουν την καταδυτική κοινότητα

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 03-06-10, 12:38
fivos fivos is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 28-01-2007
Περιοχή: Αθήνα, Αγ.Ανάργυροι
Μηνύματα: 5.011
Απάντηση: Ντοκιμαντέρ: «Πατρίς» απολεσθέν το 1868 - 30.01.2008, Μουσείο Μπενάκη

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο RNA Εμφάνιση μηνυμάτων
Πριν από κάποια χρόνια είχα πάει σε ένα σεμινάριο του ΙΕΝΑΕ και θυμάμαι ακόμα τα λόγια της αρχαιολόγου που έλεγε ότι πριν αποφασίσουν να κάνουν οτιδήποτε εκπονείται σχέδιο το οποίο περιλαμβάνει όχι μόνο την ανέλκυση αλλά και την συντήρηση των ανελκυσθέντων αντικειμένων ως βασικό παράγοντα για την λήψη απόφασης ανέλκυσης των δειγμάτων και τηρείται κατά γράμμα.

Σε αυτή την περίπτωση ακόμα και σήμερα δεν έχω καταλάβει τι πήγε στραβά και η ρόδα έμεινε όπως έμεινε

Μείνανε από χρηματοδότηση?
Δεν το είχαν σχεδιάσει σωστά και ξέμεινε?
Δεν υπήρχαν άτομα να κάνουν την συντήρηση?

Το τελευταίο δεν παίζει γιατί αν θυμάμαι καλά στο ντοκιμαντέρ δείχνει συντηρητές να συντηρούν τα άλλα κομμάτια που ανελκύστηκαν.
Ρένο από την πρώτη στιγμή της ανέλκυσης το μουσείο Ερμουπολης δήλωσε σε δημοσιογράφο πως δεν είχε συντηρητές και ούτε καν είχε εγκριθεί κάποιο κονδύλι για να γίνει αυτή η συντήρηση και μάλιστα το Μουσείο διαφωνούσε με την ανέλκυση.
Διάβασε μερικές σελίδες πριν τι γράφει ο Skipper που τα έμαθε από πρώτο χέρι:

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Skipper Εμφάνιση μηνυμάτων


Αυτό το θέαμα αντίκρυσα τον περασμένο Αύγουστο. Η ρόδα φιλοξενείται στο καρνάγιο της Ερμούπολης δίπλα στην θάλασσα, γιατί εκεί έτυχε και βρέθηκε μια γωνιά όπου την ξεφόρτωσε ο γερανός.

Είχε προηγηθεί επίσκεψή μου στο Βιομηχανικό Μουσείο όπου, ρωτώντας για τα ευρήματα του "Πατρίς", μου είπαν οι άνθρωποι του μουσείου ότι "είναι σε κάτι κούτες και δεν τα έχουμε δει ούτε εμείς !".
Οσο, δε, για την ρόδα, μου είπαν μόνοι τους ότι θάταν καλύτερα να είχε μείνει στον βυθό.

Λίγες μέρες μετά, σε φιλική συζήτηση με δημόσιο πρόσωπο του νησιού (και λάτρη της θάλασσας), πήρα το εξής σχόλιο : "Δυστυχώς είναι χαμένη υπόθεση. Δεν υπάρχουν χρήματα για συντήρηση και σε λίγο καιρό θα καταστραφεί τελείως. Είναι κρίμα που βγήκε από το νερό"

Το συμπέρασμα που έβγαλα και από άλλες συζητήσεις στο νησί, είναι ότι το, κατά τα άλλα "πετυχημένο", project δεν είχε κάνει καμμία ουσιαστική πρόβλεψη για την τύχη των ευρημάτων.
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο RNA Εμφάνιση μηνυμάτων
Τώρα αναφορικά με το ντοκιμαντέρ, θεωρώ πως αφού βραβεύτηκε μία προσπάθεια από τις ελάχιστες Ελλήνων που έχει να κάνει με την προβολή του Ελληνικού στοιχείου και της Ελληνικής ιστορίας είναι καλό. (Και μένω μόνο σε αυτό. Ετσι και αλλιώς το ντοκιμαντέρ στα δικά μου τα μάτια είναι ξεκάθαρο πως δεν απευθύνεται σε αμιγώς καταδυτικό κοινό αλλά στο ευρύ κοινό) [/color]
Εγώ πάντως δεν μπορώ να δικαιολογήσω τα αδικαιολόγητα με το σκεπτικό ότι παρήχθηκε ένα ντοκυμανταίρ που προάγει τον πολιτισμό, τη στιγμή που για το ουσιαστικό, που είναι η ανέλκυση, η συντήρηση και η έκθεση των ευρημάτων δεν έγινε απολύτως κανένας σχεδιασμός.
Ας μη ξεχνάμε ότι η όλη ιστορία δεν έγινε από κάποιον τυχαίο (ή μήπως τελικά όλοι οι παρακάτω είναι τυχαίοι και δε το έχουμε πάρει χαμπάρι?).
Συμμετείχαν οι ακόλουθοι φορείς:

1. ΥΠ.ΠΟ Εφορεία Εναλείων Αρχαιοτήτων
2. ΕΘΝΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΡΕΥΝΩΝ
3. ΔΗΜΟΣ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ ΣΥΡΟΥ
4. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΡΟΥ
5. ΙΔΡΥΜΑ NIKOΛAΣ Δ. ΠATEΡAΣ
6. ΕΡΤ

Ας μη ξεχνάμε επίσης ότι 3 σύλλογοι αυτοδυτών στείλαμε επιστολή διαμαρτυρίας (17 Οκτωβρίου 2008) για την πλήρη αδιαφορία τους μπροστά στην καταστροφή της ρόδας του Πατρίς, στους ακόλουθους φορείς:

1. ΥΠ.ΠΟ Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς
2. ΥΠ.ΠΟ Διεύθυνση Νεώτερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς
3. ΥΠ.ΠΟ Γραμματεία του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου
4. ΥΠ.ΠΟ Εφορεία Εναλείων Αρχαιοτήτων
5. ΕΘΝΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΡΕΥΝΩΝ
6. ΔΗΜΟΣ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ ΣΥΡΟΥ
7. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΡΟΥ
8. ΙΔΡΥΜΑ NIKOΛAΣ Δ. ΠATEΡAΣ
9. Γ.Γ. Κ.Ο. ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ κο Τραγάκη Ιωάννη
10. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ κο Παναγιωτόπουλο Παναγιώτη
11. ΠΡΟΕΔΡΟ Κ.Ο. ΠΑ.ΣΟ.Κ κο Ρέππα Δημήτριο
12. ΠΡΟΕΔΡΟ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ κα Δαμανάκη Μαρία
13. Κ.Ο. Κ.Κ.Ε.
14. ΠΡΟΕΔΡΟ Κ.Ο. ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ κο Αλαβάνο Αλέξανδρο
15. Γ.Γ. Κ.Ο. ΛΑ.Ο.Σ. κο Αποστολάτο Βαϊτση

Σε πληροφορώ πως δεν απάντησε ΚΑΝΕΝΑΣ και ΠΟΤΕ.

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο RNA Εμφάνιση μηνυμάτων
Σίγουρα πάντως ένα ντοκιμαντέρ με την συνέχεια και το τι έγινε μετά νομίζω πως και πάλι θα ήταν αξιόλογο. (και ας μην πήγαινε για διαγωνισμό)
Προφανώς και δε θα πήγαινε σε διαγωνισμό.
Αν είμασταν σοβαρή χώρα θα έπρεπε να σταλεί σε εξεταστική επιτροπή.
Να δούμε που πήγαν τα λεφτά της συμπαραγωγής της ΕΡΤ και τα 100-120 χιλιάδες ευρώ του ιδρύματος Ν.Πατέρα και διάφορα άλλα.
Επίσης να μάθουμε ποιος έβαλε την υπογραφή του από πλευράς της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων για τις ανελκύσεις και σε ποια μελέτη και τι δεδομένα βασίστηκε για να βεβαιωθεί πως τα ευρήματα θα συντηρηθούν σωστά?
και δεν μιλάμε μόνο για μικροαντικείμενα έτσι?
Η συντήρηση του τροχού, ήθελε προφανώς ξεχωριστή μελέτη για το πως θα πραγματοποιηθεί...

Ωραία ήταν και η φιέστα στο μουσείο Μπενάκη που έγινε η πρώτη προβολή του ντοκυμανταίρ. Με αναψυκτικά και αφίσσες και φυλάδια τυπωμένα σε χοντρό χαρτί και πολλούς παρατρεχάμενους και πολλά εσωτερικά ευχαριστήρια από τον έναν στον άλλο στις ομιλίες που ακολούθησαν.

Η ουσία όμως ήταν και είναι η συντήρηση, η προστασία και η έκθεση των ανελκυσθέντων στο ευρύ κοινό.
...κι όταν η ουσία απουσιάζει εντελώς, και όλοι τηρούν σιγή ιχθύος, εγώ όλα αυτά τα βλέπω ως μια αρπαχτή κάποιων που έχουν τις διασυνδέσεις να παίρνουν άδειες για ανελκύσεις και να φτιάχνουν ντοκυμανταίρ.
Μόλις ολοκληρωθεί η φιέστα και βάλουμε τα λεφτά στην τσέπη, βάζουμε και τη δουλειά στο βιογραφικό μας και "πάμε γι άλλα".

Αν δεν είναι έτσι, ας έρθει έστω και τώρα κάποιος να απαντήσει σ' όλα αυτά και να δώσει μια εξήγηση γιατί έγιναν όπως έγιναν, ποια είναι η τύχη των εκθεμάτων και γιατί κανένας δεν απάντησε στην επιστολή διαμαρτυρίας που είχαμε στείλει τότε.


ΥΓ: Η μόνη αντίδραση στην επιστολή μας, ήταν ότι η ρόδα μετακινήθηκε σε εσωτερικό χώρο του καρνάγιου -προφανώς- για να σαπίσει και γίνει σκόνη χωρίς να τη βλέπουμε και να μην έχουμε λόγο να διαμαρτυρόμαστε.
__________________
Φοίβος Βιλανάκης :: μερικές φωτογραφίες μου ::

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη fivos : 03-06-10 στις 12:44.
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 03-06-10, 13:06
Big-Blue Big-Blue is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 08-06-2007
Μηνύματα: 749
Απάντηση: Ντοκιμαντέρ: «Πατρίς» απολεσθέν το 1868 - 30.01.2008, Μουσείο Μπενάκη

Παράθεση:
1. ΥΠ.ΠΟ Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς
2. ΥΠ.ΠΟ Διεύθυνση Νεώτερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς
3. ΥΠ.ΠΟ Γραμματεία του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου
4. ΥΠ.ΠΟ Εφορεία Εναλείων Αρχαιοτήτων
5. ΕΘΝΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΡΕΥΝΩΝ
6. ΔΗΜΟΣ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ ΣΥΡΟΥ
7. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΡΟΥ
8. ΙΔΡΥΜΑ NIKOΛAΣ Δ. ΠATEΡAΣ
9. Γ.Γ. Κ.Ο. ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ κο Τραγάκη Ιωάννη
10. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ κο Παναγιωτόπουλο Παναγιώτη
11. ΠΡΟΕΔΡΟ Κ.Ο. ΠΑ.ΣΟ.Κ κο Ρέππα Δημήτριο
12. ΠΡΟΕΔΡΟ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ κα Δαμανάκη Μαρία
13. Κ.Ο. Κ.Κ.Ε.
14. ΠΡΟΕΔΡΟ Κ.Ο. ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ κο Αλαβάνο Αλέξανδρο
15. Γ.Γ. Κ.Ο. ΛΑ.Ο.Σ. κο Αποστολάτο Βαϊτση


Σε πληροφορώ πως δεν απάντησε ΚΑΝΕΝΑΣ και ΠΟΤΕ.
Και δεν απάντησαν ε;
Ούτε ο της αριστεράς και οικωλογίας;;;
Ούτε η πράσινη ανάπτυξη με τη γενιά του πολυτεχνείου και την επίτροπο αλιείας;
Ούτε οι του Πολιτισμού και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς;
Απ' τους άλλους πέραν του Ιδρύματος του Προέδρου (Πατέρα γύρνα στο λαό σου! ) δεν είχα καμιά απαίτηση...

Υ.Γ. Μήπως να στέλναμε την ίδια επιστολή σε 2-3 εφημερίδες και περιοδικά και καλά με αφορμή το ντοκυμαντέρ και να τονίζαμε το αποτέλεσμά της σχετικά με τις απαντήσεις των υπευθύνων;;;
Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 03-06-10, 13:44
Skipper Skipper is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 11-07-2007
Μηνύματα: 217
Απάντηση: Ντοκιμαντέρ: «Πατρίς» απολεσθέν το 1868 - 30.01.2008, Μουσείο Μπενάκη

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο fivos Εμφάνιση μηνυμάτων
ΥΓ: Η μόνη αντίδραση στην επιστολή μας, ήταν ότι η ρόδα μετακινήθηκε σε εσωτερικό χώρο του καρνάγιου -προφανώς- για να σαπίσει και γίνει σκόνη χωρίς να τη βλέπουμε και να μην έχουμε λόγο να διαμαρτυρόμαστε.
Πάντως, μέχρι και τον περασμένο Σεπτέμβρη, μπορώ να βεβαιώσω πως κάτι τέτοιο δεν είχει γίνει.
__________________
Not Today
Απάντηση με παράθεση
  #4  
Παλιά 03-06-10, 13:53
fivos fivos is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 28-01-2007
Περιοχή: Αθήνα, Αγ.Ανάργυροι
Μηνύματα: 5.011
Απάντηση: Ντοκιμαντέρ: «Πατρίς» απολεσθέν το 1868 - 30.01.2008, Μουσείο Μπενάκη

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Skipper Εμφάνιση μηνυμάτων
Πάντως, μέχρι και τον περασμένο Σεπτέμβρη, μπορώ να βεβαιώσω πως κάτι τέτοιο δεν είχει γίνει.
Εννοείς πως ο τροχός ήταν τον Σεπτ. 2009 στο καρνάγιο στην ίδια θέση που τον φωτογράφισες το 2008?
Γιατί προσπαθήσαμε να πάρουμε κάποιες νέες φωτογραφίες τον Ιούνιο 2009 που βρεθήκαμε στη Σύρο με την χαρτογράφηση της Γυάρου αλλά η περιοχή ήταν περιφραγμένη και δεν μας άφησαν (δεν μπορέσαμε καν να τον δούμε από μακριά). Νομίζω οι φύλακες μας είχαν δώσει τότε την πληροφορία πως ο τροχός μεταφέρθηκε, αλλά μπορώ να ρωτήσω το μέλος μας που είχε έρθει σε επαφή μαζί τους και να μάθω περισσότερα.

Αν είναι ακόμη στην ίδια θέση στο καρνάγιο κι έχεις πρόβαση, μήπως μπορείς να πάρεις και νέες φωτογραφίες?
Αν και 3 χρόνια μετά την ανέλκυση, πραγματικά δεν ξέρω τι θα έχει απομείνει απ' αυτόν
__________________
Φοίβος Βιλανάκης :: μερικές φωτογραφίες μου ::
Απάντηση με παράθεση
  #5  
Παλιά 03-06-10, 14:19
Skipper Skipper is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 11-07-2007
Μηνύματα: 217
Απάντηση: Ντοκιμαντέρ: «Πατρίς» απολεσθέν το 1868 - 30.01.2008, Μουσείο Μπενάκη

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο fivos Εμφάνιση μηνυμάτων
Εννοείς πως ο τροχός ήταν τον Σεπτ. 2009 στο καρνάγιο στην ίδια θέση που τον φωτογράφισες το 2008?
Γιατί προσπαθήσαμε να πάρουμε κάποιες νέες φωτογραφίες τον Ιούνιο 2009 που βρεθήκαμε στη Σύρο με την χαρτογράφηση της Γυάρου αλλά η περιοχή ήταν περιφραγμένη και δεν μας άφησαν (δεν μπορέσαμε καν να τον δούμε από μακριά). Νομίζω οι φύλακες μας είχαν δώσει τότε την πληροφορία πως ο τροχός μεταφέρθηκε, αλλά μπορώ να ρωτήσω το μέλος μας που είχε έρθει σε επαφή μαζί τους και να μάθω περισσότερα.

Αν είναι ακόμη στην ίδια θέση στο καρνάγιο κι έχεις πρόβαση, μήπως μπορείς να πάρεις και νέες φωτογραφίες?
Αν και 3 χρόνια μετά την ανέλκυση, πραγματικά δεν ξέρω τι θα έχει απομείνει απ' αυτόν

Ημερομηνία λήψης : 2 Σεπτεμβρίου 2009

Ίδια θέση, χειρότερη κατάσταση



Αξίζει να επισημάνουμε ότι το DVD του Greek Diver στο τεύχος Μαϊου (αυτό που είναι τώρα στα περίπτερα) στο τέλος του, αναφέρεται στην ρόδα με εκτενή πλάνα και σχόλια.
__________________
Not Today
Απάντηση με παράθεση
  #6  
Παλιά 03-06-10, 14:24
RNA
 
Μηνύματα: n/a
Απάντηση: Ντοκιμαντέρ: «Πατρίς» απολεσθέν το 1868 - 30.01.2008, Μουσείο Μπενάκη

Υπάρχει ένας άνθρωπως (γνώστης) που να μπορεί να μας πει εάν μπορεί να συντηρηθεί πόσο θα πάρει και ποιο θα είναι το κόστος?

Γνωρίζει κανείς από εμάς συντηρητές που θα μπορούσαν να μας απαντήσουν υπεύθυνα?
Απάντηση με παράθεση
  #7  
Παλιά 03-06-10, 14:30
Skipper Skipper is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 11-07-2007
Μηνύματα: 217
Απάντηση: Ντοκιμαντέρ: «Πατρίς» απολεσθέν το 1868 - 30.01.2008, Μουσείο Μπενάκη

Πάντως, αν επανέλθουμε ως σύλλογος και "πιέσουμε", θα μπορούσαμε να ζητήσουμε η ρόδα να μεταφερθεί τουλάχιστον στον εξωτερικό περιβάλλοντα χώρο στο πίσω μέρος του Βιομηχανικού Μουσείου Σύρου (χώρος υπάρχει - βρίσκονται ήδη εκτεθειμένα διάφορα μηχανήματα από παλιά εργοστάσια)

Όχι πως θα σωθεί, αλλά 1) θάναι καλύτερα από το νάναι 10 μέτρα από το νερό - μπορεί να του βάλουν και κανένα σκέπαστρο, 2) θα το βλέπουν και οι επισκέπτες και 3) μπορεί να φιλοτιμηθεί κανένας και να το συντηρήσουν κάπως ...
__________________
Not Today
Απάντηση με παράθεση
  #8  
Παλιά 03-06-10, 14:32
Skipper Skipper is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 11-07-2007
Μηνύματα: 217
Απάντηση: Ντοκιμαντέρ: «Πατρίς» απολεσθέν το 1868 - 30.01.2008, Μουσείο Μπενάκη

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Skipper Εμφάνιση μηνυμάτων
Πάντως, αν επανέλθουμε ως σύλλογος και "πιέσουμε", θα μπορούσαμε να ζητήσουμε η ρόδα να μεταφερθεί τουλάχιστον στον εξωτερικό περιβάλλοντα χώρο στο πίσω μέρος του Βιομηχανικού Μουσείου Σύρου (χώρος υπάρχει - βρίσκονται ήδη εκτεθειμένα διάφορα μηχανήματα από παλιά εργοστάσια)

Όχι πως θα σωθεί, αλλά 1) θάναι καλύτερα από το νάναι 10 μέτρα από το νερό - μπορεί να του βάλουν και κανένα σκέπαστρο, 2) θα το βλέπουν και οι επισκέπτες και 3) μπορεί να φιλοτιμηθεί κανένας και να το συντηρήσουν κάπως ...
Το θέμα είναι ότι αν, στην κατάσταση που βρίσκεται, παει κανείς να την σηκώσει με γερανό, μπορεί και να διαλυθεί ...
__________________
Not Today
Απάντηση με παράθεση
  #9  
Παλιά 03-06-10, 18:41
Big-Blue Big-Blue is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 08-06-2007
Μηνύματα: 749
Απάντηση: Ντοκιμαντέρ: «Πατρίς» απολεσθέν το 1868 - 30.01.2008, Μουσείο Μπενάκη

Τι ωραία...αφού το ξεσκίσαμε το ναυάγιο τώρα ασχολούμαστε με τη ρόδα (άρθρα, ντοκυμαντέρ, φωτογραφίες, βραβεία, ομάδες, αποστολές κτλ)...τελικά καταφέραμε να την καταστρέψουμε νωρίτερα απ' ότι ήθελε και ο ίδιος ο Ποσειδώνας από εκεί που την είχε στείλει...
Μεγάλα χάλια...
Απάντηση με παράθεση
  #10  
Παλιά 03-06-10, 13:56
RNA
 
Μηνύματα: n/a
Απάντηση: Ντοκιμαντέρ: «Πατρίς» απολεσθέν το 1868 - 30.01.2008, Μουσείο Μπενάκη

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο fivos Εμφάνιση μηνυμάτων
Ρένο από την πρώτη στιγμή της ανέλκυσης το μουσείο Ερμουπολης δήλωσε σε δημοσιογράφο πως δεν είχε συντηρητές και ούτε καν είχε εγκριθεί κάποιο κονδύλι για να γίνει αυτή η συντήρηση και μάλιστα το Μουσείο διαφωνούσε με την ανέλκυση.
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο fivos Εμφάνιση μηνυμάτων
Διάβασε μερικές σελίδες πριν τι γράφει ο Skipper που τα έμαθε από πρώτο χέρι:



Εγώ πάντως δεν μπορώ να δικαιολογήσω τα αδικαιολόγητα με το σκεπτικό ότι παρήχθηκε ένα ντοκυμανταίρ που προάγει τον πολιτισμό, τη στιγμή που για το ουσιαστικό, που είναι η ανέλκυση, η συντήρηση και η έκθεση των ευρημάτων δεν έγινε απολύτως κανένας σχεδιασμός.
Ας μη ξεχνάμε ότι η όλη ιστορία δεν έγινε από κάποιον τυχαίο (ή μήπως τελικά όλοι οι παρακάτω είναι τυχαίοι και δε το έχουμε πάρει χαμπάρι?).
Συμμετείχαν οι ακόλουθοι φορείς:

1. ΥΠ.ΠΟ Εφορεία Εναλείων Αρχαιοτήτων
2. ΕΘΝΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΡΕΥΝΩΝ
3. ΔΗΜΟΣ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ ΣΥΡΟΥ
4. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΡΟΥ
5. ΙΔΡΥΜΑ NIKOΛAΣ Δ. ΠATEΡAΣ
6. ΕΡΤ
Δεν θα μπορούσα να διαφωνήσω σε τίποτα από όλα αυτά που γράφεις παραπάνω.

Απλά μερικές απορίες που μου δημιουργήθηκαν είναι

Α) Στο ντοκιμαντέρ δείχνει ότι υπήρχαν συντηρητές που συντηρούσαν τα κανόνια. Εάν λοιπόν υποθέσω ότι το Βιομηχανικό Μουσείο Σύρου δεν γνώριζε και δεν ενέκρινε την ανέλκυση και συντήρηση των ανελκυσθέντων και μάλιστα ήταν κάθετα αντίθετο σε μία τέτοια ενέργεια, τότε ποιοι ήταν αυτοί οι συντηρητές, ποιος τους είχε βάλει και για ποιανού λογαριασμό κάνανε τις συντηρήσεις που φαίνονται στο ντοκιμαντέρ.

Β) Σχετικά με το θέμα της ανυπαρξίας σχεδιασμού που λες κι εσύ, προσωπικά δεν μπορώ να καταλάβω το πώς δόθηκε άδεια ανέλκυσης (από υπηρεσία που απαρτίζεται κυρίως από αρχαιολόγους) για μία ενέργεια στην οποία δεν υπήρχε αποδεκτό τέλος. (κυρίως ηθικά αλλά και δεοντολογικά αν θες)

Θα μου φαινόταν παράλογο να πάει κάποιος να αιτηθεί άδεια στην αρμόδια υπηρεσία για να σηκώσει με σκοπό να γυρίσει σε ντοκιμαντέρ την διαδικασία ανέλκυσης (χωρίς να τους πει τι θα γίνει αυτό το κάτι που θα σηκώσει και που θα καταλήξει) και τελικά να του εγκριθεί.

Αυτό που μπορώ να φανταστώ (βάζοντας καθαρά το θέμα της λογικής) είναι ότι υπήρχε κάτι μέσα στην όλη πρόταση για να δοθεί η άδεια το οποίο κατέγραφε την συντήρηση και την κατάληξη των αντικειμένων που όμως είτε δεν ίσχυε και απλά πετάχτηκε σαν ιδέα σε ένα χαρτί για να ισχυροποιήσει το αίτημα της άδειας είτε για τον χ, ψ, ω λόγο δεν έγινε στο τέλος. Όποιο και απ’ τα δύο και να ίσχυε η ζημιά έχει γίνει αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η αρμόδια υπηρεσία που έδωσε την άδεια δεν έπρεπε να παρακολουθήσει μέχρι τέλους το τι έχει γίνει.





Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο fivos Εμφάνιση μηνυμάτων
Ας μη ξεχνάμε επίσης ότι 3 σύλλογοι αυτοδυτών στείλαμε επιστολή διαμαρτυρίας (17 Οκτωβρίου 2008) για την πλήρη αδιαφορία τους μπροστά στην καταστροφή της ρόδας του Πατρίς, στους ακόλουθους φορείς:

1. ΥΠ.ΠΟ Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς
2. ΥΠ.ΠΟ Διεύθυνση Νεώτερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς
3. ΥΠ.ΠΟ Γραμματεία του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου
4. ΥΠ.ΠΟ Εφορεία Εναλείων Αρχαιοτήτων
5. ΕΘΝΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΡΕΥΝΩΝ
6. ΔΗΜΟΣ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ ΣΥΡΟΥ
7. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΡΟΥ
8. ΙΔΡΥΜΑ NIKOΛAΣ Δ. ΠATEΡAΣ
9. Γ.Γ. Κ.Ο. ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ κο Τραγάκη Ιωάννη
10. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ κο Παναγιωτόπουλο Παναγιώτη
11. ΠΡΟΕΔΡΟ Κ.Ο. ΠΑ.ΣΟ.Κ κο Ρέππα Δημήτριο
12. ΠΡΟΕΔΡΟ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ κα Δαμανάκη Μαρία
13. Κ.Ο. Κ.Κ.Ε.
14. ΠΡΟΕΔΡΟ Κ.Ο. ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ κο Αλαβάνο Αλέξανδρο
15. Γ.Γ. Κ.Ο. ΛΑ.Ο.Σ. κο Αποστολάτο Βαϊτση


Σε πληροφορώ πως δεν απάντησε ΚΑΝΕΝΑΣ και ΠΟΤΕ.
Την είχα δει την επιστολή διαμαρτυρίας και να σου πω την αλήθεια δεν περίμενα καμία αντίδραση. Και θα σου πω ποιους βρίσκω ως τους πιθανούς λόγους
α) Θα έβαζαν πρώτο λόγο την άγνοια αλλά δεν μπορώ να δεχτώ όλους τους αποδέκτες της διαμαρτυρίας ως άσχετους, επομένως θα πω μερική άγνοια της κατάστασης κυρίως από πλευράς αποδεκτών και όχι γνωστικού αντικειμένου.

β) Ίσως διότι εδώ και χρόνια έχουμε δείξει (όχι εμείς σαν Σύλλογος, - γενικά μιλάω τώρα), ότι απλά ρίχνουμε μία διαμαρτυρία να υπάρχει και περιμένουμε να λειτουργήσει ως δια μαγείας όλος ο κρατικός μηχανισμός. Προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν παίζει αυτό (βέβαια τρέφω σοβαρές ελπίδες ότι θα αλλάξει αυτό). Θέλει και την δικιά μας συνεχή ενασχόληση με το συγκεκριμένο θέμα.
Τουτέστιν να τους τα πρήζουμε.

γ) Ως οντότητα (στο σύνολο μας) είμαστε μία μικρή ομάδα ανθρώπων (που κατά την δική τους κρίση ασχολείται με ένα extremesport) και επομένως δεν έχει δύναμη, (και σε αυτό ελπίζω πως στο μέλλον θα αλλάξει) και ως τέτοιο μας αντιμετωπίζουν.

Συνοψίζοντας όλα αυτά τα παραπάνω, απλά από την στιγμή που δεν υπάρχουν νομικές επιπλοκές….δεν ιδρώνει το αυτί τους.

Εάν εμείς αύριο κάναμε έρανο (ας πούμε διασυλλογικά) για να υιοθετήσουμε ένα κανόνι, και με τα δικά μας τα λεφτά το συντηρούσαμε και το πηγαίναμε για παράδειγμα στην Κέα για να εκτεθεί (και βέβαια σε όλα αυτά ζητούσαμε τις ανάλογες άδειες και ας έκαναν να μην μας τις δώσουν) αυτό είναι ένα δείγμα της δικής μας αντίδρασης (κάτι που δυστυχώς για εμάς, έξω γίνεται κατά κόρον)

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο fivos Εμφάνιση μηνυμάτων
Προφανώς και δε θα πήγαινε σε διαγωνισμό.
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο fivos Εμφάνιση μηνυμάτων
Αν είμασταν σοβαρή χώρα θα έπρεπε να σταλεί σε εξεταστική επιτροπή.
Ξέρεις ότι δεν είμαι ισοπεδωτικός αλλά επέτρεψε μου να σου κάνω μία ερώτηση? Τι θα άλλαζε? Εγώ θα προτιμούσα περισσότερο ένα ωραίο μικρό ερασιτεχνικό και ζουμερό ντοκιμαντέρ στο troktiko, με όλες τις πληροφορίες που έχουν κατά καιρούς αναφερθεί.

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο fivos Εμφάνιση μηνυμάτων
Να δούμε που πήγαν τα λεφτά της συμπαραγωγής της ΕΡΤ και τα 100-120 χιλιάδες ευρώ του ιδρύματος Ν.Πατέρα και διάφορα άλλα.


Σε αυτό το συγκεκριμένο δυστυχώς δεν μας πέφτει λόγος από την στιγμή που ήταν χρηματοδότηση ιδιώτη (και όχι δημόσιας υπηρεσίας) για να κάνει ένα ντοκιμαντέρ. Το τι συμφώνησαν στο οικονομικό εσένα δεν σε αφορά. Αυτό που σε αφορά είναι εάν σε αυτό που πήραν άδεια να κάνουν αθέτησαν την άδεια και δεν το έκαναν.

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο fivos Εμφάνιση μηνυμάτων
Επίσης να μάθουμε ποιος έβαλε την υπογραφή του από πλευράς της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων για τις ανελκύσεις και σε ποια μελέτη και τι δεδομένα βασίστηκε για να βεβαιωθεί πως τα ευρήματα θα συντηρηθούν σωστά?


Αυτό εδώ ξαναπέστο. Εδώ είναι η ουσία της υπόθεσης. Πως έδωσαν άδεια και έβαλαν τις τζίφρες τους σε κάτι που κατέληξε όπως κατέληξε.

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο fivos Εμφάνιση μηνυμάτων
και δεν μιλάμε μόνο για μικροαντικείμενα έτσι?
Η συντήρηση του τροχού, ήθελε προφανώς ξεχωριστή μελέτη για το πως θα πραγματοποιηθεί...
Αυτό δεν το γνωρίζω αλλά φαντάζομαι πως κάπως έτσι θα είναι.

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο fivos Εμφάνιση μηνυμάτων
Ωραία ήταν και η φιέστα στο μουσείο Μπενάκη που έγινε η πρώτη προβολή του ντοκυμανταίρ. Με αναψυκτικά και αφίσσες και φυλάδια τυπωμένα σε χοντρό χαρτί και πολλούς παρατρεχάμενους και πολλά εσωτερικά ευχαριστήρια από τον έναν στον άλλο στις ομιλίες που ακολούθησαν.
Και σε αυτό έχεις δίκιο. Αυτό όμως είναι γενικό χαρακτηριστικό. Τα ΖΗΤΩ και ΜΠΡΑΒΟ και ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ μας έχουν χαλάσει σε κάθε επίπεδο. Και το χειρότερο είναι ότι εάν κάποιος πει ένα “μπράβο…αλλά” όλοι μένουν στο αλλά με την ιδέα ότι πάει να κάνει κακό στο μπράβο.
Πριν από λίγο καιρό διάβαζα μία συνέντευξη σε Σαββατιάτικο ένθετο εφημερίδας συνέντευξη ενός τραγουδοποιού έμπνευση. Του Ψαραντώνη. Όταν λοιπόν τον ρώτησαν γιατί δεν εμφανίζεται στην τηλεόραση όταν τον καλούν τους απάντησε ότι δεν πάει διότι σιχαίνεται τα άκριτα μπράβο και τα συγχαρητήρια που αλληλοδίνονται από τον κάθε άσχετο τυχάρπαστο που βγαίνει για να πει το μακρύ και το κοντό του.

Δυστυχώς έτσι είναι όμως.

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο fivos Εμφάνιση μηνυμάτων
Η ουσία όμως ήταν και είναι η συντήρηση, η προστασία και η έκθεση των ανελκυσθέντων στο ευρύ κοινό.
...κι όταν η ουσία απουσιάζει εντελώς, και όλοι τηρούν σιγή ιχθύος, εγώ όλα αυτά τα βλέπω ως μια αρπαχτή κάποιων που έχουν τις διασυνδέσεις να παίρνουν άδειες για ανελκύσεις και να φτιάχνουν ντοκυμανταίρ.
Μόλις ολοκληρωθεί η φιέστα και βάλουμε τα λεφτά στην τσέπη, βάζουμε και τη δουλειά στο βιογραφικό μας και "πάμε γι άλλα".
Μεγάλη αλήθεια αλλά όπως είπα και παραπάνω έχει δύο διαστάσεις.
Στο θέμα των χρημάτων ας μην τους τα διναν ή αν έκαναν λιγότερα από αυτά που είχαν δεσμευτεί ας τους τα ζητούσαν πίσω.

Στο ηθικό θέμα απλά με αποστομώνεις γιατί πραγματικά δεν έχω να πω τίποτα. Εάν κάποιος δεν καταλαβαίνει το αντίκτυπο αυτών που κάνει και δεν το παλεύει για να γίνουν σωστά σημαίνει ότι τελικά το έκανε για το εφέ και όχι την ουσία.

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο fivos Εμφάνιση μηνυμάτων
Αν δεν είναι έτσι, ας έρθει έστω και τώρα κάποιος να απαντήσει σ' όλα αυτά και να δώσει μια εξήγηση γιατί έγιναν όπως έγιναν, ποια είναι η τύχη των εκθεμάτων και γιατί κανένας δεν απάντησε στην επιστολή διαμαρτυρίας που είχαμε στείλει τότε.
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο fivos Εμφάνιση μηνυμάτων

ΥΓ: Η μόνη αντίδραση στην επιστολή μας, ήταν ότι η ρόδα μετακινήθηκε σε εσωτερικό χώρο του καρνάγιου -προφανώς- για να σαπίσει και γίνει σκόνη χωρίς να τη βλέπουμε και να μην έχουμε λόγο να διαμαρτυρόμαστε.
Σου είπα και πριν αν δεν φερθείς Τσακίρικα να δουν νομικές επιπλοκές μην περιμένεις αντιδράσεις. Αφού έκαναν και κόπο να το μετακινήσουν μιλάμε για ολάκαιρο εγχείρημα.

Πες τους όμως ότι σαν σύλλογος θέλουμε να πάρουμε και να συντηρήσουμε με λεφτά των μελών μας το κανόνι και να το βάλουμε στην ΚΕΑ ή στον ΠΕΙΡΑΙΑ ή όπου αλλού είναι κοινά αποδεκτό και να δεις πως θα κάνουν. Η Σύρος θα κυρήξει πανστρατιά γιατί κάποιοι πάνε να της πάρουν την δόξα. Η ΕΕΑ θα αρχίσει τις ερωτήσεις του ΤΙ, ΠΟΙΟΣ ΠΟΥ και ΓΙΑΤΙ τα μέλη μας θα πούνε σιγά μην δώσω τα λεφτά για το κολοκανόνι και πάει λέγοντας.

Πεσιμιστικό??? Ισως αλλά μια δοκιμή θα μας πείσει.
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα



Δικαιώματα - Επιλογές
Δεν Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα θέματα
Δεν Μπορείτε να απαντήσετε
Δεν Μπορείτε να ανεβάσετε συνημμένα αρχεία
Δεν Μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματα σας

vB code είναι σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας
Forum Jump


Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 01:52.


Powered by vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.