![]() |
|
...δεν κολλάει πουθενά, αλλά έχει σχέση με την κατάδυση (εεε δεν μπορούμε να τα προβλέπουμε και όλα) |
![]() |
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
||||
|
||||
Κουκουρούκου στίγματα Υδρογραφικής
Όπως αναφέρθηκε και σε άλλο post από τον Δημήτρη Γκαλών http://www.scubadive.gr/forum/showthread.php?t=4674
η Υδρογραφική Υπηρεσία στις Αγγελίες προς Ναυτιλομένους δημοσιεύει κάθε μήνα διορθώσεις που αφορούν βάθη, φάρους δίαυλους , ναυάγια κλπ . Στέκομαι στα ναυάγια που πάντα με γοήτευαν . Βλέποντας μια διόρθωση στην σελίδα της Υδρογραφικής Υπηρεσίας που υποδυκνύει ένα ναυάγιο σε σημείο που δεν γνωρίζω θα πάω να το ψάξω με τις όποιες επιφυλάξεις που διατηρούσα και διατηρώ! ΠΑΝΤΑ το στίγμα είναι κουκουρούκου. Κάποιες φορές ίσως το έχουμε δώσει εμείς οι ίδιοι και δημοσιεύεται με επιρροές από τον γάμο του Καραγκιόζη... Τελευτεία δημοσιεύονται διορθώσεις .... με Θέση Πιθανή!!!!! αλλά με ακρίβεια εκατοστού... Βρε επιστήμονες αν δίνεται θέση πιθανή τι την θέλετε την ακρίβεια ; Εδώ έχετε πέσει έξω δεν ξέρω και εγώ πόσα μίλια. Η κοροιδία αυτή πρέπει να σταματήσει και η Υδρογραφική πρέπει να καταλάβει ότι έχει ευθύνη σε ότι δημοσιεύει. Ίσως ο σύλλογος θα μπορούσε να κάνει ένα αίτημα και να τους ρωτήσουμε πως είναι δυνατόν να δημοσιεύουν διορθώσεις για θέσεις ναυαγίων που βγαίνουν σε βουνοκορφές. Ο εντοπισμός κάποιων νέων ναυαγίων από την Υδρογραφική Υπηρεσία ή από στοιχεία που δίνονται στην Υπηρεσία αυτή θα μπορούσαν να αποτελούν καταδυτικούς προορισμούς με μελλοντικά οφέλη και στον Τουρισμό μας. Να αναφέρω ότι στην Αγγλία κάποιος μπορεί να προμηθευτεί ναυτικούς χάρτες με πληροφορίες για τα ναυάγια της περιοχής από τον Receiver of wreck. Δίνονται εκτός από τα στίγματα (που δεν είναιο ποτέ "κουκουρούκου" -αυτό άλλωστε εννοείται-) και πληροφορίες για τα ναυάγια. Είχα ακούσει σε μια ομιλία του Leigh Bishop στην Αγγλία ότι χάρτης και λεπτομερείς πληροφορίες για μια μικρή περιοχή (αλλά δεν μπορώ να θυμηθώ για πόση ακριβώς έκταση) που περιλαμβάνουν ξέρες , ναυτικούς κινδύνους , ναυάγια κλπ κοστίζει περίπου 5 λίρες. Και στα δικά μας.... |
#2
|
||||
|
||||
Απάντηση: Κουκουρούκου στίγματα Υδρογραφικής
Παράθεση:
http://www.scubadive.gr/forum/showthread.php?t=4617 Για όλα τα άλλα βλ. ![]() Καλημέρα ![]() DG |
#3
|
||||
|
||||
Απάντηση: Κουκουρούκου στίγματα Υδρογραφικής
http://atticapress.gr/posts/society/society1233.php
Άντε παιδιά... να δούμε τι στίγμα θα δώσετε και για το ναυάγιο του Sea Diamond... ![]() ![]() |
#4
|
|||
|
|||
Απάντηση: Κουκουρούκου στίγματα Υδρογραφικής
Φίλοι Συνφορουμίτες και Συνφορουμίτισσες,
Μου δημιουργήθηκε η "πρακτική" απορία (θα την εξηγησω παρακάτω) και επανέρχομαι στο αρχικό θέμα, σχετικά με την τοποθέτηση του θεματοθέτη. Λέει λοιπόν : Παράθεση:
Ο βασικότερος λόγος έιναι, ότι μπορεί ένα ενα διερχόμενο -και ανυποψίαστο πλεούμενο- να προσκρούσει επάνω σε αυτό, αν το ναυάγιο δεν βρίσκεται σε αρκετό βάθος ή προεξέχουν τμήματα αυτού. Αν όμως βρίσκεται σε κάποιο ικανό βάθος, τότε ποιός ο λόγος να αναφέρεται το ναυάγιο σε ναυτικό χάρτη ? Και πάμε αμέσως στον δεύτερο "πρακτικό λόγο" όπως τον ανέφερα πιο πάνω. Σαν δεύτερο λόγο, βρίσκω ότι κάποιοι ναυτιλευόμενοι, όπως οι ψαράδες, αλιείες που ψαρεύουν με δίκτυα, να ενδιαφέρονται για την τοποθεσία ναυαγίων, ας βρίσκονται και σε αρκετά μεγάλο βάθος, μια που τα δίκτυα τους κινδυνέυουν να μπλεχτούν στο ναυάγιο και να καταστραφούν ή να τα χάσουν... Σε αυτή την περίπτωση καταλαβαίνω το ιδιάιτερο ενδιαφέρον που μπορεί να έχει μια Υδρογραφική Υπηρεσία να αναφέρει τα στίγματα των ναυγίων στους χάρτες της, αν το ναυάγιο βρίσκεται σε σχετικά μεγάλο βάθος. Και έρχομαι και σκοντάφτω τώρα σε αυτή τη δήλωση του θεματοθέτη. Παράθεση:
Και αν δημοσιεύονται τα στίγματα, γιατί αυτά είναι τόσο λάθος, αλλά με ακρίβεια εκατοστού, σύμφωνα με τον θεματοθέτη ? Μήπως υπάρχουν κάποια παραδείγματα λαθών ή ακόμα και σκόπιμα λανθασμένων δημοσιεύσεων ? Ας μην αφήσουμε την γενική εντύπωση ότι όλα τα στίγματα είναι, σύμφωνα με τον θεματοθέτη, "κουκουρούκου" ή πάνω στο βουνό, όπως διάβασα και αλλού, σχετικά με το θέμα. Δεν μπορέι να έιναι όλοι και σε κάθε περίπτωση τόσο ... άσχετοι ! Μήπως συμβάινει κάτι άλλο ? Κάθε σκέψη ή τοποθέτηση πάνω σε αυτά, καλοδεχούμενη !
__________________
Ανδρέας Θεοδωρόπουλος ![]() |
#5
|
||||
|
||||
Απάντηση: Κουκουρούκου στίγματα Υδρογραφικής
Καλημέρα Αντρέα
Παράθεση:
Παράθεση:
![]() Αναφέρω μερικούς λόγους για τους οποίους, κατά την γνώμη μου, συμβαίνει αυτό. Πριν συνεχίσω όμως, πρέπει να αναφέρω ότι τα γεωδαιτικά, μορφολογικά, γεωλογικά, βυθομετρικά κ.λπ. δεδομένα, τα οποία προέρχονται από τις μετρήσεις επιστημονικών ερευνών από ωκεανογραφικά πλοία όπως τα Υ/Γ-Ω/Κ ΝΑΥΤΙΛΟΣ της ίδιας της Υδρογραφικής Υπηρεσίας, και Ω/Κ ΑΙΓΑΙΟ του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε., είναι πάντα απόλυτα σωστά και έγκυρα. Σύμφωνα με τον ελληνικό νόμο ο καθένας που θα εντοπίσει κάποιο ναυάγιο, είτε ψαράς, είτε δύτης, είναι υποχρεωμένος να το δηλώσει στο πλησιέστερο λιμεναρχείο το οποίο με την σειρά του θα πρέπει να κατατοπίσει την Υδρογραφική Υπηρεσία και την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων. Δηλαδή το κρατικό όργανο το οποίο μεσολαβεί ανάμεσα στον ευρέτη και τον τελικό δέκτη της πληροφορίας είναι το λιμεναρχείο, το οποίο λαμβάνει από τον ευρέτη την πληροφορία και ενίοτε και το στίγμα του ναυαγίου. Εδώ μπορούν να δημιουργηθούν πολλά προβλήματα, όχι επειδή το λιμενικό όργανο δεν θα ενδιαφερθεί, αλλά επειδή υπάρχουν άλλοι παράγοντες οι οποίοι μπορούν να επηρεάσουν την εγκυρότητα του στίγματος με κύριους ανάμεσα τους το γεωδαιτικό datum (επειδή γνωρίζω ότι ομιλείς την γερμανική βλ. εδώ, καθώς οι Γερμανοί το εξηγούν καλύτερα), την ρύθμιση του GPS, την παράσταση του γεωγραφικού στίγματος, στο ίδιο όργανο, σε μοίρες, πρώτα και δεύτερα Ή σε μοίρες, πρώτα και δέκατα του πρώτου, την μετατροπή του στίγματος από δεύτερα σε δέκατα του πρώτου, καθώς και αποκλίσεις που προκύπτουν από την στιγμή που θα εντοπιστεί ένα ναυάγιο μέχρι την στιγμή που θα "μαρκαριστεί" από το GPS. Αν σ΄ αυτό προσθέσεις ότι ένα ναυάγιο δεν δημοσιεύεται αμέσως μετά την παροχή του στίγματος στην Υδρογραφική Υπηρεσία, αλλά παραμένει στα αρχεία μέχρι να ξαναεπιβεβαιωθεί, είτε από μια κρατικά ελεγμένη αποτύπωση, είτε από άλλες δηλώσεις ευρετών, οι οποίες βέβαια έχουν συνήθως αποκλίσεις αναμεταξύ τους, δημιουργείται το πρόβλημα που τόσο εύστοχα ανέφερε ο Καρέλας. Το στίγμα που παρατίθεται απορρέει από την στατιστική, με αποτέλεσμα να αναφέρεται επκριβώς με μοίρες, πρώτα κ.λπ., αλλά ταυτόχρονα να θεωρείται και ως "πιθανόν". Ενδεικτικό είναι ότι κάποια από τα στίγματα ναυαγίων, στις "Αναγγελίες" της Υδρογραφικής, είναι καταχωρημένα με παράσταση σε μοίρες, πρώτα και δεύτερα, γεγονός το οποίο τα συνδέει, συνήθως, με το datum EUROPEAN50, ενώ άλλα με παράσταση σε μοίρες, πρώτα και δέκατα του πρώτου (συνήθως μέχρι και τρεις θέσεις μετά την υποδιαστολή), τα οποία συνδέονται σαφώς με το WGS84 (και πάλι οι Γερμανοί το εξηγούν καλύτερα, βλ. εδώ). Αυτά DG Υ.Γ. Αφού ασχολήθηκες με το θέμα αυτό Αντρέα ρίξε και μια ματιά στις διαφορές του γεωδαιτικού συστήματος EUROPEAN50-GREECE (ο σύνδεσμος είναι στα γερμανικά) και στο πλέον στάνταρτ WGS84, με το οποίο δουλεύουν σχεδόν όλα τα GPS. Επίσης εδώ θα βρεις ένα μικρό εργαλείο (στα αγγλικά), είναι το GEOTRANS, το οποίο, μετά την εγκατάσταση στο κομπιούτερ σου, θα σε βοηθήσει στην μετατροπή των συντεταγμένων από ένα γεωδαιτικό σύστημα σε ένα άλλο.
__________________
Απώλειες της ελληνικής ναυτιλίας κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο www.Historisches-Marinearchiv.de Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Dimitris Galon : 15-09-10 στις 11:53. |
#6
|
||||
|
||||
Απάντηση: Κουκουρούκου στίγματα Υδρογραφικής
Δημήτρη
![]() Επι πλέον Αντρέα (για να συμπληρώσω το Δημήτρη) η διαφορά ανάμεσα στα γεωδετικά συστήματα wgs84 kαι ED50 (European Datum 50 ή Εuropean50 που έγραψε ο Δημήτρης) είναι πολύ μικρή, αν είναι να εντοπίσεις ένα ναυάγιο θα το βρείς ακόμα και αν το ναυάγιο είναι δωσμένο σε ED50 και εσύ χρησιμοποιείς WGS84. Εδώ μιλάμε για μεγάλες αποκλίσεις και αυτό μας κάνει να αναρωτιώμαστε το γιατί ![]() |
#7
|
||||
|
||||
Απάντηση: Κουκουρούκου στίγματα Υδρογραφικής
Παράθεση:
Για την Ελλάδα είναι 25 περίπου μέτρα επί των αξόνων Χ και Υ. |
#8
|
|||
|
|||
Απάντηση: Κουκουρούκου στίγματα Υδρογραφικής
Πολύ κατατοπιστικός, όπως πάντα Δημήτρη !
Παράθεση:
Πήρα τυχαία ενα στίγμα έξω από την νήσο Πάτροκλο, μια μονάδα παραγωγής, και φαίνεται πάρα πολύ ωραία από το Google Earth, και το ονόμασα S0. Οι συντεταγμένες του S0 σε WGS84 (Lat/Lon) είναι > 37° 39' 32.05''N 023° 57' 16.25''E Με το GEOTRANS μετέτρεψα αυτές τις συντεταγμένες σε ED50. Για την αναφορά σε ED50, Greece, το στίγμα S0 γίνεται 37°39'36.0''N 023°57'18.4''E Αν αυτές τις συντεταγμένες αυτές τις περάσουμε "κατα λάθος" στο Google Earth, "μπερδεύοντάς" τις με αναφορά σε WGS84 αντί για ED50, Greece, εχουμε το στίγμα που ονόμασα S1 Αντίστοιχα, oι συντεταγμένες S0, σε μετατροπή σε ΕD50 Western Europe είναι 37°39'36.0''N 23°57'18.4''E. Περασμένες "κατα λάθος" στο GoogleEarth στο σύστημα WGS84 είναι το σημείο S2 Ας δούμε τωρα τις αποστάσεις. Το πραγματικό σημείο S0 απέχει απο τα "κατα λάθος" σημεία S1 και S2 περίπου 120μ και με γωνία τέτοια, που πρέπει να αναζητήσουμε τα λάθος στίγματα σε ένα αζιμούθιο (γωνία απόκλισης από τον Βορά) περίπου 26° ! ![]() Παράθεση:
![]() Το σημείο S3, που προήλθε από τις συντεταγμένες του αρχικού σταθμού παραγωγής με συντεταγμένες S0 (βλ.άνω) αλλά μπερδεύοντας το πλάτος και το μήκος (lat/lon), δεν βρίσκεται έξω ή κοντά στην βόρεια πλευρά της Ν. Πάτροκλος αλλά 201 χιλιόμετρα νότιοδυτικάδυτικά της πόλης Μεδίνα της ... Σαουδικής Αραβίας !!! ![]() ![]() Γιώργο, δεν ξέρω γιατί τα στίγματα είναι αλλού κι αλλού. Πιθανότατα να είναι αυτό που λέει και ο Δημήτρης, ότι χάνεται η πληροφορία όταν περνά από πολλά χέρια, αλλά ας μη δαιμονοποιούμε μόνο την Υδρογραφική, μπορεί τα λάθη να προέρχονται από όλα τα επίπεδα που μεσολαβούν ανάμεσα στον αρχικό εντοπισμό ενός ναυαγίου και στην μετέπειτα προσπάθεια επανεύρεσής του...
__________________
Ανδρέας Θεοδωρόπουλος ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Μια άλλη πιθανή εξήγηση του φαινομένου της .. παρανοήσεως όπως την είδαμε πιο πάνω είναι η εξής.
Έστω ότι έχουμε το αρχικό σημείο S0 (37°39'32.05"Β 23°57'16.25"Α) της μονάδας παραγωγής, αλλά όχι στην συνηθισμένη μορφή "μοίρες, πρώτα λεπτά, δεύτερα λεπτά" αλλά για κάποιον λόγο μας δόθηκε στην μορφή "δεκαδικά πρώτα λεπτά", που είναι 37° 39.534'Β 23° 57.271'Α Ας δεχτούμε λοιπόν, ότι για κάποιον λόγο αυτά "περάστηκαν" σε κάποια συσκευή, παρεμηνέυοντάς τα, περασμένα κατα λάθος σε μορφή πρώτα, δεύτερα λεπτά δίνοντάς τους αυτή την ερμηνεία 37° 39' 53.4''Β 23° 57' 27.1''Α Το ξαναβάζω εδω για να δείτε την μετατόπιση της υποδιαστολής και την αλλαγή της μονάδας ! Το "κόμα" της πρώτης μοίρας έγινε "ολόκληρη" δεύτερη μοίρα κόμα κάτι ! 37° 39.534'Β 23° 57.271'Α 37° 39' 53.4''Β 23° 57' 27.1''Α Αυτό το σημείο το ονόμασα S4 και βρίσκεται στο "λάθος σημείο" που απέχει περίπου 700μ και με αζιμούθιο περίπου 21° από το πραγματικό ! ![]() Είμαι σίγουρος, πως αν κάποιος έψαχνε υποβρύχια ένα ναυάγιο στο σημείο S4, που στην πραγματικότητα βρίσκεται 700μ μακριά στο S0, δεν θα το έβρισκε με .. τίποτα !!! Για τα σημεία S1 και S2 δέχομαι, ότι λόγω του συνήθους μεγέθους των ναυαγίων, τα 120μ απόκλιση δεν θα ήταν πραγματικό εμπόδιο για την ανεύρεσή του. Υστερόγραφο. Αν κάνουμε και το παιχνίδι, είναι σε ED50 και όχι σε WGS84, καταλαβαίνετε ότι η απόκλιση γίνεται ακόμα μεγαλύτερη !
__________________
Ανδρέας Θεοδωρόπουλος ![]() Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη andreas : 15-09-10 στις 15:25. |
#10
|
||||
|
||||
Απάντηση: Κουκουρούκου στίγματα Υδρογραφικής
Παράθεση:
Τα 25 μέτρα αφορούν μια τυπική απόκληση του οργάνου. Η διαφορά ανάμεσα στα γεωδαιτικά συστήματα EUROPEAN50-GREECE και WGS84 είναι για τους τρεις άξονες X, Y και Z, X = 84 μέτρα, Y = 95 μέτρα, και Z = 130 μέτρα. ![]() |
![]() |
|
|